راهنمای کامل نظافت کفپوش موزاییکی

0

در مورد نظافت کفپوش موزاییکی چقدر می‌دانید؟ اگر در خانه از کفپوش موزاییک استفاده می‌کنید، به طور حتم متوجه شده‌اید که چطور نشستن کمی گرد و غبار روی کفپوش‌ها، ظاهری کدر و نامناسب به آن می‌دهد. از بین بردن رد لاستیک و لکه‌های روغن روی کفپوش‌های پارکینگ نیز یکی دیگر از دغدغه افرادی است که در خانه از کفپوش‌های موزاییکی استفاده می‌کنند. در این مقاله از استادکار قصد داریم به شما آموزش دهیم چطور اقدام به تمیز کردن موزاییک‌ها کنید و از شر لکه‌های مزاحم روی آن خلاص شوید؛ با ما همراه باشید.

روش‌ نظافت موزاییک داخل خانه

مرحله اول: کف موزاییک‌ها را جارو کنید

برای نظافت کفپوش موزاییکی داخل خانه ابتدا بهتر است لوازم و وسایل را جمع کنید و کفپوش‌ها را به خوبی جارو بزنید. سعی کنید جارو زدن کفپوش‌ها را با دقت انجام دهید تا هیچ‌گونه گرد و غباری روی آن‌ها و درز بینشان باقی نماند. بهترین روش برای جارو کردن کفپوش‌های موزاییکی این است که از سری قلم‌مویی جاروبرقی که مخصوص از بین بردن خاک روی کاشی و سرامیک است، استفاده کنید.

مراحل تمیز کردن کفپوش موزاییکی
اولین مرحله نظافت کفپوش موزاییکی این است که کمی خانه را خلوت کنید و همه جا را جارو بزنید.

مرحله دوم: یک شوینده آماده کنید

در مرحله دوم و بعد از جارو کردن موزاییک‌ها، باید مقداری شوینده آماده کنید.

  • برای این کار می‌توانید یک سطل پر از آب ولرم تهیه کنید.
  • 1 فنجان شوینده مناسب مثل پودر لباسشویی یا ظرفشویی به آب اضافه کنید.
  • آب را به خوبی هم بزنید تا شوینده و آب با هم مخلوط شوند.
بهترین شوینده برای نظافت موزاییک کف
برای نظافت کفپوش موزاییکی بهتر است از شوینده‌هایی مثل پودر لباسشویی یا ظرفشویی و مقداری آب استفاده کنید.

مرحله سوم: شروع به شستن کنید

در این مرحله باید با کمک مواد شوینده‌ای که آماده کرده‌اید، همه بخش‌های موزاییک‌ها را با دقت بشویید. بهترین روش برای نظافت کفپوش موزاییکی داخل خانه این است که یک اسفنج را داخل ترکیب آب و کف بزنید و بعد روی همه بخش‌های کفپوش بکشید.

از آنجایی که ممکن است داخل خانه لوازمی وجود داشته باشد که نباید خیس شوند، بهتر است قبل از شستن، اسفنج را کمی فشار دهید تا آب زیادی نداشته باشد. در نهایت اجازه دهید کفِ شوینده‌ برای مدت 10 دقیقه روی زمین باقی بماند.

روش‌های نظافت کفپوش موزاییکی
برای نظافت کفپوش موزاییکی می‌توانید از یک اسفنج و یک سطل آب و کف استفاده کنید و همه جا را با آن تمیز کنید.

مرحله آخر: کف روی موزاییک‌ها را پاک‌ کنید

در مرحله آخر و بعد از تمیز کردن موزاییک‌ها باید کف‌های روی موزاییک را به طور کامل پاک کنید. برای این کار می‌توانید یک سطل آب و یک پارچه تمیز تهیه کنید. پارچه را در داخل آب فرو ببرید و شروع به تمیز کردن کفپوش‌ها کنید. مطمئن شوید که کف به طور کامل از روی موزاییک‌ها پاک شده است. در نهایت اگر خیسی روی کفپوش‌ها باقی مانده، با یک پارچه میکروفیبر روی آن بکشید تا آب را به طور کامل به خود جذب کند.

مراحل تمیز کردن موزاییک کف خانه
بعد از شستن موزاییک‌ها به وسیله کف، برای نظافت کفپوش موزاییکی از یک پارچه نم‌دار استفاده کنید.

یک راهکار بی‌نظیر برای برق انداختن موزاییک‌های داخل خانه این است که از مواد نانو روی آن استفاده کنید. با استفاده از مواد نانو دیگر آب و رطوبت روی سطح موزاییک‌ها نمی‌چسبد و تا مدت زمان زیادی ظاهری براق و تمیز خواهند داشت. از طرف دیگر شستشوی موزاییک‌های نانو شده بسیار ساده است و از آنجایی که لکه و آلودگی روی آن باقی نمی‌ماند تنها با کمک یک تی، تمیز و درخشان می‌شود. برای اجرای پوشش نانو ابتدا سطح مورد نظر به طور کامل تمیز و شسته می‌شود. در صورت وجود خراش و زردی با کمک کفسابی موزاییک‌ها یک‌دست و صیقلی می‌شوند. در انتها مواد نانو و پوشش ضدآب با کمک غلتک یا قلم‌مو روی سطح موزاییک اجرا می‌شود.

اگر برای نظافت موزاییک‌های داخل خانه به کمک افرادی حرفه‌ای نیاز دارید می‌توانید همین حالا از متخصصین استادکار کمک بگیرید.

خدمات نظافت منزل توسط آقا در استادکار

نظافت منزل

  • شستن دیوار‌ها و پنجره‌ها
  • شستن و تی کشیدن کف
  • نظافت پذیرایی‌و نظافت اتاق‌ها
  • شستن سرویس بهداشتی و حمام
دریافت این خدمت از استادکار

روش تمیز کردن موزاییک حیاط

بیش‌ترین آلودگی‌هایی که در موزاییک‌های حیاط ایجاد می‌شود، مربوط به گرد و خاک، مدفوع پرندگان و آلودگی‌هایی از این قبیل است که ممکن است به مرور موجب تیره شدن سطح موزاییک‌ها شود. برای تمیز کردن موزاییک حیاط قبل ازهر چیزی باید یک شیلنگ آب و یک جارو در دست بگیرید و با فشار آب زیاد و جارو زدن همه بخش‌ها را به خوبی تمیز کنید تا خاک و آلودگی‌های سطحی روی موزاییک‌ها از بین بروند. سپس مراحل زیر را دنبال کنید:

  • برای از بین بردن لکه‌های روی موزاییک‌ها مقداری پودر لباسشویی را با آب ولرم ترکیب کنید.
  • سپس مقداری کف روی موزاییک بریزید و با کمک یک برس محل لکه‌ها را بسابید.
  • اجازه دهید کف کمی روی موزاییک‌ها باقی بماند.
  • در نهایت و بعد از تمیز شدن همه بخش‌های حیاط با شلنگ و فشار آب زیاد همه جا را آبکشی کنید.
شستن و تمیز کردن موزاییک کف حیاط
برای شستن موزاییک کف حیاط بهتر است از جریان زیاد آب و پودر لباسشویی استفاده کنید.

توجه داشته باشید اگر دوغاب بین کاشی‌ها کدر و تیره شده است، بهترین روش برای تمیز کردن آن استفاده از ترکیب سفیدکننده و آب و یا اسپری کردن ترکیب سرکه سفید و آب گرم است.

بعد از اسپری کردن مواد سفیدکننده طبیعی یا شیمیایی بهتر است حدود 10 دقیقه صبر کنید و بعد موزاییک‌ها را آبکشی کنید. این موضوع را نیز به یاد داشته باشید که استفاده بیش‌ازحد از مواد اسیدی برای تمیز کردن موزاییک می‌تواند موجب از بین رفتن دوغاب شود.

نکات مهم نگهداری و نظافت کفپوش موزاییک
استفاده بیش از حد از مواد اسیدی برای نظافت کفپوش موزاییکی موجب از بین رفتن دوغاب و تغییر رنگ موزاییک‌ها می‌شود.

روش نظافت موزاییک کف پارکینگ

رد لاستیک‌های ماشین، روغن و گرد و غباری که هر بار وارد پارکینگ می‌شود، می‌تواند ظاهر کفپوش‌های موزاییکی شما را روز به روز تیره‌تر و کثیف‌تر کند. در ادامه با بهترین راهکار برای نظافت موزاییک کف پارکینگ آشنا می‌شوید:

  • برای تمیز کردن موزاییک کف پارکینگ لازم است ابتدا ماشین‌ها را از پارکینگ خارج کنید.
  • سپس با کمک جارو گرد و خاک موجود روی کفپوش را جمع کنید.
  • حال باید مقداری ماده شوینده روی زمین بریزید و با جارو یا فرچه مناسب و آب گرم شروع به تمیز کردن کفپوش‌ها کنید.
  • بعد از شستن با آب همه بخش‌ها را بشویید تا کف‌ها به طور کامل پاک شوند.
  • برای از بین بردن لکه‌های روغن می‌توانید از مواد اسیدی مثل آبلیمو و سرکه استفاده کنید و یا با کمک مقداری وایتکس و آب لکه‌ها را از بین ببرید. فقط توجه داشته باشید که ماده سفیدکننده را با آب ترکیب کنید و به مقدار مشخص از آن استفاده کنید.
  • در نهایت با فشار آب زیاد یا با کمک واترجت همه بخش‌های کفپوش موزاییکی را بشویید تا همه مواد شوینده و اسیدی از روی آن پاک شود.

بیشتر بخوانید: راهکارهای نظافت پارکینگ منزل

بهترین روش تمیز کردن موزاییک کف پارکینگ
برای تمیز کردن موزاییک کف پارکینگ و از بین بردن رد روغن از کفپوش‌ها می‌توانید از آب گرم و مقداری شوینده مناسب استفاده کنید.

توجه داشته باشید که امروزه محصولاتی تحت عنوان روغن پاک‌کن نیز در بازار وجود دارد که با کمک آن‌ها می‌توانید کلیه لکه‌های روغنی ایجاد شده روی سرامیک‌ها را از بین ببرید. برخی اوقات برای از بین بردن لکه‌ها و تمیز کردن موزاییک کف پارکینگ نیاز است از افرادی حرفه‌ای کمک بگیرید. استادکار می‌تواند به شما کمک کند با ماهرترین افراد در زمینه نظافت کفپوش موزاییکی و نظافت مشاعات منزل آشنا شوید و به راحتی این کار را انجام دهید.

نظافت ساختمان و مشاعات:

نظافت ساختمان و مشاعات

  • نظافت راه پله
  • شستن دیوارها و نرده ها
  • نظافت مشاعات، پارکینگ و حیاط
  • پاک کردن شیشه پنجره های داخلی
دریافت این خدمت از استادکار

چه زمانی بهتر است از کفسابی موزاییک در کنار نظافت موزاییک استفاده کنیم؟

اگر سطح روی موزاییک‌ها طوری کدر شده و تغییر رنگ داده است که با هیچ راهکار نظافتی از بین نمی‌رود، بهترین راهکار کفسابی موزاییک‌ها است. کفسابی موزاییک به معنای تراش لایه‌ای نازک از روی موزاییک‌ها است که موجب می‌شود ظاهری براق و تمیز پیدا کنند. با کفسابی موزاییک تمامی شکاف‌ها، برجستگی‌ها و فرورفتگی‌های ایجاد شده روی سطح موزاییک از بین می‌روند و همه لکه‌ها محو می‌شوند. برای ساب موزاییک‌ها از یک دستگاه مخصوص استفاده می‌شود که فرچه دستگاه با توجه به کفپوش شما و میزان کهنه بودن آن عوض می‌شود.

ساب موزاییک چیست؟ خدمات کفسابی موزاییک توسط استادکار
برای مسطح کردن و ساب موزاییک‌های کهنه می‌توانید از دستگاه مخصوص کفسابی استفاده کنید.

از مزایای کفسابی برای تمیز کردن موزاییک کف حیاط، افزایش عمر موزاییک‌ها و از بین رفتن ترک‌ها و تیرگی‌های ظاهری کفپوش است که موجب می‌شود ظاهری تمیز و زیبا پیدا کند و تا مدت زیادی شستشوی آن نیز برایتان راحت‌تر خواهد بود.

شرکت استادکار با کمک افرادی متخصص و تجهیزاتی به روز به شما کمک می‌کند تا برای تمیز کردن موزاییک‌های کهنه خودتان از روش کفسابی موزاییک استفاده کنید. در جدول زیر می‌توانید هزینه ساب موزاییک و همچنین شستشوی کف را مشاهده کنید:

شرح خدمات  قیمت واحد (تومان)
کفسابی موزاییک هر مترمربع 8,000
کفسابی موزاییک برای زیرکار هر مترمربع 7,000
شستشو كف با مواد شوينده 4,000
اسیدشویی کف هر مترمربع 5,000
کفسابی جزئی توافقی

خدمات کفسابی و سنگ‌سابی

کفسابی و سنگ‌سابی

  • خدمات سنگ سابی و کفسابی انواع سنگ های ساختمانی
  • کفسابی سرامیک، موزاییک، بتن با دستگاه سمباده
  • سنگ سابی گرانیت، مرمریت، دهبید، تراورتن و انواع سنگ
  • اسیدشویی و شستشوی کف با اسید و مواد شوینده و بتونه کاری کف و رزین کف
دریافت این خدمت از استادکار

نکات تکمیلی تمیز کردن موزاییک

  • سعی کنید در صورت ایجاد لکه و کثیفی روی موزاییک‌ها، به سرعت آن‌ها را پاک ‌کنید تا ماندگار نشود و تمیز کردن آن راحت‌تر باشد.
  • استفاده از مواد اسیدی شیمیایی مثل سفیدکننده‌ها و وایتکس می‌تواند موجب از بین رفتن دوغاب بین کفپوش‌ها شود، پس تا حد امکان از این نوع مواد استفاده نکنید و در صورت استفاده به سرعت آن را تمیز کنید.
  • برای نظافت موزاییک‌ها بهتر است از سیم و لوازمی که موجب ساییدگی سطوح می‌شود، استفاده نکنید.
  • برای جدا کردن آدامس، قیر یا موم می‌توانید از یک کیسه یخ و یک کاردک کمک بگیرید. برای این کار محل را با کیسه یخ سرد کنید و سپس با کمک کاردک، لکه ایجاد شده آدامس یا قیر را جدا کنید.
  • برای از بین بردن لکه‌های رنگ از روی کفپوش‌های موزاییکی می‌توانید مقداری تینر روی یک پارچه تمیز بریزید و به آرامی روی محل لکه بکشید و بعد از آن محل را به خوبی بشویید.
  • برای از بین بردن لکه آب‌میوه، قهوه و یا چای می‌توانید از هیدروژن پراکسید استفاده کنید. برای این کار مقداری هیدروژن پراکسید را روی پارچه‌ای بریزید و لکه‌ها را تمیز کنید و بعد به طول کامل بشویید.
  • برای از بین بردن لکه‌های ایجاد شده از رسوبات سخت آب می‌توانید یک پارچه را آغشته به سرکه سفید کنید و حداقل 8 ساعت روی محل لکه قرار دهید. سپس محل را با دقت بشویید و در صورت از بین نرفتن لکه باز هم این کار را تکرار کنید.
  • برای از بین بردن لکه‌های بین درز موزاییک‌ها هیچ‌گاه از برس فلزی استفاده نکنید.
  • اگر بخشی از دوغاب بین کفپوش‌های موزاییکی تغییر رنگ داده، برای تمیز کردن این بخش می‌توانید از یک سمباده تاشده استفاده کنید و آن را به آرامی روی لکه‌ها بکشید تا از بین بروند.
  • یک روش ساده برای تمیز کردن درز بین کفپوش‌های سرامیکی استفاده از پاک‌کن است. برای این کار می‌توانید پاک‌کن را لای درزها بکشید و چند بار عقب جلو کنید تا تمیز شوند.
  • قبل از استفاده از هر نوع شوینده یا تمیز کننده‌ای، بهتر است آن را در گوشه‌ای از موزاییک‌ها امتحان کنید تا موجب آسیب به بافت کفپوش‌های موزاییکی شما نشود.
  • برای اینکه لکه‌های زیادی روی کفپوش موزاییکی خانه ایجاد نشود، بهتر است به طور مرتب اقدام به تمیز کردن آن کنید و حداقل هفته‌ای یک‌ بار کفپوش‌ها را جارو و تی بزنید.

سخن آخر

همان‌طور که در این مقاله مطالعه کردید، نظافت کفپوش موزاییکی تأثیر زیادی بر عمر موزاییک‌ها و زیباتر به نظر رسیدن آن‌ها دارد. در بسیاری از موارد امکان تمیز کردن موزاییک‌های کف با کمک راهکارهای ارائه شده بسیار ساده است، اما گاهی‌ اوقات ممکن است موزاییک‌ها آن‌قدر پر از لکه و شکستگی باشند که هر چقدر آن‌ها را تمیز کنید، باز هم زیبا به نظر نرسند. در این شرایط بهترین راهکار این است که خدمات تمیزکاری استادکار و یا کفسابی موزاییک توسط متخصصین همکار استادکار کمک بگیرید.

خدمات کفسابی و سنگ‌سابی

کفسابی و سنگ‌سابی

  • خدمات سنگ سابی و کفسابی انواع سنگ های ساختمانی
  • کفسابی سرامیک، موزاییک، بتن با دستگاه سمباده
  • سنگ سابی گرانیت، مرمریت، دهبید، تراورتن و انواع سنگ
  • اسیدشویی و شستشوی کف با اسید و مواد شوینده و بتونه کاری کف و رزین کف
دریافت این خدمت از استادکار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه + 1 =