نحوه شستشو پرده کرکره‌ای در خانه تکانی شب عید

0

اگر نوع پرده‌هایی که در خانه‌تان استفاده می‌کنید از نوع پرده کرکره‌ای است که این روزها در دکوراسیون خانه و ساختمان‌ها بسیار دیده می‌شود، حتماً توجه کرده‌اید که مانند هر وسیله‌ی دیگر خانه در طول زمان گردوغبار و خاک روی آن‌ها می‌نشیند. علاوه بر گردوغبار موجود در هوا، ریخته شدن ناگهانی مواد غذایی  و حتی حشرات کوچک بر روی آن ظاهر پرده شما را کثیف جلوه می‌دهند. اما خوشبختانه، تمیز کردن پرده کرکره‌ای تنها چند دقیقه زمان می‌برد تا ظاهر زیبای آن بازگردد.

نحوه شستشو پرده کرکره ای
نحوه شستشو پرده کرکره ای

پرده‌های کرکره‌ای با توجه به ساختار جمع شونده‌ای که دارند آسان‌ترین قسمت خانه برای شستشو یا تمیز کردن به‌حساب نمی‌آیند اما در بیشتر مواقع با استفاده از یک اسفنج تمییز می‌توان آن‌ها را پاکیزه نگاه داشت بااین‌حال بهتر است هر سال آن‌ها را جدا کنیم و به‌طور کامل شستشو دهیم تا مدت زمان بیشتری ظاهر خود را حفظ کنند، خانه تکانی عید می‌تواند فرصت مناسب باشد که نگاهی به پرده‌های خانه‌تان بی اندازید و فکری برای شستشوی آن کنید. در این مطلب سه مورد از روش‌های شستشوی این نوع پرده‌ها را باهم مرور می‌کنیم، همراه ما باشید:

روش اول: ترفندهای گرد روبی سریع

  1. استفاده از گردگیر دستی:

    اگر پرده‌های خانه‌تان را فقط لایه‌ای نازک از گردوغبار پوشانده استفاده از یک گردگیر دستی (چوب‌پر) برای تمیز کردن آن کافی است. برای این کار پرده‌ها را بازکنید و گردگیر را میان پره‌های پرده پنجره قرار دهید و گردوغبار را از روی آن خارج کنید.

    گردگیر دستی
    استفاده از گردگیر دستی
  1. استفاده از جوراب یا دستکش کهنه:

    تمیز کردن نقاط انتهایی پرده‌های کرکره‌ای با گردگیرهای دستی دشوار است برای این منظور بهتر است از یک جوراب یا دستکش کهنه استفاده کنید، آن را دستتان کنید و به کمک یک شوینده طول هر قسمت از پرده را تمیز کنید.

شوینده‌های موجود در بازار اغلب سازگار با پوست هستند اما اگر استفاده از مواد طبیعی را ترجیح می‌دهید، ترکیب مقدار برابر آب و سرکه یک انتخاب مناسب برای شما خواهد بود.

استفاده از جوراب برای شستشو پرده کرکره‌ای
استفاده از جوراب برای شستشو پرده کرکره‌ای
  1. استفاده از جاروبرقی:

در اغلب موارد می‌توانید خیلی ساده از جاروبرقی برای از بین بردن گردوغبار نشسته روی پرده‌هایتان استفاده کنید. همچنین برای سرعت بخشیدن به کار خود و تمیزتر شدن پرده بهتر است از قلم‌مو اتصال شونده جارو برقی برای تمیز کردن لابه‌لای قسمت‌های پرده استفاده کنید.

استفاده از جارو برقی
استفاده از جارو برقی برای تمیز کردن پرده

روش دوم: شستن پرده‌ها در محلی که نصب‌شده‌اند

از این روش برای مواردی که پرده خانه‌تان فقط حاوی گردوغبار ساده نیست و کمی بیشتر از حد کثیف شده و احساس می‌کنید که نیاز به شستشو دارد استفاده کنید. برای شروع پرده کرکره‌ای را در حالت بسته قرار دهید و با یک اسفنج همراه آب گرم آن را در امتداد طول پرده بکشید تا شستشو شود.
برای شستشوی بهتر از سطل حاوی آب گرم و صابون استفاده کنید و به کمک اسفنج طول پرده را خوب بشویید. این کار را در جهت مخالف تکرار کنید تا نواحی آلوده کاملاً برطرف شوند.

اگر پرده‌هایتان بیش‌ازحد کثیف است بعد از هر بار مصرف اسفنج آن را خوب بشویید تا مطمئن شوید که تصمیم ندارید قسمت‌های دیگر را با اسفنج آلوده تمیز کنید! زیرا این کار سبب می‌شود پس از خشک شدن اثر آلودگی آن بجا بماند.

شستشو پرده کرکره‌ای
شستشو پرده کرکره‌ای

روش سوم: روش‌های شستشوی قوی‌تر

در اینجا نیز با مواردی سروکار دارید که پرده خانه‌تان بیش‌ازحد کثیف شده و نیاز است که آن را در حمام یا خارج از خانه بشویید.

  1. شستشو پرده کرکره‌ای در حمام

    اگر بتوانید پرده خانه‌تان را جدا کنید و در محلی مثل حمام آن را تمیز کنید، تسلط بیشتری هنگام نظافت کردن آن خواهید داشت اما اگر نگران خراب شدن پرده هستید بهتر است دو قلاب S شکل تهیه کنید و آن را در قسمتی از حمام آویزان کنید تا پرده‌های کرکره‌ای خانه را بعد از جدا کردن روی آن‌ها قرار دهید (از استحکام قلاب‌ها اطمینان حاصل کنید)، سپس با استفاده از یک برس نرم و تمیز و ترکیب آب گرم و صابون شروع به تمییز کردن آن کنید و تمام قسمت‌های آن را بشویید.شستشو پرده کرکره ای در حمام

  2. شستشو پرده کرکره‌ای در محوطه خانه

    بعضی از کثیفی‌ها و مواد آلوده مخصوصاً آن‌هایی که به مدت طولانی دست نخورده باقی‌مانده‌اند به‌سادگی قابل شستشو نیستند، برای از بین بردن قسمت‌های بسیار کثیف بهتر است پرده‌ها را جدا کنید و در خارج از محیط خانه مانند حیاط یا پارکینگ بعد از شستشو مناسب با برس، همراه آب گرم و صابون از شلنگ آب استفاده کنید تا با فشار آب مواد کثیفی که در لابه‌لای پرده به‌جای مانده از بین برود.

    شستشو پرده کرکره ای
    شستشو پرده کرکره ای

سخن پایانی

شستشوی پرده خانه قسمتی از برنامه نظافت خانه را شامل می‌شود که در نگاه اول شاید چندان اهمیتی نداشته باشد اما بعد از نظافت آن زیبایی و ظاهر خانه دوچندان می‌شود، از طرفی شستشوی پرده با توجه به جنس پرده به طرق مختلفی صورت می‌گیرد. بنابراین لازم است روش‌های مختلف شستشوی پرده را بدانید تا به اشتباه موجب خراب شدن یا آسیب دیدن پرده خانه خود نشوید.

منابع: ۱۰۰Things2Do l wikiHow

خدمات نظافت منزل توسط آقا در استادکار

نظافت منزل

  • شستن دیوار‌ها و پنجره‌ها
  • شستن و تی کشیدن کف
  • نظافت پذیرایی‌و نظافت اتاق‌ها
  • شستن سرویس بهداشتی و حمام
دریافت این خدمت از استادکار
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده − 1 =