راهکارهای تمیز کردن تلویزیون

1

همیشه برای تمیز کردن وسایل مختلف خانه راهکارهای بسیاری وجود دارد که به ما کمک می‌کند با محافظت از وسایل خانه خود آن‌ها را اصولی تمیز کنیم. تمیز کردن تلویزیون یکی از مواردی است که هنگام خانه تکانی و یا گردگیری روزانه خانه باید با اصول خاصی انجام شود.با استادکار همراه شوید تا نگاهی به راهکارهای مختلف برای تمیز کردن تلویزیون بی‌اندازیم.

تلویزیون یکی از وسایلی است که حتی اگر هر روزه از آن استفاده نشود باز هم امکان کثیف شدن آن وجود دارد. معمولا بر روی صفحه تلویزیون گرد و غبار بسیار زیادی می‌نشیند که بایستی با تکنیک خاصی آن را تمیز کرد تا صدمه‌ای به صفحه اصلی تلویزیون وارد نشود. همانطور که می‌دانید امروزه مدل‌های بسیار زیادی از تلویزیون‌های مختلف ارائه شده است. از این رو تمیز کردن هر تلویزیون بسته به مدل آن متفاوت است. در ادامه این مطلب ما راهکارهای اساسی برای تمیز کردن انواع تلویزیون را در اختیار شما قرار می‌دهیم:

تمیز کردن انواع تلویزیون بر اساس برند:

راهکارهای تمیز کردن تلویزیون ال جی:

برای تمیز کردن تلویزیون ال جی تنها از پارچه با الیاف بسیار نرم و نازک به صورت کاملا خشک استفاده کنید. قبل از هر چیز ابتدا تلویزیون خود را خاموش کنید، سپس با استفاده از یک پارچه نرم و نازک تمام سطح نمایشگر و اطراف تلویزیون خود را تمیز کنید. هیچگاه از اسپری آب و یا مواد شیمیایی مانند الکل برای تمیز کردن نمایشگر تلویزون‌های ال جی استفاده  نکنید زیرا باعث شوک الکتریکی می‌شود و هنگام نمایش تصاویر دچار اختلال شود. علاوه بر این از هیچ ماده شیمیایی دیگر مانند تینر، برنزین و … نیز برای تمیزکاری این نوع تلویزیون استفاده نکنید.

راهکارهای تمیز کردن تلویزیون ال جی

راهکارهای تمیز کردن تلویزیون پاناسونیک:

یک پنل مخصوص در قسمت جلو تلویزیون‌های پاناسونیک طراحی شده است که معمولا بیشتر از سایر قسمت‌ها باید تمیزکاری شود. برای تمیز کردن سطح این گنل از یک پارچه بسیار نرم باید استفاده کنید. اگر سطح نمایشگر تلوویزیون کثیف است بعد از گردگیری گرد و غبار روی صفحه، پارچه را آغشته به محلول آب و صابون بسیار رقیق کنید سپس آب اضافی پارچه را گرفته و لکه‌های روی تلویزیون را تمیز کنید. پس از پاک شدن لکه و کثیفی‌ها حتما با یک پارچه خشک محل را خشک کنید. به خاطر داشته باشید که هیچگاه نمایشگر را با ناخن یا وسیله دیگر نخراشید و هرگز به نمایشگر ضربه وارد نکنید. علاوه بر این از تماس هر گونه ماده شیمیایی، اسپری حشرات و یا حلال‌هایی به جز آب با نمایشگر جدا خودداری فرمایید در غیر این صورت سطح کیفیت نمایشگر ممکن است به شدت تحت تاثیر قرار بگیرد.

راهکارهای تمیز کردن تلویزیون پاناسونیک

راهکارهای تمیز کردن تلویزیون سامسونگ:

سامسونگ جز یکی از برندهای بسیار معروف و البته با کیفیت در عرصه تولید محصولات صوتی و تصویری است ولی با این حال تلویزیون‌های این برند در عین استحکام و کیفیت بسیار حساس هیتند در نتیجه باید مراقبت لازم برای تمیزکاری آن‌ها را انجام داد. معمولا همراه با این تلویزیون دستمال‌هایی مخصوص تمیز کردن آن به مشتریان عرضه می‌شود در نتیجه سعی کنید از دستمال مخصوص خود تلویزیون و یا یک دستمال نرم استفاده کنید تا سطح آن خراشیده نشود. تاکید می‌کنیم که هیچگاه به صورت مستقیم آب را بر روی نمایشگر تلویزیون سامسونگ اسپری نکنید. تماس هرگونه مایع با صفحه نمایشگر یا بدنه این تلویزیون ممکن است سبب شوک الکتریکی و یا آتش سوزی شود. از این رو برای تمیز کردن این نوع تلویزیون تنها از یک پارچه نرم مرطوب با میزان بسیار کمی آب استفاده کنید.

راهکارهای تمیز کردن تلویزیون سامسونگ

راهکارهای تمیز کردن تلویزیون سونی:

برای تمیز کردن نمایشگر ال سی دی تلویزیون‌های سونی نیز باید از یک دستمال نرم استفاده کنید. اگر لکه‌های عمیقی بر روی نمایشگر وجود دارد می‌توانید دستمال خود را آغشته به محلول صابون و آب گرم کنید و پس از گرفتن کامل آب آن، محل لکه را تمیز کنید. از اسپری مستقیم آب و یا هر ماده شوینده دیگر بر روی نمایشگر و یا بدنه تلویزین جدا خودداری کنید و هنگام تمیز کردن تلویزیون نهایت دقت را داشته باشید تا قطره‌ای آب وارد بدنه تلویزیون نشود در غیر این صورت ممکن است تلویزیون آسیب جدی ببیند.

راهکارهای تمیز کردن تلویزیون سونی

راهکارهای تمیز کردن تلویزیون توشیبا:

برای تمیز کردن تلویزیون توشیبا می‌توانید از انواع پارچه کتان یا پشمی که سطح نرمی دارد استفاده کنید. حدالمکان از پارچه‌های گردگیری ضخیم استفاده نکنید زیرا ممکن است نمایشگر آسیب ببیند. از تماس بنزین، تینر،  الکل و یا هرگونه پاک کننده قلیایی یا شیمیایی با نمایشگر خودداری کنید زیرا به سطح تلویزیون آسیب جدی وارد می‌کند.

راهکارهای تمیز کردن تلویزیون توشیبا
برای گردگیری صفحه نمایشگر تلویزیون می‌توانید از برس مخصوص و نرم جاروبرقی نیز استفاده کنید

مراحل تمیز کردن انواع تلویزیون:

  1. در قدم اول بایستی تلویزیون را خاموش کنید و اتصال برق آن را قطع کنید. این کار قبل از تمیز کردن هر تلویزیونی اجباری است به خصوص اگر برای تمیز کردن آن از دستمال مرطوب استفاده می‌کنید.
مراحل تمیز کردن تلویزیون
برای احتیاط کافی و جلوگیری از هرگونه آسیب بهتر است قبل از تمیز کردن تلویزیون آن را خاموش و از برق جدا کنید

۲٫ در مرحله دوم ابتدا با استفاده از دستمال گردگیری تمام گرد و غبار صفحه و اطراف تلویزیون را تمیز کنید. علاوه بر این برای گردگیری می‌توانید از هر وسیله گردگیری دیگری مانند جارو نیز استفاده کنید.

مراحل تمیز کردن تلویزیون
پارچه مخصوص تمیز کردن تلویزیون بایستی بافت و الیافی نرم داشته باشد

۳٫ پس از گردگیری سطحی نوبت به استفاده از محلول شوینده و آب است. توجه داشته باشید که میزان رطوبت دستمال بایستی بسیار کم باشد. اگر میزان کثیفی‌ها سطحی است بهتر است از دستمال مرطوب استفاده کرد اما اگر عمق لکه‌ها شدید است می‌توانید از پاک کننده مخصوص و یا محلول آب و صابون به میزان بسیار کم نیز استفاده کنید. علاوه بر این در برخی از تلویزیون‌ها نمی‌توان از مواد شونده استفاده کرد پس ابتدا به مدل تلویزیون خود توجه کنید و سپس مراحل لازم برای تمزکاری آن را دنبال کنید.

تمیز کردن تلویزیون
از اسپری کردن مستقیم مواد شونده بر روی تلویزیون پرهیز کنید و سعی کنید ابتدا پارچه را آغشته به ماده شونده کرده و سپس تلویزیون را تمیز کنید

 

تمیز کردن کنترل تلویزیون:

علاوه بر تمیز کردن تلوزیون بایستی به تمیزکاری تجهیزات آن نیز توجه داشت. کنترل تلویزیون جز یکی از تجهیزاتی است که در طول روز ممکن است با دست بسیاری از افراد تماس داشته باشد و میزان آلودگی آن گرچه به ظاهر چندان دیده نمی‌شود اما بسیار زیاد است. برای تمیز کردن کنترل تلویزیون می‌توانید از انواع پارچه و یا گوش پاکن استفاده کنید و اگر لکه‌هایی بر روی آن دیده می‌شود کافی است از محلول شوینده که برای تلویزیون استفاده می‌کنید به مقدار بسیار کمی برای کنترل هم استفاده کنید.

تمیز کردن کنترل تلویزیون:

سخن آخر:

از آنجا که حساسیت نمایشگرهای انواع تلویزیون بسیار حساس است و در برخی موارد مانند تلویزیون پلاسما نباید فشار زیادی بر روی صفحه آن وارد شود، قبل از اقدام برای تمیز کردن تلویزیون خود حتما از مدل آن آگاه شوید و مطابق با دستورالعمل‌های لازم آن را تمیز کنید. یکی از مواردی که در تمیزکاری انواع تلویزیون مشترک است استفاده از دستمال نرم و لطیف است. پس سعی کنید با رعایت تمام موارد وسایل خانه خود را تمیز کنید تا بتوانید طول عمر وسایل خود را افزایش دهید و در کنار از تماشای تلویزیونی تمیز نهایت لذت را ببرید.

منبع:www.cnet.com

1 نظر
  1. Aliti می گوید

    سلام.وقت بخیر.متأسفانه تلویزیون پاناسونیکمون رو (۴۲ اینچ قدیمیِ،مثل همین عکسی ک گذاشتید)چند سال پیش اسپری حشره کش زدیم اکثر جاهای صفحه مات شده!
    بنظرتون آبوصابون مشکل رو حل میکنه؟یا راه حل مناسبی دارید لطف کنید راهنمایی کنید؟ممنون میشم.
    حسابی توی ذوغ میزنه ظاهرش

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده − 10 =