با گیاهان مناسب سرویس بهداشتی، دکور بهتری بچینید!

2

دکوراسیون حمام از آن دست فضاهایی است که در بسیاری از شرایط، مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد و تزئین و طراحی زیبایی آن، چندان جدی گرفته نمی‌شود. این در حالی است که حمام و همین‌طور سرویس بهداشتی، جزو آن دسته فضاهایی هستند که به‌راحتی می‌توان طراحی زیبا و باطراوتی را برایشان تدارک دید. با وجودی‌که در بسیاری از شرایط، حمام و سرویس بهداشتی در فضایی بسته و بدون پنجره قرار دارد، اما شما می‌توانید با کمک گیاهانی مناسب و مقاوم این فضاها را نیز زیباتر کنید.

یادتان باشد که گیاهان، صرفاً جلوه‌ای طبیعی به فضا نمی‌بخشند. بلکه در بسیاری از شرایط، رنگ و عطر فضا را نیز تحت تأثیر خود قرار می‌دهند. شاید برایتان جالب باشد بدانید که در بسیاری از شرایط، رطوبت موجود در حمام و سرویس بهداشتی می‌تواند در طراوت و رشد بیشتر گیاهان نیز مؤثر باشد. در این مطلب از وب‌سایت استادکار با شما هستیم تا به‌طور مفصل به همین موضوع بپردازیم و شما را با گیاهان مناسب سرویس بهداشتی آشنا کنیم.

تزیین سرویس بهداشتی و حمام با گیاه

به‌طور کلی طبیعت در دنیای دکوراسیون و طراحی، امکانات بی‌نهایتی را برایمان فراهم می‌کند و به همین دلیل نیز دست ما را در انتخاب‌ها بسیار باز خواهد گذاشت. با این حال در ادامه این مطلب شما را با 7 ایده در تزئین حمام و سرویس بهداشتی با گیاهان آشنا خواهیم کرد:

گل‌های مناسب سرویس بهداشتی در نزدیکی آینه

اصولاً بسیاری از حمام‌ها هیچ پنجره‌ای ندارند یا دست کم از پنجره‌های بسیار کوچکی برخوردار هستند. به همین دلیل نیز یکی از بهترین ایده‌ها برای نگهداری از گیاهان مناسب سرویس بهداشتی این است که آن‌ها را در کنار آینه قرار دهید.

بیشتر بدانید: این ۱۳ گیاه آویزی زیبایی بیشتری به خانه‌تان می‌دهند

ایده‌های جالب تزیین سرویس بهداشتی با گیاهان و گل‌های آپارتمانی کم نور و آینه
گلدان‌هایتان را در نزدیکی آینه حمام قرار دهید و زیبایی فضا را بیشتر کنید.

گیاهان مناسب حمام در گلدان

در بسیاری از شرایط، کمبود فضای کافی در حمام و سرویس بهداشتی، افراد را از نگهداری گیاهان در این فضاها باز می‌دارد. به همین دلیل هم توصیه ما این است که حتی کوچک‌ترین حمام و سرویس بهداشتی را با گیاهان مناسب سرویس بهداشتی تزئین کنید، آن هم با قرار دادنشان درون گلدان. در چنین شرایطی، تنها چیزی که به آن احتیاج دارید، یک گلدانِ آویز است تا بتوانید گیاهان مناسبی را درون آن قرار دهید.

انواع گلدان آویز و گیاهان مناسب سرویس بهداشتی و حمام کوچک و کم جا
اگر فضای کمی در حمام خود دارید، بهتر است که به سراغ گلدان‌های آویز بروید.

انتخاب گیاهان در اندازه‌های بزرگ

اگر فضای زیاد و خوبی در سرویس بهداشتی و حمام خود دارید، بهترین فرصت است که به سراغ گیاهانی در ابعاد و مقیاس‌های بزرگ‌تر بروید. پیشنهاد ما این است که گلدان بزرگ خود را در کنار وان و در گوشه‌ای از حمام قرار دهید. شما می‌توانید گیاهانی در ابعاد و ارتفاع‌های مختلفی تهیه کنید و فضای حمام و سرویس بهداشتی خود را بیش از اندازه زیبا کنید. در کنار این نیز استفاده از حصیر و سایر المان‌های طبیعی فضا را به مراتب طبیعی‌تر و زیباتر خواهند ساخت.

بیشتر بدانید: اشتباهات نگهداری گیاهان آپارتمانی را مرتکب نشوید!

نکات مهم انتخاب انواع گلدان و گیاهان مناسب حمام و دستشویی
اگر فضای کافی در حمام خود دارید بهتر است که به سراغ گلدان‌های بزرگ بروید.

گیاه مناسب دستشویی مینیمال

طراحی فضای ساده و مینیمال، کاملاً سلیقه‌ای است. اما اگر شما هم از طرفداران این سبک هستید، می‌توانید گیاهان مناسب سرویس بهداشتی خود را به شکل گلدان‌های کوچک پرآبی انتخاب کنید که صرفاً یک یا دو شاخه درون آن‌ها قرار گرفته است. این کار، نوعی طراحی و تزئین ساده در سرویس بهداشتی و حمام به شمار می‌رود که در عین آنکه زیبایی بسیاری به فضا می‌بخشد، به مراقبت‌های زیادی نیز احتیاجی نخواهد داشت.

انواع گل و گیاه مناسب دستشویی مینیمال در گلدان شیشه‌ای ساده
اگر عاشق سادگی هستید و می‌خواهید همه چیز را در فضایتان به صورت مینیمال پیش ببرید، می‌توانید با خیال راحت روی این ایده حساب کنید.

گیاهان مناسب سرویس بهداشتی کنار پنجره

برخی از پنجره‌ها دارای لبه‌ها و طاقچه‌هایی هستند که می‌توانید از آن‌ها به‌عنوان فضایی برای نگهداری از گیاهان مناسب سرویس بهداشتی خود استفاده نمایید. این موضوع، به‌ویژه در رابطه با آن دسته از گیاهانی که برای رشد خود به نور طبیعی احتیاج دارند، بسیار مناسب و کاربردی خواهد بود.

بیشتر بدانید: با گیاهان مناسب اتاق خواب، فضا را دلنشین کنید

شرایط نگهداری گیاهان مناسب حمام و سرویس بهداشتی لبه پنجره
بهتر است که برای نگهداری از گیاهانتان حتی از لبه‌های پنجره حمام و سرویس بهداشتی‌تان نیز غافل نشوید.

قرارگیری گیاهان روی روشویی

روشویی حمام و سرویس بهداشتی شما نیز یکی از بهترین فضاهای قرارگیری گلدان و گیاهان مناسب سرویس بهداشتی است. این فضا، انتخاب ایده‌آلی برای گیاهان کوچکی همچون ساکولنت به شمار می‌آید که به خاک زیادی احتیاج ندارند و به‌راحتی نیز نگهداری می‌شوند.

ایده‌های تزیین سرویس بهداشتی و روشویی با انواع تراریوم، ساکولنت و گیاهان رونده
با این کار می‌توانید بهترین استفاده را از فضای موجود در حمام خود داشته باشید.

گل‌های مناسب آپارتمان روی وان حمام

درست است که امکان آن وجود دارد این موضوع در نگاه اول، کمی به نظرتان عجیب برسد، اما حقیقت این است که بسیاری از گیاهان مناسب سرویس بهداشتی، زیبایی خود را زمانی نشان می‌دهند که در کنار و روی وان حمام قرار بگیرند. این فضا می‌تواند گیاهان شما را باطراوت و شاداب نگه دارد و در کنار این نیز حمامی لذت‌بخش و برگرفته از طبیعت برایتان به دنبال داشته باشد.

بیشتر بدانید: این گیاهان فضای باز را هرگز نمی‌توانید بکشید!

کاربرد گیاهان و گلهای مناسب آپارتمان در دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی
قرارگیری گلدان بر روی وان حمام شما می‌تواند فضای جذاب و متفاوتی را برایتان ایجاد کند.

گیاهان مناسب سرویس بهداشتی و حمام کدامند؟

بعد از تمامی موارد و ایده‌هایی که تا به اینجا در رابطه با محل قرارگیری گیاهان در سرویس بهداشتی و حمام ارائه کردیم، احتمالاً با خود فکر می‌کنید که چه گیاهانی می‌توانند برای این فضاها مناسب باشند و به خوبی نیز طراوت خود را حفظ کنند؟ در ادامه به بررسی برخی از بهترین گیاهان مناسب سرویس بهداشتی و حمام می‌پردازیم…

گیاه بامبو

بامبو یکی از آن دسته گیاهانی است که در محیط‌های مرطوب، بهترین عملکرد را از خود نشان می‌دهد. علاوه بر آن، این گیاه می‌تواند رطوبت فضای حمام و سرویس بهداشتی را نیز کاهش داده و در نهایت، هوای مطبوع‌تری ایجاد کند.

بیشتر بدانید: گیاهان کم آب آپارتمانی برای تنبل ها!

اصول مهم نگهداری از بامبو و انواع گیاه مناسب تاریکی در سرویس بهداشتی و حمام
با نگهداری از بامبو در حمام و سرویس بهداشتی‌تان، رطوبت محیط را به تعادل خواهید رساند.

گیاه آنتوریوم، کروتون و سنبل

اگر تصمیم دارید در میان گیاهان مناسب سرویس بهداشتی به سراغ گزینه‌هایی بروید که رنگ و لعاب بیشتری به فضا اضافه می‌کنند، می‌توانید از سه گیاه آنتوریوم، کروتون و سنبل استفاده نمایید. یکی از مزایای این گیاهان آن است که نیازی به تعویض دائمی آب ندارند و به همین دلیل نیز فرآیند نگهداری راحت‌تری را برایتان به دنبال خواهند داشت.

توصیه‌ای که برایتان داریم این است که برای زیبایی بیشتر گلدان‌ها و افزایش رنگ‌های موجود در فضا، گلدان‌های رنگی انتخاب کنید و از متریالی همچون سرامیک، سفال و… نیز غافل نشوید.

زیباترین گل‌های مناسب سرویس بهداشتی کدامند؟ شرایط پرورش و نگهداری سنبل در خانه
برای نگهداری از گل‌های خوش آب و رنگ در حمام می‌توانید به سراغ این گیاهان بروید.

کاکتوس‌ها و ساکولنت‌ها

این نوع از گیاهان مناسب سرویس بهداشتی به دلیل اندازه و ابعادی که دارند، جزء بهترین انتخاب‌ها برای فضاهای کوچک هستند و می‌توانند بیشترین استفاده از فضا را برایتان به ارمغان بیاورند. با نگهداری از این دو دسته از گیاهان آپارتمانی می‌توانید طراوت و زیبایی بسیاری به فضای حمام و سرویس بهداشتی خود ببخشید.

بیشتر بدانید: چطور با قلمه زدن گیاهان را تکثیر کنیم؟

تزیین دکوراسیون سرویس بهداشتی و حمام به سبک روستیک با انواع کاکتوس و ساکولنت
پیشنهاد می‌کنیم که با نگهداری از این گیاهان، فضای روستیک و متفاوتی را در حمام و سرویس بهداشتی‌تان طراحی کنید.

گیاه پاپیتال

این گیاه نیز با قرارگیری در فهرست گیاهان مناسب سرویس بهداشتی، بیشترین میزان جذب دی‌اکسیدکربن را دارد و به‌راحتی نیز می‌تواند در فضاهای سرپوشیده‌ای همچون حمام و سرویس بهداشتی، طراوت خود را حفظ نماید. این گیاه، تنوع بسیار زیادی دارد و نیاز چندانی نیز به نور طبیعی نخواهد داشت. بسیاری از گونه‌های این گیاه، رونده هستند و به همین دلیل نیز می‌توانند فضای حمام و سرویس بهداشتی شما را متفاوت‌تر و جذاب‌تر کنند.

کاربرد گیاهان رونده مانند پاپیتال و انواع گیاه مناسب دستشویی برای تزیین وان حمام
پاپیتال را نیز می‌توان به راحتی در فهرست گیاهان مناسب سرویس بهداشتی قرار داد.

فیلودندرون‌ها

اگر به دنبال آن هستید که در میان فهرست گیاهان مناسب سرویس بهداشتی خود، گیاهی را انتخاب کنید که شیک‌ترین فضا را برایتان ایجاد می‌کنند، می‌توانید به سراغ فیلودندرون‌ها بروید. برگ‌های بزرگ و توخالی این گیاه، می‌تواند طراحی داخلی منزل شما را تحت تأثیر خود قرار داده و دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی‌تان را نیز زیباتر سازد.

بیشتر بدانید: چراغ رشد گیاه چیست و به چه کار می‌آید؟

کاربرد فیلودندرون و انواع گیاهان رونده و آویز برای تزیین حمام و سرویس بهداشتی
برگ‌های زیبای این گیاه، فضای زیبایی را در حمام و یا سرویس بهداشتی‌تان ایجاد خواهد کرد.

گیاه سرخس

این گیاه نیز با قرارگیری در فهرست گیاهان مناسب سرویس بهداشتی از رطوبت فضا تغذیه می‌کند و به همین دلیل نیز می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها برای حمام و سرویس بهداشتی‌تان باشد. جهت افزایش طراوت و سلامتی این گیاه می‌توانید مقداری آب به آن اسپری کنید و تا حد ممکن نیز آن را از نور مستقیم دور نگه دارید.

راهکارهای تعدیل رطوبت حمام و دستشویی با سرخس و انواع گیاه مناسب تاریکی
این گیاه با جذب رطوبت محیط می‌تواند هوای حمام و سرویس بهداشتی‌تان را به تعادل برساند.

گیاه سانسوریا

این گیاه دارای برگ‌های سختی با رنگ سبز متمایل به زرد است. این رنگ می‌تواند فضای حمام و سرویس بهداشتی شما را تحت تأثیر قرار داده و به آن طراوت بیشتری ببخشد. یکی از مهم‌ترین دلایلی که سانسوریا را در میان گیاهان مناسب سرویس بهداشتی قرار می‌دهد، آن است که می‌تواند به تصفیه هوا کمک کند و در عین حال نیز به نور زیادی احتیاج نخواهد داشت.

بیشتر بدانید: ۲۵ تا از زیباترین گیاهان آپارتمانی گلدار که خوب است داشته باشید

شرایط نگهداری سانسوریا و انواع گیاهان مناسب دکوراسیون سرویس بهداشتی و حمام
قطعاً با نگهداری از گیاه سانسوریای خود می‌توانید حمام و سرویس بهداشتی زیباتری داشته باشید.

گل ارکیده

ارکیده، گلی گرمسیری است که در برابر رطوبت، مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد و نیاز چندانی نیز به نور مستقیم خورشید نخواهد داشت، با این حال لازم است آن را در کنار پنجره حمام و سرویس بهداشتی‌تان قرار دهید.

شرایط نگهداری ارکیده و گل‌های مناسب سرویس بهداشتی و حمام
نگهداری از گل ارکیده در دکوراسیون حمام شما، زیبایی خارق‌العاده‌ای را به دنبال خواهد داشت.

گیاه آگلونما

آگلونما را نیز به راحتی می‌توان در فهرست گیاهان مناسب سرویس بهداشتی جای داد. این گیاه، برگ‌های زیبایی از ترکیب رنگ سبز و سفید دارد و می‌تواند زیبایی فضای حمام و سرویس بهداشتی شما را افزایش دهد. باید به این نکته نیز اشاره کنیم که آگلونما به نور کمی نیاز دارد و به همین دلیل نیز در محیط‌های کم‌نور به خوبی رشد خواهد کرد.

بیشتر بدانید: فنگ شویی با استفاده از گل و گیاه و جذب انرژی به وسیله آنها

شرایط نگهداری آگلونما و گیاهان و گل‌های آپارتمانی کم نور مناسب سرویس بهداشتی و حمام تاریک
نگهداری از آگلونما در حمام‌های کم نور، کار ساده و جذابی خواهد بود.

جمع‌بندی

درست است که شاید خود را از آن دسته افراد ماهر و متخصص در نگهداری از گیاهان ندانید، اما قرارگیری در میان گل و گیاهان زیبا و باطراوت، چالش جذابی پیش روی شما قرار خواهد داد. این موضوع، به ویژه در رابطه با فضاهایی همچون حمام و سرویس بهداشتی که معمولاً، خشک و ساده به نظر می‌رسند، جذاب‌تر و متفاوت‌تر خواهد شد. به همین دلیل نیز بهتر است از انرژی مثبت طبیعت استفاده کنید و عناصر آن را هر چند کوچک، به فضاهای مختلفی از خانه‌تان بیاورید.

منبع: steptohealth

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

2 نظرات
  1. سیما یعقوبی می گوید

    خوب اینا تو فضای حموم پلاسیده نمی شن؟

    1. طلوع حقیقت می گوید

      سیمای عزیز
      در این مطلب سعی کردیم گیاهانی را معرفی کنیم که با تمامی شرایط موجود در سرویس بهداشتی و حمام، ماندگاری خوبی از خود نشان می دهند. بنابراین رطوبت بیش از اندازه در حمام برای بیشتر این گیاهان، هیچگونه مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 − 2 =