نحوه پاک کردن برچسب از روی شیشه، لباس و چوب

2

برچسب های تخلیه چاهی که هر روز از جانب شرکت های سرویس دهنده مختلف روی درب منازل ما چسبانده می‌شود، یکی از مواردی است که نه تنها سبب آزار و اذیت تمام شهروندان شده، بلکه ذهن ما را نسبت به پاک کردن برچسب ها از روی درب های فلزی، شیشه ای یا چوبی‌مان مشغول کرده است. بسیاری از ماموران پاکسازی را دیده ام که با کاردک تمام برچسب ها را می کَنند، اما اگر خودمان بخواهیم زودتر از مامورین دست به کار شویم بهتر است چه اقداماتی را انجام دهیم؟

نحوه پاک کردن برچسب ها

برچسب ها گاهی می‌توانند یک دردسر واقعی محسوب شوند. خصوصا برچسب هایی که کودکان شما روی کمدشان یا میز تلویزیون چسبانده اند و برای اینکه به چشم نیایند مجبورید آنها را پاک کنید. اما نگران نباشید پاک کردن برچسب از هر سطحی نیاز به راهکاری خاص دارد که در زیر به آن اشاره می‌شود.

پاک کردن برچسب از روی فلز

اگر می خواهید برچسب روی درب فلزی خود را پاک کنید، بهتر است روش مالیدن الکل یا پراکسید هیدروژن را رویش امتحان کنید. الکل در پاک کردن چسب برچسب عالی عمل می کند و پس از پاک کردن لکه ای روی سطح باقی نمی گذارد. برای این کار ایتدا یک پنبه را آغشته به الکل یا پر اکسید هیدروژن کنید و آن را روی لکه بکشید یا چند ثانیه رویش نگهدارید. اگر الکل دم دست ندارید، از روغن زیتون یا روغن نارگیل استفاده کنید تا لکه برچسب را پاک کنید.

نحوه پاک کردن برچسب از روی شیشه، لباس و چوب
ایتدا یک پنبه را آغشته به الکل یا پر اکسید هیدروژن کنید و آن را روی لکه بکشید یا چند ثانیه رویش نگهدارید

پاک کردن برچسب از روی پلاستیک

لوازم پلاستیکی زیادی که از بازار می خریم، دارای برچسب هایی رویشان است که گاهی برای کندن آنها دچار مشکل می شویم. برای جلوگیری از آسیب رساندن چنین سطوحی بهتر است که از به کار بردن ساینده های خشن استفاده کنید. اغلب بهترین راهکار تهیه یک محلول خانگی با مایع شوینده معمولی و مقداری سرکه است. در حالت ایده آل نیز ابتدا می توانید سطح پلاستیکی برچسب دار را در آب داغ و صابون بشویید تا باقی مانده چسب خیس بخورد. اگر هم غوطه ور کردن ظرف در آب داغ برایتان امکان پذیر نیست، می توانید از پنبه خیس شده با سرکه روی لکه استفاده کنید و پس از کنده شدن بقایای آن را با پارچه ای تمیز و سرکه مجددا تمیز کنید. همچنین با توجه به مستحکم بودن جنس بدنه پلاستیک می توانید از سشوار داغ نیز استفاده کنید.

نحوه پاک کردن برچسب از روی شیشه، لباس و چوب
با توجه به مستحکم بودن جنس بدنه پلاستیک می توانید از سشوار داغ نیز استفاده کنید

پاک کردن برچسب از روی سطوح چوبی

در خصوص سطوح چوبی شما باید احتیاط بیشتری به خرج دهید، زیرا برخلاف سطوح بالا، چوب می تواند با این مایعات خیس شده و آسیب ببیند. مایع شوینده عادی می تواند یک گزینه خوب برای چنین سطوحی باشد.

در صورتی که جواب نداد، روغن بچه را امتحان کنید. به این صورت که ابتدا برچسب را با یک ابزار مانند کارت اعتباری به آرامی بلند کنید. سپس منطقه ای که بقایای برچسب به آن چسبیده را با پارچه ای خیس شده در آب و صابون مرطوب کنید و ۱۰ دقیقه بگذارید بماند و سپس برچسب خیس خورده را تمیز کنید. اگر این راهکار موثر نبود و جنس چوب شما نیز براق بود، از روغن بچه استفاده کرده و آن را با یک پد پنبه ای روی سطح بمالید و به آرامی و کم کم آن را بکنید.

نحوه پاک کردن برچسب از روی شیشه، لباس و چوب
روغن بچه را با پد پنبه ای روی برچسب های سطوح چوبی بکشید

پاک کردن برچسب از روی شیشه و پنجره

یکی از ساده ترین راه ها را در میان این روش ها سطوح شیشه ای دارند و برای خلاصی از لکه برچسب روی آنها تنها کافی است که از یک پد لاک پاک کن یا استون استفاده کنید. دستمال یا پنبه ای را آغشته به استون کرده و به صورت دایره ای روی شیشه بکشید. این کار را تا پاک شدن کامل ادامه دهید. گاهی نیز روغن زیتون یا روغن های دیگر را برای پاک کردن برچسب از روی شیشه پیشنهاد می کنند. همچنین اگر ظرف شیشه ای یا کاسه ای بلور خریده اید که برچسب ها روی آن باقی مانده می توانید ظرف را داخل لگنی پر شده از سرکه و مایع ظرفشویی و آب داغ فروبرید و به راحتی برچسب ها را پاک کنید.

نحوه پاک کردن برچسب از روی شیشه، لباس و چوب
برای خلاصی از لکه برچسب روی آنها تنها کافی است که از یک پد لاک پاک کن یا استون استفاده کنید

برچسب روی پارچه لباس

بهترین راه برای پاک کردن برچسب از روی پارچه استفاده از مواد شوینده است. بنابراین اگر می خواهید برچسب های لباستان را بکنید، از مواد شوینده استفاده کنید. هنگامی که بار اول این کار را می کنید، از انتخاب مواد شوینده و جنس پارچه خود مطمئن باشید. پس از اطمینان یک شوینده ملایم را برای این کار انتخاب کرده و لباس را مانند شستشوی معمولی بشویید.

نحوه پاک کردن برچسب از روی شیشه، لباس و چوب
برچسب روی پارچه را با شستشو از بین ببرید

پاک کردن برچسب از روی دیوار

اگر کودک شما روی دیوار برچسب های مورد علاقه خود را چسبانده، برای پاک کردنش هراسان نشوید. می توانید پاک کن های معمولی را برای ساییدن برچسب انتخاب کنید. در پایان با محلول آب داغ و شوینده دیوار را (در صورت قابل شستشو بودن) دستمال بزنید. یکی دیگر از راه ها نیز استفاده از سشوار و قرار دادن آن در گرم ترین حالت ممکن است تا چسب برچسب را آب کرده و با دست برچسب را جدا می کنیم.

نحوه پاک کردن برچسب از روی شیشه، لباس و چوب
سشوار را روی برچسب ها بگیرید

اگر شما از روش های دیگری برای پاک کردن برچسب استفاده می کنید، حتما در کامنت ها با ما در میا بگذارید.

منبع: experthometips

خدمات نظافت منزل توسط آقا در استادکار

نظافت منزل

  • شستن دیوار‌ها و پنجره‌ها
  • شستن و تی کشیدن کف
  • نظافت پذیرایی‌و نظافت اتاق‌ها
  • شستن سرویس بهداشتی و حمام
دریافت این خدمت از استادکار

 

2 نظرات
  1. ٢ می گوید

    جچوري پلاستيك خيلي سفتو از رو كابيتاي اشپز خونه جدا كنيم

    1. هدی رضایی می گوید

      سلام دوست عزیز.
      کندن پلاستیک سفت ممکن است به سطح کابینت شما آسیب بزند. می توانید یک لایه از آن را با کاردک یا تیغ موکت بری بکنید. در این حالت یک لایه نازک پلاستیک همچنان روی کابینت باقی می ماند که می توانید با روکش کابینت آن را بپوشانید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × پنج =