راهنمای کامل بررسی گرفتگی لوله کشی خانه شامل فاضلاب سینک و دستشویی

1

بعد از گذشت چند سال از ساخت ساختمان، نیاز است تا به تعمیر و اصلاح لوله کشی ساختمان پرداخت تا از فرسودگی و گرفتگی آن جلوگیری کرد. اما اگر این کار به موقع انجام نشد و یا جنس لوله‌های به کار رفته در ساختمان مناسب نبود، نیاز است تا با اقدام درست این مشکل را حل کرد. اما چه راه حل‌هایی برای بررسی گرفتگی لوله کشی خانه وجود دارد؟ در این نوشتار میخواهیم به راه‌های بررسی گرفتی لوله کشی خانه و راه های لوله بازکنی آن بپردازیم.

انواع گرفتگی لوله کشی خانه چیست؟

راهنمای کامل بررسی گرفتگی لوله کشی خانه
راهنمای کامل بررسی گرفتگی لوله کشی خانه

گرفتگی لوله کشی خانه میتواند در انواع مختلفی اتفاق بیفتد، از مشکل تخلیه لوله‌های فاضلاب تا مشکل گرفتگی لوله‌های آب و کاهش یا قطع جریان آب همگی مشکلاتی هستند که در اثر گرفتگی لوله کشی خانه بوجود می‌آیند. همانطور که میدانید تعویض سیستم لوله کشی منزل هزینه بسیار بالایی دارد و از طرفی هم در خیلی از موارد اصلا نیازی به این کار نیست و میتوان با پیدا کردن ساز و کار مخصوص به همان مشکل، با کمترین هزینه آن را برطرف کرد. اما این راهکارها چه چیزهایی هستند و چگونه باید آنها را اجرا کرد؟

گرفتگی لوله فاضلاب سینک و روشویی و خروجی‌های آب

راهنمای کامل بررسی گرفتگی لوله کشی خانه
راهنمای کامل بررسی گرفتگی لوله کشی خانه

احتمالا برای شما هم پیش آمده که بعد از شستن ظروف و یا میوه با این مواجه شوید که سینک به طور کامل تخلیه نمیشود و یا تخلیه آب به کندی انجام میشود. این نشانه یکی از مهمترین انواع گرفتی لوله کشی خانه است، گرفتی لوله تخلیه سینک و روشویی زمانی اتفاق می‌افتد که داخل سیفون آن پر شده باشد. اگر گرفتگی تخلیه آب به موقع درست نشود میتواند باعث شکستگی لوله‌های پلاستیکی تخلیه زیر روشویی و سینک شود. به نظر شما باید برای این نوع گرفتگی لوله کشی خانه چه کاری انجام دهیم؟

رفع گرفتی لوله فاضلاب سینک و روشویی

  • ابزار مورد نیاز را آماده کنید، همیشه اولین قدم در لوله کشی داشتن ابزار مناسب است. آچار لوله، سطل زباله، نوار تفلون، چراغ قوه و دستکش لوازمی هستند که باید تهیه کنید. ضمنا آب داخل سینک را تخلیه کرده و کابینت زیر سینک را خالی کنید تا چیزی روی لوازم داخل آن نریزد.
  • سطل را زیر سیفون قرار دهید و نور را تنظیم کنید تا داخل را به خوبی ببینید. در قدم بعدی با استفاده از آچار لوله، مخزن سیفون را باز کنید. آن را درون سطل تخلیه کرده و در صورت نیاز واشر داخل سیفون را تعویض کنید.
  • با استفاده از نوار تفلون دور مخزن سیفون را کامل بپوشانید و در نهایت مجدد با آچار لوله آن را ببندید. از جایی که جنس سیفون معمولا پلاستیکی است زیاد آن را سفت نکنید که دچار شکستگی نشود.

جنس لوله‌های ساختمانی به صورت عمده از دو نوع فلزی و پلی اتلین انتخاب می‌شود. بیشتر لوله‌های فلزی به مرور زمان دچار رسوب شده که باید آن را رسوب زدایی کرد. این کار را معمولا با استفاده از محلول‌های رسوب زدا انجام میدهند، اما نکته حائز اهمیت این است که نباید از محلول اسیدی استفاده کرد که لوله‌ها دچار خورندگی نشوند پس بهترین انتخاب محلول‌های قلیایی هستند.

گرفتگی لوله آب گرم یا سرد

راهنمای کامل بررسی گرفتگی لوله کشی خانه
راهنمای کامل بررسی گرفتگی لوله کشی خانه

اولین چیزی که برای رفع گرفتگی لوله کشی خانه باید بدانید مسیر رد شدن لوله‌هاست. در قدم اول سعی کنید مسیر آب از محل ورود لوله آب تا جایی که آب قطع شده است را پیدا کنید. مهم است که بدانید آب چه مسیری را طی کرده و احتمالا در چه نقاطی ممکن است گرفتگی داشته باشد تا آن را رفع کنید. بیشتر گرفتگی لوله کشی خانه در لوله‌های فلزی که قدیمی شده‌اند اتفاق می‌افتد. اکثرا علت گرفتگی لوله کشی خانه در لوله‌های فلزی رسوب است و باید شبکه آب را رسوب زدایی کرد، اما چگونه؟

رفع گرفتگی لوله آب گرم یا سرد خانه

  • یک محلول قلیایی برای رسوب زدایی خریداری کنید و یکی از ورودی‌های آب را پیدا کنید. ابتدا شیر فلکه آب کل واحد را ببندید و سپس با استفاده از آچار لوله سر ورودی را باز کنید.
  • محلول را داخل لوله ریخته و شیر آب را تا زمانی باز نگهدارید که محلول کل شبکه آب را در بربگیرد.
  • پس از پر شدن شبکه از محلول قلیایی، اجازه دهید تا به اندازه مدت زمانی که شرکت تولید کننده مشخص کرده محلول داخل لوله بماند.
  • در نهایت توری یکی از شیرهای آبی که در مسیر وجود دارد را بردارید و شیر آب را باز کنید و اجازه دهید محلول تخلیه شود، احتمالا با خروج مقدار زیادی از رسوبات مواجه خواهید شد که نشان از باز شدن مسیر لوله دارد.

روش‌های صنعتی رفع گرفتگی لوله کشی خانه

راهنمای کامل بررسی گرفتگی لوله کشی خانه
راهنمای کامل بررسی گرفتگی لوله کشی خانه

تا اینجا در مورد روش‌هایی صحبت کردیم که توسط شما قابل انجام بودند، اما اگر با این حال باز هم با لوله‌های بسته مواجه شدید راهکار چیست؟ روش‌های سنتی تا حدی قابل اجرا هستند اما زمانی که مشکل حاد باشد نمیتوان با متد قدیمی مشکل را حل کرد و باید به سراغ تجهیزات پیشرفته تری برویم.

رفع گرفتگی لوله کشی فاضلاب خانه با فنر

سیستم فنر زنی یکی از روش‌های باز کردن لوله آب و فاضلاب است، زمانی که لوله‌های فاضلاب عملا از کار می‌افتند اگر مشکل از پر شدن چاه فاضلاب نباشد طبیعتا باید به سراغ فنر زدن رفت. اما این سیستم چگونه کار میکند؟ در نگاه اول با یک دستگاه که مقدار زیادی لوله فنری به آن متصل است مواجه میشوید. این لوله‌ها را به داخل چاه میفرستند و موتور دستگاه را روشن میکنند. با استفاده از نیروی گردشی فنر شروع به تکان خوردن میکند و این کار تا جایی ادامه می‌یابد که مسیر لوله به طور کامل باز شود.

راهنمای کامل بررسی گرفتگی لوله کشی خانه
راهنمای کامل بررسی گرفتگی لوله کشی خانه

یکی دیگر از مشکلاتی که به علت رسوب ایجاد میشود گرفتگی آب گرمکن‌های خانگی است. چندین روش کاربردی برای حل این مشکل و رسوب زدایی آب گرمکن در مطلب راهنمای کامل رسوب گیری آبگرمکن ارائه شده که پیشنهاد میکنیم مطالعه کنید.

رفع گرفتگی لوله کشی فاضلاب خانه با دستگاه تراکم هوا

در صورتی که گرفتگی لوله فاضلاب ناشی از بسته شدن توسط جسم خارجی مثل پلاستیک یا پارچه و… نباشد میتوان از دستگاه تراکم هوا برای باز کردن لوله فاضلاب استفاده کرد. طرز کار این دستگاه به این صورت است که ابتدا در مسیر لوله دستگاه را قرار میدهند و با استفاده از واشر و… مسیر را به طور کامل عایق میکنند که هوا از ورودی لوله خارج نشود، سپس با استفاده از تلمبه هوا را به داخل مخزن دستگاه میفرستند و در نهایت با باز کردن ضامن هوا با فشار زیادی به یکباره آزاد شده و با مانع برخورد کرده، باعث باز شدن مسیر لوله خواهد شد.

جلوگیری از گرفتگی لوله کشی خانه با رسوب زدای مغناطیسی

میتوان راه‌هایی را پیدا کرد که سیستم لوله کشی آب کمتر دچار گرفتگی شود. یکی از دستگاه‌هایی که در این زمینه ساخته شده، رسوب زدای مغناطیسی است، مهم ترین مشکلی که باعث میشود لوله‌های آب دچار گرفتگی شوند رسوبی است که بخاطر میزان بالای کلسیم و منیزیم در آب ایجاد میشود. دستگاه‌های رسوب زدای مغناطیسی با استفاده از یک آهنربای قوی و ایجاد میدان مغناطیسی بلورهای کلسیم و منیزیم را خنثی میکنند و میزان رسوب تا حد بسیار بالایی کاهش می‌یابد.

چگونه با استفاده از استادکار برای خدمات تخلیه چاه و لوله بازکنی ثبت سفارش کنم؟

راهنمای کامل بررسی گرفتگی لوله کشی خانه
راهنمای کامل بررسی گرفتگی لوله کشی خانه

یکی از خدمات ارائه شده توسط استادکار، خدمت تخلیه چاه و لوله بازکنی است، برای ثبت سفارش باید ابتدا اپلیکیشن موبایل استادکار را نصب کرده و یا از طریق سایت وارد شده و پس از انتخاب خدمت لوله بازکنی و تخلیه چاه اقدام به ثبت سفارش کنید. به منظور ارائه خدمات بهتر سوالات مختصری از شما پرسیده خواهد شد، اینکه در چه قسمتی از منزل گرفتگی لوله اتفاق افتاده و پس از آن میتوانید در صورت تمایل از کارشناسی و مشاوره رایگان توسط متخصصان بهره‌مند شوید.

در نهایت زمانی که نیاز دارید متخصص در محل حضور پیدا کند را انتخاب کنید و منتظر بمانید تا در زمان مقرر متخصص تخلیه چاه و لوله بازکنی به محل مورد نظر شما مراجعه کند.

تخلیه‌چاه و لوله‌بازکنی

لوله‌بازکنی و فنرزنی لوله

  • فنرزنی لوله
  • باز کردن لوله توالت ایرانی
  • لوله‌بازکنی انواع لوله‌ها
  • باز کردن لوله کف شور آشپزخانه
دریافت این خدمت از استادکار

 

1 نظر
  1. ساسان می گوید

    سپاسگذاریم دوست عزیز از اطلاعات مفید و کاربردی که در اختیارمان گذاشتید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 + 17 =