مبل توگو کدام است؟

0

روزانه چند ساعت روی مبل می‌نشینید؟ آیا می‌دانید مبل توگو چیست؟ تفاوت مبل توگو با مبل راحتی در چیست؟ چه بخواهیم چه نخواهیم، توقع ما از یک مبل همواره بیش از خدماتی است که ارائه می‌دهد. زیرا بیشترین زمان حضور در خانه و ساعات بیداری را روی مبل می‌گذرانیم. روی آن‌ها فیلم تماشا می‌کنیم، استراحت می‌کنیم، می‌خوابیم یا حتی غذا می‌خوریم. بنابراین بدیهی است که بعد از مدتی نشستن روی مبل، احساس خوبی نداشته باشیم و توقع خود را از میزان راحتی مبل بالا ببریم. مبل‌های توگو از آن دسته مبلمان نوظهور در عرصه دکوراسیون داخلی هستند که فراتر از انتظار طراحی شده‌اند. راحتی این مبلمان به‌گونه‌ای است که شاید بعد از شناخت و آشنایی تمایل داشته باشید جایی در خانه به آن‌ها اختصاص دهید. با وجود محبوبیت روزافزون این مبل در چند سال اخیر، قصد داریم در این مقاله به معرفی آن بپردازیم. با ما همراه باشید.

مبل توگو چیست؟

مبل توگو بیشتر با ظاهر نیمرخی که به شکل یک بادکنک کم باد یا یک بالش نرم تاشده دارد، معروف شده است. این مبل در دسته مبل‌های راحتی قرار می‌گیرد، زیرا کلاف آن به‌صورت توکار ساخته‌ شده است. پارچه‌هایی که برای ساخت مبل‌های توگو به کار می‌رود، در سبک آن نقش به سزایی دارد. به‌طورکلی توگو با پارچه جیر و مخمل مناسب دکوراسیون بوهو و با جنس چرم برای فضای استراحت کاری و فضاهایی با دکوراسیون مدرن مناسب است.

در واقع یکی از نقاط مثبت مبل‌های توگو این است که با هر استایلی هماهنگ می‌شود. دوخت پارچه این مبل به‌صورت چروکیده و بی‌نظم انجام می‌شود که روی‌هم‌رفته نشیمن‌گاهی نرم و راحت ایجاد کرده و بیننده را به نشستن و استراحت دعوت می‌کند. با اینکه در سالیان گذشته توگو محبوبیت خود را از دست‌ داده بود، اما امروزه با ترند شدن سبک بوهو، کار در خانه و همچنین استفاده طراحان داخلی از آن در دکوراسیون، طرفداران زیادی پیدا کرده است.

خرید مبل توگو سوفا مدرن
توگو ظاهری مدرن، متفاوت و راحت دارد که می‌تواند فضای خانه را زیر و رو کند.

تاریخچه طراحی

مبل راحتی توگو توسط داکروی (Ducaroy) و در سال ۱۹۷۲ خلق طراحی شده است. طراحی این مبل از دستکش بیسبال الهام گرفته‌ شده، اما هدف اصلی آن ساخت مبلی راحت، بدون پایه و دسته، با قد کوتاه تقریبا نزدیک به زمین بوده است. توگو به یکی از موفق‌ترین مبل‌های این طراح تبدیل شده که تا به امروز با همان استایل اولیه خود، ساخته می‌شود. اما امروزه در مدل‌های گسترش‌یافته‌تر در انواع مینی مبلمان توگو برای کودکان، گوشه‌دار با شکل ال برای قرار گرفتن در کنج‌ها و مدل‌ توگو پاف برای قرار گرفتن در کنار سایر مبلمان نیز تولید می‌شود.

انتخاب سرویس مبل راحتی توگو
هدف اصلی طراح مبل توگو ساخت مبلی راحت، بدون پایه و دسته با قد کوتاه تقریبا نزدیک به زمین بود.

طرز ساخت مبل راحتی توگو

مبل راحتی توگو، طراحی و ساختاری کاملا منحصربه‌فرد دارد. به‌طورکلی نمی‌توانید اثری از کلاف یا چوب را اطراف مبل ببینید زیرا تمام کلاف آن زیر پارچه قرار می‌گیرید. ارتفاع این مبل، کم و تقریبا نزدیک به سطح زمین است، چرا که پایه جداکننده‌ای از زمین ندارد. این مبل فاقد دسته بوده و بسیار حجیم و توپر طراحی شده است، به‌گونه‌ای که می‌تواند فرد را درون خود غرق کند و به حجمی از آرامش و راحتی بکشاند. در مدل‌های گسترش‌یافته این مبل، اهرمی برای تنظیمات تکیه‌گاه تعبیه شده است که می‌تواند زاویه و پشتی آن را کنترل کند. این یعنی بسیاری از انواع مبل‌های توگو تختخواب‌شو هستند و می‌توانند کاربرد چندمنظوره نیز برایتان داشته باشند.

طرز ساخت مبل توگو سوفا
دوخت پارچه مبل راحتی توگو به صورت پفی و چروکیده است که احساس راحتی بیشتری را القا می‌کند.

استفاده از این مدل مبل در چه فضا و سبکی مناسب است؟

ازآنجایی‌که مبل راحتی توگو سوفا در دسته مبلمان راحتی قرار می‌گیرد و مبلمان راحتی نیز در تمام فضاهای دکوراسیون داخلی از کلاسیک گرفته تا مدرن و مینیمال جایگاه ویژه‌ای دارد، بنابراین با توجه به طرح، نقش و جنس روکش مبلمان می‌توانید از آن در دکوراسیون داخلی مورد علاقه‌تان بهره ببرید. برای اطلاعات بیشتر دراین‌باره می‌توانید مقاله تفاوت دکوراسیون مدرن و کلاسیک در چیست؟ را مطالعه کنید. به‌طورکلی رنگ‌های گرم مانند آجری و رنگ‌های خنثی مانند خاکستری مناسب سبک صنعتی، پارچه‌های جیر در رنگ‌های سبز و زرد مناسب سبک بوهو و پارچه‌های چرم در رنگ‌های قرمز و قهوه‌ای مناسب سبک کلاسیک یا مدرن هستند. این مبل‌های بزرگ در رنگ‌های متنوعی تولید می‌شوند و هماهنگ کردن آن‌ها با سایر لوازم خانه، کار چندان سختی نیست. در ادامه به کاربرد این مبلمان در قسمت‌های مختلف خانه می‌پردازیم.

مبل‌شویی در منزل

مبل‌شویی در منزل

  • خشکشویی مبلمان اداری و نشیمن خانگی
  • شستشوی مبلمان و خشکشویی مبل در منزل
  • شستشوی مبل سلطنتی، استیل، راحتی، کاناپه و انواع مبل خارجی
  • شستشوی مبل چرم مصنوعی، سفید و رنگی و...
دریافت این خدمت از استادکار

  • توگو در دکوراسیون منزل کوچک

اگر فضای کمی برای نشیمن در خانه یا اتاق‌خواب دارید، این نوع مبل می‌تواند انتخاب درستی برای شما باشد. زیرا انتخاب سایر گزینه‌ها مانند کاناپه یا مبل سلطنتی کلاسیک فضای زیادی اشغال می‌کند و نشیمن را کوچک‌تر از آنچه که هست، جلوه می‌دهد. مطالعه مقاله چیدمان خانه‌های کوچک‌؛ ترفندهای جادویی چیدمان راهنمای خوبی دراین‌باره خواهد بود. موارد زیر از مزایای مبلمان توگو سوفا برای خانه‌های کوچک است:

  • مبل‌های توگو فاقد دسته هستند و با وجود حجیم بودن، فضای کمی اشغال می‌کنند.
  • توگو مبلی با ویژگی تختخواب‌شو است، در این صورت لازم نیست فضایی جداگانه را به تخت خواب اختصاص دهید.
  • طراحی مبلمان‌ راحتی توگو، بدون پایه و به‌اصطلاح کوتاه قد است و فضایی مدرن و صمیمی خلق می‌کند.
  • مبلمان توگو اشکال مختلفی دارد که به راحتی و در هر جایی به‌خصوص در کنج خانه جا می‌گیرد.
انتخاب مبلمان راحتی مناسب برای خانه‌های کوچک
با انتخاب‌های جسورانه مثل مبل راحتی توگو می‌توانید فضای کوچک خانه کوچک را زیباتر بچینید.
  • توگو سوفا در دکوراسیون نشیمن

فضای نشیمن در خانه‌های ایرانی به دو بخش پذیرایی یا سالن و نشیمن یا همان هال تقسیم می‌شود. انتخاب مبلمان توگو سوفا برای فضای روبروی تلویزیون و نشیمن می‌تواند انتخاب هوشمندانه و درستی باشد، زیرا فضای کمتری اشغال می‌کند و همچنین می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای استراحت و تماشای فیلم باشد. اما در مقابل استفاده از این مبل برای فضایی تحت عنوان پذیرایی که نوعی مهمان‌خانه ایرانی محسوب می‌شود و اغلب دارای دکوراسیون کلاسیک است، چندان جالب نخواهد بود. البته مدل‌های پاف نیز می‌توانند به‌عنوان میزبان در فضای کلاسیک پذیرایی جا بگیرند. مطالعه مقاله مبلمان در دکوراسیون داخلی را دراین‌باره پیشنهاد می‌کنیم.

اصول چیدمان و دکوراسیون نشیمن و پذیرایی کوچک
بخش مهمی از تعیین سبک دکوراسیون خانه با مبل توگو به اکسسوری‌ها و سایر وسایلی است که در کنار مبل شما قرار می‌گیرند.
  • توگو برای بالکن

چه لذتی بالاتر از استراحت و گذراندن بعدازظهرهای طولانی روزهای گرم در بالکن خانه وجود خواهد داشت؟ برای تحقق این آرزو در بالکن یا ایوان خانه احتمالا به یک مبلمان راحت و کم‌جا نیاز پیدا می‌کنید. به همین منظور توگو مبل می‌تواند انتخاب بسیار درستی باشد. حتی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها از مبل توگو دست‌دوم در این فضا استفاده کنید، زیرا امکان فرسایش مبلمان در فضای آزاد بیشتر از فضاهای دیگر است.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار
کاربرد مبل توگو دست دوم در دکوراسیون تراس و بالکن کوچک
برای فضای بالکن می‌توانید از مبل راحتی توگو به شکل گوشه یا ال استفاده کنید و آن را در کنج فضا قرار دهید تا هم کمتر در معرض تغییرات آب و هوایی قرار گیرد و هم فضای کمتری را اشغال کند.

برندهای تولید‌کننده مبل راحتی توگو

برندهای نام‌آشنا یا غیر آشنای زیادی در ایران تولید مبلمانی با طراحی توگو را در ردیف محصولات خود قرار داده‌اند. زیرا این مبل به دلیل ویژگی‌هایی که نام بردیم، توانسته طرفداران زیادی پیدا کند. کم‌جا چوب توگو از برندهای بسیار با کیفیت تولید این دسته از مبلمان در ایران است. این برند انواع مبلمان با طراحی توگو شامل مبل گوشه، پاف، مبل تختخواب‌شو یک‌نفره و دونفره را تولید می‌کند و هر فردی با توجه به فضای خود می‌تواند بهترین نوع آن را خریداری کند. همچنین در صورت تمایل می‌توانید از خدمات تعمیر و ساخت مبل آنلاین استادکار کمک گرفته و طرح مورد علاقه خود را سفارش دهید.

کمجاچوب توگو سوفا
کم‌جاچوب توگو معتبرترین برند تولیدکننده این دسته از مبلمان درحال حاضر است.

قیمت حدودی این مبلمان چقدر است؟

ازآنجایی‌که برای قرار دادن این مبل‌های متمایز نیاز به خرید سرویس هفت الی ده‌نفره مبلمان نیست، قیمت توگو تقریبا قابل پیش‌بینی است و با قیمت یک مبل دونفره یا تک‌نفره معمولی برابری می‌کند. قیمت یک عدد مبل توگو یک‌نفره با برند معتبر حدود 3.900.000 تومان و مبل دونفره آن به قیمت 4.900.000 تومان به فروش می‌رسد. همچنین قیمت مبل مدل گوشه که در کنج فضا قرار می‌گیرد، حدود شش میلیون تومان خواهد بود. لازم به ذکر است که طراحی مدل مینی مخصوص کودکان، طبیعتاً قیمت پایین‌تری دارد.

نکات مهم انتخاب پارچه رومبلی مدرن
پارچه ای که برای ساخت مبلمان مدل توگو به‌کار می‌رود، در قیمت تمام شده آن تاثیرگذار است.

جمع‌بندی

در این مقاله قصد داشتیم شما را با یک مدل مبل منحصربه‌فرد یعنی توگو آشنا کنیم و ویژگی‌ها و کاربرد آن را نیز بررسی کردیم. آیا شما ترجیح می‌دهید مبلمانی متفاوت مانند مبل توگو را در خانه قرار دهید یا به سراغ یک مبلمان ساده یا سلطنتی بروید؟

تعمیرات مبلمان و سرویس خواب

تعمیرات مبلمان و سرویس‌خواب

  • تعمیر مبلمان اداری، راحتی، استیل، چرمی، پارچه ای و...
  • ساخت سرویس خواب، کمد، ویترین و تمامی منسوجات چوبی
  • تعمیر و تغییر مدل رویه مبلمان
  • رنگ کاری مبلمان و منسوجات چوبی
دریافت این خدمت از استادکار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده + 15 =