روش ساخت ترکیب رنگ کرم استخوانی برای دیوار

1

برای طراحی دکوراسیون شیک، عوامل متعددی مانند نوع چیدمان، نور محیط، اندازه فضا، رنگ‌های موجود در محیط، سبک دکوراسیون خانه، لوازم به‌کار رفته در محل و غیره در زیبایی و بهتر دیده شدن محیط تأثیرگذار هستند. انتخاب رنگ مناسب بر اساس معیارهای مختلف مانند نوع فضا به جهت کارایی، شناخت خاصیت رنگ‌ها و ابعاد هر رنگ، هر یک نقش به‌سزایی در بهتر با بدتر دیده شدن یک فضا ایفا خواهد کرد.

یکی از رنگ‌هایی که معمولا به زیباتر شدن فضا کمک می‌کند، رنگ استخوانی یا در محاوره رنگ استخونی است. رنگ استخوانی روشن از آن دست رنگ‌هایی است که در عین سادگی، جلوه زیبایی در منزل شما ایجاد خواهد نمود. این رنگ ساختمان طرفداران بسیاری دارد. رنگ‌هایی مانند رنگ استخوانی روشن یا رنگ کرم روشن برای دیوار، باعث می‌شوند نور بهتر انعکاس پیدا کند و فضا بزرگ‌تر دیده شود.

شما به کمک این رنگ استخوانی، می‌توانید رنگ کرم استخوانی دیوار و سایر رنگ‌های روشن‌تر یا تیره‌تر را به دست آورید. این رنگ در ترکیب با رنگ‌های مکمل خود، فضایی خاص در دکوراسیون شما ایجاد خواهد کرد. اما چطور می‌توان به این ترکیب رنگ کاربردی دست پیدا کرد؟ ساخت رنگ استخوانی ساختمان بسیار راحت بوده و می‌توان با توجه به چند نکته مهم، آن را به دست آورد.

در این مقاله در مورد رنگ استخوانی دیوار، رنگ کرم استخوانی روغنی، ترکیب رنگ استخوانی اکریلیک و نحوه ساخت رنگ کرم صحبت خواهیم کرد. همچنین ترکیب رنگ گل ماش با سفید، رنگ کرم استخوانی برای درب حیاط و ترکیب رنگ کرم روشن را بررسی خواهیم نمود. پس با ما در استادکار همراه باشید.

ترکیب رنگ کرم استخوانی دیوار

همان‌طور که می‌دانید برای ایجاد رنگ استخوانی دیوار یا درست کردن رنگ کرم استخونی، باید با میزان دقیق رنگ‌های ترکیبی به خوبی آشنا باشید. زیرا کوچک‌ترین تغییری در مقدار رنگ‌ها می‌تواند تُن رنگ شما را تغییر دهد. برای ترکیب رنگ استخوانی دیوار باید رنگ‌های زیر را به خوبی با هم ترکیب کنید:

  • ۴ کیلوگرم رنگ سفید خام
  • دو قطره مادر رنگ سیاه
  • حدود ۴ تا ۵ قطره رنگ گل ماش

توجه داشته باشید اضافه یا کم کردن حتی یک قطره از هر رنگ، باعث می‌شود رنگی تیره‌تر یا روشن‌تر حاصل شود. برای داشتن رنگ استخوانی روشن یا رنگ کرم روشن برای دیوار، می‌توان رنگ گل ماش را 3 الی 4 قطره در نظر گرفت. همچنین اضافه کردن مقدار کمتری از رنگ سیاه، رنگ استخوانی روشن را پدید می‌آورد.

برای بازتر شدن رنگ و ایجاد ترکیب رنگ کرم استخوانی دیوار نیز می‌توانید از چند قطره زرد به همراه یک یا دو قطره رنگ گل ماش بیشتر استفاده کنید. در واقع ترکیب رنگ کرم استخوانی دیوار ، کمی گرم‌تر از خود استخوانی است. به همین دلیل، بسیاری از افراد ساخت رنگ کرم را به رنگ استخوانی ترجیح می‌دهند.

این مقاله هم بسیار جذاب است: چگونه دکوراسیون زرد را به خانه بیاوریم؟

مقداری گل ماش زرد رنگ در دست نقاش برای اختلاط با رنگ سفید در سطل
جهت ساخت رنگ کرم، می‌توانید ترکیب رنگ گل ماش با سفید یا نسبت رنگ زرد را کم و زیاد کنید تا به رنگ دلخواه خود برسید.

برای درخواست از متخصصان حرفه‌ای نقاشی ساختمان، می‌توانید در کادر زیر، گزینه “دریافت این خدمت از استادکار” را انتخاب نمایید:

خدمات نقاشی ساختمان در استادکار

نقاشی ساختمان

  • رنگ آمیزی و نقاشی دیوار
  • رنگ آمیزی و نقاشی سقف
  • پتینه کاری دیوار
  • اجرای انواع رنگ‌های روغنی، اکرولیک و پلاستیک
دریافت این خدمت از استادکار

برای درست کردن ترکیب رنگ استخوانی اکریلیک، ابتدا سطل رنگ سفید پلاستیک را باز کنید و آن را با مقدار کمی آب ترکیب کنید تا رقیق شود و به غلظت دلخواه برسد. سپس به میزان مشخص‌شده رنگ گل ماش و سیاه را به رنگ سفیدتان اضافه می‌کنید. رنگ‌ها را به خوبی با هم ترکیب کنید. قبل از شروع کار، حتماً آن را روی دیوار امتحان کنید تا مطمئن شوید رنگ مورد نظرتان را به درستی ساخته‌اید.

این مقاله هم حاوی اطلاعات کاربردی است: طرز تهیه بتونه دیوار با پودر مل و پوشاندن ترک را یاد بگیرید

اضافه کردن آب به رنگ پلاستیک سفید برای رقیق کردن و رسیدن به غلظت مناسب
پس از ترکیب رنگ استخوانی اکریلیک و امتحان کردن آن، صبر کنید تا رنگ خشک شود. سپس در مورد تیرگی یا روشنی آن تصمیم بگیرید. معمولا ترکیب رنگ استخوانی اکریلیک، پس از خشک شدن روشن‌تر می‌شود.

اگر قصد دارید نمای ساختمان خود را نقاشی کنید، با تماس با استادکار می‌توانید با خیال آسوده، کار را به کاردان بسپارید:

نقاشی نمای ساختمان

نقاشی نمای ساختمان

  • نقاشی و رنگ آمیزی نمای ساختمان
  • نقاشی نمای سیمانی، بتنی، آجری، سنگی و...
  • نقاشی نما ساختمان با داربست و بدون داربست
  • رنگ آمیزی نما با رنگ های پایه آب و پایه حلال
دریافت این خدمت از استادکار

روش تهیه رنگ کرم استخوانی روغنی

حتماً می‌دانید رنگ‌های روغنی معمولاً زمان بیشتری برای خشک شدن نیاز دارند. برای خشک شدن کامل رنگ روغنی، ۲۴ الی ۴۸ ساعت زمان لازم خواهد بود. روش ساختن رنگ کرم استخوانی روغنی نیز درست مانند ترکیب رنگ استخوانی اکریلیک است.

تنها تفاوتی که تهیه رنگ روغنی دارد این است که حلالش تینر روغنی است. توجه داشته باشید که هیچ‌گاه از تینر فوری برای رقیق کردن رنگ‌های روغنی استفاده نکنید. زیرا رنگ را در خود حل می‌کند و باعث می‌شود به خوبی روی دیوار ننشیند.

برای ترکیب رنگ کرم استخوانی دیوار با رنگ‌های سرد دکوراسیون، این مقاله را بخوانید: رنگ‌های سرد چیستند و چگونه در دکوراسیون به کار می‌روند؟

دکوراسیون اتاق نشیمن مینیمال با ترکیب کرم رنگ استخوانی دیوارها و مبلمان
رنگ کرم استخوانی روغنی، بعد از گذشت ۲۴ ساعت معمولاً یک تا دو پرده تیره‌تر می‌شود. مثلا ترکیب رنگ کرم روشن به کرم نیمه‌روشن متمایل می‌گردد.

اگر تمایل دارید با خدمات متنوع استادکار آشنا شوید و از آنها بهره ببرید، همین حالا اپلیکیشن ما را دانلود نمایید:

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

نکات مهم در ترکیب رنگ استخوانی دیوار

در این بخش لازم است به دو نکته مهم اشاره کنیم تا نتیجه ترکیب رنگ کرم روشن یا درست کردن رنگ کرم استخونی، عالی در بیاید:

  • برای تهیه رنگ کرم استخوانی دیوار، در استفاده از رنگ سیاه زیاده‌روی نکنید. اضافه کردن رنگ سیاه بیشتر از میزان گفته شده، می‌تواند رنگ کرم روشن برای دیوار را به خاکستری تبدیل کند.
  • حواستان باشد از رنگ گل ماش در ترکیب رنگ کرم استخوانی دیوار نیز به اندازه بهره بگیرید تا رنگ شما تبدیل به رنگ کرم نشود.

این مقاله نیز اطلاعات جالبی دارد: رنگ سال ۲۰۲۲ چیست و چگونه آن را در دکوراسیون به کار ببریم؟

رنگ کرم استخوانی برای درب حیاط

اگر تمایل دارید رنگ درب پارکینگ یا حیاط خود را به رنگ کرم استخوانی روغنی تغییر دهید، نحوه کار را به شما خواهیم گفت. جهت به‌دست آوردن رنگ کرم استخوانی برای درب حیاط، رنگ‌ها را طبق مقادیر گفته شده در بالا ترکیب کنید. برای رسیدن به نتیجه مطلوب، لازم است پیش از رنگ‌آمیزی درب حیاط، مراحل زیر را به دقت انجام دهید:

  1. ابتدا باید درب را کاملا تمیز نمایید و نا‌همواری‌های روی سطح آن را با کمک سنباده بر‌طرف کنید.
  2. قبل از شروع رنگ‌آمیزی درب، روی آن یک دست ضدزنگ بزنید تا در طولانی‌مدت، رنگ تغییر نیابد.
  3. پس از انجام مراحل بالا، لازم است دوباره درب را بررسی نموده و در صورت داشتن هرگونه زبری یا نا‌همواری، آن را رفع نمایید.
  4. زمانی‌که سطح درب کاملا آماده شد، رنگ کرم استخوانی برای درب حیاط را آماده کنید.
  5. سپس با ابزار مناسب، درب را رنگ نمایید.
  6. گاهی برای رسیدن به بهترین نتیجه، لازم است درب را دو یا سه دست رنگ بزنید.

توصیه می‌کنیم این مقاله را هم حتما بخوانید: کدام رنگ درب حیاط برای خانه شما مناسب‌تر است؟

ترکیب رنگ سفید استخوانی چه رنگی است؟

رنگ سفید خالص هیچ‌گاه به تنهایی در دکوراسیون داخلی استفاده نمی‌شود. رنگ‌های برگرفته از سفید با نام‌های عاجی، پوست تخم‌مرغی، وانیلی، خامه‌ای و رنگ استخونی تعریف می‌شوند. اما در قرن گذشته، با ابداع ترکیب رنگ سفید با رنگ بژ، استفاده از ترکیبات رنگ سفید محبوب‌تر شده‌اند. امروزه در دنیای رنگ‌ها ۲۳ تنالیته برای رنگ سفید وجود دارد. در میان آن‌ها ترکیب رنگ سفید استخوانی بیش از بقیه مورد استقبال قرار گرفته است. ترکیب رنگ سفید استخوانی مایل به قهوه‌ای را که کمی روشن‌تر از کرم باشد، سفید استخوانی می‌گویند.

برای انتخاب ترکیب رنگ سفید استخوانی، ابتدا میزان نور طبیعی اتاق را در نظر بگیرید. هر چه وسعت پنجره‌ها و نور ورودی اتاق بیشتر باشد، می‌توانید سفید استخوانی غنی‌تر و تیره‌تری را انتخاب نمایید.

این مقاله هم اطلاعات مفیدی به شما می‌دهد: دکوراسیون با رنگ سفید: آشنایی با انواع رنگ سفید در دکوراسیون

مبلمان و دکوراسیون اتاق خواب با ترکیب رنگ کرم و سفید استخوانی
ترکیب رنگ سفید استخوانی یک رنگ روشن گرم است. به همین دلیل فضا را تمیز، دلچسب و آرام نشان می‌دهد.

خلاصه‌ای از مطلب ترکیب رنگ استخوانی

در این مقاله در خصوص رنگ استخونی، رنگ کرم روشن برای دیوار، ترکیب رنگ گل ماش با سفید، رنگ دیوار استخوانی، ساخت رنگ کرم و ترکیب رنگ کرم روشن صحبت کردیم. همچنین به نحوه ساخت رنگ کرم، ترکیب رنگ کرم روشن، رنگ کرم استخوانی روغنی، ترکیب رنگ استخوانی اکریلیک و رنگ دیوار استخوانی پرداختیم.

امیدوارم شما هم بتوانید با مطالبی که یاد گرفته‌اید، رنگ محیط زندگی خود را بهبود ببخشید و زیبایی را در خانه‌تان بیش از پیش تجربه کنید. اگر تمایل دارید برای رنگ کردن ساختمان خود، از افراد باتجربه و کاربلد این حرفه کمک بگیرید، می‌توانید روی استادکار حساب کنید:

نقاشی نمای ساختمان

نقاشی نمای ساختمان

  • نقاشی و رنگ آمیزی نمای ساختمان
  • نقاشی نمای سیمانی، بتنی، آجری، سنگی و...
  • نقاشی نما ساختمان با داربست و بدون داربست
  • رنگ آمیزی نما با رنگ های پایه آب و پایه حلال
دریافت این خدمت از استادکار

1 نظر
  1. فرزانه می گوید

    خیلی ممنون از اموزشتون.برای رنگ روغنی یک کیلویی درصدا چقدره یکی میگفت با چند قطره گل ماش درست نمیشه فایل ویدیویی از کجا میتونم پیدا کنم؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 + هشت =