آموزش کامل نحوه ریست کردن پکیج بوتان

7

اگر شما هم در خانه از پکیج بوتان استفاده می‌کنید، احتمالاً مواقعی پیش آمده که دستگاه دچار مشکل شده و یا اختلالی در آن رخ داده که نیاز به ریست کردن پکیج بوتان داشته‌اید. به علاوه برای ریست کردن پکیج بوتان باید بدانید که دکمه مربوط به آن دقیقا در کجا قرار دارد و چطور می‌توان آن را ریست کرد و البته چه زمانی نیاز است تا دستگاه را ریست کنید. در این مقاله از استادکار همراه ما باشید تا با هم با نحوه ریست کردن پکیج بوتان آشنا شویم.

چه زمانی نیاز است پکیج بوتان ریست شود؟

برای خیلی از ما اتفاق افتاده که بر روی نمایشگر پکیج بوتان خطایی نشان داده می‌شود و یا عملکرد دستگاه به هر دلیل دچار اختلال می‌شود و هر کاری می‌کنیم قادر به برطرف کردن آن نیستیم. در چنین مواقعی باید قبل از هر کاری اقدام به ریست کردن پکیج بوتان کنید.

ریست کردن پکیج به معنای راه‌اندازی مجدد دستگاه است و زمانی که مشکلی در دستگاه به وجود می‌آید و خطایی در آن بروز می‌کند، بهتر است یک‌ بار پکیج را ریست کنید و اگر مشکل برطرف نشد، به طور دقیق‌تر خطای دستگاه را بررسی نمایید. این موضوع را در نظر داشته باشید که اگر مشکل پکیج شما مربوط به عدم تأمین گاز یا مشکل در کارکرد قطعات دستگاه باشد، با ریست کردن برطرف نخواهد شد و نیاز به عیب‌یابی تخصصی دارد و این زمان بهتر است حتما از یک تکنسین ماهر کمک بخواهید.

زمانی که پکیج شما دچار مشکل شد بهتر است ابتدا آن را ریست کنید و در صورتی که مشکل برطرف نشد، از یک تکنسین کمک بگیرید.
زمانی که پکیج شما دچار مشکل شد بهتر است ابتدا آن را ریست کنید و در صورتی که مشکل برطرف نشد، از یک تکنسین کمک بگیرید.

برای مثال زمانی که روی نمایشگر پکیج بوتان ارور E1 نشان داده می‌شود، ممکن است در روشن شدن مشعل پکیج نیز دچار مشکل شوید. در این موقعیت بهتر است قبل از هر اقدام دیگری ابتدا پکیج را یک بار ریست کنید و اجازه دهید روشن و خاموش شود و سپس بررسی کنبد که مشکل برطرف شده یا خیر. بسیاری دیگر از خطاهای پکیج بوتان نیز به وسیله ریست کردن برطرف می‌شود و بهتر است قبل از هر اقدام دیگری پکیج خود را خاموش و روشن کنید.

نحوه ریست کردن پکیج بوتان

نکته‌ای که در مورد ریست کردن پکیج بوتان وجود دارد این است که همانند بسیاری از پکیج‌ها دکمه مشخصی برای ریست کردن در آن وجود ندارد، اما این به آن معنا نیست که شما نمی‌توانید پکیج بوتان خود را ریست کنید، بلکه باید بدانید که هر کدام از مدل‌ها پکیج بوتان به روش مشخصی ریست می‌شوند. برای مثال برای ریست کردن پکیج بوتان در مدل bn باید دکمه حالت تابستانه زمستانه را یک بار روی تابستان و بار دیگر روی زمستان تنظیم کنید و پکیج در این حالت ریست می‌شود.

در بیشتر پکیج‌ها دکمه مخصوصی برای ریست کردن وجود ندارد
در بیشتر پکیج‌ها دکمه مخصوصی برای ریست کردن وجود ندارد

در مدل‌های اپتیما و کالدا ونزیا برای ریست کردن پکیج بوتان باید کلید مربوط به تغییر فصل را روی حالت استند بای قرار دهید و بعد آن را ابتدا روی حالت تابستان و سپس زمستانی قرار دهید تا پکیج شما ریست شود.

در مدل‌های جدیدتر پکیج بوتان همانند پرلا و ورونا و پارما برای ریست کردن پکیج بوتان باید دکمه پیچی که در سمت چپ پکیج قرار دارد و مربوط به کم و زیاد کردن دمای رادیاتورها است را روی حالت خاموش یا آف قرار دهید و سپس روی حالت تابستان و بعد از آن زمستان ببرید تا پکیج شما ریست شود.

بیشتر بدانید مزایا و معایب شومینه برقی

پکیج بوتان دکمه مشخصی برای ریست کردن ندارد
پکیج بوتان دکمه مشخصی برای ریست کردن ندارد

کلام آخر

همان‌طور که در این مقاله مطالعه کردید، پکیج‌های بوتان همانند خیلی از برندهای مختلف پکیج دکمه مشخصی برای ریست کردن ندارد و این موضوع موجب شده تا بسیاری از افراد در مواقعی که مشکلی در دستگاه بروز می‌کند، کمی گیج شوند؛ اما باید بدانید که ریست کردن پکیج بوتان نیز عملی فوق‌العاده ساده است و یاد گرفتن آن می‌تواند در موارد زیادی مشکل پکیج شما را حل کند.

به یاد داشته باشید که همه مشکلات پکیج به وسیله ریست کردن قابل حل و فصل نیستند، به همین سبب زمانی که مشکلی در پکیج شما ایجاد شد می‌توانید ابتدا آن را ریست کنید و اگر باز هم مشکل برطرف نشد حتماً از افرادی متخصص بخواهید تا مشکل را مورد بررسی قرار دهند. همکاران ما در استادکار نیز قادر خواهند بود تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مشکل پکیج شما رسیدگی کرده و خطای آن را برطرف کنند.

خدمات تعمیر و سرویس پکیج در تهران

تعمیر و سرویس پکیج

  • تعمیر پکیج دیواری و زمینی
  • نصب و راه اندازی پکیج
  • سرویس کامل پکیج
  • لوله کشی و تعویض قطعات پکیج
دریافت این خدمت از استادکار

7 نظرات
  1. علی می گوید

    طریقه ریست کردن پکیج بوتان cv424

    1. مژده عاشوری می گوید

      سلام دوست عزیز برای ریست کردن پکیج بوتان رد مدل‌های مختلف باید راهکارهای زیر را انجام دهید:
      در پکیج بوتان مدل bn باید کلید تغییر فصل را یک مرتبه روی حالت تابستانه و مجددا روی حالت زمستانه تنظیم کنید تا پکیج ریست و راه اندازی مجدد گردد.
      در پکیج های بوتان اپتیما و بوتان کالدا ونزیا برای ریست کردن پکیج باید کلید تغییر فصل را روی استند بای برده و مجددا روی حالت تابستانه یا زمستانه برگردانید تا پکیج ریست و راه اندازی شود.
      در پکیج های جدیدتر مانند پرلا و ورونا و پارما باید کلید سمت چپ (ولوم کم و زیاد کردن دمای شوفاژ) را روی حالت off قرار دهید و مجددا روی حالت تابستانه یا زمستانه ببرید.

  2. فرشاد اختری می گوید

    سلام
    من ریست کردم درست شد..خدا خیرتون بده برای ایجاد این سایت مفید ?

  3. رویاحیدری می گوید

    سلام روزبخیر ببخشید ما پکیجمون خرابه مدلش بوتانه.الانم روش افتاده ریسیت ولی چجوری ریسیت کنم نمیدونم.اب گرم نمیشه.همش حالت ریسیت و ی عدد خاص میفته ک نمیدونم چیه.فیلمشم گرفتم میشه یادم بدین.از ابرو رفتم از بس تعمیرکار صدا کردمم

    1. مژده عاشوری می گوید

      سلام رویا جان وقتتون بخیر.
      همونطور که داخل همین مقاله هم گفته شد بعضی از مدل‌های پکیج بوتان دکمه مشخصی برای ریست ندارند. برای ریست کردن پکیج بوتان در مدل bn باید دکمه حالت تابستانه زمستانه را یک بار روی تابستان و بار دیگر روی زمستان تنظیم کنید و پکیج در این حالت ریست می‌شه.
      در مدل‌های اپتیما و کالدا ونزیا برای ریست کردن پکیج بوتان باید کلید مربوط به تغییر فصل را روی حالت استند بای قرار بدید و بعد آن را ابتدا روی حالت تابستان و سپس زمستانی قرار دهید تا پکیج شما ریست بشه.

      در مدل‌های جدیدتر پکیج بوتان مثل مدل‎‌های پرلا و ورونا و پارما برای ریست کردن پکیج بوتان باید دکمه پیچی که در سمت چپ پکیج قرار دارد و مربوط به کم و زیاد کردن دمای رادیاتورها است را روی حالت خاموش یا آف قرار دهید و بعد روی حالت تابستان و بعد از آن زمستان ببرید تا پکیج شما ریست شود.

  4. امیر می گوید

    سلام خدا قوت
    یه خطای خاصی تو پکیج مدل پرلا میبینم که نوشته CH1و وقتی پکج رو روحالت زمستون میزارم تو چند دقیقه فشار بار خیلی میره بالا و شیر اطمینان باز میشه و آب از زیرش میریزه بیرون چیکار باید انجام بدم؟ممنون از راهنماییتون

  5. فرشاد می گوید

    روش ریست کردن پکیج مدل Bita22Sealed?

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × 3 =