چطور خانه خود را برای فروش آماده کنیم؟

0

خانه­‌ای برای فروش گذاشته‌اید اما روی دست­‌تان مانده و خریدار ندارد؟ در این بازار سخت و پرافت‌وخیز، علاوه بر قیمت معقول باید مواردی که از نظر ظاهری برای مشتری حین بازدید اهمیت دارد را هم رعایت کنید. این روزها تعداد خانه­‌هایی که خریدار پیدا می­‌کند، معمولا کم است و باید خیلی خوش شانس باشید که پس از چند روز یا چند هفته کوتاه، خریداری برای خانه شما پیدا شود. خوشبختانه می‌توانید با چند راهکار برای بالا بردن ارزش خانه قبل از عرضه فایل خود به بازار املاک، پیشنهادهای مناسب از خریداران احتمالی را افزایش دهید.

هر فروشنده ای دوست دارد خانه اش را با قیمت بالاتر و سریع‌تر بفروشد اما تحقق این امر به جز شانس، به موارد دیگری نیز مرتبط است. آماده کردن خانه برای فروش اصولی دارد که با انجام آنها می‌­توانید شانس فروش خانه خود را تا حد زیادی بالا ببرید. در ادامه تعدادی از این اصول را برای شما برشمرده‌ایم.

نکاتی برای آماده کردن خانه برای فروش آسان

پیش از اینکه از راهکارهای آماده‌سازی برای فروش سریع خانه بگوییم، باید به خاطر بسپارید که شما به عنوان یک فروشنده، دو فرصت برای ایجاد تاثیرگذاری در خریداران بالقوه دارید. اولین مورد نحوه عکاسی درست از خانه و قرار دادن آن در سایت‌­های مرتبط با فروش است.

مورد دوم اینکه هنگامی که خریداران برای بازدید به خانه شما می‌­آیند، می­‌توانید از روش ایجاد جذابیت بصری استفاده کنید؛ روشی که با آن مطمئن می‌­شوید خانه شما تا آنجا که می­‌تواند خوب به نظر می‌­رسد.

با چک لیست زیر همراه باشید تا خانه خود را خوب و مناسب نشان دهید.

مرتب کردن خانه قبل از بازدید خریدار

سعی کنید قبل از بازدید خریداران، خانه خود را تمیز و مرتب نگه دارید. تمیز بودن خانه می‌تواند دل خریداران را ببرد. پس وسایل اضافی را از خانه خارج کنید و به انباری انتقال دهید تا خانه بزرگ‌تر دیده شود. سپس دستی به سر و روی خانه بکشید و حسابی آن را برق بیاندازید تا مرتب بودن خانه تاثیر مثبت در خریدار داشته باشد.

اسباب‌بازی کودک دلبندتان را از زیر دست و پا جمع کنید و لباس‌­های چرک را داخل لباسشویی بیاندازید. سرامیک را تی بکشید تا برق بیفتد. تمیز کردن تابلو و لوسترها را هم فراموش نکنید. مقاله 15 اشتباه نظافت منزل که از وجود آنها بی‌خبرید را مطالعه کنید. همچنین نظافت منزل خود را می‌­توانید به متخصصان استادکار بسپارید.

خدمات نظافت منزل توسط آقا در استادکار

نظافت منزل

  • شستن دیوار‌ها و پنجره‌ها
  • شستن و تی کشیدن کف
  • نظافت پذیرایی‌و نظافت اتاق‌ها
  • شستن سرویس بهداشتی و حمام
دریافت این خدمت از استادکار

تمیز کردن محوطه ورودی

تمیز بودن مشاعات، پارکینگ و محوطه ورودی نیز بر نوع نگاه خریدار موثر است. اگر باغچه یا حیاطی در منزل خود دارید، به این مسئله توجه کنید. چون اولین جایی که خریدار وارد آن می­‌شود باغچه و حیاط است. بهتر است برگ­‌های خشک را جمع کنید و حیاط را با آب بشویید. راه‌­پله، انباری و راهرو را تی بکشید و مرتب کنید. در صورت تمایل می‌توانید از سرویس نظافت مشاعات استادکار با قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه هم استفاده کنید.

تمیز کردن محوه ورودی، باغچه و حیاط به منظور آماده کردن خانه برای فروش و اجاره
در خانه­‌های شمالی اولین جایی که مشتری وارد می‌شود حیاط و باغچه است؛ پس بهتر است از تمیزی این مکان­‌ها اطمینان حاصل کنید.

بردن وسایل اضافی به انبار

مردم طی سالیان متمادی به جمع‌آوری مقادیر زیادی اسباب و وسیله اقدام می­‌کنند و به دلیل وابستگی عاطفی یا احتمال استفاده آن­ها در آینده، نگهشان می‌­دارند. با این حال اگر از وسیله­‌ای بیش از یک سال استفاده نکرده‌­اید، احتمالا نیازی به آن ندارید و بهتر است آن را به انباری منتقل یا به خیریه اهدا کنید.

مرتب کردن کمد و کابینت­‌ها

خریداران در مورد فضاهای نگهداری وسایل خانه کنجکاو هستند و می­‌خواهند کمد و کابینت­‌ها را نیز بررسی کنند. پس سازماندهی وسایلی که داخل کمدها وجود دارد مهم است. اگر کمد شما بهم‌­ریخته باشد، حس خوبی به آنها نمی­‌دهد. مرتب بودن وسایل شما به خریدار این پیام را می‌دهد که شما از دارایی و وسایل خود به خوبی مراقبت می­‌کنید و به احتمال از خانه نیز به درستی مراقبت کرده‌­اید.

در کابینت­‌ها ظروف ادویه و حبوبات را مرتب کنید، چینی­‌ها را مرتب روی هم قرار دهید و آبچکان را خالی کنید. فنجان­‌ها را طوری در کابینت­‌ها بچینید که نمای متقارن داشته باشند.

انجام تعمیرات جزئی

شاید باور نکنید اما خریداران از کوچک‌­ترین عیوب ساختمان برای نخریدن بهانه می‌­تراشند! پس بهتر است در این مرحله از آماده کردن خانه برای فروش دست به کار شوید و تمام عیوبی که تا کنون از زیر بار تعمیر آنها شانه خانه می­‌کردید را اکنون انجام دهید. حتما شما نیز دوست ندارید که در نگاه اول یک خانه با سرامیک­‌های شکسته، درب خراب یا شیرآلاتی که چکه می‌کنند، مواجه شوید.

پس جاهایی که ترک دارد را بتونه بکشید. اگر لوله­‌کشی تاسیسات شما مشکل دارد، آن را انجام دهید. خواندن مقاله اهمیت بازسازی لوله کشی ساختمان به شما پیشنهاد می‌شود. لامپ سوخته و شیشه­‌های شکسته را عوض کنید. خریداران خانه دوست دارند کلید برق‌ها را روشن و شیرها را باز کنند تا مطمئن شوند که آب‌و‌برق اشکال و ایرادی ندارد. پس اگر شیرآلات مشکل دارد آنها را درست کنید. توری‌های پاره‌‌ پنجره‌ها را تعویض کنید. قفل پنجره‌ها را تعمیر کنید تا به‌راحتی باز و بسته شوند.

سعی کنید تمام مشکلات فنی ساختمان را حل و ایرادات را برطرف کنید. خانه‌هایی که دچار چنین مشکلاتی هستند و به‌نظر می‌رسد که ساکنان آن نسبت ‌به تعمیر و نگهداری، سستی و اهمال کرده‌اند، بسیار دیر و با قیمتی پایین به ‌فروش می‌رسند.

تعمیر لوله‌کشی، شیرآلات و تاسیسات و ترفندهای فروش ملک
اگر تاسیسات خانه شما مانند لوله‌کشی، شیرآلات و … مشکل دارد، حتما پیش از فروش آنها را تعمیر کنید.

رنگ کردن خانه

کارشناسان مسکن نیز می‌­توانند با بازدید از منزل، شما را در آماده کردن خانه برای فروش راهنمایی کنند که چه نکات منفی در این خانه، در نظر اول نگاه خریدار را جلب می­‌کند. اگر دیوارها چرک است و خانه نیاز به نقاشی یا نصب کاغذ دیواری دارد، این کار را حتما انجام دهید.

البته حواستان باشد رنگ تیره و چرک یا پوسته‌پوسته شده، ممکن است کسی را از خرید خانه منصرف نکند، ولی خریدار بدون تردید هزینه رنگ‌آمیزی مجدد خانه را حساب می‌کند و توقع دارد که این هزینه را از قیمت کلی خانه کم کنید. پس حتما پیش از این کار با کارشناسان مشورت کنید. می‌­توانید این خدمت را از استادکار دریافت کنید تا خیال‌­تان بابت کیفیت و تحویل سر موقع راحت باشد.

خدمات نقاشی ساختمان در استادکار

نقاشی ساختمان

  • رنگ آمیزی و نقاشی دیوار
  • رنگ آمیزی و نقاشی سقف
  • پتینه کاری دیوار
  • اجرای انواع رنگ‌های روغنی، اکرولیک و پلاستیک
دریافت این خدمت از استادکار

خانه­ را نورگیر نشان دهید

نور و روشنایی خانه بر میزان خرید تاثیر بالایی دارد و یکی از راه‌­های آماده‌سازی برای فروش سریع خانه است. معمولا خریداران طبقات بالاتر را به دلیل نورگیر بودن بیشتر می‌­پسندند. اما اگر خانه تاریک است و بازدیدکننده در شب به منزل آمده، حتما لوستر و چراغ‌­ها را روشن کنید. اگر روز بود، پرده‌­ها را کنار بکشید تا خانه تاریک دیده نشود. هنگامی که برای روشنایی خانه خود پرده‌ها را کنار می‌زنید مطمئن باشید که پنجره‌ها تمیز هستند .اگر فضای خانه تاریک و کم‌نور باشد، دل‌گیر و نامرتب به‌نظر می‌رسد. تاثیر نور را فراموش نکنید و بدانید که نور می‌تواند برای شما معجزه کند.

تمیز کردن دستشویی و برطرف کردن بوها

بوها می‌توانند خاطر خریداران را آزرده کنند و تاثیر منفی در آنها بگذارند. اگر این بو از دستشویی یا چاه حمام است، بهتر است کاملا آن را بشویید و جرم‌­زدایی کنید. اگر وقت کافی برای انجام این کار ندارید، مقاله ترفندهای شستشوی سرویس بهداشتی در کمترین زمان را بخوانید.

اگر اشکال از لوله­‌هاست، در آن جوش شیرین بریزید یا در موارد حادتر نسبت به تخلیه چاه اقدام کنید. موکت و فرش‌­ها را بشویید تا بوی ماندگی ندهد. اگر غذاهایی مانند ماهی پخته‌اید، پیش از بازدید خریدار، درب و پنجره را باز بگذارید و تهویه را روشن کنید.

بوی حیوانات خانگی نیز می‌­تواند برای بازدیدکننده آزاردهنده باشد، پس سعی کنید که در زمان فروش آن­ها را داخل محفظه نگهداری مخصوص‌شان گذاشته و به منزل فردی معتمد منتقل کنید. چرا که بسیاری خریداران دوست ندارند حیوان خانگی در منزل ببینند. هرگونه نشانه حضور حیوانات خانگی در منزل را از بین ببرید، زیرا ممکن است خریدار احتمالی مانند شما عاشق حیوانات نباشد.

نگهداری از حیوانات خانگی در منزل و نحوه آماده‌سازی خانه برای فروش و اجاره
وجود حیوانات خانگی و بوی آنها می‌­تواند برای بازدیدکننده آزاردهنده باشد، زیرا ممکن است خریدار احتمالی مانند شما عاشق حیوانات نباشد.

حمام و آشپزخانه

در حین آماده‌سازی برای فروش سریع خانه به حمام و آشپزخانه نیز توجه ویژه داشته باشید. شامپو، تیغ و دیگر لوازم حمام را جمع و جور کنید. درب توالت فرنگی را ببندید و موهای باقی مانده روی چاه را بردارید.

در آشپزخانه سینک ترجیحا خالی از ظرف باشد. گاز را دستمال بکشید و روی کانتر یا اپن را از وسایل خالی کنید. پنجره­‌ها رنگ کرده و تمیز باشد و در صورت نورگیر بودن پرده­‌ها را بکشید. سطل آشغال خالی باشد و کابینت­‌ها مرتب و ظروف سرجای خود باشند.

مرحله نهایی

پشت درب ورودی خانه بایستید و تصور کنید که خانه شما از نظر یک خریدار چگونه خواهد بود. نحوه چیدمان مبلمان را بررسی کنید و لوازم را به گونه‌­ای مرتب کنید که به جذابیت بصری خانه بیافزاید. اطمینان حاصل کنید که پرده‌­ها نامرتب و کنار رفته نباشند. هنگامی که همه چیز را تمیز و مرتب کردید، می‌توانید با خیال راحت خریداران را به بازدید خانه خود دعوت کنید.

چگونه خانه خود را سریع‌تر به فروش برسانیم؟ نکات ضروری آماده کردن خانه برای فروش
چیدمان خانه خود را به گونه‌­ای انتخاب کنید که به جذابیت بصری خانه شما کمک کند.

جمع‌بندی

آماده کردن خانه برای فروش علاوه بر رعایت نکات بالا به عکاسی درست از منزل نیز وابسته است. سعی کنید از نقاط مناسب و در نور خوب عکاسی کنید و در سایت­‌های فروش مطمئن تصاویر خانه خود را قرار دهید. علاوه بر آن به صورت حضوری با املاکی­‌های مختلف نیز صحبت کنید و فایل خود را برای فروش به آنها بسپارید. پس از انجام این چند راهکار بالا بردن ارزش خانه و فروش خانه، آماده اسباب‌کشی شوید. پس از فروش در صورتی که به اسباب‌کشی نیاز داشتید، می­‌توانید روی خدمات استادکار هم حساب کنید.

اسباب کشی و حمل اثاثیه

اسباب‌کشی و حمل اثاثیه

  • اسباب کشی منزل، محل کار، شرکت و اداره
  • اسباب کشی با کامیون، خاور و وانت نیسان
  • حمل بار و حمل اثاثیه منزل
  • اسباب کشی اصولی با کارگر باربر متخصص
دریافت این خدمت از استادکار

منابع: thebalance | rightmove | moving

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نه + 10 =