ضدعفونی کردن اسفنج ظرفشویی چگونه انجام می شود؟

0

همه ما در آشپزخانه برای تمیز کردن ظروف و سینک ظرفشویی خود از اسکاچ و ابر استفاده می‌کنیم و می‌دانیم که این وسیله کاربردی خانه ما می‌تواند محل تجمع باکتری‌ها وآلودگی‌های بسیاری باشد. به همین منظور آشنا بودن با روش‌های ضدعفونی کردن اسکاج آشپزخانه می‌تواند به شما کمک کند تا با خیالی آسوده‌تر از این وسیله کاربردی استفاده کنید. در این مقاله کاربردی از استادکار قصد داریم تا با راهکارهایی برای ضدعفونی کردن اسفنج ظرفشویی آشنا شویم، پس با ما همراه باشید.

اهمیت ضدعفونی کردن اسفنج ظرفشویی

ممکن است شما هم جز آن دسته از افراد باشید که بعد از استفاده از اسکاچ ظرفشویی آن را با آب و صابون می‌شویید. اما اصلا به این موضوع فکر کرده‌اید که شستن اسفنج ظرفشویی با این روش واقعا آن را تمیز می‌کند یا خیر؟ شاید درست نباشد که بعد از هر بار استفاده بخواهید هر اسکاچ را دور بیندازیم و در واقع این اسفنج‌ها نیز تنها برای یک بار مصرف ما طراحی نشده‌اند. اما اگر ضدعفونی کردن اسفنج ظرفشویی را به روش درستی هم انجام ندهید، می‌تواند عامل انتقال باکتری‌ها و آلودگی‌های زیادی به ظروف شما باشد. به همین دلیل بهتر است برای عدم انتقال آلودگی‌های هر ظرفی که می‌شویید به ظروفی که بعدا قصد تمیز کردن آن را دارید، حتما آن را به خوبی ضدعفونی کنید.

بیشتر بدانید چگونه از ماشین ظرفشویی سامسونگ استفاده کنیم؟

ضدعفونی کردن اسکاج آشپزخانه
عدم ضدعفونی کردن اسکاچ می‌تواند موجب انتقال آلودگی‌ها شود.

به یاد داشته باشید که وجود نم و رطوبتی که در اسکاچ باقی می‌ماند خود نیز عامل موثری در رشد باکتری‌های بیماری‌زا است و عدم توجه به این موضوع می‌تواند موجب بروز بیماری در شما و همه افراد خانه‌تان شود.

روش‌های ضدعفونی کردن اسفنج ظرفشویی

یکی از بهترین روش‌ها برای ضدعفونی کردن اسفنج ظرفشویی این است که آن را در مایکروویو گرم کنید. اما بهتر است قبل از انجام این کار مطمئن شوید که گرم کردن اسکاچ شما در مایکروویو خطرناک نیست و موجب سوختن آن نمی‌شود. به علاوه در بافت برخی از اسکاچ‌ها موادی از جنس فلزی به کار برده می‌شود که این اسفنج‌ها را به هیچ عنوان نباید در مایکروویو قرار دهید.

ضدعفونی کردن اسفنج ظرفشویی برای جنس‌هایی که این قابلیت را دارند به این صورت است که ابتدا آن را غرق آب می‌کنید و درون ظرفی مناسب قرار می‌دهید و آن را به مدت ۲ دقیقه در مایکروویو می‌گذارید. معمولا میکروب‌ها بعد از ۳۰ ثانیه اول از بین می‌روند و زمانی که ۲ دقیقه از این موضوع بگذرد، تمام میکروب‌ها از بین می‌روند. بعد از این زمان باید حتما اجازه دهید که اسفنج به طور کامل خشک شود.

روش‌های ضدعفونی کردن اسفنج ظرفشویی
یکی از بهترین روش‌ها برای ضدعفونی کردن اسفنج ظرفشویی این است که آن را در مایکروویو قرار دهید.

روش دیگری که برای ضدعفونی کردن اسفنج ظرفشویی به کار می‌رود و در عرض ۵ دقیقه می‌تواند اسفنج شما را مثل روز اول تمیز کند، قرار دادن آن در محلولی با سه چهارم فنجان سفیدکننده به همراه ۱ گالن آب است.

روش بعدی که با محیط زیست نیز سازگار است و اکثر باکتری‌ها و آلودگی‌های اسفنج را از بین می‌برد، این است که اسفنج ظرفشویی خود را به مدت ۵ دقیقه در سرکه سفید قرار دهید تا به خوبی خیس بخورد و بعد از آن اسفنج را در معرض آفتاب قرار دهید تا خشک شود.

برای ضدعفونی کردن اسفنج ظرفشویی می‌توانید از سفید کننده استفاده کنید.
برای ضدعفونی کردن اسفنج می‌توانید از سفید کننده استفاده کنید.

می‌توانید یک قاشق غذاخوری سرکه سفید را نیز با یک فنجان آب مخلوط کنید و اسفنج را در آن خیس کنید و سپس آن را به مدت ۲ دقیقه و به روش قبل در ماکروویو قرار دهید. تنها موضوعی که باید دقت کنید این است که اجازه دهید به خوبی خنک شود و بعد آن را از مایکروویو خارج کنید تا بوی آن کمتر اذیتتان کند.

کلام آخر

در بسیاری از مواقع انتقال باکتری‌های مضر و بیماری‌زا ساده‌تر از آنچه که فکرش را می‌کنید، اتفاق می‌افتد. به همین دلیل توجه به روش‌های شستشو و تمیز کردن لوازم پر کاربردی همچون اسفنج آشپزخانه به شما کمک می‌کند تا از رشد باکتری‌ها جلوگیری کنید و اجازه ندهید که این آلودگی‌ها زمینه بیمار شدن شما و اعضای خانواده‌تان را فراهم کند. به یاد داشته باشید که زمانی که ظروف آلوده‌ای که در آن‌ها گوشت و مرغ خام بوده را می‌شویید، اهمیت بیشتری به تمیز کردن اسکاچ آشپزخانه خود دهید و درست بعد از اتمام کارتان و شستن ظروف اقدام به ضدعفونی کردن اسفنج ظرفشویی خود کنید.

اگر برای تمیز کردن و نظافت منزل خود به افرادی متخصص نیاز داشتید، حتماً از همکاران باتجربه ما در استادکار کمک بگیرید.

خدمات نظافت منزل توسط آقا در استادکار

نظافت منزل

  • شستن دیوار‌ها و پنجره‌ها
  • شستن و تی کشیدن کف
  • نظافت پذیرایی‌و نظافت اتاق‌ها
  • شستن سرویس بهداشتی و حمام
دریافت این خدمت از استادکار

منبع: home.howstuffworks.com

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شش + سه =