نظافت منزل به بهترین شکل و با کمترین هزینه

0

نظافت منزل امروزه به یکی از دغدغه‌های خانواده‌ها تبدیل شده است. آپارتمان‌ها پررفت و آمد شده‌اند و در کنار آن نیاز است تا مرتبا به آن‌ها رسیدگی کرد. در این نوشتار قصد داریم تا مروری مختصر بر روش‌های نظافت ساختمان داشته باشیم و سعی کنیم تا با حداقل هزینه این امر را به سرانجام برسانیم اما این امر چگونه انجام می‌شود؟

نظافت منزل

ابتدا می‌خواهیم به نحوه نظافت منزل و نکاتی که باید حین آن رعایت کنید بپردازیم.

گردگیری با دستمال هایی که کرک پس نمیدهند بهترین بازدهی را خواهد داشت.
گردگیری با دستمال هایی که کرک پس نمیدهند بهترین بازدهی را خواهد داشت.

۱-برنامه ریزی برای نظافت منزل

اولین کاری که برای انجام نظافت منزل لازم است برنامه ریزی با توجه به مشکلات و امکانات موجود است. به اتاق‌ها، سرویس بهداشتی، آشپزخانه و… سر بزنید و لیستی از تمام چیزهایی که نیاز به تمیزشدن دارند یادداشت کنید.

لباس‌هایی که باید شسته شوند، قسمت‌هایی که باید گردگیری شوند و چیزهایی که باید دور ریخته شوند را مورد توجه قرار دهید.

۲-تمیز‌کردن سرویس‌ بهداشتی

برای شست و شوی حمام و توالت بهتر است از مواد مخصوص استفاده کنید. اما توجه کنید که بخار کلر که از آب گرم ساطع میشود میتواند بسیار کشنده باشد و ترکیب آن با مواد شوینده بسیار خطرناک است. بهتر است فن را روشن گذاشته و حتما ماسک بزنید و از دستکش استفاده کنید.

۳-تمیزکردن شیشه‌ها

دو نکته مهم در تمیزکردن سطوح شیشه‌ای برای نظافت منزل وجود دارد. برای تمیز کردن شیشه‌های خارجی ساختمان مانند پنجره‌ها نباید خود را به خطر بیاندازید، اندکی هزینه و استفاده از بازویی‌های مخصوص تمیز کردن شیشه به شما کمک شایانی میکند. پنجره‌ها تنها برای مقاومت در برابر باد و حرارت طراحی شده‌اند و وزنی بیشتر از خودشان را نمی‌توانند تحمل کنند.

اگر شماهم دوست‌دار طبیعت هستید و تمایل دارید که محیط زیست را سالم نگهدارید به جای استفاده از شیشه‌پاک کن‌ها که از مواد شیمیایی تهیه شده و به دستگاه تنفسی شما آسیب میرسانند میتوانید از ترکیب آب و سرکه استفاده کنید، این ترکیب بعنوان یک پاک کننده قوی امتحان خود را به خوبی پس داده است!

بیشتر بدانید دکوراسیون اتاق کودک دختر

استفاده از تیغه های پلاستیکی خشک کن میتواند شست و شوی شیشه ها را تا حد زیادی سرعت ببخشد.
استفاده از تیغه های پلاستیکی خشک کن میتواند شست و شوی شیشه ها را تا حد زیادی سرعت ببخشد.

۴-تمیز کردن آشپزخانه

احتمالا شما هم مثل دیگران اولین کاری که برای نظافت منزل انجام می‌دهید شستن ظروف است. البته باید توجه داشته باشید که همه ظروف با ماشین ظرفشویی قابل شست و شو نیستن و همچنین برنامه مورد نیاز شست و شوی هر ظرف مختص خود آن است. بهتر است از قراردادن گلدان، ظروف مسی، روی، پلاستیکی در ماشین ظرفشویی خودداری کنید چون احتمالا خروجی جالبی نخواهد داشت!

وسایلی که در طول روز با آنها طبخ انجام می‌دهید باید به خوبی تمیز شوند، داخل سرخ‌کن، پلوپز، اجاق گاز، ماکروویو و همینطور یخچال و فریزر باید به خوبی تمیز شوند. برای داخل یخچال از ابر بسیار نرم استفاده کنید و توجه داشته باشید که نباید حین تمیز کردن روشن باشد.

تمیزکردن داخل ماکروویو احتمالا در نگاه اول خیلی سخت بنظر میرسد، ما یک ترکیب پیشنهادی برای این کار داریم. مقداری سرکه، لیمو و آب صابون  را داخل یک ظرف بریزید و داخل ماکروویو قرار دهید و آنرا روشن کنید. کافیست چند دقیقه کار کند تا پس از آن و البته خنک شدن داخل ماکروویو به راحتی بتوان داخل آن را تمیز کرد.

۵-تمیز کردن اتاق خواب

برای نظافت منزل علاوه بر شستن روتختی و روبالشی، بهتر است نگاهی به زیر تخت بیاندازید. احتمالا با منظره مناسبی روبرو نخواهید شد البته این به هیچ وجه تقصیر شما نیست چون خیلی از افراد با این مشکل دست و پنجه نرم میکنند! بهتر است بعد از تمیز کردن زیر تخت، تشک و همینطور بالش را برای مدتی در معرض نور خورشید قرار دهید. باکتری‌هایی به مرور درون این دو عضو دوست داشتنی اتاق خواب نفوذ میکنند و این میتواند باعث بروز حساسیت‌های پوستی و تنفی مختلفی شود.

در مورد لباس‌های داخل کمد پیشنهاد می‌کنیم اگر مدت زیادی (حدودا یک فصل سال) از عدم استفاده آن گذشته آنها را بشویید تا کاملا تمیز و قابل استفاده بمانند.

۶-تمیز کردن محیط عمومی خانه

در آخر باید سراغ فرش‌ها، کاشی‌ها بروید. علاوه بر جارو کردن، هر شش ماه یکبار تمیز کردن فرش با شامپوی مخصوص فرش و ابر خیس میتواند به درخشیدن هرچه بیشتر فرش‌های شما کمک کند.

برای شست و شوی کاشی‌ها و سرامیک‌های داخل منزل بهتر است از پاک‌کننده‌های چندمنظوره استفاده نکنید! پخش شدن مقداری زیادی مواد شوینده در منزل ممکن است منجر به ایجاد بیماری‌های تنفسی سخت مخصوصا برای کودکان شود.

نظافت دفترکار

دفترکار هر کسب و کار خروجی کوچکی از سبک آن کسب و کار است. زمانی که یک مراجعه کننده برای انعقاد قرارداد و یا انجام کار به شما مراجعه میکند در نگاه اول آراستگی دفترکار شما میتواند نظر او را جلب کند و داشتن یک محیط مرتب و آرام می‌تواند به جلب اعتماد او کمک کند. پس بهتر است این موضوع خیلی جدی گرفته شده و به خوبی به آن پرداخته شود.

نظافت اداری و تجاری

نظافت اداری و تجاری

  • نظافت اداره و سازمان
  • نظافت شرکت و محل کار
  • نظافت واحد های تجاری
  • نظافت مجتمع های تجاری و ساختمان های بزرگ
دریافت این خدمت از استادکار

نظم و ترتیب قبل از نظافت منزل!

باید توجه کنید داشتن ده‌ها مداد و خودکار تنها شما را گیج میکند و ننوشتن حتی یکی از آنها حین کار شما را عصبی می‌کند. سعی کنید نوشت‌افزار خود را انتخاب کرده و بقیه آن‌ها را به کشوهای اطراف منتقل کنید. یک میزکار خلوت، مرتب و کامل به کیفیت کار شما خیلی کمک خواهدکرد.

تمیز کردن لوازم الکترونیکی قدم بعدی است. مانیتور کامپیوتر، دستگاه چاپ و کپی از مواردی هستند که تمیزی آنها علاوه بر آرامش شما به طول عمرشان نیز کمک کرده و باعث می‌شود هزینه کمتری برای استفاده از آنها تقبل کنید.

لوازمی که در دسترس عموم مراجعین هستند باید در اولویت نظافت باشند. خودکارهای عمومی و… می‌توانند باعث انتقال بیماری شوند و این اصلا خوب نیست.

بعد از همه اینها تمیز کردن محیط‌های مثل سالن غذاخوری کارمندان، سرویس بهداشتی باید به خوبی انجام شوند. برای تمیز کردن محیط‌های عمومی می‌توانید از شرکت‌های خدماتی معتبر استفاده کنید. در قسمت‌های اداری می‌تواند اسناد و مدارکی از شغل شما وجود داشته باشد پس باید از نیروی معتبر و امین استفاده کرد تا اسرار شغلی شما به خطر نیافتد.

هزینه نظافت ساختمان چقدر است؟

هزینه های نظافت در استادکار طبق همان تعرفه اولیه دریافت خواهد شد.
هزینه نظافت منزل در استادکار طبق همان تعرفه اولیه دریافت خواهد شد. با توجه به نوع کاربری ساختمان و فعالیت‌هایی که باید در آن انجام شود هزینه‌های‌ متفاوتی برای نظافت آن در نظر گرفته میشود. اما نحوه محاسبه این هزینه‌ها عموما با توجه به ساعت کاری که نیروی خدماتی باید صرف کند انجام میشود. استادکار از نیروهای خدماتی متخصص استفاده میکند و برای آگاهی از هزینه‌های نظافت ساختمان توسط استادکار بهتر است به سایت مراجعه کنید.

چرا نظافت ساختمان را به استادکار بسپاریم؟

  • امکان انتخاب نیروی مورد نیاز از افراد مختلف
  • هزینه مشخص
  • از طریق استادکار می‌توانید از نظر دیگر مشتریان نیروی مورد نظرتان مطلع شوید.
  • امکان ارائه مشاوره رایگان توسط متخصصان استادکار
خدمات نظافت منزل توسط آقا در استادکار

نظافت منزل

  • شستن دیوار‌ها و پنجره‌ها
  • شستن و تی کشیدن کف
  • نظافت پذیرایی‌و نظافت اتاق‌ها
  • شستن سرویس بهداشتی و حمام
دریافت این خدمت از استادکار
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

17 − شش =