نحوه شستن کاپشن هایی با جنس های مختلف

1

بهار از راه رسیده و برنامه‌ریزی‌های مختلفی مثل مسافرت رفتن، شرکت در مراسم‌های مختلف و … در لیست کارهایی که قرار است انجام بدهید قرار دارند؛ اما شاید بخواهید یک مورد را به لیست کارهای شخصی خودتان اضافه کنید. چه موردی؟ شستن کاپشن ها و لباس‌هایی زمستانی و نگه‌داری آن‌ها در محل مناسب خود. بله از آنجایی که ممکن است در ادامه سال به آن‌ها نیاز پیدا نکنید، بهتر است لباس‌های زمستانی خود را با شستشویی که انجام می‌دهید از هرگونه کثیفی، دوده و یا چیزهایی مانند آن عاری کنید تا اطمینان حاصل کنید که لباسی تمیز و شیک را در آینده بر تن خواهید کرد.

کاپشن‌های زمستانی در انواع و اقسام متفاوتی در بازار وجود دارند از کاپشن‌های پفی و کاپشن پشمی گرفته تا انواع کاپشن های گورتکس و جیر. با توجه به قیمت بالای کاپشن ها نسبت به لباس‌های معمولی و اینکه فقط در بازه زمانی خاصی از آن‌ها استفاده می‌کنید، نگهداری و شستشوی کاپشن‌ها مهم است. در این مطلب باهم یاد می‌گیریم که چگونه به‌درستی کاپشن های مختلف خود را شستشو و از آن‌ها نگهداری نماییم.

مواردی که ذکر خواهیم کرد شامل:

  • راهنمای شستن کاپشن پشمی و پشم شیشه
  • راهنمای شستن کاپشن پفی یا بادی
  • راهنمای شستن کاپشن گورتکس
  • راهنمای شستن کاپشن جیر
  • راهنمای شستن کاپشن چرم
نحوه شستن کاپشن هایی با جنس های مختلف
نحوه شستن کاپشن هایی با جنس های مختلف

نحوه شستن کاپشن ها با جنس‌های مختلف

بررسی برچسب راهنمای کاپشن

بررسی برچسب لباس، اولین گام شستن هر چیزی است، این برچسب‌ها به‌طور معمول حاوی تمام دستورالعمل های لازم جهت شستشو کاپشن را در اختیار شما قرار می‌دهند. بنابراین بهتر است با معنای علائم شستشو روی لباس آشنایی داشته باشید.

بررسی برچسب راهنمای کاپشن
بررسی برچسب راهنمای کاپشن

راهنمای شستن کاپشن پشمی و پشم شیشه

پشم از الیاف طبیعی است که بیشتر از موی گوسفند و بز تهیه می‌شودو پشم شیشه نیز نوعی الیاف معدنیبه حساب می آید. بهتر است لباس‌هایی از این دست مخصوصا نوع طبیعی آن با آب سرد به همراه شامپو بچه شستشو شوند ولی بااین‌حال تقریباً همه کاپشن یا کت های پشمی برچسب شستشوی خشک دارند چرا؟ برای اینکه تولیدکننده برای رسیدن به شکل ساختاری مدنظر خود از انواع پد ها و لایه‌های مختلف استفاده می‌کند که شستشوی آن با آب سبب خارج شدن کت یا کاپشن شما از فرم اولیه و یا حتی آسیب به آن می‌شود. پس در نظر بگیرید که این الیاف داخلی قابل شستشو نیستند.
اگر کاپشن شما به نظافت نیاز دارد و یا لکه‌ای گرفته است بهتر است از شوینده های پشمی خانگی که در بازار وجود دارند استفاده کنید. همچنین برای از بین بردن چین و چروک های آن می‌توانید ناحیه موردنظر را تحت‌فشار قرار دهید یا از بخارشو استفاده کنید تا صاف شود و اگر نتیجه دلخواه شما جهت شستشوی لباس پشمی تان به دست نیامد از یک خشک‌شویی معتبر کمک بگیرید!

بیشتر بدانید بهترین زمان برای شستشوی روتختی چه موقع است؟

شستن کاپشن پشمی
شستن کاپشن پشمی

راهنمای شستن کاپشن پفی یا بادی

یکی از معمول‌ترین لباس‌های زمستانی که بسیار سبک و درعین‌حال گرم هستند، کاپشن‌ها و جلیقه‌های پفی‌اند که برخلاف چیزی که اکثرا فکر می‌کنند قابلیت شستشو دارند و اینکار باعث نمی‌شود که پف آن ها بخوابد پس شما می‌توانید آن‌ها را در خانه بشویید؛ اما همیشه همان‌طور که ذکرشده به برچسب راهنمای شستشو آن مراجعه کنید و پس از اطمینان آن را در لباس‌شویی قرار دهید و برای خشک‌کردن نیز از کمترین دمای خشک‌کن استفاده کنید. انواع مختلف برنامه های شستشوی ماشین لباس‌شویی وجود دارد. همچنین برای گرفتن نتیجه بهتر سه توپ تنیس را داخل آن بی اندازید تا با فشار چرخش خود آب اضافی را از کاپشن خارج کنند.

شستن کاپشن پفی یا بادی
شستن کاپشن پفی یا بادی

راهنمای شستن کاپشن گورتکس

شستن این‌گونه کاپشن ها اصولاً  آسیبی به آن‌ها نمی‌رساند مگر آن‌که در برچسب اطلاعاتی آن شیوه خاصی از شستشو ذکر شده باشد. برای شستشوی آن‌ها قبل از هر چیزی زیپ‌های کاپشن را ببندید زیرا باز بودن آن می‌تواند در حین شستشو به لباس شما آسیب وارد کند. از مواد شوینده ملایم و با دور کم ماشین لباس‌شویی استفاده کنید. لازم به ذکر است که اصولاً این نوع کاپشن خشک‌شویی نمی‌شوند و دقت کنید که پس از شستشو به‌خوبی آن را آب‌گیری کرده باشید و بگذارید در هوای آزاد خشک شود.

شستن کاپشن گورتکس
شستن کاپشن گورتکس

راهنمای شستن کاپشن جیر

این جنس از کاپشن ها اغلب نیاز به نگهداری و مراقبت بالایی دارند زیرا شما به هر ماده شوینده ای نمی توانید آن را بشویید. حتماً دستورالعمل شستن لباس را که بر روی برچسب آن ذکرشده بخوانید. ترجیحاً آن را با دست بشویید و از آب و ماده شوینده ملایم برای شستشو کاپشن خود استفاده کنید. پیشنهاد ما این است که کاپشن جیر خود را به یک خشک‌شویی معتبر بسپارید.

شستن کاپشن جیر
شستن کاپشن جیر

راهنمای شستن کاپشن چرم

در همین ابتدای کار باید بگوییم که کاپشن و یا هر لباس چرم دیگری را در لباسشویی قرار ندهید. همچنین از پودرهای لباسشویی معمولی استفاده نکنید زیرا فقط به کاپشن خود آسیب خواهید زد. بهتر است کاپشن چرم خود را به یک خشک‌شویی مجرب بسپارید، گروه کارشناس استادکار در این زمینه آماده ارائه مشاوره و انجام خدمات برای شما هستند. برای شستشو کاپشن چرم خود در خانه از شامپو بچه بعلاوه چند قطره سرکه سفید و یک فنجان پیمانه آب استفاده کنید و به‌آرامی لباس خود را بشویید(شوینده‌های مخصوص چرم نیز در بازار وجود دارند که می‌توانند گزینه ساده‌تری برای شما باشند). بهتر است حداقل ماهی یک‌بار کاپشن چرم خود را با پارچه‌ای تمیز کرده و ترجیحاً از واکس‌های مخصوص استفاده کنید. در ضمن هرگز لباس چرم خود را بعد از شستشو در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید.

شستن کاپشن چرم
شستن کاپشن چرم

جمع بندی و سخن پایانی

همانطور که دیدید در اغلب موارد بهتر است جهت شستن کاپشن از ماشین لباس‌شویی استفاده نشود. بهتر است همیشه ابتدا از بسته بودن زیپ های کاپشن مطمئن باشید و لکه لباس را از بین ببرید و سپس اقدام به شستشو کنید همچنین شستشو فقط با مواد ملایم و یا مواد خشک‌شویی استاندارد (پرکلرواتیلن) صورت گیرد. شما چه تجربه ای برای شستن کاپشن خود دارید؟ با ما در میان بگذارید.

منبع: thespruce

خدمات خشکشویی لباس و اتوشویی

خشکشویی لباس و اتوشویی

  • خشکشویی لباس مجلسی، عروس، نامزدی و لباس شب
  • خشکشویی مانتو، چادر، شال و روسری
  • خشکشویی و اتوکشی کت و شلوار، پالتو، کاپشن و لباس های زمستانی و...
دریافت این خدمت از استادکار
1 نظر
  1. نازنین می گوید

    سلام. من کاپشن پفی داشتم که توش پر بود، نمیدونستم که شکل خاصی باید شسته بشه. تو ماشین لباسشویی انداختم و مث چیزای دیگه شستمش. پراش گلوله وار شدن. میشه کاری کرد تا درست بشه؟؟ 🙁 ممنون

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده − 7 =