تمیزکاری منزل کمتر از 15 دقیقه!

0

معمولا همه افراد آرزو می‌کنند کاش منظم‌تر بودند و فضای خانه یا دفترشان همیشه تمیز و مرتب بود. آشفتگی و بی‌نظمی تاثیر مخربی روی ذهن ما دارد و بدون اینکه بدانیم راندمان کاری‌مان را پایین می‌آورد. هر زمان‌که صحبت از تمیزکاری منزل به میان می‌آید، ناخودآگاه به یاد کارهای سنگین و طاقت‌فرسا می‌افتیم و انجام آن را به زمان دیگری موکول می‌کنیم. در این مطلب از استادکار می‌خواهیم نقاطی را به شما معرفی کنیم که تمیزکاری آن نیاز به زمان چندانی ندارد، ولی تاثیر زیادی در مرتب شدن خانه می‌گذارد. با ما همراه باشید.

تمیزکاری منزل در فضاهای مختلف خانه

1. کابینت زیر سینک

کابینت زیر سینک و روشویی از جمله نقاطی در منزل هستند که همیشه آشفته و کثیف است. برای تمیز کردن کابینت زیر سینک ابتدا از شر هر چیزی که زشت، اضافی و بی‌مصرف است، خلاص شوید. اگر وسایل اضافی زیادی دارید، آنها را اهدا کنید. با این کار فضای بیشتری در اختیار خواهید داشت، ضمن اینکه تمیزکاری آن هم آسان‌تر می‌شود. اگر شوینده یا اسپری‌های سمی دارید و می‌دانید از آن‌ها استفاده نمی‌کنید، آن‌ها را در جعبه‌ای قرار داده و به محل زباله‌های خطرناک ببرید.

ترفندهای خانه‌داری برای مرتب کردن به کابینت زیر سینک ظرفشویی آشپزخانه
می‌توان وسایل تمیزکاری منزل مانند انواع شوینده‌ها، دستکش، اسکاچ و… را در کابینت زیر سینک نگهداری کرد. اما چیدمان منظم آنها از جمله ترفندهای خانه‌داری به حساب می‌آید.

خوب است بخوانید: 10 ایده کاربردی برای استفاده بهینه‌تر از کابینت

2. کشوی وسایل اضافی

همه افراد یک یا چند کشو خرده‌ریزهای بیخوده دارند. نگاه کردن به جایی که وسایل و ابزاری در آن وجود دارد که نمی‌دانید با آن‌ها چه کار کنید یا اینکه آنها را برای روزهای مبادا نگه داشته‌اید، فقط شما را مضطرب می‌کند. دور ریختن وسایل اضافی بهترین حس را دارد. برای این منظور هر چیزی را که استفاده نمی‌شود یا زباله است، دور بریزید و بقیه وسایل را مرتب کنید.

راهکارهای تمیزکاری منزل با دور انداختن وسایل اضافی و بی‌مصرف
نگه داشتن وسایل اضافی و بی‌مصرف تمیزکاری منزل را سخت‌تر کرده و باعث آشفتگی ذهنی افراد خواهد شد.

همینطور بخوانید: چگونه خانه مینیمال داشته باشیم؟

3. کیف و ساک دستی

ساک خرید، کیف دستی و کیف پول به‌سرعت پر از آشغال می‌شود. کیف‌ها معمولاً پر از رسید، دارو، لوازم بهداشتی و و چیزهایی هستند که باید به بیرون از آن‌ها منتقل شوند. تمیز کردن کیف نیاز به زمان کمی دارد و می‌توانید حین تماشای تلویزیون، پشت چراغ قرمز و… آن را سازمان‌دهی کنید.

4. پیشخوان آشپزخانه

آشپزخانه به‌عنوان قلب خانه، فضایی است که افراد خانواده چندین بار در روز از آن استفاده می‌کنند. از این‌رو به‌راحتی می‌تواند در هم ریخته شود. پیشخوان آشپزخانه هم از جمله نقاطی به شمار می‌رود که معمولا پر از وسایل اضافی است و توجه همه را به خود جلب می‌کند.

بهترین ترفند نظافت و خانه‌داری برای تمیز کردن کانتر آشپزخانه کوچک
یکی از نکات خانه‌داری در تمیز کردن منزل این است که بعد از هر خرید، صرف وعده‌های غذا و… بلافاصله پیشخوان را مرتب کرده و با اسپری مناسب تمیز کنید.

همینطور بخوانید: با این روش‌ها نظم‌دهی آشپزخانه را همیشگی کنید

5. میز کنار تخت

خوابیدن در فضایی به‌هم ریخته و کثیف سرشار از انرژی منفی است. میز کنار تخت، نقطه دیگری از خانه محسوب می شود که معمولا پر از وسایل اضافی و حتی زباله است. با تمیز کردن میز کنار تخت خود فضای اتاق خوابتان را منظم و عاری از هرگونه آلودگی نگه دارید. از نظافت تختخواب‌ هم غافل نشوید. یک ترفند نظافت برای تمیزکاری منزل، شستشوی منظم روتختی است.

ترفندهای جالب تمیزکاری منزل برای مرتب کردن و نظافت اتاق خواب
میز کنار تخت خود را تمیز کرده و گلدانی پر از گلهای زیبا روی آن قرار دهید.

6. آشپزخانه

در تمیزکاری منزل، آشپزخانه به صرف بالاترین میزان زمان و انرژی نیاز دارد. به آشپزخانه‌تان نگاهی بیندازید و ببینید در 15 دقیقه کدام قسمت از آن را می‌توانید تمیز کنید. به‌عنوان مثال چیزهایی را که به آشپزخانه تعلق ندارند، جابه‌جا کرده و اجاق گاز، یخچال، یا کابینت نگهداری مواد غذایی را تمیز کنید.

ترفندهای خانه‌داری برای سازماندهی کابینت و نظم‌دهی ادویه آشپزخانه
قفسه ادویه‌ها در آشپزخانه معمولا بی‌نظم و شلخته هستند. با تمیز کردن آن می‌توانید تا حدود زیادی نظم را به آشپزخانه برگردانید.
خدمات نظافت منزل توسط آقا در استادکار

نظافت منزل

  • شستن دیوار‌ها و پنجره‌ها
  • شستن و تی کشیدن کف
  • نظافت پذیرایی‌و نظافت اتاق‌ها
  • شستن سرویس بهداشتی و حمام
دریافت این خدمت از استادکار

7. کمد لباس

کشوی لباس، جوراب و لباس زیر خود را مرتب کنید. از شر هر چیزی که نمی‌پوشید مانند لباس‌های کهنه، جوراب‌های سوراخ‌ و… خلاص شوید. لباس‌هایی را که استفاده نمی‌کنید ولی قابل پوشیدن هستند، به افراد نیازمند بدهید. اگر هم غیرقابل استفاده هستند، آنها را به یک مرکز بازیافت پارچه اهدا کنید.

بهترین ترفند نظافت و تمیزکاری منزل برای مرتب کردن کشو و کمد لباس
با استفاده از تقسیم‌کننده‌های کشویی، می‌توانید نظم بیشتری به لباس‌هایتان بدهید و کشوهای مرتبی داشته باشید.

بیشتر بخوانید: نحوه مرتب کردن کمد لباس؛ چگونه از شلختگی فرار کنیم.

8. اتاق رختشویی

هر اتاقی که خارج از دید عموم باشد، می‌تواند تبدیل به مکانی برای انبار کردن وسایل اضافی شود. اتاق رختشویی یک نمونه بارز از این گفته است. تمام وسایلی که برای این اتاق نیاز دارید، لباسشویی، سبد نگهداری لباس‌های کثیف و شوینده است. پس مابقی لوازم را از آنجا خارج کنید.

بهترین ترفند نظافت و تمیزکاری منزل برای سازماندهی شوینده‌ها در رختشویخانه
برای جلوگیری از بی‌نظمی فضا و همینطور صرفه‌جویی در هزینه‌ها، از پاک‌کننده‌ها و شوینده‌های چند منظوره استفاده کنید.

9. قفسه داروها

در هر خانه‌ای تعداد زیادی قرص، آمپول، شیشه‌های شربتی که سال‌هاست مصرف نشده و تاریخ‌ مصرف‌شان منقضی شده، وجود دارد. فقط چند دقیقه زمان لازم است تا داروهای تاریخ مصرف گذشته را دور بریزید.

ترفندهای خانه‌داری برای نظم دادن و تمیز کردن قفسه یا جعبه داروها
با تمیز کردن قفسه یا جعبه داروها، مواقعی که بیمار هستید، زمان کمتری را صرف پیدا کردن داروی مورد نظرتان خواهید کرد.

10. اکسسوری و جواهرات

با صرف 15 دقیقه برای مرتب کردن اکسسوری و زیورآلاتی که دارید و کنار گذاشتن مدل‌هایی که خراب شده‌اند یا دیگر مناسب سبک شما نیستند، اتاقتان را تمیز کنید. اگر اکسسوری‌هایی دارید که ارزش زیادی دارند، می‌توانید آن‌ها را بفروشید. همچنین می‌توانید قطعاتی را که دیگر نمی‌خواهید، به یک مرکز اجتماعی یا تئاتر اهدا کنید.

11. جعبه لوازم آرایشی و بهداشتی

همانطور که می‌دانید لوازم آرایشی و بهداشتی حدود شش ماه پس از باز شدن، منقضی می شوند. عطر نیز پس از شش ماه تا یک سال بوی خود را از دست می‌دهد. یک روش برای مرتب ماندن مداوم جعبه لوازم آرایشی، خرید لوازم با کیفیت در ازای خرید چندین وسیله بی‌کیفیت است. قبل از تمام شدن لوازم آرایشی‌تان، از خرید لوازم جدید خودداری کنید. با این کار جعبه لوازم آرایشی‌تان همیشه مرتب می‌ماند.

ترفندهای خانه‌داری و تمیزکاری منزل برای مرتب کردن جعبه لوازم آرایش
اگر جعبه‌های چوبی و قدیمی در خانه دارید به جای دور انداختن، آن با کمی رنگ آن را جلا بدهید و به عنوان یک محفظه برای مرتب کردن لوازم آرایش استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: مرتب کردن لوازم آرایش با ایده‌های خاص و جذاب

جمع‌بندی

تمیزکاری منزل محدود به کارهای سنگین و زمان‌بر نیست. همانطور که در این مطلب خواندید، نقاط زیادی وجود دارند که برای تمیز کردن آن‌ها به صرف انرژی و زمان زیادی نیاز نداریم. با تمیز کردن این نقاط نظم و آراستگی را به خانه‌تان هدیه کنید.

منبع: thespruce

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک − 1 =