نحوه شست و شوی کاغذ دیواری

0

شست و شوی کاغذ دیواری از دغدغه های اصلی خانم های خانه دار است، کاغذ دیواری انواع رنگ‌ها و جنس‌ها را دارد و به خاطر اینکه دائم با آن سر و کار داریم معمولا گرد و خاک و کثیفی را به خود می‌گیرد. البته شست و شوی کاغذ دیواری اتفاقی نیست که به طور معمول رخ دهد اما معمولا نزدیک عید تمیز کردن کاغذ دیواری را هم جزئی از برنامه قرار می‌دهند. اما کاغذ دیواری‌های مختلف روش شست و شوی متفاوتی دارند و از این رو باید با توجه به جنسشان نحوه شست و شویشان را انتخاب کنید.

انواع کاغذ دیواری

برخی کاغذ دیواری‌ها قابل شست و شو هستند. این نوع از کاغذ دیواری‌ها معمولا از جنس وینیل هستند. وینیل جنسی شبیه پلاستیک دارد و از این شست و شوی کاغذ دیواری با این جنس آسان است. برخی از کاغذ دیواری‌ها هم پارچه‌ای هستند و سطح آن‌ها مناسب برای شست و شو است. اما کاغذ دیواری‌های معمولی را به هیچ وجه نباید بشویید زیرا از بین می‌روند. همچنین کاغذدیواری‌های وینیل و امثال آن نیز نباید ساییده شوند. بنابراین برای شستن آن باید از یک اسفنج نرم استفاده کنید.

کاغذ دیواری قابل شست و شو
کاغذ دیواری‌های قابل شست و شو را با مایع ظرفشویی می‌توان تمیز کرد.

شست و شوی کاغذ دیواری قابل شست و شو

برای شست و شوی کاغذ دیواری تنها به یک سطل آب،دو قاشق چای خوری مایع ظرفشویی و دستمال یا اسفنج تمیز احتیاج دارید. دو قاشق مایع ظرفشویی را در سطل آب حل کنید. دقت کنید که از مایع زیاد استفاده نکنید زیرا شوینده زیاد باعث چسبیدن خاک به دیوار می‌شود. ابتدا مایع ظرفشویی را روی یک تکه کوچک از کاغذ دیواری امتحان کنید و مطمئن شوید که به آن آسیبی نمی‌رساند. زمانی که محلول را درست کردید دستمال را داخل محلول برده و خوب بچلانید و سپس از آن روی کاغذ دیواری استفاده کنید.

پس از اینکه همه جای کاغذ دیواری را به این شیوه تمیز کردید یک سطل آب تمیز و یک دستمال خشک و تمیز بیاورید و با دستمال نمناک کاغذ دیواری را از مایع پاک کننده تمیز کنید. هر بار که دستمال خیس و تمیز را روی دیوار کشیدید با یک دستمال خشک آب آن را گرفته و دیوار را خشک کنید. اگر روی دیوارهایتان گرد و خاک زیادی است قبل از آن که آن را خیس کنید با حاروبرقی گرد و خاک دیوار را بگیرید. فقط برای این کار جاروبرقی را مستقیم روی کاغذ دیواری نکشید. سر جاروبرقی یک دستمال کشیده و سپس آن را روی کاغذ دیواری بکشید.

شست و شوی کاغذ دیواری‌های معمولی

کاغذ دیواری‌های معمولی را باید با دستمال خشک یا یک اسفنج خشک تمیز کنید و تنها در نقاطی که لکه وجود دارد از تمیز کننده هم استفاده کنید. برای تمیز کردن لکه‌ها می‌توانید از گوش پاک کن هم استفاده کنید. اما لکه‌های مختلف را به شیوه‌های مختلفی می‌توان تمیز کرد و باید دقت داشت که حتما لکه را در اسرع وقت تمیز کنید.

تمیز کردن کاغذ دیواری
از یک دستمال نرم و خشک برای تمیز کردن کاغذ دیواری‌هایی که قابل شست و شو نیستند استفاده کنید.

لکه مداد شمعی و لکه چربی

برای پاک کردن مداد شمعی ابتدا یک کاردک بردارید و با آن اثر مداد شمعی را بخراشید. سپس یک دستمال روی جای مداد شمعی و روی آن یک اتو را در پایین‌ترین درجه خود قرار دهید. حرارت اتو باعث آب شدن اثر مداد شمعی می‌شود. اگر کاغذ دیواری شما قابل شست و شو بود می‌توانید از مایع شست و شو هم برای پاک کردن اثر مداد شمعی روی کاغذ دیواری استفاده کنید. اگر کاغذ دیواری شما حالت روغنی دارد و اثر انگشت و چربی روی آن می‌ماند دو راه دارید. برای شست و شوی کاغذ دیواری که قابل شست و شو هستند می‌توانید از آب و صابون استفاده کنید. در غیر این صورت از پودر تالک استفاده کنید. مقداری پودر تالک روی لکه مورد نظر بزنید و پس از چند دقیقه با یک دستمال خشک آن را تمیز کنید.

هنگام تمیز کردن لکه‌های روی کاغذ دیواری در صورتی که حس کردید لکه مورد نظر را نمی‌توان تمیز کرد، خیلی آن را نسابید تا کاغذ دیواری از بین نرود. اگر با توضیحات بالا همچنان احتیاج به کمک برای تمیز کردن کاغذ دیواری‌هایتان دارید نگران نباشید! در بخش خدمات سایت استاد کار به راحتی می‌توانید از افرادی که در نظافت منزل تخصص دارند کمک بگیرید. اگر سوال یا نظری دارید در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × 1 =