آموزش رفع سیاهی سینک ظرفشویی

6

سینک ظرفشویی براق و تمیز، چیزی است که همه ما آن را دوست داریم و احساس خوبی به محض ورود به آشپزخانه در ما ایجاد می‌کند. به ویژه بانوان خانه‌دار حساسیت زیادی روی تمیزی و براقی سینک ظرفشویی منزل خود دارند. اما پس از مدتی استفاده، شاهد سیاهی سینک ظرفشویی هستیم. با این حساب؛ با دنبال کردن آموزش رفع سیاهی سینک ظرفشویی می‌توانید این مشکل را برطرف کرده و همیشه سینکی براق و درخشان در اختیار داشته باشید.

در ادامه با ما همراه باشید تا روش‌های رفع سیاهی سینک ظرفشویی را مرور کنیم.

رفع سیاهی سینک ظرفشویی

  • استفاده از نمک و جوش شیرین برای رفع سیاهی سینک ظرفشویی

اگر سینک ظرفشویی شما کدر و سیاه شده است؛ ترکیبی از نمک و جوش شیرین را با آب مخلوط سازید. این محلول را روی تمام قسمت‌های سینک ریخته و بگذارید برای دقایقی روی آن بماند. سپس به کمک یک ابر یا اسفنج ضد خط و خش، روی تمام قسمت‌های سینک بکشید. اگر در بخش‌هایی از سینک ظرفشویی یا شیرها کدری یا رسوبات قابل توجهی مشاهده کردید، به جای محلول جوش شیرین و نمک، از فرم خمیری آن استفاده کنید. برای خمیری کردن این ترکیب، لازم است که میزان آب کمتری به جوش شیرین و نمک اضافه نمایید.

این خمیر را برای حدود نیم ساعت روی قسمت‌های کدر و رسوب گرفته، بگذارید و سپس به کمک اسفنج روی این بخش‌ها مالش دهید. در نهایت تمام قسمت‌های سینک را به خوبی آبکشی کنید. اگر هنوز مایل به ایجاد براقیت بیشتری هستید، از یک روزنامه مچاله شده استفاده کرده و سطح سینک را به خوبی برق بیندازید.

ترکیب جوش شیرین و نمک، از بهترین گزینه ها برای رفع سیاهی سینک ظرفشویی است که می تواند تاثیری چشمگیر بر جای بگذارد.
ترکیب جوش شیرین و نمک، از بهترین گزینه ها برای رفع سیاهی سینک ظرفشویی است که می تواند تاثیری چشمگیر بر جای بگذارد.
  • استفاده از پودر ماشین لباسشویی

پودر ماشین لباسشویی نیز برای برق انداختن سینک ظرفشویی و رفع سیاهی آن، معجزه می‌کند. پودر را روی قسمت‌های مختلف سینک ریخته و پس از این که برای دقایقی روی آن ماند، به کمک اسفنج یا ابر به خوبی سطح سینک را بشویید و آبکشی کنید. در نهایت برای برق انداختن بیشتر سطح سینک ظرفشویی، می‌توانید از همان فرمول روزنامه مچاله شده استفاده نمایید.

  • استفاده از سرکه جهت رفع سیاهی سینک ظرفشویی

سرکه برای برق انداختن و رفع سیاهی سینک ظرفشویی و یا هر سطح استیل دیگری، عالی خواهد بود. می‌توانید این سرکه را به تنهایی مورد استفاده قرار داده و یا آن را با مقداری آب رقیق کنید. موثرترین روش برای رفع سیاهی و برق انداختن سینک ظرفشویی به کمک سرکه این طور است که بگذارید سرکه برای چند ساعت روی سطح سینک بماند. به طور نمونه اگر می‌خواهید شیر ظرفشویی را برق بیندازید، یک دستمال یا تنظیف را به سرکه آغشته کرده و روی شیر بگذارید. می‌توانید این عمل را شب پیش از خواب انجام داده و صبح شیر ظرفشویی را آبکشی کنید. از دیدن برق و جلای آن، شگفت‌زده خواهید شد.

بیشتر بدانید دلیل زنگ زدگی ماشین ظرفشویی چیست؟

محلول سرکه و آب یا سرکه به تنهایی، می تواند سینک ظرفشویی را برق انداخته و کدری و سیاهی های آن را برطرف سازد.
محلول سرکه و آب یا سرکه به تنهایی، می تواند سینک ظرفشویی را برق انداخته و کدری و سیاهی های آن را برطرف سازد.
  • استفاده از آب و صابون

محلول آب و صابون نیز راهکار ملایم و خوبی برای سینک‌های ظرفشویی است که کدری و سیاهی آن‌ها، آن قدرها عمیق نباشد. به یاد داشته باشید که محلول آب و صابون خاصیت رفع سیاهی و براق‌سازی کمتری داشته و برای شستشوهای سطحی‌تر، کارایی خواهد داشت.

اشتباهات رایج در رفع سیاهی سینک ظرفشویی

متاسفانه برخی افراد به اشتباه از موادی برای رفع سیاهی سینک ظرفشویی استفاده می‌کنند که به جای براق کردن سینک و از بین بردن سیاهی؛ بیشتر آن را کدر و تیره می‌سازد. این مواد که در زیر به آن‌ها اشاره خواهیم کرد؛ به مرور زمان موجب کدری و کهنه شدن ظاهر سینک خواهند شد.

در زیر به مواد تمیز کننده اشتباه در زمینه رفع سیاهی سینک ظرفشویی می‌پردازیم:

  • به کار بردن وایتکس: با استفاده از وایتکس نمی‌توانید سینک ظرفشویی خود را برای مدتی طولانی براق کنید. شاید در وهله اول استفاده از وایتکس اوضاع جالب به نظر برسد، اما با گذشت زمانی اندک متوجه کدر شدن و ظاهر ناخوشایند سینک خواهید شد.
به کار بردن وایتکس و یا سایر شوینده های جرمگیر برای تمیز کردن سینک ظرفشوی؛ اشتباهی مهلک است که بیشتر ظاهر سینک را کدر و لکه دار می سازد.
به کار بردن وایتکس و یا سایر شوینده های جرمگیر برای تمیز کردن سینک ظرفشوی؛ اشتباهی مهلک است که بیشتر ظاهر سینک را کدر و لکه دار می سازد.
  • به کار بردن جوهر نمک: جوهر نمک قاتل سینک‌های استیل است و با به کار بردن آن برای تمیز کردن استیل، ظاهری ناخوشایند و حتی تغییر رنگ ایجاد می‌کند.
  • به کار بردن سیم ظرفشویی: سیم ظرفشویی شاید بتواند به تمیزکاری شما سرعت ببخشید، اما نتیجه با خط و خش‌های فراوان روی سینک همراه خواهد بود. این خط و خش‌ها باعث می‌شود که ظاهر سینک ظرفشویی کهنه و کدر به چشم آید و موفق به ایجاد آن درخشش مورد نظر روی آن نشوید.
سیم ظرفشویی بدترین وسیله تمیز کننده سینک است و به جای براق کردن آن، تمام سطح سینک را خط و خش می اندازد.
سیم ظرفشویی بدترین وسیله تمیز کننده سینک است و به جای براق کردن آن، تمام سطح سینک را خط و خش می اندازد.
  • به کار بردن شوینده‌های جرمگیر: شوینده‌های جرمگیر نیز گزینه خوبی برای رفع سیاهی و شستشوی سینک ظرفشویی نیستند. این جرمگیرها در عین حالی که سینک را تمیز می‌کنند، اما باعث کدر شدن و باقی ماندن لکه‌های ناخوشایند روی آن خواهند شد.

پیشگیری از کدر و سیاه شدن سینک ظرفشویی

برای پیشگیری از کدر و سیاه شدن سینک ظرفشویی، لازم است که از تجمع ظروف برای طولانی مدت در آن اجتناب کنید. همین طور اجازه ندهید که چربی‌ها روی سطح سینک باقی مانده و کدری ایجاد کنند.

کلام آخر

اگر تصمیم گرفته‌اید آشپزخانه ای همیشه تمیز و جذاب داشته باشید، تمیز نگه داشتن سینک ظرفشویی، از اصول ابتدایی آن است. با رفع سیاهی سینک ظرفشویی می‌توانید زمینه زیبایی و شیک بودن آشپزخانه خود را مهیا سازید. شما از چه روش‌هایی برای رفع سیاهی و برق انداختن سینک ظرفشویی آشپزخانه منزل خود استفاده می‌کنید؟ مشتاق خواندن تکنیک‌ها و ترفندهای شما هستیم.

منبع: kasrataps | solosmarket.blog

6 نظرات
  1. علی می گوید

    عالی بود سوختگی رو هم میبره?

  2. Maryan می گوید

    عالی بود

  3. Zeynab می گوید

    سلام
    متاسفانه من از جوهر نمک استفاده کردم تا سینک رو تمیز کنم
    اما برعکس سینکم سیاه شد
    چیکار کنم درست بشه لطفا راهنمایی کنید

  4. امیر می گوید

    سلام.با ریختن زغال و خاکستر سر قلیان روی سینگ ظرفشویی ما سینگ لعاب سیقلی خود رو از دست داده و کدر شده لطفا راهنمایی کنید چیکار کنم.ایا راه دارد ک به حالت قبل خودش برگردد؟

  5. انیس می گوید

    با سلام
    رو سینگ ظرفشویی ی کم محلول لوله باز کن ریخته که سیاه شده چکار کنم که پاک بشه لطفاً راهنماییم کنید.

  6. محسن می گوید

    باسلام من داخل دست انداز تایرخودرو ام ضربه میزنه ازچیست ممنون میشم راهنمای کنید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

13 − 11 =