بهترین روش ها برای تمیز کردن ماشین لباسشویی

0

اگر شما هم به دنبال این هستید که بدانید چطور لاستیک ماشین لباسشویی را تمیز کنیم یا کپک دور لاستیک ماشین لباسشویی را چگونه از بین ببریم همراه ما باشید تا شما را با انواع روش های  تمیز کردن لاستیک ماشین لباسشویی مانند استفاده از سرکه که مرسوم است آشنا خواهید شد . همچنین می توانید مقاله مشکلات رایج ماشین لباسشویی را نیز مطالعه کنید .

ماشین لباسشویی از آن دسته وسایل خانه محسوب می‌شود که استفاده روزانه از آن داریم و به همین سبب، نظافت مرتب آن نیز ضروری به نظر می‌رسد. با توجه به این که ورودی ماشین‌های لباسشویی، لباس‌های چرک و آلوده هستند، بدیهی است که ضریب نفوذ آلودگی و باکتری‌ها به این وسیله بالا بوده و باید نسبت به نظافت آن، دقیق و حساس باشیم. برای تمیز کردن ماشین لباسشویی و نظافت آن، روش‌های گوناگونی پیشنهاد می‌شود که در زیر به آن‌ها می‌پردازیم. با استادکار اپلیکیشن درخواست خدمات همراه باشید .

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

تمیز کردن ماشین لباسشویی شامل کدام قسمت‌ها می‌شود؟

برای تمیز کردن ماشین لباسشویی باید بخش‌های زیر را در نظر داشته باشید:

جاپودری

برای شستشوی جاپودری باید این قطعه را از محل خود جدا کرده و با یک مسواک یا اسکاچ و پودر تمیز کننده، به خوبی شسته و خشک نمایید. سپس جاپودری را مجدد سر جای خود بگذارید. معمولا تمیز کردن و شستشوی جاپودری به صورت ماهیانه توصیه می‌شود. اما شما می‌توانید با بازرسی آن به صورت هفتگی، حتی زودتر این کار را انجام دهید.

تمیز کردن لاستیک ماشین لباسشویی
برای رعایت نظافت و بهداشت ماشین لباسشویی، لازم است که به صور هفتگی نسبت به شستشوی جاپودری آن اقدام کنید.

 

تمیز کردن لاستیک ماشین لباسشویی

در این بخش تمیز کردن لاستیک ماشین لباسشویی را خواهیم گفت . اگر تا به حال به این بخش از ماشین لباسشویی خود توجه نداشته‌اید، این بار نگاهی دقیق‌تر به لاستیک درب ماشین لباسشویی بیندازید. این محلی بسیار استراتژیک برای جمع شدن آلودگی‌ها است و اگر پیش از این آن را تمیز نکرده باشید، احتمالا اکنون با وضعیت بغرنجی روبرو خواهید شد. در برخی از ماشین‌های لباسشویی واشر درب قابل جدا کردن است و در برخی دیگر چنین امکانی وجود ندارد. در ادامه تمیز کردن ماشین لباسشویی با سرکه را شرح می دهیم .

برای تمیز کردن واشر یا همان لاستیک درب ماشین لباسشویی باید دو مرحله را انجام دهید.

  • ابتدا به کمک مخلوط آب و سرکه (یا آب و جوش شیرین) داخل آن را به خوبی شستشو بدهید. اجازه دهید که محلول آب و سرکه برای دقایقی در محل آلودگی‌ها مانده و موجب کنده شدن آن‌ها از بدنه واشر و تمیز شدن لاستیک ماشین لباسشویی گردد.
  •  سپس به کمک یک مسواک آغشته به پودر، به خوبی روی تمامی قسمت‌های واشر (بخش‌های داخلی و بیرونی) را برس زده و تا جایی که امکان دارد آلودگی‌ها را برطرف سازید.
تمیز کردن ماشین لباسشویی با سرکه
لاستیک درب ماشین لباسشویی، یکی از آلوده ترین بخش های این وسیله است و باید به کمک آب و سرکه یا آب و جوش شیرین و نیز پودر، به خوبی تمیز شده و خشک گردد.

 

نکته: در صورتی که مدت زمان زیادی از تمیز کردن لاستیک درب ماشین لباسشویی غافل مانده باشید، احتمالا رنگ گرفتگی آن رفع نشده و علی رغم تمیز شدن، به لحاظ ظاهری ناخوشایند جلوه خواهد کرد. پیشنهاد میکنم مقاله تراز کردن ماشین لباسشویی را مطالعه کنید .

برای جلوگیری از پیشرفت این وضعیت، هر بار پس از استفاده ماشین لباسشویی، لاستیک درب را به کمک یک دستمال تمیز به خوبی خشک کرده و بگذارید کاملا در هوای آزاد خشک شود.

خدمات خشکشویی لباس و اتوشویی

خشکشویی لباس و اتوشویی

  • خشکشویی لباس مجلسی، عروس، نامزدی و لباس شب
  • خشکشویی مانتو، چادر، شال و روسری
  • خشکشویی و اتوکشی کت و شلوار، پالتو، کاپشن و لباس های زمستانی و...
دریافت این خدمت از استادکار

فیلتر ماشین لباسشویی

فیلتر ماشین لباسشویی نیز از آن دسته قطعاتی است که حتما برای تمیز کردن ماشین لباسشویی و رعایت نظافت، باید ماهی یک بار تمیز شود. در اکثر ماشین لباسشویی‌ها، کاربر می تواند به راحتی فیلتر را که در بخش پایینی ماشین قرار گرفته، باز کرده و آن را به کمک برس و پودر تمیز نماید.

تمیز کردن ماشین لباسشویی ال جی
هر ماه فیلتر ماشین لباسشویی را باز کرده و به کمک یک مسواک یا برس به خوبی آن را تمیز نمایید.

 

درب ماشین لباسشویی

درب ماشین لباسشویی را هر بار پس از شستشو و کارکرد ماشین، به کمک یک دستمال تمیز خشک کرده و رطوبت آن را کامل بگیرید. همین طور می‌توانید به صورت هفتگی درب را به کمک اسپری ضدعفونی کننده، تمیز کرده و خشک نمایید. این از موارد مهم در تمیز کردن ماشین لباسشویی به شمار می‌رود.

مخزن ماشین لباسشویی

اگر چه جنس استیل داخل مخزن ماشین لباسشویی، ضد میکروب و آلودگی به نظر می‌رسد؛ اما لازم است که ماهی یک بار برای تمیز کردن آن به روش اصولی اقدام کنید. برای تمیز کردن مخزن ماشین لباسشویی می‌توانید از روش‌های زیر استفاده نمایید:

  • شستشو با جوش شیرین: با استفاده از مخلوط جوش شیرین و آب می‌توانید مخزن ماشین لباسشویی خود را تمیز و ضدعفونی نمایید. البته اگر آلودگی‌ها زیاد بوده و یا مدت زیادی از آخرین تمیزکاری گذشته باشد، جوش شیرین به تنهایی پاسخگو نخواهد بود.
چطور لاستیک ماشین لباسشویی را تمیز کنیم
برای تمیز کردن ماشین لباسشویی و به ویژه مخزن آن، می توانید از ترکیب آب و جوش شیرین، اسید سیتریک و یا قرص ضدعفونی کننده ماشین لباسشویی بهره مند شوید.

 

  • شستشو با اسید سیتریک: اسید سیتریک به مراتب قوی‌تر از جوش شیرین عمل کرده و می‌تواند آلودگی‌ها و باکتری‌های موجود در مخزن ماشین لباسشویی را برطرف سازد.
  • شستشو با قرص ضدعفونی کننده ماشین لباسشویی: اما ساده‌ترین و بی‌دردسرترین روش برای شستشو و نظافت ماشین لباسشویی، استفاده از قرص ضدعفونی کننده ماشین لباسشویی است. شما می‌توانید این قرص‌ها را از فروشگاه‌ها و مغازه‌های لوازم بهداشتی و شوینده، تهیه نمایید.

برای انجام این شستشوها از آب ۶۰ درجه سانتی گراد و یا بیشتر استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که قرار نیست این شستشویی سریع بوده و کوتاه‌ترین مدت شستشوی ماشین را انتخاب کنید. بلکه اتفاقا شستشوی طولانی را بزنید و اجازه دهید تمامی آلودگی‌ها رفع شوند. اگر علاقه دارید که بدانید چگونه زیورآلات نقره را تمیز کنید مقاله استادکار را بخوانید .

رفع بوی بد ماشین لباسشویی

برای رفع بوی بد ماشین لباسشویی نیز مخلوطی از جوش شیرین و اسید سیتریک کارآمد خواهد بود. برای این انجام این کار لازم است که جوش شیرین و آب را در جاپودری ریخته و اسید سیتریک را به صورت مستقیم در مخزن لباس ماشین لباسشویی خالی کنید. برای این که تمامی منافذ موجود در مخزن ماشین لباسشویی به خوبی تمیز شده و از هر گونه آلودگی پاک شوند، این شستشو را با دمای آب ۹۰ درجه سانتی گراد، انجام دهید.

چگونه لاستیک دور لباسشویی را تمیز کنیم
برای رفع بوی بد ماشین لباسشویی، از ترکیب آب، جوش شیرین و اسید سیتریک با آب در دمای ۹۰ درجه سانتی گراد و یک برنامه شستشوی طولانی استفاده کنید.

 

به علاوه برای پیشگیری از ایجاد بوی نامطبوع داخل ماشین لباسشویی، باید هر بار پس از استفاده آن، درب ماشین را باز بگذارید تا به خوبی خشک شود. ماندگی رطوبت داخل مخزن ماشین لباسشویی، باعث بو گرفتن آن شده و رفته رفته این بوی ناخوشایند به لباس‌های شسته شده نیز انتقال می‌یابند.

یک عادت غلط

متاسفانه برخی از ما عادت داریم که از ماشین لباسشویی به عنوان سبد رخت چرک استفاده می‌کنیم. با انبار کردن لباس‌های چرک در ماشین لباسشویی تا پر شدن آن، یک تجمع باکتریایی به وجود آورده و با کمی اضافه شدن رطوبت، به تکثیر و سرایت آن کمک می‌کنیم. هرگز لباس‌های چرک خود را جز به وقت شستشو، داخل ماشین لباسشویی جمع نکنید. به این شکل شما به ایجاد انواع کپک‌ها و رشد آن‌ها کمک کرده و از مخزن ماشین لباسشویی، یک استخر آلوده خواهید ساخت. پیشنهاد میکنیم مقاله صدای زیاد ماشین لباسشویی و روش های از بین بردن صدای آزار دهنده لباس شویی را بخوانید .

تمیز کردن ماشین لباسشویی دوو تمیز کردن ماشین لباسشویی بوش
قرار داده لباس های چرک داخل ماشین لباسشویی و رها کردن آن ها برای مدتی تا زمان شستشوی، یک عادت غلط و از دلایل تکثیر آلودگی داخل مخزن ماشین است.

 

سخن پایانی

به جز تمام مواردی که برای تمیز کردن ماشین لباسشویی ذکر کردیم، از یاد نبرید که حتما بدنه ماشین را نیز به خوبی تمیز کرده و آن را برق بیندازید. این وسیله نیز جزئی از فاکتورهای زیبایی و دکوراسیون منزل شما را به خود اختصاص داده و علاوه بر نظافت داخلی آن، لازم است که همیشه براق و درخشان به چشم آید.

منبع: salambaba

نصب و تعمیر لباسشویی

نصب و تعمیر لباسشویی

  • تعمیر انواع لباسشویی ایرانی و خارجی
  • سرویس ماشین لباسشویی دوقلو، سطلی و در از جلو
  • راه اندازی و نصب انواع ماشین لباسشویی
  • تعمیر انواع برندهای لباسشویی بوش، سامسونگ، ال جی، پاکشوما، ایندزیت، آبسال، اسنوا و...
دریافت این خدمت از استادکار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 + 18 =