روش های مختلف تمیز کردن و سفید کردن نقره و زیورآلات

3

در این مقاله قصد داریم به مواردی مانند براق کردن نقره سیاه شده ، تمیز کردن ظروف نقره با جوش شیرین ، سفید کردن انگشتر نقره در خانه بپردازیم ، اگر هر کدام از این موارد برای شما سوال است با ما همراه باشید .

خانم های خانه دار زیادی هستند که به سرویس های نقره علاقه بسیاری دارند، سوال بسیاری از آنها هم این است که چگونه زیورآلات نقره را تمیز کنیم؟ اما تنها به دلیل کدری و نیاز به سفید کردن نقره به سمت خرید این وسایل نمی روند. این موضوع در مورد تمیز کردن انگشتر و سرویس های نقره نیز صادق است و هرزگاهی نیاز به شستشوی نقره خود دارید. در ادامه با روش های مختلف تمیز کردن نقره با شما خواهیم بود. در ادامه با استادکار اپلیکیشن درخواست خدمات همراه باشید .

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

 سفید کردن نقره و ظروف نقره با جوش شیرین
کدر شدن ظروف نقره یکی از دلایل عدم محبوبیت آنها میان خانواده هاست.

تمیز کردن نقره جات خانه

نقره هم مانند دیگر وسایل خانه کثیف می شوند و جرم های موجود روی آنها موجب کدر شدن نقره می شوند. اما اگر می خواهید بدانید که چگونه نقره را سفید کنیم باید بگوییم که اولین گام این است که بهتر است ظروف نقره خود را از دیگر ظروف آشپزخانه جدا کنید، چرا که بسیاری از ظروف می توانند حین تماس با نقره به جلای آن آسیب برسانند.

  • برای تمیز کردن ظروف نقره دستکش دست کنید و استفاده از ماشین ظرفشویی را فراموش کنید. دمای بالا ماشین ظرفشویی می تواند به راحتی به ظروف نقره شما آسیب بزند.
  • یک لگن بردارید و میزان یک دوم فنجان سرکه سفید و دو قاشق غذاخوری جوش شیرین را با هم مخلوط کنید
  • نقره های خود را به مدت ۲ تا ۳ ساعت، در محلول قرار دهید آن ها را با آب سرد شست و شو دهید و به طور کامل خشک کنید تا بدرخشند.
  • برای تمیز کردن نقره سیاه شده نیز می توانید از همین روش استفاده کنید، چرا که سرکه به خوبی می تواند به نقره جلا دهد. اگر سرکه در اختیار نداشتید می توانید این کار را با محلول نمک و آب لیمو هم انجام دهید و بگذارید ظروف نقره ای یک شب در این محلول بمانند. حتی اگر آبلیمو هم نداشتید با نوشیدنی گازدار لیمویی نیز می توانید این کار را انجام دهید.
  • سس کچاپ هم برای تمیز کردن نقره بسیاری کاربردی است. در مواردی که سطوح بافت ‌دار هستند، مانند برخی از جا شمعی‎ ها یا وسایل فانتزی از مسواک برای مالیدن سس و تمیز کردن درز ها و شکاف ‌ها استفاده کنید. اگر می خواهید بدانید چطور لاستیک ماشین لباسشویی را تمیز کنیم مقاله قبلی استاد کار را بخوانید .
آموزش براق کردن نقره سیاه شده - برق انداختن ظرف نقره سیاه شده
نقره های خود را به مدت ۲ تا ۳ ساعت، در محلول سرکه و جوش شیرین قرار دهید تا بدرخشند.

تمیز کردن انگشتر، زیورآلات و سرویس نقره

سرویس های نقره و انگشترهایی از این جنس را هم می توان به روش های مختلف و مشابهی تمیز کرد. برای اینکه بدانیم چگونه انگشتر نقره را سفید کنیم ادامه مقاله را می خوانیم.

نحوه تمیز کردن انگشتر و زیورآلات نقره

  • سس کچاپ می تواند یکی از بهترین مواد برای تمیز کردن انگشتر و سرویس های نقره شما باشد. مقداری سس روی دستمال ریخته و در قسمت های سیاه شده نقره بمالید. اگر نقره شما براق نشد، بگذارید سس ۵ دقیقه رو آن بماند و اصطلاحا به خوردش رود، سپس با یک دستمال نرم آن را به گونه ای پاک کنید که خط و خشی روی آن ایجاد نشود.
  • مسواک و خمیر دندان یکی دیگر از گزینه های تمیز کردن نقره است که خصوصا برای نقره های دارای نقش و نگار بسیار مناسب است. همچنین اگر می خواهید سیاه شدن نقره با وایتکس را برطرف کنید، مقداری خمیر دندان را روی مسواک ریخته و به آرامی روی نقره کشیده و در انتها نقره را شسته و از درخشندگی آن لدت ببرید.
  • شاید برایتان جالب باشد که بدانید گچ می تواند مانع کدر شدن وسایل و نقره جات شما شود. اگر مقداری گچ را درون کشو یا قفسه ‌ای که نقره ‌ها را در آن نگه می‌ دارید قرار بدهید، نقره‌ ها درخشان باقی می ‌مانند. گچ رطوبت را به خود جذب می‌ کند و از تیره‌ شدن ظروف زیبای نقره‌‌ ای شما جلوگیری می ‌کند.
تمیز کردن نقره با جوش شیرین تمیز کردن ظروف نقره
گچ می تواند مانع کدر شدن وسایل و نقره جات شما شود. آن را در کشور سرویس نقره خود قرار دهید تا رطوبت را بگیرد.

تمیز کردن و براق کردن نقره

برق انداختن نقره د جلا بخشیدن به آن یکی از گام های مهم در تمیز کردن این وسیله است. روش براق کردن انگشتر نقره به صورت های مختلفی انجام می شود که در زیر به آن اشاره می شود. برای بسیاری سوال است که چگونه داخل قابلمه مسی رو سفید کنید ، می توانید مقاله قبلی ما را بخوانید .

سفید کردن نقره با جوش شیرین

تمیز کردن نقره با جوش شیرین یکی از روش های اصلی براق کردن آن است. طریقه براق کردن با جوش شیرین به این صورت است که ابتدا باید یک کاسه را با کمک فویل آلومینیومی بپوشانید تا محلولی که می ریزید موجب خوردگی ظرف نشود. یک قاشق غذا خوری جوش شیرین، نصف لیوان سرکه و یک قاشق غذاخوری نمک و مقداری آب جوش داخل آن بریزید. سپس زیور آلات نقره خود را داخل کاسه قرار داده و بگذارید چند دقیقه داخل آن بماند. سپس آن را بیرون آورده و با یک دستمال نرم برق بیاندازید.

سفید کردن انگشتر نقره و ظروف نقره در خانه
زیور آلات نقره خود را داخل کاسه حاوی نقره و جوش شیرین قرار داده و بگذارید چند دقیقه داخل آن بماند. سپس آن را بیرون آورده و با یک دستمال نرم برق بیاندازید.

استفاده از شیشه پاک کن

تصور نکنید که شیشه پاک کن تنها می تواند شیشه های شما را جلا بیاندازد، بلکه از شیشه ‌پاک‌کن برای تمیز کردن نقره هم می توانید استفاده کنید. برای این کار کافی است که شیشه پاک ‌کن را روی پارچه ای نرم یا مسواک اسپری کنید و به ‌آرامی نقره ‌های خود را تمیز کنید. با این کار می ‌توانید نقره ‌هایتان را مثل روز اول درخشان کنید و جلای خاصی به آن ببخشید.

خمیر ساخته شده با نشاسته ذرت

یکی دیگر از راه های جلابخشیدن به نقره جات استفاده از نشاسته ذرب و آب است. خمیری از نشاسته‌ ذرت و آب می‌تواند ظاهر نقره ‌جات شما را مثل روز اولش بکند. برای استفاده از این روش، این دو ماه را با هم ترکیب کرده و سپس با یک دستمال نم ‌دار این خمیر را روی سطح مورد نظر بگذارید تا خشک شود، سپس با یک دستمال نسبتا زبر مثل دستمال حوله‌ای یا دستمال کتان پشم آن را بسایید.

سیاه شدن نقره با واجبی و استفاده از جلاسنج نقره
یکی دیگر از راه های جلابخشیدن به نقره جات استفاده از نشاسته ذرب و آب است

به نظر شما کدامیک از روش های بالا برای تمیز کردن نقره کاربردی تر است و می توانید آن را به دیگران پیشنهاد کنید؟

3 نظرات
  1. حلما می گوید

    سلام گردنبند یا انگشتر نقره که روش نگینهایی از سنگهای جواهری داره رو چطور براق کنیم چون بعضی از مواد به سنگها آسیب میرسونه

    1. هدی رضایی می گوید

      بهترین و طبیعی ترین روش ها استفاده از سرکه و لیمو هستند که احتمال آسیب رساندن آن به سنگ کم است

  2. فاطی می گوید

    سلام‌من‌یه‌گردنبند‌نقره‌دارم‌که‌‌میترسم‌نگیناش‌خراب‌بشه‌چطوری‌براقش‌کنم؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج + نه =