چند کاربرد شیشه پاک‌کن که کمتر کسی از آن باخبر است

0

اگر فکر می‌کنید کاربرد شیشه پاک‌کن تنها به تمیز کردن شیشه محدود می‌شود، سخت در اشتباه هستید. شیشه پاک‌کن در خانه‌داری کاربردهای جایگزین دیگری نیز دارد که احتمالا از هیچ‌کدامشان خبر ندارید. اگر نمی‌خواهید از شیشه پاک‌کن به منظورهای دیگر استفاده کنید، ادامه این مطلب را نخوانید. اما باید بدانید کاربردهای این محلول شوینده در خانه‌داری بیش از آن چیزی که فکر می‌کنید، جذاب و کاربردی است. با ما همراه باشید و این کاربردها را بشناسید.

کاربرد شیشه پاک‌کن در گذر زمان

در اطراف ما محصولات بسیاری وجود دارند که کاربردهای آن‌ها کاملا مشخص است. اما موضوع اینجاست که این محصولات در بسیاری از موارد دیگر به غیر از کاربرد اصلی‌شان هم کارایی دارند و البته بسیار مفید نیز ظاهر می‌شوند. شیشه پاک‌کن یکی از این محصولات است که برای اولین‌بار در دهه 30 اختراع شد. این محصول از همان ابتدا کار را برای خانه‌دارها بسیار آسان کرد. به گونه‌ای که از آن زمان به بعد مردم به این محصول برای تمیز کردن خانه‌های خود وابسته شدند.

این محصول کمک می‌کرد  شیشه‌ها در زمان کمی به خوبی تمیز شوند. اما قطعا کارایی این محصول فوق‌العاده تنها به تمیز کردن شیشه محدود نمی‌شود. این همان چیزی است که در طول دهه‌ها استفاده از این محصول به دست آمده است. اما واقعا باقی کاربرد شیشه پاک‌کن چیست زمانی‌که این محصول برای اولین بار به بازار معرفی شد، مایعی شفاف و آبی‌رنگ بود. اما این روزها انواع مختلفی از شیشه پاک‌کن‌ها را در فروشگاه می‌بینیم که هرکدام با رنگ‌های متفاوت عطرهای جذاب و مختلفی نیز دارند.

از طرفی شیشه پاک‌کن در ابتدا مایعی قابل اشتعال بود که بعدها فرمولاسیون آن تغییر کرد و این قابلیت آن حذف شد. همچنین این روزها این محلول تمیزکننده شیشه در بطری‌های اسپری‌دار به بازار عرضه می‌شود که استفاده آن به آسان‌ترین شکل ممکن انجام شود.

بیشتر بخوانید: دلایل کدر شدن شیشه پنجره و ترفندهای جلوگیری از آن

کاربردهای شیشه پاک‌کن در خانه‌داری | بهترین روش تمیز کردن شیشه
شیشه پاک‌کن از دهه 30 همراه همیشگی در تمیز کردن خانه بوده است.

کاربردهای جایگزین شیشه پاک‌کن

اگرچه این محصول به‌طور خاص به منظور پاک کردن شیشه به بازار معرفی شد، اما واقعیت است که کاربردهای دیگری نیز دارد. کاربردهایی که کمتر کسی از آن‌ها با خبر است و احتمالا شما را نیز شگفت‌زده خواهد کرد. در ادامه با کاربرد شیشه پاک‌کن در خانه بیشتر آشنا شوید.

1. از شیشه پاک‌کن به منظور دفع حشرات استفاده کنید

دفع حشرات یکی از کاربردهای عجیب شیشه پاک‌کن‌ها است. البته در تولید این محصولات هیچ هدفی مبنی بر از بین بردن حشرات وجود نداشته است و این هدف به صورت ناخواسته انجام می‌شود. با توجه به این موضوع می‌توانید از این محصول به‌عنوان اسپری‌ دافع حشرات استفاده کنید. در این صورت حتی می‌توانید این محصول را به‌صورت مستقیم روی حشرات اسپری کنید. اما چرا باید از این اسپری‌ برای دفع حشرات استفاده کرد؟

همه ما می‌دانیم که حتی حشره‌کش‌های بی‌بو نیز بوی ناخوشایندی دارند. بهترین راه برای آن‌که بوی نامطبوع اذیتتان نکند، استفاده از شیشه پاک‌کن است. اگر می‌خواهید از دفع حشرات مطمئن باشید، بهتر است سراغ محصولاتی بروید که آمونیاک دارند. به این منظور در هنگام خرید شیشه پاک‌کن به ترکیبات آن نگاه کنید. اگر این محصول حاوی ترکیباتی چون آمونیاک باشد، برای دفع حشرات بسیار کاربردی و موثر هستند.

البته باید بدانید که وجود آمونیاک در ترکیبات این محصول کمی بوی آن را ناخوشایند می‌کند. اما می‌توانید از آن برای پنجره‌ها و درها استفاده کنید. به این ترتیب کاربرد شیشه پاک‌کن این است که با این محصول از ورود حشرات به خانه جلوگیری کنید.

کاربردهای حیرت‌انگیز شیشه‌شور | استفاده متفاوت از شیشه‌پاک‌کن
کاربرد شیشه پاک‌کن و نقش آن در خانه‌داری تنها به تمیز کردن شیشه‌ها محدود نمی‌شود.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

2. جواهرات خود را با شیشه پاک‌کن تمیز کنید

تاکنون جواهرات خود را با چه ماده‌ای پاک می‌کردید؟ آیا می‌دانستید یکی از کاربردهای شیشه پاک‌کن در خانه‌داری تمیز کردن جواهرات است؟ حتی می‌توانید جواهرات زیبا و جدید خود را نیز با این محصولات پاک کنید. اما پیش از هرچیز باید مطمئن شوید که جواهرات شما از موادی ساخته شده‌اند که با آمونیاک و الکل آسیب نمی‌بینند. به عنوان مثال شیشه پاک‌کن برای تمیز کردن و برق انداختن الماس گزینه بسیار ایده‌آل و خاصی به شمار می‌آید.

اما نکته‌ای که باید در این مورد به آن توجه داشته باشید، این است که نباید این ماده را بیش از دو دقیقه روی جواهرات خود نگه دارید. درصورتی‌که به این مورد بی‌توجه باشید، آسیب جدی به جواهر خود وارد خواهید کرد. بهترین راه به منظور تمیز کردن جواهرات با شیشه پاک‌کن مسواک است. می‌توانید جواهرات خود را با مسواک و شیشه پاک‌کن به خوبی تمیز کنید و در نهایت آن‌ها را بشویید تا هیچ اثری از این مایع تمیزکننده روی جواهرات باقی نماند. در نهایت نیز جواهر خود را با کمک پنبه یا حوله خشک کنید.

بیشتر بخوانید: نکات مهم استفاده از مواد شوینده شیمیایی کدام است؟

کاربردهای متفاوت شیشه پاک‌کن در برق انداختن و تمیز کردن جواهرات
کاربرد شیشه پاک‌کن در تمیز کردن جواهرات نیز یکی دیگر از کارایی‌های این محصول فوق‌العاده را نشان می‌دهد.

3. از شیشه پاک‌کن به عنوان چربی‌زدا استفاده کنید

در این محصول از ترکیبات شیمیایی سوزاننده استفاده شده است که در حذف چربی‌ها عملکرد بسیار خوبی دارند. از این‌رو چربی‌هایی را که به سختی پاک می‌شوند، می‌توان به آسانی با کمک این محصول از بین برد. البته این روزها محصولات زیادی با عنوان چربی‌زدا در بازار وجود دارد. اما اگر تمایلی به خرید چند محصول ندارید، می‌توانید از شیشه پاک‌کن در این مورد استفاده کنید.

کاربرد شیشه پاک‌کن در خانه زمانی آشکار می‌شود که این محصول به آسانی لکه‌های چربی به‌جامانده روی اجاق گاز، هود یا حتی قابلمه‌ها و ماهیتابه را نیز از بین می‌برد. پس از اتمام تمیزکاری فراموش نکنید که مکان مورد نظر را کاملا با آب بشویید. یادتان باشد که تمام آثار باقی‌مانده از این محصول باید به‌صورت کامل پاک شود.

بیشتر بخوانید: بهترین روش تمیز و درخشنده کردن اجاق گاز شیشه ای را بدانید

کاربرد شیشه‌شور در پاک کردن چربی‌ها و تمیز کردن اجاق گاز
کاربرد شیشه پاک‌کن در تمیز کردن چربی‌ها بسیار جالب و عجیب است.

4. با شیشه پاک‌کن کاشی‌ها و کف خانه شما می‌درخشد

شاید تعجب کنید، اما کاربرد شیشه پاک کن در تمیز کردن کف ساختمان نیز به خوبی معلوم می‌شود. به‌خصوص اگر کف ساختمان شما از جنس گرانیت یا مرمر باشد، شیشه پاک‌کن کارایی خود را بهتر نشان می‌دهد. تنها کاری که باید انجام دهید، این است که کمی از این محصول را در آب رقیق کنید. سپس محلول به‌دست‌آمده به عنوان کف‌شوی قابل استفاده خواهد بود.

این روش شستشو در هر موردی جواب نمی‌دهد. به عنوان مثال تمیز کردن کف‌پوش چوبی یا سطوح دیگر با شیشه‌شوی به هیچ‌عنوان توصیه نمی‌شود. زیرا ممکن است با وجود آمونیاک‌ موجود در شیشه پاک‌کن آسیب ببیند. این درحالی است که این محصول جهت درخشان کردن کاشی‌های حمام و آشپزخانه نیز گزینه ایده‌آلی به شمار می‌آید. همچنین می‌توانید از شیشه پاک‌کن جهت شستشوی توالت یا وان حمام خود نیز استفاده کنید. در این صورت باید چند دقیقه اجازه دهید این محلول روی سطوح باقی بماند. تنها در این صورت است که روی لکه‌های سرسخت اثر می‌کند و آن‌ها را از بین می‌برد.

بیشتر بخوانید: نحوه تمیز کردن و از بین بردن چربی شیشه ماشین

کاربرد شیشه پاک‌کن در تمیز کردن سطوح آشپزخانه و کف منزل
تا به حال کف خانه خود را با شیشه پاک‌کن تمیز کرده‌اید؛ احتمالا خیر، زیرا نمی‌دانید که کاربرد شیشه پاک‌کن در تمیز کردن سطوح چیست.

5. با کاربرد شیشه پاک‌کن لکه‌های سخت از بین می‌روند

تا به اینجای متن کاربرد شیشه‌شور در خانه را با شما در میان گذاشتیم. اما همچنان کاربردهای جالب دیگری نیز از این محصول وجود دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم:

  • پاک‌کننده لکه در لباس‌ها: شیشه پاک‌کن حتی سخت‌ترین لکه‌ها را از روی لباس‌ها پاک می‌کند، به شرط آن‌که جنس لباس از ابریشم یا پشم نباشد. این محصول حتی در از بین بردن لکه خون یا گوجه فرنگی نیز موفق است.
  • لکه‌بر فرش: جالب است بدانید که این محصول حتی برای از بین بردن لکه‌های فرش نیز گزینه عالی خواهد بود. البته تنها درصورتی‌که جنس فرش از پشم نباشد.
  • اسباب‌بازی بچه‌ها: اگر به دنبال ماده‌ای برای تمیز کردن اسباب‌بازی‌های کودکان هستید، شیشه پاک‌کن بهترین گزینه برای شما خواهد بود. این محصول باکتری‌های موجود روی اسباب بازی‌ها را از بین می‌برد.
  • پاک کردن لکه‌های سخت و سیاه: برای لکه‌هایی که هرگز به صورت کامل پاک نمی‌شوند، شیشه پاک‌کن بهترین انتخاب است.
  • سایر کاربردها: از دیگر کاربردهای شیشه پاک‌کن در خانه به تمیز کردن تخته گوشت اشاره می‌کنیم. همچنین این محصول برای تمیز کردن مبلمان به خصوص آن‌هایی که در فضای باز نگهداری می‌شوند، نیز عملکرد خوبی دارد.
کاربرد شیشه پاک‌کن در از بین بردن لکه‌های لباس | موارد استفاده مایع شیشه‌شور در لکه‌بری
کاربرد شیشه پاک‌کن تنها به تمیز کردن شیشه محدود نمی‌شود؛ این محصول در از بین بردن لکه‌های لباس نیز کارایی دارد.

کلام آخر

اکنون کاربردهای متفاوت و شگفت انگیز شیشه پاک‌کن را می‌دانید، محصولی که در اکثر خانه‌ها وجود دارد و بسیاری از ما به صورت روزانه از آن استفاده می‌کنیم. با توجه به کاربرد شیشه پاک‌کن در خانه، دیگر نیازی به خرید پاک کننده‌های متنوع ندارید، یک عدد شیشه پاک‌کن در خانه کار تمام تمیزکننده‌های دیگر را برای شما انجام می‌دهد.

اگر بوی این محصول شما را آزار می‌دهد، کافی است چند قطره روغن خوشبو به بطری آن اضافه کنید تا بوی شگفت‌انگیزی بدهد. اما اگر لکه‌های شیشه یا هر نقطه دیگری از خانه شما را آزار می‌دهد و از عهده پاک کردن آن نیز برنمی‌آیید، کافیست به سرویس نظافت منزل استادکار درخواست دهید. در کمترین زمان ممکن خانه شما مانند روز اول به شما تحویل داده می‌شود.

منبع: Steptohealth

خدمات نظافت منزل توسط آقا در استادکار

نظافت منزل

  • شستن دیوار‌ها و پنجره‌ها
  • شستن و تی کشیدن کف
  • نظافت پذیرایی‌و نظافت اتاق‌ها
  • شستن سرویس بهداشتی و حمام
دریافت این خدمت از استادکار
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست − سه =