چیدمان خانه‌های کوچک‌؛ ترفندهای جادویی چیدمان

0

وقتی در یک خانه کوچک، به خصوص آپارتمان، زندگی می‌کنید، همیشه به دنبال یک فضای خالی برای چیدمان وسایل و مبلمان خود هستید اما در اکثر اوقات بسیاری از افراد به علت کمبود جا مجبور هستند از چیدمان بسیاری از وسایل مورد علاقه خود در خانه صرف نظر کنند. از این رو ما با چند ترفند جادویی شما را با اصول چیدمان خانه‌های کوچک آشنا خواهیم کرد تا فضای کافی برای دیزاین و چیدمان خانه کوچک خود را داشته باشید.

معرفی ترفندهای جادویی چیدمان خانه‌های کوچک‌:

تقسیم‌بندی فضای اتاق

یکی از بهترین راهکارها برای داشتن فضای کافی در خانه‌های کوچک، تقسیم‌بندی فضا است. شما با تقسیم‌بندی از یک فضا می‌توانید چندین کاربر متفاوت را تعریف کنید و چیدمان خود را بر اساس نوع کاربری آن انتخاب کنید.

تقسیم‌بندی فضا با پارتیشن:

پارتیشن یکی از انواع قفسه‌بندی بسیار پر کاربرد است که می‌توان از آن در فضای خانه استفاده کرد. به طور مثال با گذاشتن پارتیشن در وسط فضای نشمین خصوصی می‌توانید بخش کوچکی برای فضای ناهارخوری ایجاد کنید و با چیدمان میز ناهارخوری و مبلمان دیگر فضاها را جدا کنید.

تقسیم بندی فضا
پارتیشن انواع مختلفی دارد، از نوع چوبی آن گرفته تا مدل‌های کرکره‌ای، پرده و یا انواع مدل‌های آن را می‌توان در بخش‌های متفاوتی از خانه اجرا کرد.

تقسیم‌بندی فضا با مبلمان:

بسیاری از افراد دوست دارند در فضای اتاق خواب خود، یک فضای خصوصی برای انجام کارهای شخصی و کاری خود داشته باشند. خب ایجاد چنین فضایی در خانه کوچک ممکن است کمی مشکل به نظر برسد اما با یک ترفند بسیار عالی می‌توان در چیدمان خانه‌های کوچک‌ نیز چنین فضایی را ایجاد کرد. شما می‌توانید با استفاده از پارتیشن یا دیگر انواع قفسه‌بندی، یا یک میز کار فضای میان تخت خواب با بخش خصوصی خود را جدا کنید. علاوه بر این شما می‌توانید با استفاده از صندلی اداری و حتی یک آباژور یک فضای خصوصی کنار تخت خواب خود بسازید.

تقسیم بندی فضا
مبلمان همیشه گزینه خوبی برای جداسازی فضاها در خانه است و برای چیدمان خانه‌های کوچک‌ می‌توان از مبلمان‌های کوچک و کم حجم‌تری استفاده کرد.

تقسیم‌بندی فضا با کانتر:

نوبتی هم باشد، نوبت به چیدمان آشپزخانه خانه‌های کوچک است. قطعا لازم نیست در هر خانه‌ای یک میز ناهارخوری برای سرو غذا در نظر داشت بلکه می‌توان با طراحی یک کانتر برای آشپزخانه علاوه بر تقسیم فضا، استفاده‌های گوناگون دیگری مانند میز سرو غذا از آن داشت. طراحی کانتر برای آشپزخانه در چیدمان خانه‌های کوچک‌ بسیار تاثیر‌گذار است زیرا در استفاده بهینه از فضاهای خانه به شما بسیار کمک می‌کند.

تقسیم بندی فضا
طراحی کانتر آشپزخانه می‌تواند به صورت چند منظوره انجام شود تا بتوان بیشتری کاربرد را در کمترین فضا تجربه کرد.

استفاده از وسایل چند منظوره در چیدمان خانه‌های کوچک‌

منظور از وسایل چند منظوره، اشیایی کاربردی هستند که می‌توان از بخش‌های مختلف آنان استفاده کرد اما هر کدام از این بخش‌ها به صورت مخفیانه در ساختار مبلمان طراحی شده و در ظاهر دیده نمی‌شوند. استفاده از این دسته مبلمان در چیدمان خانه‌های کوچک‌ بسیار کاربردی است.

چیدمان خانه‌های کوچک‌ با مبلمان چند کاربره:

تا به حال دقت کرده‌اید برخی از مبلمان چندین کاربرد متفاوت را با یکدیگر دارند؟! به طور مثال برخی از مبلمان به صورت تخت خواب شو هستند و یا کشوهایی در زیرا آن‌ها طراحی شده که می‌‌توان از آن استفاده کرد و یا در ساختار برخی میزها کشوهایی مخفی طراحی شده است که می‌توان بسیاری از وسایل را در آن قرار داد. این دسته از مبلمان برای استفاده بهینه از فضا بسیار کاربردی هستند و اگر در خانه کوچک زندگی می‌کنید، پیشنهاد می‌کنم حتما از این دسته مبلمان برای چیدمان استفاده کنید.

چیدمان خانه کوچک
از جمله مبلمان چند کاربره بسیار رایج برای چیدمان خانه‌های کوچک‌ می‌توان به میز تلویزیون، کانتر آشپزخانه، مبلمان فضای نشمین و هر میزی که در چیدمان استفاده می‌کنید، اشاره کرد.

خرید تخت خواب دو طبقه برای چیدمان خانه‌های کوچک‌

گاهی اوقات طراحی اتاق خواب در خانه‌ها، به قدری کوچک است که یک تخت با ابعاد استاندارد به راحتی در آن قرار نمی‌گیرد در نتیجه در این مواقع ما پیشنهاد می‌دهیم افراد به دنبال تخت خواب‌های دو طبقه باشند، بخصوص برای افرادی که به طور مثال دارای دو فرزند هستند و می‌خواهند تنها یک اتاق خواب را به آن دو اختصاص دهند. علاوه بر این اگر به دنبال یک تخت خواب دو نفره هستید و تخت خواب دو طبقه را دوست ندارید می‌توانید به دنبال تخت‌ خواب‌های تو کار باشید. تخت خواب تو کار معمولا داخل دیوار نصب می‌شود و در مواقعی که به آن نیاز ندارید به راحتی به صورت ایستاده جمع می‌شود و شما می‌توانید از فضای اتاق خواب خود هر استفاده‌ای داشته باشید.

چیدمان خانه کوچک
هنگام خرید تخت خواب برای خانه کوچک به خاطر داشته باشید که به دنبال مدل‌های ساده و کم جا باشید و یا در کنار تخت خواب از دروارهای ایستاده کوچک استفاده کنید تا فضای کمتری را به خود اختصاص دهد.

قفسه‌بندی زیرپله در چیدمان خانه‌های کوچک‌:

برای چیدمان خانه‌های کوچک‌ که دوبلکس هستند و یا در طبقه منفی یک هستند و ورودی خانه پله دارد نیز ترفندهای جادویی وجود دارد. معمولا زیر پله فضایی نسبتا خوبی را به خود اختصاص می‌دهد و می‌توان از این فضا در چیدمان خانه‌های کوچک‌ استفاده بهینه کرد. به طور مثال شما با قفسه بندی زیر پله می‌توانید فضایی برای چیدمان وسایل دکوری یا کتاب‌های خود ایجاد کنید و یا حتی می‌توانید آنجا را مبله کنید و یک محیط دنج دوستانه ایجاد کنید.

قفسه‌بندی زیرپله در چیدمان خانه‌های کوچک‌

استفاده از دیوار در چیدمان خانه‌های کوچک‌:

دیوارها جز عناصر بسیار کاربردی در چیدمان خانه‌های کوچک‌ هستند. شما می‌توانید هر نوع طرح قفسه‌ای را بر روی دیوارها ایجاد کنید تا حداکثر استفاده را از فضای عمودی نیز داشته باشید.

استفاده از دیوار در چیدمان خانه‌های کوچک‌

تاثیر دکوراسیون بر چیدمان خانه‌های کوچک‌

اینکه شما از چه وسایلی برای چیدمان خانه کوچک خود استفاده می‌کنید، اهمیت بسیاری دارد. به طور مثال استفاده از آینه در دکوراسیون خانه کوچک یک ترفند بسیار جادویی برای وسیع نشان دادن فضای خانه است و یا استفاده از پرده‌هایی به رنگ روشن در دکوراسیون خانه کوچک تاثیر زیادی بر دلباز جلوه دادن خانه دارد. در نتیجه اینکه از چه دکوراسیونی با چه وسایلی خانه شما چدمان می‌شود می‌تواند تاثیرهای گوناگونی بر ظاهر خانه بگذارد.

تاثیر دکوراسیون بر چیدمان خانه‌های کوچک‌

تاثیر رنگ‌آمیزی در چیدمان خانه‌های کوچک‌

از من به شما نصیحت هیچ گاه تاثیر رنگ‌ها را دست کم نگیرید. رنگ‌ها به عنوان یک عامل بسیار مهم در خانه بر روی دکوراسیون، چیدمان و حتی روحیه و روان انسان تاثیر می‌گذارند. از این رو در چیدمان خانه خود حتما به رنگ وسایلی که استفاده می‌کنید و یا حتی رنگ‌آمیزی دیوارها دقت کافی داشته باشید و هیچگاه اصول هارمونی رنگ را در فضای خانه فراموش نکنید. شما با استفاده از رنگ‌های روشن و زیبا می‌توانید فضای خانه خود را حتی بزرگتر از آنچه هست جلوه دهید.

تاثیر رنگ‌آمیزی در چیدمان خانه‌های کوچک‌

سخن پایانی

کمبود فضا، دست و پا گیر بودن وسایل و بسیاری از مشکلات از این قبیل در آپارتمان‌های امروزی و فضاهای داخلی کوچک به وفور دیده می‌شود اما گاهی راه چاره‌ای نیست و باید در همین آپارتمان‌های به اصطلاح نقلی برای مدت‌ها زندگی کرد. اما این شما هستید که می‌توانید در کمترین فضا نیز شرایطی را فراهم کنید تا از زندگی در آن نهایت لذت را تجربه کنید. پس اگر با چیدمان اصولی خانه‌های کوچک برای داشتن یک زندگی آرام و راحت موافق هستید می‌توانید نظرات و پیشنهاداتان را در این باره با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Wikihow

بازسازی خانه و ساختمان

بازسازی خانه و ساختمان

  • بازسازی و تعمیرات ساختمان
  • مرمت بنا و تمام خدمات بنایی ساختمان
  • تخریب و بازسازی انواع دیوار و کف
  • خدمات بازسازی خانه، آپارتمان و واحدهای تجاری
دریافت این خدمت از استادکار
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفت + هشت =