دکمه‌های ماشین ظرفشویی ال جی را بشناسیم

0

ماشین‌های ظرفشویی کمپانی ال جی در طرح‌ها و مدل‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شوند. کارایی و کیفیت ماشین‌های ظرفشویی ساخت این شرکت از سطح بالایی برخوردار است. اما این کارایی در صورت شناخت طریقه استفاده از دکمه‌های ماشین ظرفشویی ال جی به مراتب بیشتر خواهد شد. در این مقاله قصد داریم تا نحوه کارکرد ماشین ظرفشویی ال جی را با استفاده از توضیحاتی درباره دکمه های ماشین ظرفشویی ال جی ارائه دهیم.

دکمه‌های ماشین ظرفشویی ال جی

کارایی دکمه‌ها در مدل‌های D1452W و D1451W و D1462 مشابه یکدیگر هستند و در این مطلب عملکرد دکمه‌های مربوط به این مدل‌ها را ذکر خواهیم کرد.

طرز کار با ماشین ظرفشویی ال جی مدل ۱۴۵۲، ۱۴۵۱ و ۱۴۶۲

دکمه شماره ۱ از دکمه‌های ماشین ظرفشویی ال جی : پاور

با فشردن این دکمه دستگاه ماشین ظرفشویی روشن می‌شود و به فعالیت می پردازد. برای جلوگیری از اتلاف انرژی و رعایت اقدامات احتیاطی، دستگاه پس از اینکه مدتی در حالت روشن، بدون استفاده باقی بماند، به شکل اتوماتیک خاموش می‌شود. درصورتی که شرایط غیرطبیعی برای دستگاه به وجود بیاید، ماشین ظرفشویی برای ممانعت از بروز هرگونه مشکل و برای رعایت مسائل ایمنی، به صورت اتوماتیک خاموش خواهد شد.

برای آغاز به کار ماشین ظرفشویی ال جی، باید دکمه شماره ۱ یعنی دکمه پاور آن را فشار دهید.
برای آغاز به کار ماشین ظرفشویی ال جی، باید دکمه شماره ۱ یعنی دکمه پاور آن را فشار دهید.

دکمه شماره ۲: آغاز فعالیت دستگاه با تاخیر

اگر بخواهید هر یک از فرآیندهای مربوط به شستشو با تاخیر انجام شود، لازم است که از این دکمه استفاده کنید. هنگامی که این دکمه فعال شود، مدت زمان تا حدود ۶۰ دقیقه بیشتر خواهد شد. با فعال کردن سیستم تاخیر به واسطه فشردن این دکمه، مدت زمان تاخیر در آغاز روند فعالیت، از ۱ ساعت تا ۱۹ ساعت متغیر است و می‌تواند تنظیم شود.

دکمه شماره ۳: چراغ سیستم

یکی از دکمه‌های ماشین ظرفشویی ال جی، چراغ سیستم است. این چراغ، عملیات در حال انجام شدن را نمایش می‌دهد. چراغ‌هایی که به هر کدام از فرآیندهای شستشو، آبکشی و سیستم خشک کن مرتبط هستند در هر یک از قسمت‌ها و بخش‌های شستشو چشمک می‌زنند. نزدیک به ۴ دقیقه بعد از پایان یافتن تمام مراحل مربوط به شستشو، چراغی موسوم به چراغ Clean روشن خواهد شد.

دکمه شماره ۳ ماشین ظرفشویی ال جی، مربوط به چرغ هشدار سیستم است که هر یک از فرآیندهای شستشو را نمایش می دهد.
دکمه شماره ۳ ماشین ظرفشویی ال جی، مربوط به چرغ هشدار سیستم است که هر یک از فرآیندهای شستشو را نمایش می دهد.

دکمه شماره ۴ از دکمه‌های ماشین ظرفشویی ال جی : صدای هشدار ماشین

صدای “بیب” منتشر شده از دستگاه روشن و خاموش می‌شود. دستگاه ماشین ظرفشویی با متصل شدن به جریان برق، روشن شود. وقتی دکمه‌های Care و Delay Start به صورت هم زمان فشرده شوند، سازوکار فعال و غیرفعال شدن صدای “بیب” مربوط به دستگاه تنظیم خواهد شد. کلمات On و Off روی نمایشگر دستگاه ماشین ظرفشویی ال جی نشان داده می‌شوند.

دکمه شماره ۵: چراغ مربوط به پر شدن مواد شوینده و نرم کننده‌ها و نمک

  • Rinse: این چراغ به مواد درخشان کننده و براق کننده قابل استفاده در ماشین ظرفشویی ال جی مربوط است. روشن شدن این چراغ را می توان یک آلارم یا هشدار در نظر گرفت که معنی آن، این است که مخزن روغن ماشین ظرفشویی یا همان مواد براق کننده آن خالی شده است و ماشین ظرفشویی برای انجام روند شستشو به این مواد نیاز دارد و محفظه مربوط به این مواد باید پر شود.
  • Salt: این چراغ هم به میزان نمک مورد استفاده در ماشین ظرفشویی مربوط است و روشن شدن آن زمانی اتفاق می‌افتد که مقدار نمک مخصوص شستن ظروف کم شده است. بنابراین برای اینکه دستگاه بتواند به کارایی خود ادامه دهد، باید ظرف نمک را از نمک مخصوص شستشوی ظروف پر کنید و فقط در این صورت است که چراغ نمک ماشین ظرفشویی ال جی خاموش خواهد شد.
چراغ شماره ۵ که مربوط به پر شدن مواد شوینده است، نشان می دهد که چه زمان مخزن مربوط به نمک یا مواد درخشان کننده ظروف پر شده است.
چراغ شماره ۵ که مربوط به پر شدن مواد شوینده است، نشان می دهد که چه زمان مخزن مربوط به نمک یا مواد درخشان کننده ظروف پر شده است.

دکمه شماره ۶: برنامه دستگاه

برای این که بتوانید برنامه‌های موجود در سیستم دستگاه ماشین ظرف شویی ال جی را انتخاب کنید و این برنامه‌ها برای شما به نمایش درآیند، لازم است که از این دکمه استفاده کنید و آن را بفشارید. آن گاه برنامه‌های مختلف ثبت شده در دستگاه برای شما نمایان خواهند شد.

دکمه شماره ۷ از دکمه‌های ماشین ظرفشویی ال جی : گنجایش ناتمام ماشین ظرفشویی

برای اینکه به هنگام استفاده از دستگاه ماشین ظرفشویی ال جی، در مصرف انرژی صرفه جویی شود و از اتلاف انرژی ممانعت به عمل آید. لازم است زمانی که تعداد ظرف‌های مورد نظر شما کم است فقط از یکی از دو سبد بالایی یا پایینی ماشین ظرفشویی استفاده کنید. در هر مرحله که دکمه را می‌فشارید، فقط گزینه Upper یا فقط گزینه Lower انتخاب خواهد شد.

درصورتی که این دکمه گزینش نشود، کارکرد ماشین ظرفشویی ثابت نخواهد بود و دستگاه به شکل متغیر به کارکرد خود ادامه می‌دهد. در این صورت هر دو اهرم بالایی و پایینی، یکی در میان، به فعالیت می‌پردازند. اگر کلید Dual Spray انتخاب شود، آبپاش دستگاه به شکل متناوب در فرم قوی و ضعیف عمل می کنند. باید توجه داشته باشید که به هنگام روشن بودن این چراغ، آبپاش روی حالت قوی تنظیم خواهد شد.

دکمه شماره ۸: چراغ Extra Hot یا گرمای اضافی و چراغ Child Lock یا قفل کودک

از دیگر دکمه‌های ماشین ظرفشویی ال جی، دکمه‌های مربوط به گرمای اضافی و قفل کودک هستند. زمانی که دستگاه ماشین ظرفشویی ال جی روی سیستم Extra Hot تنظیم شود، چراغ مربوط به آن، روشن خواهد شد. هنگامی که سیستم دستگاه را روی گزینه Child Lock تنظیم کنید، چراغ مربوط به این سیستم روشن می‌شود.

چراغ Child Lock نشان می دهد که چه زمانی قفل کودک ماشین ظرفشویی ال جی فعال است و چه زمانی این قفل هنوز فعال نشده است و امکان دسترسی کودک به ماشین ظرفشویی وجود دارد.
چراغ Child Lock نشان می دهد که چه زمانی قفل کودک ماشین ظرفشویی ال جی فعال است و چه زمانی این قفل هنوز فعال نشده است و امکان دسترسی کودک به ماشین ظرفشویی وجود دارد.

دکمه شماره ۹: گرمای اضافی

با انتخاب کردن و فشردن این دکمه قادر خواهید بود که دمای فعالیت دستگاه ماشین ظرفشویی خود را تا حدود ۸۰ درجه سانتی گراد بالا ببرید.

دکمه شماره ۱۰ از دکمه‌های ماشین ظرفشویی ال جی : قفل کودک

برای این که دکمه قفل کودک فعال شود، لازم است هردو دکمه Quick و Care به مدت چند ثانیه و به طور همزمان فشرده شوند. در صورتی که می‌خواهید در تنظیماتی که برای دستگاه ماشین ظرفشویی خود در نظر گرفته اید خللی به وجود نیاید و این تنظیمات دچار تغییر نشوند، از کلیدهای کنترل به منظور قفل کردن یا باز کردن استفاده نمایید. توجه داشته باشد که تمام مکانیسم‌های دستگاه ماشین ظرفشویی بجز عملکرد پاور و عملکرد مربوط به قفل کودک، می‌توانند غیرفعال شوند.

دکمه شماره ۱۱: مدت زمان باقی

از دیگر دکمه‌های ماشین طرفشویی ال جی می‌توان به دکمه مربوط به مدت زمان باقی مانده تا تمام شدن فعالیت مورد نظر اشاره نمود. وقتی برنامه‌ای را برای اجرا انتخاب می‌کنید، قبل از آغاز فرآیند این برنامه، مدت زمان لازم برای انجام شدن این عملکرد، بر روی صفحه نمایشگر دستگاه ماشین ظرفشویی به نمایش درمی‌آید. بعد از اینکه برنامه منتخب شما شروع به انجام کرد، مدت زمان باقی مانده تا تمام شدن این فرآیند، روی صفحه نمایشگر دستگاه، نمایان می‌شود.

(در این قسمت لازم است به این نکته اشاره شود که در صورت بروز هر گونه اشکال و ایرادی که به قسمت های مختلف و برنامه‌های دستگاه ماشین ظرفشویی مرتبط باشد، این نقص یا ایراد ایجاد شده، بر روی نمایشگر دستگاه به نمایش درمی‌آید.)

نکته: در مدل D1462 ماشین‌های ظرفشویی ال جی دکمه دیگری به اسم دکمه UV وجود دارد. لازم به ذکر است که برای ضدعفونی کردن ظرف‌ها از دکمه های Auto و Dual spray در دستگاه استفاده می‌شود. بعد از اینکه مرحله خشک کردن ظروف به پایان رسید، مرحله ضدعفونی کردن ظروف با بهره گیری از اشعه UV که از لامپ های مخصوص آن ساطع می‌شوند، آغاز خواهد شد. وقتی مرحله ضدعفونی کردن با UV آغاز شود، رمز st بر روی نمایشگر دستگاه نمایان خواهد شد.

سپس با باز شدن درب ماشین ظرفشویی، لامپ UV خاموش می‌شود. توجه کنید که خیره شدن یا حتی نگاه کردن به روشنایی ناشی از لامپ UV با چشم غیرمسلح مضر است و ممکن است باعث آسیب دیدن چشم‌هایتان شود.

دکمه UV در مدل D1462، به براق تر شدن ظروف و تمیزی بیشتر آن ها کمک می‌کند. البته نباید با چشم غیرمسلح این اشعه را نگاه کنید.
دکمه UV در مدل D1462، به براق تر شدن ظروف و تمیزی بیشتر آن ها کمک می‌کند. البته نباید با چشم غیرمسلح این اشعه را نگاه کنید.

سخن پایانی

همان طور که ملاحظه می کنید ماشین ظرفشویی ال جی، فوق العاده کارآمد بوده و با دانستن دکمه‌های ماشین ظرفشویی ال جی می‌توانید از آن به بهترین شکل استفاده نمایید. آموختن طرز کار با ماشین ظرفشویی ال جی مدل ۱۴۵۲ و دکمه‌های آن، به شما این امکان را می‌دهد که بالاترین بهره‌وری و کارایی را از این محصول و سایر نمونه‌های مشابه آن، دریافت نمایید. شما چه تجربه‌ای از کار کردن با دکمه‌های ماشین ظرفشویی ال جی دارید؟

منبع: karabama

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو − یک =