انواع جایگزین وایتکس برای ظروف کدامند؟

0

افراد زیادی به دلیل خطرات متعددی که سفیدکننده‌ها برای سلامت دارند، از آن‌ها برای تمیز کردن ظروف استفاده نمی‌کنند و به دنبال ماده‌ای موثر به عنوان جایگزین وایتکس می‌گردند. این افراد به دنبال سفید کننده طبیعی ظروف هستند که در عین درخشان کردن ظرف‌ها آسیب کمتری برای سلامت داشته باشد و استفاده از آن راحت‌تر باشد. در این مقاله از استادکار قصد داریم تا به شما جایگزین وایتکس برای ظروف را معرفی کنیم که خودتان می‌توانید آن را در خانه تهیه کنید. پس با وبلاگ استادکار همراه باشید.

مضرات استفاده از وایتکس برای سلامت

اگر شما هم تا به حال تجربه استفاده از وایتکس و سفیدکننده‌ها را داشته باشید، می‌دانید که بوی زننده آن تا چه میزانی می‌تواند به سیستم تنفسی شما آسیب بزند و با اثرات این ماده بر پوست و ایجاد سردرد تا حدودی آشنا هستید. بهتر است بدانید تماس این ماده با پوست می‌تواند موجب بروز سرطان در افراد شود و بخار سمی آن اثرات جبران ناپذیری بر سیستم تنفسی و عصبی می‌گذارد. بنابراین تا زمانی که واقعاً مجبور نیستید، استفاده از وایتکس و سفیدکننده‌ها را به حداقل برسانید و به جای آن به دنبال جایگزین وایتکس برای ظروف و لباس‌های خود باشید.

جایگزین وایتکس برای ظروف

بهتر است بدانید که استفاده از وایتکس برای تمیز کردن ظروف تنها راه حل شما نیست و راه‌های متعددی وجود دارد که خودتان در خانه یک جایگزین وایتکس برای ظروف تهیه کنید و بدون اینکه نگران سلامت دست‌ها، تنفس و آثار به جا مانده از مواد شیمیایی مضر وایتکس باشید، از آن استفاده کنید. برای تهیه سفید کننده طبیعی ظروف می‌توانید آن را به روش‌های متعددی آماده کنید که در ادامه به ۲ روش جایگزین وایتکس اشاره می‌شود.

بیشتر بدانید چگونه وایتکس درست کنیم؟

برای از بین بردن لکه‌های ظروف می‌توانید از سفیدکننده‌های طبیعی استفاده کنید.
برای از بین بردن لکه‌های ظروف می‌توانید از سفیدکننده‌های طبیعی استفاده کنید.

روش اول برای تهیه جایگزین وایتکس

برای تهیه این جایگزین وایتکس برای ظروف ابتدا باید ۱۲ فنجان آب را با ۴/۱ فنجان آب لیمو و ۱ فنجان هیدروژن پراکسید مخلوط کنید. مواد را به خوبی ترکیب کنید و برای استفاده هر بار مقدار از این ترکیب را روی ظروف اسپری کنید و اجازه دهید تا کمی بماند و بعد ظرف‌ها را با آب گرم بشویید و از درخشش ظروفتان لذت ببرید.

بیشتر بدانید ترفندهای نو برای بهبود روشنایی خانه

برای سفید کردن ظروف می‌توانید از ترکیب هیدروژن پراکسید و لیمو ترش با آب استفاده کنید.
برای سفید کردن ظروف می‌توانید از ترکیب هیدروژن پراکسید و لیمو ترش با آب استفاده کنید.

روش دوم برای تهیه جایگزین وایتکس

بسیاری افراد برای تهیه این جایگزین وایتکس برای ظروف از مقداری هیدروژن پراکسید، آب لیمو، جوش شیرین، سرکه، اسید سیتریک و عصاره روغن لیمو استفاده می‌کنند. اما باید بدانید که استفاده از سرکه و هیدروژن پراکسید در این ترکیب می‌تواند موجب ایجاد گازهایی شود که برای تنفس و حتی پوست شما مضر است پس بهتر است از فرمول بهتری برای تهیه سفید کننده طبیعی ظروف استفاده کنید.

برای ظروفی که احساس می‌کنید نیاز به تمیزی بیشتری دارند تنها کافی است که ۴/۳ فنجان هیدروژن پراکسید ۳ درصد را با ۴/۱ فنجان آب لیمو، ۴/۳ فنجان جوش شیرین و ۷ فنجان آب مخلوط کنید. برای شستشوی ظروف ابتدا دستکش به دست کنید و آب گرم را باز کنید و بعد شروع به شستن ظروف با این محلول نمایید. برای تأثیر بیشتر نیز می‌توانید چند ساعت ظروف را داخل محلول قرار دهید یا آن را بر روی ظرف‌ها اسپری کنید. این ماده نه تنها همانند وایتکس بوی بدی ندارد، بلکه آسیبی هم به پوست شما وارد نمی‌کند و می‌تواند ظروفتان را تا میزان زیادی تمیز و درخشان کند.

بیشتر بدانید آموزش تمیز کردن چدن اجاق گاز با جوش شیرین و سرکه

برای تمیزی بیشتر ظروف می‌توانید آن‌ها را داخل محلول هیدروژن پراکسید، لیمو ترش و جوش شیرین قرار دهید
برای تمیزی بیشتر ظروف می‌توانید آن‌ها را داخل محلول هیدروژن پراکسید، لیمو ترش و جوش شیرین قرار دهید

نکاتی که باید در مورد سفید کننده طبیعی ظروف بدانید

  • در مورد نگهداری هیدروژن پراکسید یا آب اکسیژنه باید بدانید که بهتر است آن را در محیطی خنک و تاریک قرار دهید، به طوری که نور مستقیم به آن نرسید.
  • از این محلول می‌توانید برای از بردن لکه‌های روی لباس در لباسشویی نیز استفاده کنید و یا برای لباس‌های کثیف‌تر بهتر است که یک شب لباس‌ها را داخل ترکیب هیدروژن پراکسید و آب لیمو و آب داغ قرار دهید.
  • تصویر فردی که در حال ریختن محلول هیدروژن پراکسید و لیمو ترش بر روی لباس‌هایش در لباسشویی است.
  • از محلول محلول هیدروژن پراکسید و لیمو ترش می‌توانید برای از بردن لکه‌های روی لباس در لباسشویی نیز استفاده کنید
  • بهتر است بدانید استفاده از این جایگزین وایتکس برای ظروف نه تنها خطرات و عوارض استفاده از وایتکس را به دنبال ندارد، بلکه هزینه کمتری نیز برایتان خواهد داشت. به طوری که با صرف کمترین هزینه و با کم‌ترین میزان ضرر می‌توانید ظروفی درخشان و تمیز داشته باشید و از محلول مورد نظرتان برای تمیز کردن البسه و پارچه‌هایتان نیز استفاده کنید.

کلام آخر

با توجه به مضراتی که استفاده از وایتکس و سفیدکننده‌ها برای سلامت انسان دارد، بهتر است تا جای ممکن از این موارد برای شستشوی ظروف استفاده نکنید و برای تمیز کردن ظرف‌ها از سفید کننده‌های طبیعی که خودتان به راحتی می‌توانید تهیه کنید، استفاده نمایید. با این روش نه تنها آسیبی به سلامت خودتان و اعضای خانواده‌تان وارد نمی‌شود، بلکه از داشتن ظروفی تمیز و درخشان نیز لذت خواهید برد. پیشنهاد میکنم شستن فرش با وایتکس را نیز مطالعه کنید.

اگر برای نظافت منزل و شستن ظروف خود به افرادی متخصص نیاز داشتید، حتماً از همکاران باتجربه ما در استادکار کمک بگیرید.

خدمات نظافت منزل توسط آقا در استادکار

نظافت منزل

  • شستن دیوار‌ها و پنجره‌ها
  • شستن و تی کشیدن کف
  • نظافت پذیرایی‌و نظافت اتاق‌ها
  • شستن سرویس بهداشتی و حمام
دریافت این خدمت از استادکار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک + هفت =