طرز استفاده از ژل ماشین ظرفشویی

0

با ماشینی شدن و پیشرفت تکنولوژی، امروزه بیشتر خانواده‌ها نیز در خانه‌های خود از انواع و اقسام ماشین‌های مختلف برای راحت‌تر شدن امور زندگی استفاده می‌کنند. استفاده از ماشین ظرفشویی نیز برای بسیاری از افراد که زمان کمتری برای انجام کارهای روزمره دارند، یک ضرورت محسوب می‌شود. یکی از چالش‌های مهم در کنار انتخاب یک ماشین ظرفشویی خوب و باکیفیت این است که مواد شوینده مناسبی نیز برای آن استفاده نمایید تا نتیجه خوبی به دست آورید. ممکن است شما هم جز آن دسته افرادی باشید که با طرز استفاده از ژل ماشین ظرفشویی به‌ خوبی آشنا نیستید و یا دوست دارید اطلاعات بیشتری در زمینه نحوه ریختن ژل در ماشین ظرفشویی کسب کنید.

از آنجایی‌ که استفاده از ژل ماشین ظرفشویی به دلیل استفاده کمتر ممکن است هنوز برای عده زیادی از افراد ناشناخته‌تر از قرص‌ها و پودرهای ظرفشویی باشد؛ در ادامه این مقاله با استادکار قصد داریم با طرز استفاده از ژل ماشین ظرفشویی بیشتر آشنا شویم و اطلاعات مفیدی در مورد آن کسب کنیم.

با انواع شوینده مورد استفاده در ماشین ظرفشویی آشنا شوید

به طور کلی شوینده‌های ماشین ظرفشویی به ۳ دسته کلی تقسیم می‌شوند که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند و از لحاظ کیفیت و قیمت با هم متفاوت هستند.

قرص ماشین ظرفشویی

این شوینده‌ها به صورت قرص‌هایی که غالبا یا معمولی هستند یا کوانتوم و یا همه کاره در بازار موجود هستند. یکی از راحت‌ترین گزینه‌های شستشو که مخصوصاً در مدل کوانتوم تمیزی و درخشش فوق‌العاده‌ای به ظرف‌هایتان می‌بخشد. از آنجایی که در این قرص‌ها نمک و مایع جلا دهنده بسیار کمی وجود دارد، ممکن است بعد از چند دوره استفاده مدام موجب پایین آمدن کارایی دستگاه شود و به همین دلیل بهتر است چند بار از ژل استفاده کنید تا ماشین به حالت اولیه خود بازگردد.

یکی از راحت‌ترین گزینه‌های شستشو که تمیزی و درخشش فوق‌العاده‌ای به ظرف‌هایتان می‌بخشد.
یکی از راحت‌ترین گزینه‌های شستشو که تمیزی و درخشش فوق‌العاده‌ای به ظرف‌هایتان می‌بخشد.

شوینده پودری ماشین ظرفشویی

شوینده‌هایی که به‌صورت پودر بوده و نسبت به قرص‌ و ژل قیمت پایین‌تری دارند. موارد تقلبی این مدل از شوینده‌ها به حدی زیاد است که باید با دقت خریداری کنید. چنانچه از اصل بودن پودر مطمئن نیستید بهتر است از خرید آن صرف‌ نظر کرده و گزینه دیگری را برای شستشوی ظروف انتخاب کنید.

بیشتر بدانید چگونه محیط منزل را تمیز نگهداریم؟

شوینده‌هایی که به‌صورت پودر بوده و نسبت به قرص‌ و ژل قیمت پایین‌تری دارند
شوینده‌هایی که به‌صورت پودر بوده و نسبت به قرص‌ و ژل قیمت پایین‌تری دارند

شوینده ژلی ماشین ظرفشویی

شوینده ژلی ماشین ظرفشویی، یکی از بهترین و بی‌ضررترین انواع شوینده‌ ماشین ظرفشویی است که به دلیل عدم رسوب در ماشین، حل شدن سریع و مقرون به‌صرفه بودن بیشتر از سایر مدل‌های شوینده توصیه می‌شوند. از آنجایی که شوینده‌های مایع، همراه با نمک و مایع جلا دهنده هستند، به‌عنوان یکی از بهترین شوینده‌ها نیز شناخته می‌شوند. تنها موضوعی که در مورد این ژل‌ها وجود دارد این است که طرز استفاده از ژل ماشین ظرفشویی هنوز برای عده‌ای که از آن استفاده نکرده‌اند، کمی چالش‌برانگیز است.

البته این نوع شوینده، به صورت انواع بسته‌ای و به شکل قرص مایع ژلی ماشین ظرفشویی نیز در بازار وجود دارد که هزینه آن از انواع دیگر شوینده‌ها به نسبت بیشتر است اما مقدار استفاده از آن همانند قرص‌های ماشین ظرفشویی برای هر بار استفاده مشخص شده و کار با این شوینده را به نسبت راحت‌تر نموده است.

یکی از بهترین و بی‌ضررترین انواع شوینده‌ ماشین ظرفشویی شوینده‌های ژلی هستند.
یکی از بهترین و بی‌ضررترین انواع شوینده‌ ماشین ظرفشویی شوینده‌های ژلی هستند.

 طرز استفاده از ژل ماشین ظرفشویی

بر روی انواع ژل ماشین ظرفشویی معمولاً ذکر شده که برای چند بار شستشو استفاده شود اما به طور کلی اصول استفاده از این ژل‌ها به صورت زیر است.

ممکن است این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که ژل ماشین ظرفشویی را کجا بریزیم؟ جواب این سوال ساده‌تر از آن است که فکرش را می‌کنید. تنها کافی است پس از اینکه ظروف را در داخل ظرفشویی چیدید، درب ماشین را باز کرده و در محفظه مخصوص قرص مقداری مایع بریزید و درب آن را ببندید.

نحوه ریختن ژل در ماشین ظرفشویی و مقدار آن به میزان ظروفی که قصد شستش آن را دارید، به موارد گوناگونی بستگی دارد. برای شستشوی میزان ظروفی که به طور کامل ظرفشویی را پر کرده است، باید حدود ۲۵ تا ۳۰ میلی مایع درون محفظه بریزید.

بیشتر بدانید پاک کردن چسب آکواریوم از روی شیشه

یکی از مهم‎ترین مزایای استفاده از انواع شوینده‌های ژلی ماشین ظرفشویی این است که می‌توانید از آن به میزان دلخواه استفاده کنید.
یکی از مهم‎ترین مزایای استفاده از انواع شوینده‌های ژلی ماشین ظرفشویی این است که می‌توانید از آن به میزان دلخواه استفاده کنید.

مزایای استفاده از ژل ماشین ظرفشویی

یکی از مهم‎ترین مزایای استفاده از انواع شوینده‌های ژلی ماشین ظرفشویی این است که می‌توانید میزان آن را طبق مقدار ظرفی که قصد شستشوی آن را دارید تنظیم کنید. مثلاً زمانی که قصد دارید برای شستشوی ظروف کمتری از ماشین ظرفشویی استفاده کنید نیاز نیست یک قرص کامل استفاده نمایید و می‌توانید از مقدار کمتری مایع استفاده برای شستشو استفاده نمایید. از طرف دیگر ژل ماشین ظرفشویی معمولاً ملایم‌تر از سایر شوینده‌ها است و خراش و خش کمتری بر روی ظروف ایجاد می‌کند.

کلام آخر

به یاد داشته باشید که هر نوع مایع شوینده‌ای برای ماشین ظرفشویی شما مزایا و معایب مخصوص به خود را دارد و شما باید با توجه به شرایط و مقدار مصرف خود گزینه مناسبی را انتخاب کنید. برای محافظت از ماشین ظرفشویی بهتر است همیشه از شوینده‌های اصلی استفاده کنید و به خاطر کمی ارزان‌تر خریدن یک محصول، به ماشین و ظروف خود آسیب وارد نکنید. در آخر اگر سوال یا تجربه‌ای از استفاده از انواع ژل مایع ظرفشویی دارید، با استادکار در میان بگذارید.

نصب و سرویس ماشین ظرفشویی

نصب و سرویس ماشین ظرفشویی

  • تعمیر انواع ماشین ظرفشویی
  • تعمیر ماشین ظرفشویی رومیزی و ایستاده
  • راه اندازی و نصب ماشین ظرفشویی های مختلف
  • تعمیر موتور ظرفشویی و تعمیر مخزن رزین
دریافت این خدمت از استادکار
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

8 + 8 =