با راهنمای خرید سرخ‌کن مواد غذایی را طلایی کنید!

0

دستگاه‌های سرخ‌کن جزو دستگاه‌هایی هستند که امروزه برای آشپزی بهتر، به کمک خانم‌های خانه‌دار آمده‌اند. این دستگاه‌ها می‌توانند راحت‌تر از گذشته، مواد غذایی را به صورت سرخ‌شده در اختیار آشپز قرار دهند. شاید شما هم با شنیدن نام سرخ‌کن، موادی را تصور کنید که در روغن غوطه‌ور و در حال سرخ شدن هستند. اما با پیشرفت تکنولوژی، دستگاه‌هایی به بازار آمده‌اند که با روغن بسیار کم یا بدون روغن، غذا را سرخ می‌کنند. بنابراین خرید سرخ‌کن پیشرفته، برای سلامتی ضرری نخواهد داشت.

دستگاه سرخ‌کن به انگلیسی Fryer، از پیچیدگی خاصی برخوردار نیست. این وسیله برقی یک المنت گرم‌کننده و یک سبد فلزی برای قرارگیری مواد غذایی دارد، روی سبد هم دستگیره‌ای تعبیه شده در نتیجه می‌توانید به راحتی سبد را حرکت دهید.

برای آماده کردن فست‌فود و سرخ و برشته کردن مواد غذایی، می‌توان از دستگاه سرخ‌کن بهره گرفت. این امر باعث می‌گردد در مصرف انرژی صرفه‌جویی شده و غذا هم سریع‌تر حاضر شود. جنس بدنه دستگاه معمولا از استیل یا فولاد نرم است. اما بدنه با جنس استیل، بهترین انتخاب برای دستگاه‌های سرخ‌کن خواهد بود. شاید شما هم برای راحتی مراحل آشپزی و تکمیل وسایل آشپزخانه، قصد خرید سرخ‌کن را داشته باشید. در این‌صورت به شما توصیه می‌کنیم ادامه راهنمای خرید سرخ‌کن را با دقت مطالعه نمایید.

آیا خرید سرخ‌کن ضرورت دارد؟

بسیاری از افراد دنبال خرید سرخ‌کن نمی‌روند. دلیلشان هم این است که میزان مصرف روغن در سرخ‌کن‌ها زیاد و برای سلامتی مضر است. اما باید خاطر نشان کنیم که در سال‌های اخیر دستگاه‌هایی تولید شده که بدون استفاده از روغن زیاد می‌تواند غذای شما را به شکل ویژه‌ای سرخ کند. بنابراین استفاده از این دستگاه به حفظ سلامت افراد، کمک می‌نماید. در واقع خرید سرخ‌کن به رژیم غذایی سالم شما لطمه‌ای وارد نمی‌کند. پس نباید نگران این موضوع باشید.

علاوه بر این سرخ‌کن، با حرارت بالا و سرعت زیاد غذا را سرخ می‌کند، بنابراین زمان آشپزی را کاهش می‌دهد. این موضوع، برای خانم‌های شاغل که فرصت کمی برای انجام کارهای خانه و مخصوصا آشپزی دارند، یک مزیت به حساب می‌آید. سرعت بالای سرخ شدن مواد غذایی هم باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی می‌شود، در نتیجه هزینه‌های قبض‌های ماهانه نیز کاهش پیدا می‌کنند.

همچنین سرخ کردن به روش سنتی، مشکلاتی از قبیل پیچیدن بوی نامطبوع در خانه و کثیف شدن گاز را به همراه دارد. به‌علاوه سرخ کردن غذا روی گاز، نیاز به صرف وقت فراوان و کنترل مستمر غذا دارد. این موارد از جمله مشکلاتی است که با خرید سرخ‌کن، حل می‌شوند. اینجاست که می‌توانیم متوجه شویم، خرید سرخ‌کن برای هر خانه تا چه حد لازم است.

بیشتر بخوانید: با راهنمای خرید غذاساز، یک دستیار آشپزی حرفه‌ای داشته باشید!

فردی در حال ریختن سیب زمینی خام درون سرخ‌کن بدون روغن نینجا
خرید سرخ‌کن دغدغه‌های خانم‌های شاغل برای پختن غذای مهمانی را کم می‌کند. همچنین این دستگاه برای تهیه غذای مجلسی بسیار کاربردی است. چون ظاهر غذا را خوش‌رنگ و برشته می‌نماید.

انواع سرخ‌کن

شناخت انواع سرخ‌کن و آشنایی با آن‌ها از مواردی هستند که برای خرید سرخ‌کن بسیار مهم به نظر می‌رسند. در این بخش از راهنمای خرید سرخ‌کن، سعی داریم با معرفی انواع سرخ‌کن انتخاب را برای شما آسان‌تر کنیم. سرخ‌کن‌ها بسته به نوع کاربرد و میزان هزینه‌ای که می‌خواهید برای خرید آن صرف کنید، به چند دسته تقسیم می‌شوند.

  1. سرخ‌کن‌های معمولی و الکتریکی

سرخ‌کن‌های معمولی یا الکتریکی با مکانیزمی ساده همراه المنت گرم‌کننده و روغن کار می‌کنند. این دستگاه‌ها می‌توانند با درجه حرارت متفاوت غذا را سرخ کنند. اگر دوست دارید غذای سرخ‌شده شما در سریع‌ترین زمان آماده شود، بهترین گزینه خرید سرخ‌کن معمولی و الکتریکی است. اما این سرخ‌کن‌ها یک عیب بسیار بزرگ دارند و آن هم این است که برای سرخ کردن مواد غذایی به حجم زیادی روغن نیاز دارند. در نتیجه اگر به سلامتی خود و خانواده‌تان اهمیت می‌دهید، بهتر است این نوع سرخ‌کن‌ها را خریداری نکنید.

  1. سرخ‌کن‌های بدون روغن یا کم‌مصرف

سرخ‌کن‌های بدون روغن یا کم‌مصرف، اغلب با جریان سریع هوای داغ غذا را سرخ می‌کنند. تفاوت مدل‌های بدون روغن با مدل‌های معمولی، در سیستم تولید حرارت آن است. در این نوع سرخ‌کن، فقط از یک قاشق روغن استفاده می‌شود و طرز کارشان به گونه‌ای است که روغن توسط فشار هوای بسیار داغ، مانند یک لایه روی سطح ماده غذایی کشیده می‌شود. در حقیقت دستگاه، عمل سرخ کردن را توسط هوای داغ و بالا بردن فشار و بدون استفاده از روغن زیاد انجام می‌دهد.

انواع غذاهای سرخ شده در کنار سرخ‌کن بدون روغن روی کانتر آشپزخانه
بهترین سرخ‌کن بدون روغن، سرخ‌کنی است که بتواند ظاهر غذا را برشته و طعم آن را عالی نماید.

مزایای سرخ‌کن‌های بدون روغن یا کم‌مصرف عبارتند از:

  • مصرف بسیار کم روغن که باعث می‌شود هزینه خرید روغن کاهش یابد.
  • سرخ کردن مواد غذایی با استفاده از جریان سریع هوا اتفاق میفتد. این موضوع موجب می‌شود طعم لذیذ غذای سرخ‌شده را با کمترین ضرر تجربه کنید.
  • استفاده از این نوع سرخ‌کن‌ها، باعث می‌شود خواص مواد غذایی تا حد زیادی حفظ شود.
  • این نوع دستگاه‌ها به دلیل نحوه عملکردشان می‌توانند مواد غذایی را به صورت یکنواخت سرخ کنند.

یکی از معایب سرخ‌کن‌های بدون روغن این است که نمی‌توان مواد را به صورت درشت در آن‌ها سرخ کرد. یعنی مواد را باید به قدر کافی ریز کرد تا خوب سرخ شوند. در ضمن برخی از آن‌ها، هنگام سرخ کردن مواد غذایی، موادی مضری تشکیل می‌دهند که احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد. این مواد مضر هیدروکربن‌های آروماتیک و آمین‌های هتروسیکلیک هستند.

بیشتر بدانید: با راهنمای خرید مایکروفر پخت آسان و سریع‌تری داشته باشید

  1. مینی سرخ‌کن‌ها

این سرخ‌کن‌ها بسیار شبیه سرخ‌کن‌های معمولی هستند. با این تفاوت که اندازه بسیار کوچک‌تری دارند. این سرخ‌کن‌ها بیشتر برای استفاده در منزل مورد توجه قرار می‌گیرند. در ضمن با امکانات و کارایی‌های متفاوت از یکدیگر به مشتریان ارائه می‌شوند. معایب مینی سرخ‌کن‌ها، استفاده روغن زیاد و مناسب نبودن برای خانواده‌های پرجمعیت است.

سرخ کردن سیب زمینی و غذاهای سوخاری با مینی سرخ‌کن خانگی
مینی سرخ‌کن‌، با توجه به حجم کم، مصرف برق کمی هم دارد. به همین دلیل در بین خانواده‌های ۲ تا ۴ نفره، طرفداران زیادی پیدا کرده است.
  1. سرخ‌کن صنعتی

قبل از هر چیز برای خرید سرخ‌کن صنعتی، بهتر است بررسی گردد که این دستگاه برای چه هدفی به کار گرفته می‌شود. آیا شما قصد دارید از سرخ‌کن برای غذاهای پرحجم مثل فست‌فودها بهره بگیرید؟ یا فقط برای سرخ کردن سیب زمینی، تهیه پیتزا یا پخت یک کیک ساده آن را به کار خواهید گرفت؟ همه این موارد تعیین می‌کنند که شما چه محصولی را به‌عنوان یک سرخ‌کن در آشپزخانه خود قرار دهید.

سرخ‌کن صنعتی برای درست کردن فست‌فود در رستوران‌ها و ساندویچی‌ها به کار می‌رود. برای غذاهای پرحجم و در تعداد بالا، نظیر غذاهایی که در فست‌فودها تهیه می‌شوند، لازم است ایمنی دستگاه مورد توجه قرار گیرد. درجه حرارت بالای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد روغن، غذای باکیفیت و سریعی ارائه می‌دهد. اما می‌تواند خطراتی هم برای کاربران به وجود آورد.

خرید سرخ‌کن صنعتی، برای اکثر رستوران‌ها لازم است. این دستگاه، حجم بالایی از مواد غذایی نظیر مرغ، ماهی و غیره را در کمترین زمان و با کیفیت بالا سرخ می‌کند. این سرخ‌کن نیز همانند سایر مدل‌های سرخ‌کن خانگی، از یک المنت و یک محفظه تشکیل شده است. دستگاه برای افزایش طول عمر سرخ‌کن صنعتی و ماندگاری یک فیلتر روغن دارد. همچنین وجود نقطه سردی در کف دستگاه باعث می‌شود تا مواد غذایی با ریختن در کف، به آن نچسبند. در نتیجه این موضوع باعث فرسودگی و خرابی دستگاه نمی‌شود.

خواندن این مطلب نیز برای شما مفید است: با راهنمای خرید چرخ گوشت، آشپزی سالم‌تری داشته باشید

مقدار زیادی سیب زمینی سرخ کرده در سبد سرخ کن صنعتی رستوران
خرید سرخ‌کن صنعتی به رستوران‌ها یا فست‌فودها این امکان را می‌دهد تا در زمان کم، برای مشتریان زیادی غذا آماده کنند.

ویژگی‌های متفاوت در سرخ‌کن

سرخ‌کن‌های مختلف، ویژگی‌های متفاوتی دارند. برای انتخاب بهترین سرخ‌کنی که مناسب کار شما باشد، لازم است شما با این ویژگی‌ها آشنا شوید. ما در این بخش، این ویژگی‌ها را توضیح می‌دهیم تا انتخاب برای شما راحت‌تر باشد.

  • محفظه و گنجایش سرخ‌کن

سرخ‌کن را به توجه به تعداد اعضای خانواده خود انتخاب کنید. اگر تعداد اعضای خانواده شما دو نفر است، دستگاه کوچک‌تری را انتخاب کنید. برای خرید سرخ‌کن، سعی کنید به شکل محظفه آن هم دقت داشته باشید. اگر خانواده شما پرجمعیت است، سعی کنید دستگاهی را خریداری کنید که دارای محفظه استوانه‌ای باشد. چراکه مواد غذایی بزرگ‌تری در آن جا می‌شود. اما برای خانواده‌های کم‌جمعیت، بهتر است از سرخ‌کن‌هایی با محفظه چهارگوش استفاده شود.

یک دستگاه سرخ‌کن بزرگ با محفظه چهارگوش روی پیشخوان آشپزخانه
خرید سرخ‌کن بزرگ، برای خانواده‌های پرجمعیت بسیار مناسب است. چون این خانواده‌ها اگر سرخ‌کن کوچک بخرند، باید طی چند مرحله غذا را سرخ کنند. با این کار مصرف روغن و انرژی بسیار بالا می‌رود.
  • سبد سرخ‌کن

به‌طور کلی سبد سرخ‌کن در دو نوع آسانسوری و دستی موجود است. کار با سبدهای آسانسوری شاید در نگاه اول آسان باشد. اما احتمال آسیب دیدن این نوع سبدها بسیار بالاست. چون ممکن است غذا در سبد گیر بیفتد. در این‌صورت باید با کفگیر برای خروج مواد غذایی اقدام کرد. سبدهای بزرگ به راحتی امکان پخت و تهیه انواع ماهی و مرغ را برای شما فراهم می‌آورد. اما در سبدهای کوچک، باید ابتدا مواد غذایی را تکه‌تکه کرد و سپس آن‌ها را داخل سرخ‌کن قرار داد.

بیشتر بخوانید: برای راهنمای خرید زودپز، همه چیز همینجاست!

  • فیلتر دستگاه

فیلتر در دستگاه‌های سرخ‌کن وظایفی دارد که یکی از آن‌ها جلوگیری از پخش بوی بد ناشی از سرخ کردن غذاست. فیلتر سرخ‌کن معمولا به مرور زمان خراب می‌شود. بنابراین بهتر است دستگاهی را خریداری کنید که دارای فیلتر قابل تعویض باشد.

  • رنگ و طراحی دستگاه سرخ‌کن

برای خانم‌های خانه، طراحی و رنگ دستگاه و ست بودن آن با سایر لوازم آشپزخانه بسیار مهم است. سرخ‌کن‌ها با رنگ‌بندی و طرح‌های مختلف در بازار عرضه می‌شوند. شما می‌توانید بنا به سلیقه خود، بهترین رنگ را انتخاب نمایید. اما سعی کنید کیفیت دستگاه را فدای رنگ و ظاهر آن نکنید.

  • لایه داخلی دستگاه

در هنگام خرید سعی کنید محصولی را انتخاب کنید که جنس لایه داخلی آن، نچسب باشد. چون این جنس به راحتی شسته می‌شود. در غیر این‌صورت، باید وقت و انرژی زیادی برای پاک کردن مواد غذایی که به بدنه جسبیده است، صرف نمایید.

  • پنجره‌ شیشه‌ای

برای خرید سرخ‌کن، بهتر است به سراغ دستگاه‌هایی بروید که دارای پنجره شیشه‌ای هستند. چون این قابلیت به شما امکان می‌دهد که مراحل سرخ شدن غذا را به وضوح مشاهده و کنترل نمایید. بنابراین اگر دیدید که غذا به اندازه کافی سرخ شده، می‌توانید ادامه کار را متوقف کنید.

سرخ کردن سیب زمینی در سرخ‌کن بدون روغن دلونگی با درب دارای پنجره شیشه‌ای
خرید سرخ‌کن دارای پنجره شیشه‌ای، بسیار جذاب است. چون شما مراحل پخت را می‌بینید و در صورت لزوم، می‌توانید از سرخ شدن بیش از حد غذا جلوگیری کنید.
  • هشداردهنده تعویض روغن

گاهی اوقات روغن استفاده شده، زیاد نسوخته است و می‌توان دوباره از آن استفاده کرد. توصیه می‌کنیم مدل سرخ‌کنی را بخرید که هشداردهنده تعویض روغن داشته باشد. به این ترتیب، وقتی روغن بیش ‌از حد سوخت یا قهوه‌ای شد، دستگاه به شما هشدار می‌دهد که روغن را عوض کنید. این موضوع برای حفظ سلامتی مهم است.

این مطلب نیز جالب است: با راهنمای خرید خردکن سرعت آشپزی را بیشتر کنید

نکات خرید سرخ‌کن

  • بودجه خرید سرخ‌کن

مانند خرید سایر لوازم، برای خرید سرخ‌کن نیز باید اول بودجه خود را مشخص کنید. حتی اگر بهترین سرخ‌کن بدون روغن را هم بپسندید، اگر بودجه کافی نداشته باشید، نمی‌توانید آن را خریداری کنید.

  • توان دستگاه

بیشتر سرخ‌کن‌ها توانی بین ۱۸۰۰ تا ۲۲۰۰ وات دارند. هرچه توان دستگاه بالاتر باشد، روغن سریع‌تر داغ می‌شود. بنابراین زمان کوتاه‌تری برای آماده شدن غذا نیاز خواهید داشت. اما لازم است بدانید که هرچه توان دستگاه بالاتر برود، برق مصرفی آن نیز بیشتر می‌شود. این موضوع می‌تواند باعث افزایش هزینه برق شما شود.

سرخ کردن سیب زمینی خلالی داخل سرخ‌کن استیل با محفظه چهارگوش
خرید سرخ‌کن با توان کم، زمان سرخ شدن غذا را بیشتر می‌کند. پس اگر به طور معمول، سرعت سرخ شدن غذا برای شما مهم است، دستگاهی با توان بالا تهیه نمایید.
  • امنیت دستگاه

حتما می‌دانید که استفاده از هر وسیله پخت‌وپزی، ممکن است خطراتی به همراه داشته باشد. اما به‌طور کلی به دلیل وجود خطرات احتمالی، رعایت نکات ایمنی در سرخ‌کن‌ها اهمیت بیشتری دارد. در هنگام خرید سرخ‌کن باید توجه کنید که دستگاه مورد نظر شما، تجهیزات ایمنی زیر را داشته باشد:

  • دکمه خاموش شدن خودکار

این دکمه زمانی که روغن به دمای بالاتر از حد مجاز می‌رسد، به‌طور خودکار دستگاه را خاموش می‌کند تا روغن و دستگاه آتش نگیرند.

  • کابل جداشونده

سرخ‌کن‌های برقی معمولا سیم بلندی دارند. تصور کنید اگر دست یا پای کسی به سیم گیر کند، واژگون شدن دستگاه پر از روغن جوشان، تا چه اندازه می‌تواند فاجعه‌آفرین باشد. در سرخ‌کن‌های دارای کابل جداشونده در صورت کشیدگی سیم، دیگر دستگاه واژگون نمی‌شود. فقط خود کابل از دستگاه جدا خواهد شد.

  • تعداد سبدها

برخی از مدل‌های سرخ‌کن ممکن است در خود یک یا دو سبد داشته باشند. معمولا این سبدها دسته بلندی دارند که کار خارج کردن غذای سرخ‌شده از روغن را راحت‌تر می‌کند. گاهی می‌توانید در محفظه سرخ‌کن یک سبد بزرگ و گاهی دو سبد کوچک قرار دهید. یعنی هم‌زمان دو غذای مختلف را در آن سرخ کنید. این مورد هم به سرعت بخشیدن به آشپزی کمک زیادی می‌نماید.

  • چندکاره بودن دستگاه

برخی از مدل‌های سرخ‌کن، علاوه ‌بر سرخ کردن می‌توانند کار کباب کردن، بریان کردن و نظایر آن‌ها را هم انجام دهند. این بسته به نیاز شماست که کدام مدل را انتخاب کنید.

دانستن این مطلب نیز مفید است: با این روش‌ها نظم دهی آشپزخانه را همیشگی کنید

فردی در حال روشن کردن سرخ‌کن بدون روغن فیلیپس چندکاره
خرید سرخ‌کن چندکاره به شما این امکان را می‌دهد که به جای چند وسیله، فقط یک وسیله داشته باشید. در نتیجه فضای آشپزخانه، مخصوصا آشپزخانه‌های کوچک، کمتر اشغال می‌شود.
  • تمیز کردن آسان

قبل از هر چیز باید بدانید تمیز کردن سرخ‌کن اصلا کار ساده‌ای نیست. در واقع سرخ‌کنی وجود ندارد که به راحتی تمیز ‌شود. با این‌ حال بعضی مدل‌ها ویژگی‌هایی دارند که تمیز کردنشان را تا حدودی آسان‌تر می‌کند. سرخ کن‌هایی که دارای قطعات جداشدنی هستند، راحت‌تر تمیز می‌شوند.

از سوی دیگر تخلیه روغن از سرخ‌کن هم کار پردردسری است. پس مدل‌هایی را انتخاب کنید که خودشان سیستم تخلیه روغن داشته باشند. این سیستم به شما کمک می‌کند به راحتی روغن را از دستگاه خارج کرده و سپس دستگاه را تمیز کنید. اما اگر سرخ‌کنی که می‌خرید، سیستم تخلیه روغن ندارد، یک تلمبه روغن دستی هم به همراه آن خریداری کنید. تلمبه روغن دستی در کشیدن روغن از محفظه سرخ‌کن کمک‌کننده است. می‌کند.

بیشتر بدانید: بهترین روش ضد‌عفونی و شستن ظروف چوبی و ابزارهای آشپزخانه

سرخ کردن چیپس و سیب زمینی داخل مینی سرخ‌کن با محفظه چهارگوش
در بعضی مدل‌ها می‌توان قطعات سرخ‌کن را در ماشین ظرفشویی شُست. پس هنگام خرید سرخ‌کن، به نحوه شستشوی آن هم باید دقت داشت تا کمترین زحمت را برای شما ایجاد کند.

معرفی برندهای معروف

برای خرید سرخ‌کن ابتدا باید بدانیم کدام برندها این وسیله را تولید می‌کنند. سپس باید ببینیم از بین این تولیدکنندگان، کدام برندها معروف‌تر هستند و امکانات بیشتری را ارائه می‌نمایند. سپس اقدام به انتخاب نماییم. ما در اینجا به برندهای سازنده خوش‌نام اشاره خواهیم کرد تا شما هم با آن‌ها آشنا شوید. لازم به ذکر است که برای ذکر این برندها، هیچ ترتیب خاصی رعایت نشده است.

  • سرخ‌کن فیلیپس
  • سرخ‌کن همیلتون
  • سرخ‌کن پارس‌خزر
  • سرخ‌کن دسینی
  • سرخ‌کن کنوود
  • سرخ‌کن دلونگی
  • سرخ‌کن تفال
  • سرخ‌کن شیائومی
  • سرخ‌کن هانوور
  • سرخ‌کن فوما
  • سرخ‌کن مولینکس
  • سرخ‌کن میگل
  • سرخ‌کن نینجا

مدل‌های مشهور و پرطرفدار

  • سرخ‌کن مولینکس مدل AM30

این مدل سرخ‌کن‌ مولینکس یک محصول ۱۸۰۰ واتی است و ظرفیتی معادل ۱.۵ لیتر دارد. این مدل دارای یک پنجره شیشه‌ای برای مشاهده غذای در حال پخت است. اگر مشکلی از لحاظ مصرف روغن ندارید، می‌توانید با تهیه این سرخ‌کن انواع غذاهای ترد و خوشمزه را به ‌راحتی تهیه نمایید. برای خرید سرخ‌کن‌ مولینکس لازم است مبلغ ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پرداخت کنید.

سرخ‌کن مولینکس مدل AM30 با پنجره شیشه‌ای
این مدل سرخ‌کن مولینکس، هم باکیفیت است و هم غذاها را با طعم و رنگ عالی آماده می‌نماید.
  • سرخ‌کن بدون روغن فیلیپس مدل HD9650/91

سرخ‌کن بدون روغن فیلیپس، با گنجایش دو برابر بیشتر نسبت به سایر سرخ‌کن‌ها، غذاهای مورد علاقه شما را سرخ می‌کند. این سرخ‌کن یکی از سریع‌ترین سرخ‌کن‌ها در جهان با توان ۲۲۰۰ وات است. با طراحی ویژه ظرف تفلون موجود در دستگاه، هوای گرم به خوبی در فضای داخلی سرخ‌کن به جریان در می‌آید، در نتیجه مواد غذایی به صورت یکنواخت سرخ می‌شوند. برای خرید سرخ‌کن بدون روغن فیلیپس، باید مبلغ ۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان هزینه کرد.

بیشتر بدانید: این اشتباهات استفاده از اجاق گاز را تکرار نکنید

  • سرخ‌کن بدون روغن نینجا مدل AF300

این مدل سرخ‌کن دوقلو، اولین سرخ‌کن با دو سبد مستقل است که به شما این امکان را می‌دهد تا هم‌زمان دو غذای متفاوت را به دو روش مختلف بپزید. تمام اقلام این سرخ کن بدون ماده مضر BPA ساخته شده‌اند. این دستگاه دارای پایه بدون لغزش نیز هست. در ضمن اجزای آن، قابلیت شستشو در ماشین ظرفشویی را دارند. قیمت فعلی این دستگاه در بازار، حدود ۱۶ میلیون تومان است.

سرخ‌کن بدون روغن نینجا مدل AF300 با دو سبد مستقل برای پخت همزمان دو نوع غذا
سرخ‌کن نینجا با توجه به قابلیت‌هایی که دارد، برای بسیاری از خانواده‌ها، بهترین سرخ‌کن بدون روغن به حساب می‌آید.
  • سرخ‌کن بدون روغن تفال مدل Actifry Family FZ706028

سرخ‌کن بدون روغن تفال نسبتا کوچک بوده و ظرفیت آن هم یک لیتر است. این سرخ‌کن دارای یک نمایشگر LCD روی دستگاه است که کار با آن را آسان می‌کند. این دستگاه دارای فیلتر قابل تعویض است و اجزای آن قابلیت شستشو در ماشین ظرفشویی را دارند. برای خرید این سرخ‌کن، لازم است بودجه‌ای معادل ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در نظر گرفت.

نصب و سرویس ماشین ظرفشویی

نصب و سرویس ماشین ظرفشویی

  • تعمیر انواع ماشین ظرفشویی
  • تعمیر ماشین ظرفشویی رومیزی و ایستاده
  • راه اندازی و نصب ماشین ظرفشویی های مختلف
  • تعمیر موتور ظرفشویی و تعمیر مخزن رزین
دریافت این خدمت از استادکار
  • سرخ‌کن بدون روغن دلونگی مدل FH1396/1 EX1

این مدل برای پخت انواع مواد غذایی، دارای برنامه‌های پیش‌فرض است. این دستگاه سیستم ایمنی چندگانه، میکروسوئیچ ایمنی درب، میکروسوئیچ ایمنی قرارگیری ظرف و قابلیت خاموشی خودکار دارد. همچنین دارای سبد آسانسوری برای طلایی شدن رنگ مواد غذایی مثل مرغ و سیب‌زمینی بوده توان مصرفی آن هم ۲۳۰۰ وات است. قیمت سرخ‌کن بدون روغن دلونگی، ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

سرخ‌کن بدون روغن دلونگی مدل FH1396/1 EX1 با درب شیشه‌ای
سرخ‌کن بدون روغن دلونگی، از ایمنی بسیار بالایی برخوردار است. بنابراین هنگام کار با این دستگاه، آرامش خاطر بیشتری خواهید داشت.
  • سرخ‌کن بدون روغن شیائومی Nathome Air Fryer مدل NZG006 4L

جنس سینی سرخ‌کن بدون روغن شیائومی، تفلون و نچسب است. همچنین این دستگاه دارای قابلیت جدا شدن اجزاء برای شستن در ماشین ظرفشویی است. قابلیت تنظیم دما نیز تا ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد وجود دارد. علاوه بر این، دستگاه قابلیت یخ‌زدایی و چرخش هوای ۳۶۰ درجه برای پخت بهتر غذا را دارد. برای خرید سرخ‌کن بدون روغن شیائومی، باید مبلغی حدود ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان پرداخت نمایید.

بیشتر بدانید: برای تعویض لوازم خانگی به حداقل چه میزان بودجه نیاز داریم؟

سرخ‌کن بدون روغن شیائومی Nathome Air Fryer مدل NZG006 4L
خرید سرخ‌کن بدون روغن شیائومی این مزیت را دارد که با نصب اپلیکیشن مربوطه، می‌توان آن را از راه دور هم کنترل کرد.

معرفی بورس و محل خرید سرخ‌کن

امروزه دو روش معمول و متداول برای خرید سرخ‌کن وجود دارد. اولی خرید به روش حضوری با مراجعه به فروشگاه‌های لوازم خانگی است. دومی هم خرید سرخ‌کن به صورت اینترنتی و آنلاین است. اگر شما تمایل دارید انواع سرخ‌کن، را از نزدیک ببینید و توضیحات فروشنده را هم بشنوید، می‌توانید خرید خود را به‌ صورت حضوری انجام دهید. مراکز مهم و بورس فروش انواع سرخ‌کن در تهران عبارتند از: خیابان شریعتی، سه‌راه امین‌حضور، میدان شوش و بازار بزرگ تهران.

اما امروزه خریدهای لوازم خانگی به صورت آنلاین هم انجام می‌شوند. با این کار لازم نیست وقت خود را برای رفتن به مراکز خرید، در ترافیک هدر دهید. برای خرید سرخ‌کن هم فقط لازم است به سایت‌های معتبر فروش آنلاین سر بزنید. در این روش، امکان مقایسه مشخصات انواع سرخ‌کن و قیمت‌های آن‌ها با یکدیگر وجود خواهد داشت. خوشبختانه این سایت‌های معتبر، جنس تقلبی نمی‌فروشند. در ضمن اجناسشان نیز به‌طور معمول دارای گارانتی است. به همین دلیل می‌توانید خرید سرخ‌کن خود را بدون دغدغه و با آرامش خیال انجام دهید.

جمع‌بندی

حالا که راهنمای خرید سرخ‌کن را مطالعه نمودید و با ویژگی‌ها و برندهای معروف سازنده این دستگاه آشنا شدید، چند نکته ایمنی را هم در اختیار شما قرار خواهیم داد. دانستن این نکات کمک می‌کند از سرخ‌کن خود بهتر و ایمن‌تر استفاده کنید:

  • حتما در سرخ‌کن، از روغن سرخ‌کردنی استفاده نمایید.
  • هرگز مواد غذایی یخ‌زده و منجمد را داخل دستگاه قرار ندهید. چون به دستگاه آسیب جدی می‌رسانند.
  • در شست‌و‌شو و نظافت دستگاه، نهایت دقت را به عمل آورید. چون ماندن تکه‌های غذا در دستگاه، باعث ایجاد میکروب و باکتری‌هایی می‌شود که برای سلامتی بسیار مضر هستند.
  • سرخ‌کن نباید گرما را به بدنه منتقل نماید. در غیر این‌صورت، احتمال سوختگی وجود خواهد داشت.

امیدواریم با خواندن راهنمای خرید سرخ‌کن، توانسته باشید برای انتخاب سرخ‌کن خود، به نتیجه درستی برسید. در آینده هم بتوانید با استفاده از سرخ‌کن، غذاهای خوشمزه و لذیذی تهیه نمایید.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شش − 3 =