نحوه استفاده از مایع جلادهنده ماشین ظرفشویی

0

استفاده از مایع جلادهنده ماشین ظرفشویی برای زنده نگه داشتن معجزه تمام عیارِ ماشین ظرفشویی، امری ضروری است. زیرا نباید فراموش کنیم برای این که ماشین ظرفشویی ما ظرف‌ها را به بهترین شکل تمیز کند، ما هم باید برخی اقدامات مرتبط با نگهداری ماشین را به طور مکرر انجام دهیم. بعد از این اقدامات کافی‌ است ظروف را در پایان روز در ماشین ظرفشویی بگذارید و تنها با فشردن یک دکمه، در مدت زمانی کم، آن‌ها را تمیز و براق تحویل بگیرید، به همین راحتی و بدون هیچ زحمت اضافی.

از آنجایی که ماشین ظرفشویی کار بسیاری از افراد پر مشغله را بسیار آسان کرده است، بهتر است به اقدامات لازم برای مراقبت صحیح از آن اهمیت زیادی بدهیم. در این مطلب ضمن آشنایی با کارکرد و مزایای استفاده از مایع جلادهنده، درباره نحوه استفاده از مایع جلادهنده ماشین ظرفشویی نیز می‌خوانیم. با استادکار همراه باشید.

مایع جلادهنده ماشین ظرفشویی چیست؟

برای خیلی از ما پیش آمده است که با خرید مایع شوینده مخصوص ماشین ظرفشویی، یک نمونه رایگان جلادهنده‌ دریافت کنیم، یا گاهی متوجه محفظه‌ای کوچک در کنار جایی که همیشه مایع ظرفشویی را در آن می‌ریزیم، شده‌ایم. اما ممکن است هیچ وقت به درستی کارکرد و نحوه استفاده از مایع جلادهنده ماشین ظرفشویی را متوجه نشده باشیم. اگر شما هم جزو این دسته افراد هستید، ادامه مطلب را بخوانید تا قبل از هر چیز با ماهیت مایع جلادهنده آشنا شوید.

جلادهنده ماشین ظرفشویی ماده‌ای است که باعث کاهش کشش سطحی مایعی که در آن حل می‌شود (در ماشین ظرفشویی، آب) شود. به بیان ساده‌تر مایع جلادهنده ظرفشویی باعث می‌شود که آب “مرطوب تر” و در نتیجه به جای قطره قطره شدن، به راحتی روی ظروف پخش شود و از آن ها پایین بریزد. یعنی در واقع جلادهنده اجازه نمی‌دهد قطراتی که بعدا تبدیل به لکه‌های آب می‌شوند، روی ظروف شکل بگیرند.

بیشتر بدانید تمیز کردن ماشین ظرفشویی با سرکه و جوش شیرین

جلادهنده اجازه نمی‌دهد قطراتی که بعدا تبدیل به لکه‌های آب می‌شوند، روی ظروف شکل بگیرند.
جلادهنده اجازه نمی‌دهد قطراتی که بعدا تبدیل به لکه‌های آب می‌شوند، روی ظروف شکل بگیرند.

فواید اصلی استفاده از مایع جلادهنده ماشین ظرفشویی چیست؟

  • استفاده از مایع جلادهنده ماشین ظرفشویی می‌تواند ظروف را چند برابر درخشان‌تر و خشک‌تر به شما تحویل دهد.
  • مایع جلادهنده ماشین ظرفشویی باعث حذف هرگونه ذره مواد غذایی و نوشیدنی در ماشین ظرفشویی شما می‌شود.
  • مایع جلادهنده ماشین ظرفشویی لکه‌های آب ناخوشایندی که هم ماشین ظرفشویی و هم وسایل آشپزخانه شما را لکه دار می‌کند، از بین می‌برد.
  • مایع جلادهنده ماشین ظرفشویی یک لایه محافظ روی ظرف‌ها ایجاد می‌کند که مانع از خرد شدن ظروف و یا خط و خش افتادن روی آن‌ها می‌شود.
  • استفاده از مایع جلادهنده ماشین ظرفشویی صرفه جویی در وقت شما را هم تضمین می‌کند. زیرا با کمک به تبخیر سریع‌تر آب از روی ظرف‌ها، آن‌ها سریع‌تر خشک می‌شوند.
مایع جلادهنده ماشین ظرفشویی لکه‌های آب و کثیفی ظروف را از بین می‌برد و خشک شدن آن‌ها را تسریع می‌کند.
مایع جلادهنده ماشین ظرفشویی لکه‌های آب و کثیفی ظروف را از بین می‌برد و خشک شدن آن‌ها را تسریع می‌کند.

کاربردهای مایع جلادهنده ظرفشویی چیست؟

دلیل اصلی استفاده از مایع جلادهنده ماشین ظرفشویی، خلاص شدن از لکه‌های آبی است که به ویژه در صورت سخت بودن آب منظقه سکونت شما، می‌تواند مشکل ساز باشد. اگر رسوب سفید رنگِ آب در کناره‌های شیرهای آب منزل شما وجود دارد، صابون‌ها و شامپوهای شما به راحتی کف نمی‌کنند یا حلقه‌های رنگی رسوب را در اطراف وان و توالت فرنگی خانه می‌بینید، به احتمال زیاد آب خانه شما سخت است و همچنین احتمالا پس از اتمام کار ماشین ظرفشویی‌تان هم نتیجه چندان باب میل شما نیست، مثلا لکه‌های سفید رنگ و یا رد آب، روی ظرف‌های شسته شده، به جا می‌ماند.

دلیل دیگر برای استفاده از مایع جلادهنده ماشین ظرفشویی این است که باعث می‌شود ظروف شما سریع‌تر خشک شوند. این موضوع به ویژه برای افرادی که از برنامه‌های گرما و خشک کن ماشین ظرفشویی برای صرفه جویی در مصرف انرژی استفاده نمی‌کنند یا برای افرادی که حتی پس از قسمت خشک کن، ظرف‌هایشان هنوز مرطوب مانده، بسیار مفید است.

از طرف دیگر اگر ماشین ظرفشویی شما به خوبی کار می‌کند و در شست و شوی ظرف‌هایتان مشکلی ندارید، ممکن است اصلا نیازی به استفاده از مایع جلادهنده ماشین ظرفشویی نداشته باشید.

مایع جلادهنده ماشین ظرفشویی بیشتر به درد افرادی می‌خورد که آب محل سکونت‌شان سخت و دارای رسوب است.
مایع جلادهنده ماشین ظرفشویی بیشتر به درد افرادی می‌خورد که آب محل سکونت‌شان سخت و دارای رسوب است.

نحوه استفاده از مایع جلادهنده ماشین ظرفشویی چگونه است؟

اگر تا به حال از مایع جلادهنده برای ماشین ظرفشویی‌تان استفاده نکرده‌اید، خبر خوب برای شما این است که نحوه استفاده از مایع جلادهنده ماشین ظرفشویی بسیار آسان است. بسیاری از ماشین ظرفشویی‌ها دارای یک دریچه اتوماتیک هستند که مایع جلادهنده را در زمان مناسب و به طور خودکار، به چرخه نهایی شستشو اضافه می‌کند.

نحوه استفاده از مایع جلادهنده ماشین ظرفشویی به این صورت است که باید مایع جلادهنده را درست مثل مواد شوینده اصلی، طبق مراحل زیر در جای مخصوصش قرار دهید. محفظه مخصوص مایع جلادهنده ماشین ظرفشویی معمولا کنار محفظه مایع یا قرص اصلی واقع شده است و با علائم و نمادهایی که برق و درخشش را نشان می‌دهد، مشخص می‌شود.

  • درب محفظه جلادهنده را با فشار انگشت باز کنید.
  • مایع جلادهنده را تا خط یا میزان مشخص شده در محفظه بریزید.
  •  سپس درب محفظه را با فشاری ملایم دوباره ببندید.
بسیاری از ماشین ظرفشویی‌ها دارای یک دریچه اتوماتیک هستند که مایع جلادهنده را در زمان مناسب و به طور خودکار، به چرخه نهایی شستشو اضافه می‌کند.
بسیاری از ماشین ظرفشویی‌ها دارای یک دریچه اتوماتیک هستند که مایع جلادهنده را در زمان مناسب و به طور خودکار، به چرخه نهایی شستشو اضافه می‌کند.

اگر ماشین ظرفشویی شما محفظه‌ای برای جلادهنده ندارد، نحوه استفاده از مایع جلادهنده ماشین ظرفشویی این گونه است که می‌توانید یک سبد مخصوص مایع جلادهنده ماشین ظرفشویی بخرید (که به قفسه بالایی ماشین آویخته می‌شود) یا به سادگی به دنبال ماده شوینده‌ای باشید که هم مواد پاک کننده و هم ماده جلادهنده را در خود دارد، به همین راحتی.

اگر ماشین ظرفشویی شما محفظه‌ای برای جلادهنده ندارد، نحوه استفاده از مایع جلادهنده ماشین ظرفشویی این گونه است که می‌توانید یک سبد مخصوص مایع جلادهنده ماشین ظرفشویی بخرید.
اگر ماشین ظرفشویی شما محفظه‌ای برای جلادهنده ندارد، نحوه استفاده از مایع جلادهنده ماشین ظرفشویی این گونه است که می‌توانید یک سبد مخصوص مایع جلادهنده ماشین ظرفشویی بخرید.

هر چند وقت یکبار باید از مایع جلادهنده ماشین ظرفشویی استفاده کرد؟

زمان و دفعات استفاده از مایع جلادهنده بستگی به این دارد که چقدر از ماشین ظرفشویی خود استفاده می‌کند، اما به صورت کلی توصیه می‌شود یکبار در ماه محفظه جلادهنده ماشین ظرفشویی پر شود.

آیا می‌توان از نمک و مایع جلادهنده ماشین ظرفشویی در کنار هم استفاده کرد؟

مایع جلادهنده برای داشتن ظروفی براق و بدون لکه و کمک به عملکرد خشک کردن ظروف استفاده می‌شود، در حالی که نمک ماشین ظرفشویی برای محافظت از ماشین ظرفشویی شما در مقابل آهک و رسوبات و نرم کردنِ آب، برای شست و شوی بهتر به کار می‌رود. برخی از مواد شوینده ماشین ظرفشویی مثل قرص کوانتوم فینیش، هم جلادهنده و هم نمک را درون خود دارند. با این وجود در مناطق دارای آب سخت، استفاده از محصولات جداگانه نمک و جلادهنده، برای محافظت از ماشین ظرفشویی و همچنین گرفتن بهترین نتیجه در شست و شو توصیه می‌شود.

در مناطق دارای آب سخت، استفاده از محصولات جداگانه نمک و جلادهنده در کنار هم توصیه می‌شود.
در مناطق دارای آب سخت، استفاده از محصولات جداگانه نمک و جلادهنده در کنار هم توصیه می‌شود.

قرار دادن مایع ظرفشویی در محفظه مایع جلادهنده ماشین ظرفشویی

مایع جلادهنده و مایع ظرفشویی نباید با هم مخلوط شوند. بسیار از اوقات افراد ممکن است به اشتباه مایع ظرفشویی را در محفظه مخصوص جلادهنده قرار دهند. این امر می‌تواند مشکلات زیادی ایجاد کند، زیرا در نتیجه این کار مقدار زیادی آب و صابون در ماشین شما ایجاد می‌شود که خود می‌تواند باعث ایجاد مقادیر زیادی حباب شود. این حباب‌ها و آب و کف ممکن است از ماشین ظرفشویی شما سرریز کرده و روی زمین آشپزخانه پخش شوند. اگر چنین اشتباهی را انجام دادید، برای اصلاح مراحل زیر را دنبال کنید:

  • اگر ماشین ظرفشویی خود را روشن کرده‌اید، بلافاصله آن را خاموش کرده و محتویات از جمله لیوان و ظروف و … را از آن خالی کنید.
  • از یک سطل یا کاسه استفاده کنید تا قبل از پاکسازی ماشین ظرفشویی، تا آنجا که ممکن است، آب و صابون و کف را از ماشین خالی کنید.
  • یک قطره آب به محفظه اضافه کنید و در مرحله بعد با استفاده از یک سرنگ، تا جایی که امکان‌پذیر است، مایع ظرفشویی را از محفظه جلادهنده خالی کنید.
  • نصف فنجان سرکه و یک چهارم فنجان نمک را در محفظه بریزید و ماشین ظرفشویی خود را برای چند دقیقه روشن کنید.
  • اگر  حباب و کف‌ها هنوز از بین نرفته‌اند، دوباره این روند را تکرار کنید.
در نحوه استفاده از مایع جلادهنده ماشین ظرفشویی، دقت کنید که به هیچ عنوان ماده شوینده اصلی را در محفظه جلادهنده نریزید.
در نحوه استفاده از مایع جلادهنده ماشین ظرفشویی، دقت کنید که به هیچ عنوان ماده شوینده اصلی را در محفظه جلادهنده نریزید.

سخن آخر

در این مطلب با نحوه استفاده از مایع جلادهنده ماشین ظرفشویی آشنا شدیم. ممکن است برخی افراد از این مایع استفاده نکنند و یا اصلا با آن آشنا نباشند، اما حالا که با نحوه استفاده از مایع جلادهنده ماشین ظرفشویی آشنا شدید، با توجه به اینکه آب بسیاری از مناطق تهران یا سایر شهرها دارای سختی است، سعی کنید حتما از این ماده استفاده کنید. مطمئن باشید پس از دیدن درخشش ظروف‌تان دیگر استفاده از جلادهنده را کنار نخواهید گذاشت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج + 5 =