شستشوی نمای ساختمان چگونه انجام می‌شود؟

0

شستشوی نمای ساختمان یک راهکار بسیار خوب برای زیبا نشان دادن نمای شهر است. این روزها هم که خوشبختانه نمای اکثر ساختمان‌ها، سرامیک، کامپوزیت و انواع سنگ شده است که قابل شستشو هستند. در یک کلام شستشوی نمای ساختمان برای جلوگیری از افزایش آلودگی در سطح شهر و زیبا جلوه دادن نمای شهر ضرورت دارد از این رو در این مقاله  از استادکار به چگونگی شستشوی نمای ساختمان با روش‌های مختلف می‌پردازیم. با استادکار اپلیکیشن درخواست خدمات همراه باشید .

چرا شستشوی نمای ساختمان؟

متاسفانه آلودگی در سطح تمام شهرها، بخصوص شهرهای بزرگ، در حال رواج است. از دود اگزوز ماشین‌های فرسوده گرفته تا فعالیت‌های کارخانه‌های اطراف شهر و هزاران دلیل دیگر که همگی باعث ایجاد ذرات آلوده در هوا می‌شود. از طرفی همین ذرات آلوده به شکل دوده و لکه بر روی نمای ساختمان‌های سطح شهر می‌نشیند و چهره شهر را زشت می‌کند. به همین خاطر است که توصیه می‌شود هر چند سال یک بار  نمای ساختمان، بخصوص مجتمع‌های تجاری که همیشه در معرض دید هستند، باید شسته شود.

بیشتر بدانید شستشوی مبل در منزل

شستشوی نمای ساختمان سبب زیبایی و جلوه بیشتر در فضای شهری شده و از طرفی بر سلامت افراد آن ساختمان نیز تاثیر مثبت می‌گذارد.
شستشوی نمای ساختمان سبب زیبایی و جلوه بیشتر در فضای شهری شده و از طرفی بر سلامت افراد آن ساختمان نیز تاثیر مثبت می‌گذارد.

انواع نمای ساختمان

امروزه متریال‌ها و مواد به کار رفته در نمای ساختمان تنوع بسیاری پیدا کرده است. از نمای شیشه‌ای گرفته تا نمای سنگی که معمولا یا با سنگ‌های صاف تراورتن پوشانده می‌شوند و یا از سنگ‌های ناصاف و آنتیک به صورت برجسته استفاده می‌شود. علاوه بر این از متریال‌های دیگری مانند آجر سفال، سیمان، بتن و سرامیک نیز در نمای ساختمان استفاده می‌شود.

معرفی مواد شوینده برای شستشوی نمای ساختمان

یکی از مواد شوینده قوی که برای از بین بردن دوده‌های چرب و غلیظ از نمای ساختمان بسیار کاربردی است، کلرواتیلن است که برای استفاده از آن بایستی این ماده را به شکل خمیری در آب در آورده، سپس به نمای ساختمان زده و در آخر بعد از خشک شدن خمیرها را جدا کرده و نما تمیز می‌شود.

اما یک نکته‌ را فراموش نکنید که اگر در نمای ساختمان از متریال مس یا آهن استفاده شده است برای جلوگیری از زنگ زدگی از ماده پاک کننده اسید فسفریک استفاده کنید. علاوه بر این مواد شوینده مختلف دیگری مانند مواد شوینده نانو و رزین وجود دارد که میزان پاک کنندگی و قیمت متفاوتی با یکدیگر دارند.

برای جلوگیری از هرگونه آسیب احتمالی حتما از مناسب بودن مواد شوینده برای متریال مورد نظر خود مطمئن شوید و برای کار با مواد شوینده از دستکش استفاده کنید.
برای جلوگیری از هرگونه آسیب احتمالی حتما از مناسب بودن مواد شوینده برای متریال مورد نظر خود مطمئن شوید و برای کار با مواد شوینده از دستکش استفاده کنید.

نحوه شستشوی نمای ساختمان

معمولا شستشوی نمای ساختمان  بر اساس نوع و میزان آلودگی موجود بر روی آن و همچنین جنس نما با روش‌های مختلف انجام می‌شود. به طور مثال اگر دوده‌های تشکیل شده بر روی نمای ساختمان غیر چرب و سبک باشد گاهی با شستشوی ساده و آب و صابون تمیز می‌شود اما اگر دوده‌ها غلیظ و چرب باشند بایستی از پاک‌کننده‌های قوی و روش‌های مختلفی مانند شستشو با واترجت و طناب استفاده کرد که در ادامه درباره هر کدام از این روش‌ها مفصل توضیح خواهیم داد.

شستشوی نمای ساختمان با طناب

یکی از راه‌های دستی برای شستشو نمای ساختمان، استفاده از طناب است. معمولا برای شستشوی نمای ساختمان با طناب چندین نفر بایستی حضور داشته باشند. یک سر طناب‌ها را بایستی به مکانی مانند پایه کانال‌های کولر محکم ببندید. ( البته اگر ساختمان آسانسور دارد می‌توان طناب را به پایه آسانسور یا قلاب سقفی آسانسور نیز بست). حال با استفاده از مواد شویند، ابر و تی  به صورت کاملا دستی شروع به شستن نما کنید.

بیشتر بدانید علت سرد بودن رادیاتور شوفاژ چیست؟

شستشوی نمای ساختمان با طناب یک روش سنتی و دستی است که معمولا بیشتر برای ساختمان‌هایی با ارتفاع کم استفاده می‌شود زیرا بسیار زمان‌بر است.
شستشوی نمای ساختمان با طناب یک روش سنتی و دستی است که معمولا بیشتر برای ساختمان‌هایی با ارتفاع کم استفاده می‌شود زیرا بسیار زمان‌بر است.

شستشوی نمای ساختمان با واترجت

اگر نمای ساختمان از سنگ‌های ناصاف مانند سنگ تیشه‌ای آنتیک استفاده شده باشد بایستی برای شستن آن‌ها از دستگاه واترجت استفاده کرد. در واقع دستگاه واترجت یکی از راه‌های رایج برای شستن سنگ‌های ناصاف است که این کار را با فشار آب انجام می‌دهد.

برای شستشوی نمای ساختمان با واترجت ابتدا بایستی آلودگی‌های سطح سنگ را بررسی کنید. اگر میزان آلودگی و کثیفی زیاد است درکنار آب بایستی از محلول پاک کننده مایع سیلیس نیز استفاده کنید. سیلیس نوعی پود سنگ مخصوص است که برای تمیز کردن سنگ و جلا دادن به آن استفاده می‌شود. حال به کمک این محلول پاک کننده و واترجت قوی سه فاز شستشوی نمای ساختمان  و نازل مخصوص، نمای ساختمان را با فشار آب شدید تمیز کنید.

شستشوی نمای ساختمان با واترجت روشی اتوماسیون برای شستشوی دقیق و سریع است.
شستشوی نمای ساختمان با واترجت روشی اتوماسیون برای شستشوی دقیق و سریع است.

سخن پایانی

برای شستشوی نمای ساختمان ابتدا بایستی میزان آلودگی را برای انتخاب بهترین نوع ماده شوینده بسنجیم و سپس بسته به نوع متریال به کار رفته در نما برای شستشوی آن اقدام کنیم تا آسیبی به نمای ساختمان وارد نشود. اگر علاقه مندید بیشتر در حوره ی نمای ساختمان اطلاعات کسب کنید پیشنهای می کنیم طراحی یک ساختمان دو طبقه را نیز مطالعه کنید .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

13 − 1 =