راهنمای نحوه انتخاب رنگ پارکت برای پذیرایی، اتاق خواب و آشپزخانه

0

هر وقت سخن از تغییر دکوراسیون می‌شود، احتمالاً ناخودآگاه به یاد تغییر رنگ دیوارها یا کاغذدیواری، تغییر مبلمان و تزئینات و وسایلی از این قبیل می‌شوید. اما یکی از مهم‌ترین آیتم‌ها در تغییر دکوراسیون، پارکت‌ها هستند.اگر انتخاب رنگ پارکت درست انجام شود، پارکت می تواند دکوراسیون فضای مورد نظرتان را به‌کلی زیرورو کند. علاوه بر این، مزایای بسیار زیاد دیگری نیز دارد، مثلاً عایق بسیار خوب صدا و حرارت است، سبک‌تر و نرم‌تر است و نصب آسانی دارد. با استادکار همراه باشید .

انتخاب رنگ پارکت

یکی از مهم‌ترین مراحل در دکوراسیون داخلی انتخاب رنگ پارکت است، می‌توانید با توجه به ویژگی‌های فضای موردنظر مثل اندازه اتاق، بافت و رنگ دیوارها، نورگیری و کاربری فضا و با در نظر گرفتن انواع رنگ‌های پارکت‌های موجود در بازار بهترین انتخاب را داشته باشید. پارکت مناسب برای هر بخش خانه با بخش‌های دیگر متفاوت است، برای مثال پارکت رنگ سفید انتخاب چندان مناسبی برای آشپزخانه نیست، اما می‌تواند برای اتاق‌خواب گزینه‌ی خوبی باشد.

بیشتر بدانید تمیز کردن پارکت

انواع رنگ های پارکت پارکت رنگ روشن
دقت کنید علاوه بر رنگ، بافت پارکت نیز فاکتور بسیار مهمی در انتخاب پارکت به شمار می رود و می تواند در نتیجه ی نهایی کار تاثیر بسزایی داشته باشد.

انتخاب رنگ مناسب پارکت برای اتاق پذیرایی و نشیمن

یکی از بهترین انتخاب‌ها برای اتاق پذیرایی استفاده از رنگ‌های گرم و زنده و طبیعی مثل پارکت رنگ عسلی یا فندقی و یا رنگ تیره‌ی چوب است، زیرا یادآور طبیعت هستند و گرما و زیبایی طبیعت را به محیط نشیمن شما اضافه می‌کنند.البته باید هماهنگی رنگ پارکت را با دیوارها و مبلمان در نظر بگیرید.همچنین هندسه‌ی محیط پذیرایی و نشیمن شما یکی از فاکتورهای اصلی در انتخاب رنگ پارکت خواهد بود.

برای مثال، اگر نشیمن شما سقف بلندی دارد و می‌خواهید آن را کمی کوتاه‌تر نشان دهید، استفاده از پارکت رنگ تیره انتخاب مناسبی خواهد بود و یا اگر فضای نشیمن باریک باشد با انتخاب همزمان پارکت تیره و سقف و دیوارهای روشن، می‌توانید اتاق را پهن‌تر نشان دهید.

اگر می‌خواهید فضا را بزرگ‌تر نشان دهید استفاده هم‌زمان از دیوارها و پارکت رنگ روشن مثل پارکت رنگ طوسی یا کرم گزینه‌ی مناسبی است، به شرطی که با انتخاب رنگ درست سایر اجزا اجازه ندهید فضا بی‌روح و سرد شود، برای مثال در همچنین فضایی بهتر است از مبلمان هایی بارنگ‌های گرم مثل زرشکی و قهوه‌ای استفاده کنید. پیشنهاد می کنم برای اینکه در مورد روانشناسی رنگها و تاثیر رنگها از نظر روانشناسی بر روان افراد بیشتر بدانید مقاله استادکار را در این باره بخوانید .

انتخاب رنگ مناسب پارکت برای اتاق پذیرایی و نشیمن
اگر از طرفداران رنگ زیبا و باشکوه بنفش هستید، و مبلمان یا پرده های منزلتان بنفش است، پارکت هایی به رنگ استخوانی می توانند جلوه ای بی نظیر را برای پذیرایی شما به ارمغان بیاورند.

انتخاب رنگ مناسب پارکت برای اتاق‌خواب

اتاق‌خواب از مهم‌ترین بخش‌های خانه است، چون ساعات مهمی از شبانه‌روز را در آن به استراحت و یا تفکر و مطالعه می‌پردازید، با انتخاب درست اجزا و دکوراسیون اتاق‌خواب می توانید فضایی آرامش بخش را برای خود و خانواده‌تان فراهم کنید.

رنگ پارکت طوسی و کرم همواره از انتخاب‌های محبوب و پرطرفدار برای اتاق‌خواب هستند، چراکه هم‌نشینی بسیار خوبی با سایر رنگ‌ها دارند و تطابق زیادی با سلایق مختلف دارند همچنین اتاق‌خواب را بزرگ‌تر و دل‌نشین‌تر و تمیزتر نشان می‌دهند، اگر علاقه‌مندید در اتاق‌خوابتان از رنگ‌های سرد مثل آبی و بنفش استفاده کنید پارکت نسکافه‌ای گزینه‌ی بسیار مناسبی برای اتاق‌خواب شماست و می‌تواند حس سردی فضا را تعدیل کند.

رنگ صورتی و آبی که همواره جزء رنگ‌های پرطرفدار در دکوراسیون اتاق‌خواب هستند در کنار پارکت‌هایی به رنگ فندقی یا شکلاتی ترکیب بسیار زیبایی را می‌سازند.اگر رنگ پارکت بژ یا کرم را برای اتاق‌خوابتان انتخاب کرده‌اید، در انتخاب سایر رنگ‌ها برای پرده و روتختی و…محدودیت کمتری خواهید داشت زیرا این رنگ‌ها خیلی خوب بارنگ های مختلف هماهنگ می‌شوند.

انتخاب رنگ مناسب پارکت برای اتاق‌خواب
هنگام انتخاب پارکت سعی کنید از یک فرد متخصص مشاوره بگیرید، چرا که کوچکترین جزئیات می توانند تغییرات بزرگی ایجاد کنند. برای مثال اگر سقف اتاق روشن و پارکت و دیواره ها تیره باشند، حس بودن در زیرزمین به شما القا می شود، چون نور فقط از بالا خواهد بود.

انتخاب رنگ مناسب پارکت برای آشپزخانه

انتخاب پارکت برای آشپزخانه مزایا و معایب زیادی دارد پیشنهاد میکنم مقاله مزایا و معایب پارکت را مطالعه کنید ، با انتخاب کف‌پوش آشپزخانه از جنس پارکت (پارکت لمینت یا…) شما به خاطر نرم و گرم بودن کف آشپزخانه احساس راحتی بیشتری خواهید داشت، همچنین زیبایی آشپزخانه شمارا بیشتر می‌کند، اما با انتخاب پارکت شما دیگر در آشپزخانه‌تان آبراه نخواهید داشت و امکان شستشوی آشپزخانه را ندارید، و باید کف آشپزخانه را با تی تمیز کنید.

اگر انتخاب شما برای کف آشپزخانه‌تان پارکت است باید در انتخاب رنگ آن دقت کنید، بهتر است پارکت آشپزخانه نه آن‌قدر روشن باشد که زود کثیف شود و هرروز مجبور به تمیز کردن لکه‌های مختلف چربی و غذا و… از روی آن شوید و نه آن‌قدر تیره باشد که شما متوجه آلودگی‌های موجود روی سطح آن نشوید، پارکت رنگ بژ، طوسی و یا کرم انتخاب‌های مناسبی برای آشپزخانه هستند.

انتخاب رنگ مناسب پارکت برای آشپزخانه
انواعی از کفپوش ها با نام پارکت لمینت بهترین گزینه برای استفاده در کف آشپزخانه هستند، چرا که مقاومت بسیار بالایی در برابر آب و خراش اجسام نوک تیز دارند.

سخن پایانی

دکوراسیون داخلی مبحثی تخصصی و درعین‌حال سلیقه‌ای است، همواره برای انتخاب درست باید جوانب مختلف را مانند سلیقه، بزرگی و کوچکی فضا، بودجه و محدودیت‌ها را در نظر گرفت. هماهنگی و هارمونی یکی از مهم‌ترین اصول طراحی و دکوراسیون فضاست، حتی اگر انتخاب رنگ پارکت منزلتان را با توجه به فضا درست انجام دهید اما سایر اجزای خانه مثل مبلمان یا دیگر تزئینات با آن هماهنگی نداشته باشند نتیجه کار موفقیت‌آمیز نخواهد بود.

استفاده از مشاوره‌ی متخصصان امور طراحی داخلی و دکوراسیون همواره بهترین راهکار برای داشتن بهترین نتیجه است، استادکار مفتخر است با ارائه‌ی مشاوره تخصصی و رایگان در امور طراحی و دکوراسیون در خدمت شما عزیزان است.می‌توانید با مشاوران استادکار تماس بگیرید و در ادامه از خدمات فنی و عملی استادکاران ما بهره‌مند شوید. در انتها به شما پیشنهاد میکنیم مقاله تفاوت پارکت با پارکت لمینت را نیز مطالعه فرمایید .

بازسازی خانه و ساختمان

بازسازی خانه و ساختمان

  • بازسازی و تعمیرات ساختمان
  • مرمت بنا و تمام خدمات بنایی ساختمان
  • تخریب و بازسازی انواع دیوار و کف
  • خدمات بازسازی خانه، آپارتمان و واحدهای تجاری
دریافت این خدمت از استادکار

منبع: aviarydecor

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 + هفده =