راهنمای خرید شوینده ماشین لباسشویی

4

راهنمای خرید شوینده ماشین لباسشویی یک مقاله است که به مانند یک آچار فرانسه در ذهن شما عمل خواهد کرد و قصد دارد تا شما را با ویژگی‌های بهترین برند پودر ماشین لباسشویی، بهترین پودر لباسشویی لکه بر و… آشنا کند. خرید شوینده ماشین لباسشویی در نظافت، تمیزی و دوام لباس‌ها بسیار موثراست. بنابراین نباید به عنوان یک موضوع بی‌اهمیت از آن گذر کرد.

در عین حال هزینه‌های اقتصادی این محصولات نیز در شرایط کنونی بسیار مهم هستند. ما در این مقاله قصد معرفی یک راهنمای خرید پودر لباسشویی جامع و کامل داریم تا وقتی وارد مراکز خرید بزرگ شده و با انواع اصطلاحات تاید ماشین لباسشویی همچون «آنزیم‌دار»، «فعال در آب سرد»،«کف زیاد»، «قدرت پاک‌کنندگی بالا» و… روبرو می‌شوید، دچار سردر گمی و کلافگی نشده و بدانید که باید به دنبال چه ویژگی‌هایی به عنوان بهترین پودر ماشین لباسشویی باشید. پس با راهنمای خرید شوینده ماشین لباسشویی استادکار همراه باشید.

آیا می‌توان به همه پودرهای ماشین عنوان تاید ماشین لباسشویی داد؟

اولین مسئله که در ابتدای مقاله به آن اشاره خواهیم کرد، استفاده از عبارت «تاید ماشین لباسشویی» است. در ایران اصطلاح تاید ماشین لباسشویی برای همه پودرهای ماشین استفاده می‌شود. اما باید به شما بگوییم که «تاید (Tide)» نام تجاری یک کارخانه محبوب تولید پودر لباسشویی انگلیسی است که از سال ۱۹۴۶ فعالیتش را آغاز کرده و اینک به مدت  ۷۴ سال است که در زمینه تولید مواد شوینده فعالیت می‌کند. بنابراین اصطلاح تاید ماشین لباسشویی را نمی‌توان برای همه پودرهای ماشین لباسشویی استفاده کرد. تاید در واقع یکی از انواع شوینده‌های محبوب و پرفروش ماشین لباسشویی است.

بیشتر بدانید علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی به همراه راهکارهای حل آن

تاید نام یکی از انواع شوینده‌های محبوب و پرفروش ماشین لباسشویی است که با بیش از نیم قرن تجربه در حوزه مواد شوینده فعالیت می‌کند.
تاید نام یکی از انواع شوینده‌های محبوب و پرفروش ماشین لباسشویی است که با بیش از نیم قرن تجربه در حوزه مواد شوینده فعالیت می‌کند.

چند نوع ماده شوینده ماشین لباسشویی داریم؟

برای اینکه بتوانیم یک راهنمای خرید شوینده ماشین لباسشویی کامل به شما ارائه دهیم، باید در ابتدا به انواع مواد شوینده اشاره کنیم. امروزه با توجه به تنوع محصولات بهداشتی، پودر لباسشویی تنها ماده شوینده لباس‌ها نیست، بلکه انواع مختلفی از شوینده‌ها در بازار موجود هستند که برای شستشوی لباس از آن‌ها استفاده می‌شود؛ در ادامه به معرفی آن‌ها به صورت کامل می‌پردازیم:

  1. صابون لباسشویی

یک ماده شوینده‌ی طبیعی که برای شستن لباس‌های بسیار ظریف و حساس، لباس کودکان و لباس زیر استفاده می‌شود. صابون لباسشویی یک شوینده طبیعی و پرقدرت است در گروه پودرهای شستشو قرار می‌گیرد. موارد استفاده صابون‌های شستشو را در قسمت‌های بعدی راهنمای خرید پودر لباسشویی به صورت کامل توضیح خواهیم داد.

بیشتر بدانید آموزش جامع شستن پتو با ماشین لباسشویی

صابون یک شوینده بسیار قوی و طبیعی است که ایجاد حساسیت بر روی پوست نمی‌کند.
صابون یک شوینده بسیار قوی و طبیعی است که ایجاد حساسیت بر روی پوست نمی‌کند.
  1. پودر ماشین لباسشویی

پودر شوینده یکی از انواع پرکاربرد و رایج برای شستشوی لباس است که قدرت پاک‌کنندگی بسیار بیشتری در مقایسه با مایع‌های شوینده داشته و می‌تواند برای از بین بردن بوی لباس و یا لکه‌ها مورد استفاده قرار گیرد. پودرهای ماشین لباسشویی انواع مختلف داشته که در قسمت‌های بعدی راهنمای خرید پودر لباسشویی به صورت کامل بدان‌ها اشاره خواهیم کرد.

پودر شوینده یکی از انواع پرکاربرد و رایج برای شستشوی لباس است که قدرت پاک‌کنندگی بسیار بیشتری در مقایسه با مایع‌های شوینده دارند.
پودر شوینده یکی از انواع پرکاربرد و رایج برای شستشوی لباس است که قدرت پاک‌کنندگی بسیار بیشتری در مقایسه با مایع‌های شوینده دارند.
  1. مایع لباسشویی

برای شستن لباس‌هایی که زیاد کثیف نیستند مایع لباسشویی یکی از بهترین گزینه‌هاست؛ مخصوصاً که در مدل‌های متنوع سفیدشوی، رنگین‌شوی و مشکین‌شوی در بازار موجود هستند. مایع لباسشویی را می‌توان به عنوان یک گزینه مطلوب در خرید شوینده ماشین لباسشویی مناسب دانست که به دلیل رایحه بسیار خوبش در چند سال اخیر مورد استقبال فراوان قرار گرفته است. مایع لباسشویی در کنار صابون هر دو از شوینده‌های مناسب برای لباس‌های کودکان هستند که در راهنمای خرید شوینده ماشین لباسشویی باید این مسئله را در نظر گرفت.

مایع لباسشویی در مدل‌های متنوع سفیدشوی، رنگین‌شوی و مشکین‌شوی در بازار موجود هستند.
مایع لباسشویی در مدل‌های متنوع سفیدشوی، رنگین‌شوی و مشکین‌شوی در بازار موجود هستند.
  1. قرص لباسشویی

قرص‌های لباسشویی یکی از شوینده‌های بسیار عالی مخصوص لباس ماشین لباسشویی هستند که ایجاد حساسیت و یا آلرژی نکرده و در عین حال از قدرت پاک‌کنندگی بی‌نظیری برخوردارند. قرص‌های لباشویی مخصوصاً برای لباس‌های سفید یکی از بهترین شوینده‌ها هستند که در خرید شوینده ماشین لباسشویی می‌توان آنها را در نظر گرفت.

  1. کپسول ژل شستشوی لباس

یکی دیگر از انواع شوینده‌های لباسشویی که قیمت به نسبت بالایی دارد، ژل‌های شستشو هستند که شرکت‌های معتبری همچون آریل، لودویک و… آن‌ها را روانه بازار کرده‌اند. کپسول ژل‌های شستشو یکی از بی‌نقص‌ترین شوینده‌ها هستند که در راهنمای خرید شوینده ماشین لباسشویی باید به عنوان بهترین شوینده از آن‌ها  نام برد. کپسول‌های ژل شستشو به راحتی در آب حل می‌شوند و مشکل پودرها را ندارند. از ژل‌های شستشو می‌توان به عنوان لکه‌‌برهای ماهر نام برد. این لکه ‌برها هرگز نیازی به سفیدکننده نداشته، کار با آن‌ها بسیار راحت بوده، فضای زیادی در خانه اشغال نمی‌کنند و در اولین شستشو لباس شما را تمیز و براق و عاری از هرگونه لک تحویلتان خواهند داد. بنابراین در وقت و انرژی نیز صرفه‌جویی می‌کنند.

بیشتر بدانید بررسی کد خطا یا کد ارور ماشین لباسشویی ایندزیت

کپسول ژل‌های شستشو یکی از بی‌نقص‌ترین شوینده‌ها هستند که کار با آن‌ها بسیار راحت بوده، فضای زیادی در خانه اشغال نمی‌کنند و در اولین شستشو لباس شما را تمیز و براق و عاری از هرگونه لک تحویلتان خواهند داد.
کپسول ژل‌های شستشو یکی از بی‌نقص‌ترین شوینده‌ها هستند که کار با آن‌ها بسیار راحت بوده، فضای زیادی در خانه اشغال نمی‌کنند و در اولین شستشو لباس شما را تمیز و براق و عاری از هرگونه لک تحویلتان خواهند داد.
  1. نرم‌کننده حوله و لباس

نرم‌کننده‌ها محبوبیت بسیار زیادی در بین خانواده‌ها دارند و در کنار انواع پودرهای شستشو به عنوان یک محلول پرمصرف استفاده می‌شوند. از جمله کاربردهای نرم کننده‌ها می‌توان به ایجاد نرمی و لطافت در حوله و ملحفه اشاره کرد. نرم‌کننده ها در لباس‌ها به رفع الکتریسته لباس‌ها بسیار کمک می‌کنند و در عین حال بوی دلنشین و مطبوعی نیز به لباس‌ها و حوله‌ها می‌دهند.

  1. لکه بر لباس

با توجه به پودرهای شستشو لکه ‌بر، ژل‌های شستشو و…، استفاده از مایع لکه ‌بر به اندازه گذشته در خانواده‌ها کاربردی نیست. اما ما در راهنمای خرید شوینده ماشین لباسشویی از لکه ‌برها به عنوان یک ماده تمیز کننده که می تواند لکه‌های ایجاد شده را به سرعت پاک کند نام می‌بریم. مایعات لکه‌ بر به شما کمک می‌کنند تا لکه‌هایی را که با شستشوی معمولی پاک نمی‌گردند، به راحتی از بین ببرید.

پس از معرفی انواع شوینده در راهنمای خرید شوینده ماشین لباسشویی، نوبت آن است که ببینیم برای از بین بردن لکه، تمیز کردن لباس‌ها و… باید از چه شوینده‌ای استفاده کنیم. به عبارت دیگر، بهترین برند پودر ماشین لباسشویی چیست؟ بهترین پودر لباسشویی لکه بر کدام است؟ اگر بخواهیم از محصولات وطنی کشورمان استفاده کنیم، بهترین پودر ماشین لباسشویی ایرانی که قیمت و کیفیت خوبی دارد کدام است؟ به زبان ساده و متعارف در واقع ما به دنبال پاسخ این سوال هستیم:

پودر ماشین لباسشویی چی خوبه؟

برای پاسخ به سوال «پودر ماشین لباسشویی چی خوبه؟» باید در ابتدا پودرهای لباسشویی را به سه دسته کلی تقسیم کنیم تا ببینیم چند مدل پودر شستشو در بازار موجود هستند و سپس به سوال فوق پاسخ دهیم.

  • پودر ماشین لباسشویی برای لباس‌های رنگی

قدرت پاک‌کنندگی این محصولات به نوعی است که به رنگ پارچه صدمه وارد نمی‌کنند، اما لکه و چربی را از سطح پارچه از بین می‌برند. به یاد داشته باشید هرگز برای لباس‌های رنگی از پودر شستشوی مخصوص لباس‌های سفید و… استفاده نکنید، چون باعث صدمه زدن به رنگ پارچه شده و لباس زودتر از حد معمول فرسوده و رنگ و رو رفته می‌گردد.

برای تشخیص بهترین برند پودر ماشین لباسشویی مخصوص لباس رنگی باید از برندهای شناخته شده و تحت لیسانس استفاده کرد. اگر از پودرهای خارجی استفاده می‌کنید، توجه داشته باشید که حتماً کلمه (color) یا (colour) بر روی این محصولات ذکر شده باشد. بر روی محصولات برندهای خارجی که در ایران تولید می‌گردند، معمولا واژه color یا colour بر روی آنها نوشته نشده و تنها تصویر چند لباس رنگی تا شده و یا افرادی که لباس رنگی بر تن کرده‌اند و یا گل‌های رنگی بر روی جعبه قرار دارد که اشاره به پودر ماشین لباسشویی برای لباس‌های رنگی دارد. بر روی جعبه پودر ماشین لباسشویی ایرانی مخصوص لباس رنگی عبارت «برای لباس های رنگی» قید شده است.

نکته‌ای که لازم است در همین جا بدان اشاره کنیم این است که برای تشخیص بهترین برند پودر ماشین لباسشویی مخصوص البسه رنگی عوامل متعددی همچون سختی آب، تعداد دفعات شستشو، استفاده از مقدار صحیح از پودر، نوع ماشین لباسشویی و… دخیل هستند که در هنگام مصرف باید در نظر گرفت.

پودر ماشین لباسشویی ایرانی
معمولا بر روی محصولات برندهای خارجی که در ایران تولید می‌گردند، color نوشته نشده و تنها تصویر چند لباس رنگی تا شده و یا افرادی که لباس رنگی بر تن کرده‌اند و یا گل‌های رنگی بر روی جعبه قرار دارد که اشاره به پودر ماشین لباسشویی برای لباس‌های رنگی دارد.
  • پودر ماشین لباسشویی برای لباس‌های سفید

پودر ماشین لباس مخصوص لباس‌های سفید، قدرت پاک‌کنندگی بیشتری دارند. لباس‌های سفیدی که با این پودرهای مخصوص شسته می‌شوند، درخشندگی بیشتری داشته و در درازمدت چرک‌مرد و کدر نخواهند شد. برای تشخیص بهترین برند پودر ماشین لباسشویی مخصوص لباس‌های سفید نیز باید نکاتی را که در ادامه بدان اشاره خواهیم کرد، در نظر بگیرید:

  1. اگر از برندهای خارجی استفاده می‌کنید، تصویر چنددست لباس تاشده سفید، افرادی که لباس‌های سفید درخشان پوشیده‌اند و یا تصویر چند گل یاس باید بر روی جعبه باشد.
  2. اگر از برندهای داخلی استفاده می‌کنید، معمولاً بر روی جعبه پودر ماشین لباسشویی ایرانی عبارت «برای لباس های سفید» قید شده‌است. در تشخیص بهترین برند پودر ماشین لباسشویی مخصوص البسه سفید هم عوامل متعددی دخیل هستند. اما توجه به نکات اشاره شده می‌تواند به شما کمک کند تا پودر مناسب را انتخاب کنید.

بیشتر بدانید چگونه جرم لاستیک ماشین لباسشویی را از بین ببریم؟

در برندهای خارجی به جای عبارت White بر روی جعبه، معمولاً تصویر چند دست لباس تاشده سفید، افرادی که لباس‌های سفید درخشان پوشیده‌اند و یا تصویر چند گل یاس طراحی شده است.
در برندهای خارجی به جای عبارت White بر روی جعبه، معمولاً تصویر چند دست لباس تاشده سفید، افرادی که لباس‌های سفید درخشان پوشیده‌اند و یا تصویر چند گل یاس طراحی شده است.
  • پودر ماشین لباسشویی مخصوص لباس کودک

پودرهای ماشین لباسشویی مخصوص کودکان در واقع پودر یا خرده‌های صابون است که عطر کمتری دارند. صابون همان طور که قبلا هم اشاره شد، یک شوینده قوی اما طبیعی است که برای کودکان و یا افراد حساس ایجاد حساسیت‌های پوستی نمی‌کند. انواع پودر ماشین لباسشویی ایرانی مخصوص کودک کیفیت بسیار خوبی دارند و می‌توانید به راحتی از آنها استفاده کنید. برای تشخیص برند بهترین برند پودر ماشین لباسشویی مخصوص کودکان هم باید عنوان «ویژه کودکان» بر روی جعبه قید شده باشد.

پودرهای ماشین لباسشویی مخصوص کودکان در واقع پودر یا خرده‌های صابون است که عطر کمتری دارند.
پودرهای ماشین لباسشویی مخصوص کودکان در واقع پودر یا خرده‌های صابون است که عطر کمتری دارند.

در این قسمت سعی بر این داشتیم که با معرفی کامل و جامع از انواع پودرهای لباسشویی در واقع یک راهنمای خرید پودر لباسشویی کامل را در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید. اما یکی از برندهای بسیار پرطرفدار که محصولاتش در سطح جهان طرفداران بی‌شماری دارد، آریل است که در مدل‌های متنوع از پودرهای لباسشویی گرفته تا مایع، قرص و حتی ژل‌های شستشوی آن در بازار جهانی به وفور موجود هستند. بنابراین اگر بخواهیم بهترین برند لباسشویی را به شما معرفی کنیم، بی‌شک باید از محصولات ARIEL سخن بگوییم.

ARIEL ساخت کشور ترکیه و تحت لیسانس آلمان است. این محصولات نیازی به هیچ نوع نرم‌کننده و خوشبوکننده ندارند. با توجه به کارایی و کیفیت فوق العاده، قیمت پودر ماشین لباسشویی آریل کمی بالاست، اما با توجه به کیفیت این محصولات می‌توان ادعا داشت که به‌صرفه هستند. آریل بهترین پودر لباسشویی مخصوص البسه سفید را دارد که کیفیت لباس‌های سفید را به خوبی حفظ کرده و آنها را کدر و چرک‌مرد نمی‌کند؛ آن چیزی که باعث شده کیفیت این محصولات با بقیه بسیار متفاوت باشد، پودر شستشوی آریل است که حاوی ۵ آنزیم مختلف و کاربردی است.

پودر لباسشویی آریل در لباس های رنگی نیز بسیار خوب عمل می‌کند؛ رنگ لباس‌ها در صورت استفاده از آریل از بین نخواهد رفت و به هیچ وجه با یکدیگر تداخل پیدا نمی‌کنند. آریل به دلیل قدرت لکه بری فوق‌العاده‌اش به عنوان بهترین پودر لباسشویی لکه بر شناخته می‌شود. بنابراین اگر لباستان دچار لکه‌های غذا، نوشیدنی و… شد، از محصولات آریل استفاده کنید، بدون آنکه نگران از بین رفتن و یا پوسیدگی بافت لباس باشید.

محصولات «آریل» در مدل‌های متنوع از پودرهای لباسشویی گرفته تا مایع، قرص و حتی ژل‌های شستشوی در بازار جهانی به وفور موجود هستند و طرفداران بی‌شماری دارند.
محصولات «آریل» در مدل‌های متنوع از پودرهای لباسشویی گرفته تا مایع، قرص و حتی ژل‌های شستشوی در بازار جهانی به وفور موجود هستند و طرفداران بی‌شماری دارند.

سخن آخر

استادکار در این مقاله سعی بر این داشت که ضمن بیان یک مقاله جامع در مورد راهنمای خرید شوینده ماشین لباسشویی به شما کمک کند تا با خصوصیات بهترین پودر لباسشویی لکه بر، بهترین برندهای شستشوی لباس و… آشنا شوید و در عین حال در میان انبوه پودرهای شوینده لباس موجود در بازار، اطلاعات کامل و جامعی تحت عنوان راهنمای خرید پودر لباسشویی کسب کنید؛ به گونه‌ای که بتوانید بهترین انتخاب را برای شستشوی لباس‌های خود انجام دهید. همان طور که در قسمت‌های قبلی هم بدان اشاره شد، محصولات آریل یکی از بهترین برندهای موجود شستشو است که تمامی مصرف کنندگان از انتخاب آن راضی هستند. اما چیزی که کمی ممکن است شما را در  انتخاب این محصول مردد کند، قیمت پودر ماشین لباسشویی آریل است که با توجه به کیفیت آن به نظر به‌صرفه می‌آید.

منابع: ساتین | سورین کالا

4 نظرات
  1. ژیلا لاکن می گوید

    عالی بود و اطلاعات زیادی کسب کردم

    1. شیوا هراتی می گوید

      خوشحالیم از همراهی شما دوست عزیز

  2. الهام می گوید

    عالیه

    1. شیوا هراتی می گوید

      سپاس بانو

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 − دوازده =