نحوه صحیح شستن بالش هایی از جنس های مختلف

0

بالش‌ها، از جمله کالاهای خواب اساسی هستند که هر روز در معرض چربی سر، گرد و غبار و سلول های مرده پوست و موی ما قرار می گیرند و نیاز است که به بهداشت آنها توجه لازم را داشت. بنابراین بهتر است علاوه بر اینکه نکات خرید خوشخواب دقت می کنید، نسبت به تعویض و شستشوی ملحفه تخت و بالش ها نیز با توجه به جنسشان دقت کنید. در زیر راهنمای شستن بالش در انواع مختلف برای شما گردآوری شده است.

راهنمای شستشوی انواع بالش

شما می‌توانید بالش‌ها را به صورت دستی یا با کمک ماشین لباسشویی بشویید. در زیر نحوه انجام این کار برای شما شرح داده شده است.

شستن بالش با ماشین لباسشویی

بسیاری از بالش های پنبه ای، کرکی و فیبرهای مصنوعی را می توان با ماشین لباسشویی شست. برای این کار لازم است که ابتدا به دستورالعمل های مراقبت از پارچه توجه کنید. اگر تعداد بالش ها زیاد است، حواستان باشد که ظرفیت ماشین لباسشویی شما زیاد باشد. هرگز یک بالش به تنهایی را داخل ماشین لباسشویی قرار ندهید و سعی کنید حداقل دو بالش را به هم چسبانده و وارد ماشین لباسشویی کنید. پس از ریختن پودر و نرم کننده و شستشو حتما از گزینه خشک کردن استفاده کنید. می توانید چند توپ تنیس را در بالش قرار دهید تا سرعت خشک شدن را تسریع کرده و الیاف داخل را از چسبندگی حفظ کنید. پس از بیرون آوردن نیز آنها را در فضای باز قرار دهید تا خشک شوند.

شستن بالش پر در لباسشویی

اگر بالش شما از جنس پر است و نحوه شستن پر داخل بالش را می‌خواهید بهتر است آن را بدون خارج کردن پر داخل لباسشویی قرار دهید. البته ابتدا دقت کنید که رویه یا روکش آنها سوراخ نباشد تا پرها به داخل لباسشویی بریزد. هنگام شستن بالش، آب سرد و شوینده ای ملایم را انتخاب کنید. و هیچگاه از سفید کننده یا نرم کننده استفاده نکنید چون این مواد باعث خراب شدن پر می شوند. پس از اینکه امر شستشو تمام شد، بالش های پر را خارج کرده، آب را بگیرید و بگذارید خشک شوند. لازم است هر از گاهی ضربه ای به بالش ها بزنید تا پرهای خیس که به هم چسبیده اند باز شده و گلوله نشوند. اگر دیدید بالش ها هنوز مرطوب است و بوی ماندگی می دهد، آن‌ها را چند ساعت جلوی آفتاب بگذارید.

نحوه صحیح شستن بالش هایی از جنس های مختلف
تقریبا تمام بالش ها به جز بالش های فوم و پنبه ای را می توانید داخل ماشین لباسشویی قرار دهید،

شستن بالش با دست

دقت کنید که تقریبا تمام بالش ها به جز بالش های فوم و پنبه ای را می توانید داخل ماشین لباسشویی قرار دهید، زیرا این مواد در حین شستن جمع شده و گوله گوله می شوند. برای این جنس پارچه ها، تنها روکش بالش را عوض کنید تا چربی و آلودگی به داخل بافت خود بالش نفوذ نکند. راه دیگر شستشو با دست بالش ها این است که آنها را داخل وان انداخته و به آن پودر لباسشویی اضافه کرده و به آرامی آنها را شسته و کاملا خشک کنید تا داخل آنها گلوله نشود.

نحوه صحیح شستن بالش هایی از جنس های مختلف
روکش بالش را هر از گاهی عوض کنید تا چربی و آلودگی به داخل بافت خود بالش نفوذ نکند.

شستن بالش های فومی

همانطور که در بالا اشاره شد این بالش ها را نمی توانید داخل ماشین لباسشویی بشویید بنابراین نیاز است که یک پارچه را نمدار کرده و روی بالش بکشید. سپس آن را در مرحله خشک کن لباسشویی قرار داده تا تمیز شود. دقت کنید که برای چنین بالش هایی روکش بالش را زود به زود تعویض کرده و بشویید تا آلودگی به داخل بالش های فومی نفوذ نکند. راه دیگر نیز قرار دادن بالش فوم در تشت یا لگنی آغشته به شوینده و آب است. لازم است بالش فومی را پس از شستشو بین دو حوله قرار دهید تا آبش را جذب کند و از مچاله کردن آن خودداری کنید.

نحوه شستن بالش الیافی

در بالش‌های الیافی بدون اینکه الیاف را از متکا خارج کنید، می توانید آن را به راحتی داخل لباسشویی انداخته و با شوینده ای ملایم بشویید. پس از شستشو آن را جلوی آفتاب گذاشته تا خشک شود. همچنین می توانید یک توپ تنیس تمیز داخل لباسشویی بندازید تا به خشک شدن سریع‌تر آن کمک کند. لازم به ذکر است که اگر از توپک های خشک کن درون ماشین لباسشویی استفاده کنید، بعد از خشک شدن الیاف و مواد درون بالش ها تکه تکه و گلوله گلوله نمی شوند.

شستن بالش پر مرغ

بالش های جنس پر و پنبه و … را نیز می توان به سادگی شست. برای شستوی بالش پر ابتدا لازم است که روکش آن را درآورده و اطلاعات شستشوی روی روکش بالش را خوانده و طبق آن عمل کنید. سپس از میزان پُر بودن بالش و جنس پری که در آن استفاده شده آگاه شوید.

همچنین بررسی کنید که هیچگونه سوراخ و شکاف روی بالش وجود نداشته باشد، تا در اثر چرخش ماشین لباسشویی پرها به داخل مخزن بریزد. راه دیگر نیز این است که پرهای داخل روکش را داخل کیسه بزرگی خالی کرده و روکش را با شوینده و آب سرد بشویید و اتو کنید، سپس مجددا پرها را داخل آن ریخته و بالش را بدوزید.

تقریبا تمام بالش ها به جز بالش های فوم و پنبه ای را می توانید داخل ماشین لباسشویی قرار دهید،
بررسی کنید که هیچ گونه سوراخ و شکاف روی بالش وجود نداشته باشد، تا در اثر چرخش ماشین لباسشویی پرها به داخل مخزن بریزد.

شستن بالش پشم شیشه

برای شستن بالش پشمی نیز می توانید آنها را داخل ماشین لباسشویی انداخته و اجازه دهید آب به تمام الیاف نفوذ کند. مایع شستشوی ملایم بریزید و دمای ماشین لباسشویی را روی شستشوی ظریف با آب سرد قرار دهید. پس از شستشو، حالت خشک کن را روشن کرده و پس از خروج از لباسشویی نیز، بالش پشمی را در یک محل ثابت گذاشته تا کاملا الیاف آن خشک شود.

نحوه صحیح شستن بالش هایی از جنس های مختلف
در شستن بالش های پشمی دمای ماشین لباسشویی را روی شستشوی ظریف با آب سرد قرار دهید.

شستن بالش ابری

بالش هایی که داخل آن ابر وجود دارد، بالش هایی ابری هستند که اکثرا در هتل و خوابگاه ها مورد استفاده قرار می گیرند. اگر جنس بالش شما نیز ابری است و خواهان شستشوی آن هستید، ابتدا لازم است گرد و غبار آن را با جاروبرقی بگیرید یا با دست بتکانید. سپس روکش آن را تعویض کرده و طبق مراحل بالا با دست یا با ماشین لباسشویی بشویید.

نحوه صحیح شستن بالش هایی از جنس های مختلف
بالش‌های ابری بیشتر در هتل و خوابگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند

سخن نهایی

اکنون که با شستن انواع بالش آشنا شدید، شما نیز دست به کار شوید و با توجه به جنس پارچه و متکای خود، تمیزی را به آنها ببخشید. نظر شما در این خصوص چیست و از چه روش هایی برای تمیز کردن و شستشوی بالش خود استفاده می کنید؟

منبع: ghostbed

خدمات خشکشویی لباس و اتوشویی

خشکشویی لباس و اتوشویی

  • خشکشویی لباس مجلسی، عروس، نامزدی و لباس شب
  • خشکشویی مانتو، چادر، شال و روسری
  • خشکشویی و اتوکشی کت و شلوار، پالتو، کاپشن و لباس های زمستانی و...
دریافت این خدمت از استادکار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × 5 =