10 گونه از گیاهان آپارتمانی بی‌خطر برای حیوانات خانگی

2

چنانچه بسیاری از افراد بخواهند همراه با حیوان خانگی‌شان زندگی مسالمت‌آمیز یا بهتر است بگوییم هماهنگی داشته باشند، برایشان موقعیت سخت و چالش‌برانگیزی است. هر چقدر هم که حیوان خانگی‌تان را تربیت کرده و آموزش‌ بدهید، باز هم احتمال آن وجود دارد سرتان را بچرخانید و ببینید که مثلاً به سراغ گلدان‌هایتان رفته و یکی از آن‌ها را خورده است! بسیاری از گیاهان آپارتمانی می‌تواند سلامت حیوان خانگی شما را به خطر بیندازد. به همین دلیل هم در این مطلب از وب‌سایت استادکار با شما هستیم تا به سراغ گیاهان خانگی بی‌خطر برویم و بگوییم چگونه و با انتخاب چه گیاهانی می‌توانید از سلامتی حیوان خانگی‌تان بیشتر مراقبت نموده و فضای ایمن‌تری را برایش فراهم کنید.

گیاه هاورتیا

هاورتیا به‌عنوان یکی از اعضای خانواده ساکولنت‌ها، یکی از محبوب‌ترین گیاهان آپارتمانی بی‌خطر محسوب می‌شود و در عین حال که گیاهی کوچک است، زیبایی بسیاری نیز برای آشپزخانه‌تان به دنبال خواهد داشت. این گیاه در فضایی روشن با نور نسبتاً زیاد، محیطی نسبتاً مرطوب و همین‌طور با داشتن خاکی با زهکشی فراوان، رشد بسیار خوبی از خود نشان می‌دهد. شاید اگر به ظاهر این گیاه نگاه کنید، آن را مشابه آلوئه‌ورا بدانید. اما این گیاه، دقیقاً برخلاف آلوئه‌ورا که از جمله گیاهان سمی برای گربه و سگ است، هیچ‌گونه خطری برای حیوانات خانگی‌تان نخواهد داشت.

بیشتر بدانید: اشتباهات نگهداری گیاهان آپارتمانی را مرتکب نشوید!

محبوب‌ترین گیاهان آپارتمانی بی‌خطر | نحوه نگهداری گیاه هاورتیا در خانه
این گیاه به عنوان یک نوع ساکولنت هیچ‌گونه خطری برای حیوان خانگی شما نخواهد داشت.

بنفشه آفریقایی

بنفشه‌های آفریقایی با ظاهر زیبا، برگ‌های سبز تیره و همین‌طور گل‌های خیره‌کننده‌ای که در تمام طول سال، شما را تحت تأثیر خود قرار می‌دهند نیز از دیگر گیاهان آپارتمانی بی‌خطر برای حیوانات خانگی هستند. این گیاه از رنگ‌های متنوعی مثل بنفش، اسطوخودوسی، آبی، صورتی، قرمز، سفید و… برخوردار است و به همین دلیل نیز دست شما را برای انتخاب، کاملاً باز خواهد داشت. بنابراین اگر شما هم به دنبال گل‌هایی هستید که برای حیوانات خانگی‌تان بی‌خطر باشند، بهتر است وقت را تلف نکنید و به سراغ بنفشه آفریقایی زیبا بروید.

بیشتر بدانید: این گیاهان فضای باز را هرگز نمی‌توانید بکشید!

گل‌های سمی برای حیوانات خانگی کدامند؟ نحوه پرورش بنفشه آفریقایی
این گیاه زیبا با گل‌های خوش‌رنگ خود می‌تواند شرایط ایمنی را برای سگ و یا گربه شما فراهم کند.

گیاه سرخس بوستون

سرخس‌های بوستون نیز به‌عنوان یکی‌دیگر از گیاهان آپارتمانی بی‌خطر برای حیوانات خانگی، طرفداران زیادی دارند. زیبایی کلاسیک و چشمگیر این گیاه فضای خانه شما را تحت تأثیر خود قرار خواهد داد. بهتر است گیاه سرخس بوستون خود را در فضایی خنک با رطوبت بالا و همین‌طور نور غیرمستقیم نگهداری کنید تا طراوت و شادابی خود را حفظ کند. در ضمن، خیالتان راحت باشد که این گیاه، جزء آن دسته گیاهان آپارتمانی قرار دارد که نگهداری آن بسیار راحت و بدون زحمت است!

بیشتر بدانید: گیاهان کم آب آپارتمانی برای تنبل ها!

شرایط پرورش و نگهداری گیاهان آپارتمانی مانند سرخس بوستون در خانه
سرخس بوستون به عنوان یک گیاه غیر سمی، نگهداری سخت و چالش‌برانگیزی برایتان نخواهد داشت.

کاکتوس کریسمس

با نگهداری از این گیاه می‌توانید شکوفه‌های خوش‌رنگ و زیبایی را آن هم در فصل زمستان در خانه‌تان نگهداری کنید. کاکتوس کریسمس به‌عنوان یکی از آن انواع گیاهان آپارتمانی بی‌خطر برای حیوانات خانگی، زیبایی بسیاری به فضای خانه شما خواهد بخشید. این گیاه به نگهداری نسبتاً کمی نیاز دارد و به خوبی نیز می‌تواند در شرایطی با نور کم هم با فضای خانه شما سازگار باشد.

این گیاه غیر سمی و بی‌خطر برای حیوان خانگی شما، به راحتی تکثیر می‌شود. به همین دلیل نیز با خیال راحت می‌توانید تکه‌ای از آن را قطع کنید و دوباره در گلدانی دیگر بکارید. با این راهکار می‌توانید فضاهای متفاوتی از خانه‌تان را تحت تأثیر زیبایی این گیاه قرار دهید.

بیشتر بدانید: برای بهتر شدن دکوراسیون خانه با حیوانات خانگی چه کنیم؟

گل‌های سمی برای حیوانات خانگی کدامند؟ نحوه نگهداری کاکتوس کریسمس
این گیاه بی‌خطر به راحتی تکثیر می‌شود و می‌تواند فضاهای مختلفی از خانه‌تان را زیبا کند.

گیاه سرخس شاخ گوزنی

اگر این نوع از گیاه آپارتمانی را روی یک تخته نصب کرده و بر دیوار آویزان کنید، بهترین شرایط را برای رشد آن فراهم ساخته‌اید. چراکه در چنین شرایطی بیشترین تبادل را با هوا و همین‌طور رطوبت موجود در فضا پیدا خواهد کرد. گیاه سرخس شاخ گوزنی نیز از دیگر گیاهان آپارتمانی بی‌خطر برای حیوانات خانگی است که می‌تواند همچون یک اثر هنری زنده، فضای خانه‌تان را زیبا و دگرگون سازد.

نگهداری گیاهان آپارتمانی بی‌خطر برای حیوان خانگی | گیاه سرخس شاخ گوزنی
این نوع از گیاه بی‌خطر برای حیوانات خانگی همچون یک اثر هنری، خانه‌تان را زیبا خواهد کرد.

نخل شامادورا

نخل شامادورا به‌عنوان یکی از گیاهان آپارتمانی بی‌خطر برای حیوانات خانگی مقاومت بسیاری دارد و در نتیجه می‌تواند در فضاهایی با نور کم و همین‌طور دمای پایین به خوبی نگهداری شود. این گیاه با برگ‌های سبز و زیبای خود به‌صورت خوشه‌ای رشد می‌کند و به همین دلیل هم فضای خانه‌تان را تحت تأثیر خود قرار خواهد داد. نه‌تنها این گیاه برای حیوانات خانگی شما سمی نیست، بلکه می‌تواند به‌عنوان یک تصفیه‌کننده هوا، برای آن‌ها مناسب و مفید هم باشد.

بیشتر بدانید: ترفندهای نظافت منزل هایی که حیوانات خانگی دارند

شرایط نگهداری گیاهان آپارتمانی بی‌خطر برای حیوانات خانگی | نخل شامادورا
ظاهر خوشه‌ای و زیبای این گیاه، خانه‌تان را دگرگون می‌کند.

گیاه هیبیسکاس

افزودن حس و حال گرمسیری به فضای خانه، آن هم به کمک گیاه هیبیسکاس کار چندان سختی نخواهد بود. با این حال باید بگوییم که نگهداری از این گیاه برای خانه‌هایی که آب و هوای معتدلی ندارند، کمی دشوار و چالش‌برانگیز به نظر می‌رسد. اما اگر بتوانید شرایط مناسبی را برای رشد و طراوت آن فراهم کنید، قطعاً تحت تأثیر زیبایی گل‌های آن قرار خواهید گرفت.

گل‌ها و گیاهان سمی برای گربه کدامند؟ شرایط نگهداری هیبیسکاس در منزل
این گیاه نیز به عنوان یکی از گیاهان غیر سمی، خطری برای حیوان خانگی‌تان ندارد.

گیاه گندمی

گندمی نه‌تنها یکی از بهترین گیاهان آپارتمانی بی‌خطر برای حیوانات خانگی است، بلکه همیشه جزء اولین انتخاب‌های افرادی خواهد بود که عاشق گیاهان آپارتمانی هستند و دوست دارند فضای خانه‌شان را با کمک این گیاهان، سبز و باطراوت کنند. این گیاه، بسیار مقاوم است و می‌تواند در شرایط آب و هوایی متفاوت هم نگهداری شود. پیشنهاد می‌کنیم گلدان گیاه گندمی خود را از دیوار یا سقف، آویزان کنید تا محو زیبایی و معجزه‌ای که در خانه‌تان ایجاد می‌کند شوید.

بیشتر بدانید: ۲۵ تا از زیباترین گیاهان آپارتمانی گلدار که خوب است داشته باشید

گیاهان آپارتمانی بی‌خطر برای حیوانات خانگی | نحوه نگهداری گیاه گندمی در گلدان
گندمی از آن دست گیاهان پرطرفدار است که اتفاقاً برای حیوانات نیز خطری ندارد.

گیاه ونوس حشره‌خوار

گیاه ونوس حشره‌خوار که بیشتر به دلیل طبیعت گوشت‌خواری خود شهرت دارد، به طرز عجیبی زیباست و با کمک دندان‌های مژه مانند خود، آن هم در زمانی که توسط یک طعمه تحریک شود می‌تواند هوش از سر شما ببرد!

شما می‌توانید ونوس حشره‌خوار را که به‌عنوان یکی از متفاوت‌ترین گیاهان آپارتمانی بی‌خطر شناخته می‌شود، در شرایط نوری روشن و همین‌طور مرطوب نگهداری کنید و خیالتان هم از سلامت و شادابی آن راحت باشد. درست است که این گیاه برای حشرات کوچک خطرناک خواهد بود، اما هیچ‌گونه خطری برای حیوانات خانگی شما به دنبال ندارد.

بیشتر بدانید: ۱۰ ترفند برای تمیز کردن خانه‌هایی که حیوان خانگی دارند

گیاهان سمی برای گربه و سگ کدامند؟ نحوه نگهداری گیاه ونوس حشره‌خوار
با وجودی این گیاه، حشرات را می‌بلعد، ولی برای حیوانات خانگی‌تان خطری ندارد.

گیاه هویا

این گیاه نیز با داشتن برگ‌های سبز و گل‌های معطر زیبا می‌تواند به‌عنوان یکی دیگر از گیاهان آپارتمانی بی‌خطر برای حیوانات خانگی شما، خیالتان را راحت کرده و به کارتان بیاید. گیاه هویا می‌تواند شرایط بسیار خشک را هم تحمل کند و احتیاجی به نگهداری چندانی نداشته باشد. گل‌های ستاره‌ای این گیاه، تنوع رنگی زیادی دارند و می‌توانند علاوه بر بوی خوش، رنگ و لعاب خانه‌تان را نیز تحت تأثیر خود قرار دهند.

شرایط نگهداری گیاهان آپارتمانی بی‌خطر برای حیوانات خانگی | گیاه هویا
گل‌های خوش بوی این گیاه، فضای خانه‌تان را تلطیف می‌کند.

جمع‌بندی

قطعاً نگهداری از حیوانات خانگی در کنار تمامی لحظات شیرین و پر از عشقی که دارد، از مسئولیت‌های بسیار زیادی نیز برخوردار است. به همین دلیل هم باید شرایط امن و بی‌خطری برایشان فراهم کنید. قطعاً انتخاب گیاهان آپارتمانی بی‌خطر، یکی از مهم‌ترین آن‌ها خواهد بود.

منبع: realsimple

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

2 نظرات
  1. محسن ترابی می گوید

    این گیاه های گوشت خوار برای حیوانات خانگی مضر نیستند واقعا؟!مگه میشه؟ دارید میگید گوشت خوار

    1. طلوع حقیقت می گوید

      گوشتخواری این گیاهان به معنای آن است که بیشتر حشرات را می بلعند، به همین دلیل نیز این نوع از گیاهان خانگی هیچ مشکلی برای حیوانات خانگی شما به وجود نخواهند آورد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

11 − 6 =