توصیه های لازم برای اقدامات بعد از سمپاشی و هنگام انجام آن

1

حشرات موذی همانند سوسک، پشه، یا عنکبوت چیزی نیستند که ما بخواهیم با آن‌ها زندگی کنیم. این موجودات ریز نه تنها برایمان چندش آور هستند بلکه به دلیل آلودگی‌هایی که دارند ممکن است بیماری‌هایی را نیز به خانه ما منتقل کنند. به همین دلیل است که به محض دیدن آن‌ها باید به فکر نابود کردنشان باشیم. سمپاشی کردن یکی از این اقدامات است. هرچند سمپاشی نیز همانطور که از نامش پیداست سمومی را بهمراه دارد بنابراین نیاز است بدانیم اقدامات بعد از سمپاشی چیست تا بتوانیم خانه‌ای کاملا تمیز و عاری از هر موجود ریزی داشته باشیم.

اقدامات بعد از سمپاشی منزل

حال که تمام اقدامات قبل از سمپاشی را انجام داده‌اید و عملیات سمپاشی نیز به اتمام رسیده است، نیاز است که اقدامات بعد از سمپاشی منزل را انجام دهید:

  1. صبر کنید

احتمالا از شما خواسته می‌شود حین سمپاشی از خانه خارج شوید. بخصوص اگر به بو حساسیت داشته باشید باید حتما این کار را انجام دهید. اما این بدین معنا نیست که بلافاصله پس از پایان سمپاشی می‌توانید به خانه بازگردید. معمولا به شما خواهند گفت چند ساعت بیرون بمانید تا بو و یا مواد پخش در هوا از بین برود و خانه آماده حضور شما شود. پس تا زمان گفته شده منتظر بمانید.

توصیه های لازم برای اقدامات بعد از سمپاشی و هنگام انجام آن
کودکان نسبت به بزرگسالان حساسیت بیشتری به‌ بو یا مواد پخش در هوا خواهند داشت. حتما مراقبت بیشتری از آن‌ها داشته باشید.
  1. غذاهایی که بیرون مانده را دور بریزید

اگر به طور تصادفی فراموش کرده‌اید غذایی را داخل یخچال قرار دهید، حتی اگر آن ماده غذایی قابل شستشو بود، آن را دور بریزید. حتی اگر از مواد طبیعی و اورگانیک نیز برای سمپاشی استفاده شده باشد، این غذا سالم نخواهد بود.

  1. سریعا اقدام به تمیزکردن خانه نکنید

شاید این تصور که مواد سمی در خانه شما پخش است به شما این ایده را بدهد که بلافاصله پس از بازگشت به خانه شروع به تمیزکردن آن کنید. اما نبایداینکار را بکنید. اولا اینکه تمیزکردن محل موجب می‌شود اثر سمپاشی از بین برود. در هر حال این کار برای از بین بردن حشرات ریز به کار گرفته شده‌اند و اگر حشره‌ای باقی مانده باشد تمیزکردن محل موجب می‌شود این حشره زنده مانده و دوباره خانه شما پر از حشرات ریز شود. باید به شما گفته شود چه مدت پس از سمپاشی نسبت به تمیزکردن منزل خود اقدام کنید. اما حداقل به مدت یک هفته به طور عمیق خانه را تمیز نکنید یا حداقل کف خانه یا دیوارها را نشویید.

توصیه های لازم برای اقدامات بعد از سمپاشی و هنگام انجام آن
اگر می‌خواهید پس از سمپاشی پنجره‌ها را باز کنید تا هوای آزاد وارد خانه شود بهتر است نسبت به نصب توری برای پنجره‌ها نیز اقدام کنید. چرا که شما نمی‌خواهید با باز گذاشتن پنجره دوباره حشرات و پشه‌ها وارد خانه شما شوند.
ساخت و نصب توری پنجره

ساخت و نصب توری پنجره

  • ساخت و نصب توری در و پنجره
  • ساخت توری ساده، کرکره ای، آکاردئونی، کشویی و...
  • نصب توری پلیسه، ثابت، ریلی
  • انواع توری آهنربایی و چسبی
دریافت این خدمت از استادکار
  1. نشتی‌ها را تعمیر کنید

شاید این نکته کاری نباشد که فقط باید در اقدامات بعد از سمپاشی انجام دهید. در هر حال اگر در خانه شما شیرآلات نشتی دارند و چکه می‌کنند باید تعمیر کنید. چه خانه را سمپاشی کنید چه نکنید. نشتی آب شیرها یکی از راههای ورود حشرات به خانه هستند. بنابراین این راه را با تعمیر شیرآلات خانه ببندید تا حداقل مطمئن شوید از این راه هیچ حشره‌ای وارد خانه نمی‌شود.

توصیه های لازم برای اقدامات بعد از سمپاشی و هنگام انجام آن
چکه کردن شیرآب را بی اهمیت نشمارید، با تعمیر شیرآلات خانه خود نه تنها راه ورود حشرات را به خانه می‌بندید بلکه کمکی به هدر نرفتن آب نیز خواهید کرد. در هر حال هیچ چیزی مهم‌تر از صرفه جویی در مصرف آب نخواهد بود.
  1. کاغذها را در گوشه و کنار خانه قرار ندهید

کاغذ می‌تواند منبع غذایی بسیاری از حشرات باشد. بخصوص کاغذهای خیس و مرطوب یا ساک‌های کاغذی قهوه‌ای رنگی که برای مواد غذایی استفاده می‌شود. اگر می‌خواهید روزنامه‌ها و مجلات را برای تمیزکردن شیشه‌های خانه نگه دارید بهتر است جایی برایشان در نظر بگیرید که نزدیک آشپزخانه نباشد تا جای ممکن خیس و مرطوب نشوند و حشرات را به خود جذب نکنند.

  1. از خودتان مراقبت کنید

اگر وسایلتان را داخل یک جعبه قرار داده‌اید و حالا می‌خواهید بعد از سمپاشی خانه آن‌ها را دوباره در قفسه‌ها بچینید بهتر است حتما از دستکش استفاده کنید. اگر حساسیت دارید حتی استفاده از ماسک نیز می‌تواند ایده خوبی برای محافظت از خودتان باشد.

  1. به دنبال حشرات موذی بگردید

یکی از مهم‌ترین اقدمات بعد از سمپاشی این است که نقاطی که قبلا حشرات زیادی در آنجا می‌دیدید را چک کنید. معمولا ممکن است چند روز پس از سمپاشی همچنان با حشراتی که در اثر سمپاشی مرده‌اند مواجه شوید. بنابراین بهتر است این نقاط را هر روز چک کنید تا در صورت وجود حشرات مرده، این نقاط را سریع تمیز کنید. این نکته را در نظر داشته باشید که فکر نکنید می‌توانید منتظر بمانید تا همه حشرات یکجا بمیرند و بعد نسبت به تمیزکردنشان اقدام کنید. چرا که حشرات مرده، حشرات دیگر را به سمت خود می‌کشانند. این چیزی نیست که شما بخواهید بعد از سمپاشی رخ بدهد. فقط کافیست تا چند روز پس از سمپاشی این نقاط را چک کنید تا مطمئن شوید دیگر حشره‌ای باقی نمانده است.

توصیه های لازم برای اقدامات بعد از سمپاشی و هنگام انجام آن
سمپاشی در نقاط دور از چشم و درزهای وسایل خانه نیز انجام می‌گیرد بنابراین لازم است در اقدامات بعد از سمپاشی حتما نقاطی که دور از دید شما هستند را نیز چک کنید.

نکاتی که باید درباره سمپاشی منزل بدانید

در هر حال عملیات سمپاشی با مواد شیمیایی و سمی انجام می‌گیرد. این طبیعیست که این کار خطرناک است به همین دلیل شما خودتان نمی‌توانید این کار را در خانه انجام دهید چرا که ممکن است برایتان خطراتی بهمراه داشته باشد. اما شرکت‌های سمپاشی که با لباس و ماسک‌های خاصی اقدام به انجام این کار می‌کنند هم ایمنی کار را می‌دانند هم می‌دانند چه میزان سمی را باید برای خانه شما استفاده کنند. با هم به برخی عوارض جانبی سمپاشی برای سلامتی خواهیم پرداخت شاید به شما کمک کند انجام سمپاشی در خانه شما با کمترین عوارض و خطرات همراه باشد.

  • تمامی مواد شیمیایی که برای سمپاشی منزل استفاده می‌شوند سمی هستند. هرچند درجه مسمومیت این مواد طوری نیست که برای انسان مرگبار باشد. بخصوص به میزانی که برای از بین بردن حشرات در خانه استفاده می‌شود. اما از سوی دیگر ممکن است برای افرادی که آلرژی یا حساسیت‌های شدید دارند ایجاد مزاحمت کند. به همین دلیل است که از ساکنین خانه خواسته می‌شود حین انجام سمپاشی از خانه بیرون بمانند. در برخی مواقع اگر افراد حساسیت بالایی داشته باشند پیشنهاد می‌شود تا چند روز اول را به خانه باز نگردند هرچند اغلب گفته می‌شود تا چند ساعت پس از سمپاشی بازگشت به خانه مشکلی ندارد. اما شاید اگر کودک یا حیوان خانگی شما تا دو روز به خانه باز نگردد بهتر باشد تا بو و مواد پخش در هوا کاملا از بین برود و شما مطمئن باشید برایشان هیچ ضرری ندارد.
توصیه های لازم برای اقدامات بعد از سمپاشی و هنگام انجام آن
حیوان خانگی شما ممکن است ناخواسته به محلی که سمپاشی شده زبان بزند، این مساله ممکن است او را بیمار کند. بنابراین شاید بهتر باشد تا چند روز از محل سمپاشی شده دور بماند. اگر متوجه بیحالی حیوان خانگی خود پس از سمپاشی شدید حتما با یک دامپزشک تماس بگیرید.
خدمات دامپزشکی در محل

دامپزشکی در محل (این خدمت موقتا غیرفعال است)

  • دامپزشکی حیوانات خانگی و کوچک
  • دامپزشکی گربه و سگ
  • دامپزشکی پرندگان زینتی
  • اصلاح مو و شستشوی حیوانات خانگی
دریافت این خدمت از استادکار
  • گاهی مواقع ممکن است از سمپاشی با مواد ارگانیک استفاده شود. هرچند این به انتخاب شما بستگی دارد. سمپاشی با مواد اورگانیک با مواد شیمیایی و سمومی از منابع طبیعی جمع آوری شده انجام می‌گیرد که ممکن است خطرات کمتری را برای ساکنین خانه بهمراه داشته باشد هرچند این نوع مواد تاثیر کمتری نیز به روی حشرات دارند. بنابراین شاید اگر تعداد حشرات موجود در خانه شما زیاد نباشد بتواند گزینه خوبی باشد اما اگر زیاد باشند شاید نتواند شما را به نتیجه دلخواهتان برساند.
  • اگر هر یک از اعضای خانواده شما به بیماری خاصی مبتلا است، پیش از انجام سمپاشی این نکته را به تیم سمپاشی متذکر شوید. دانستن چنین نکاتی می‌تواند به میزان سمی که استفاده می‌کنند تاثیر بگذارد یا حتی بتوانند به شما پیشنهاداتی جهت اقدامات بعد از سمپاشی ارائه دهند.
  • زنان باردار نیز باید تا جای ممکن خود را از محل سمپاشی شده دور نگه دارند تا سموم کاملا از بین برود.

اگر پس از سمپاشی به خانه بازگشتید و هر یک از علائم زیر را داشتید بهتر است با پزشک مشورت کنید:

  • خارش در گلو
  • مشکلات تنفسی
  • سرگیجه
  • اشک چشم
  • خارش چشم
  • خارش یا مشکلات و حساسیت‌های پوستی

سخن پایانی

سمپاشی منازل موجب می‌شود شما از شر حشرات موذی و آلودگی‌هایی که همراه خود وارد خانه شما می‌کنند خلاص شوید. اما همه چیز با انجام سمپاشی به اتمام نمی‌رسد بلکه دانستن اقدامات بعد از سمپاشی و بایدها و نبایدهای چند روز بعد آن می‌تواند به شما کمک کند هم نتیجه بهتری از سمپاشی بگیرید هم خودتان از مشکلاتی که ممکن است مواد سمی این کار برایتان بهمراه داشته باشند در امان بمانید.

منبع: urbanclap

سمپاشی مسکونی

سمپاشی منازل و ساختمان

  • سمپاشی منزل، آپارتمان، مغازه و رستوران
  • سمپاشی بیمارستان، ادارات، شرکت و مراکز تجاری
  • سمپاشی اماکن مسکونی و عمومی
دریافت این خدمت از استادکار
1 نظر
  1. Gaurav Water Solution می گوید

    This is very informative and interesting for those who are interested in blogging field.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 + 16 =