این اشتباهات را در مرتب کردن تخت خواب انجام ندهید!

0

هر روز صبح که از خواب بیدار می‌شویم، معمولا اولین کاری که انجام می‌دهیم، مرتب کردن تخت خواب است. هر کسی به شیوه‌ای تخت خود را مرتب می‌کند. برخی افراد سادگی را دوست دارند، برخی دیگر هم تزیین تخت را با روتختی و انواع کوسن ترجیح می‌دهند. بهترین ظاهری که شما برای تخت خواب خود می‌پسندید، چیست؟ چه کاری را برای مرتب‌تر کردن تخت خود انجام می‌دهید؟

صرف نظر از این که تخت خواب خود را با چه ظاهری دوست دارید، چند نکته وجود دارد که وقتی آن‌ها را به درستی انجام می‌دهید، احساس بهتری پیدا می‌کنید. چون تخت زیباتر و منظم‌تر به چشم می‌آید. در این مقاله، اشتباهاتی که ممکن است حین مرتب کردن تخت خواب پیش آید را به شما یادآوری می‌کنیم. به این ترتیب کار آسان‌تر خواهد شد. شاید شما هم هر روز از خود بپرسید روی تشک تخت چی بندازیم؟ مطمئنا با خواندن این مقاله، پاسخ سوال خود را خواهید گرفت و هر روز با احساس بهتری تخت خود را مرتب خواهید کرد. پس در ادامه، با ما همراه باشید.

اشتباه ۱: از یک لحاف بدون پوشش استفاده می‌کنید

مزایای ثابت شده‌ای برای استفاده از لحاف طی فصول سرد سال وجود دارد. به‌طور مثال راحت‌تر گرم می‌شوید و گرما در طول شب حفظ می‌گردد. علاوه بر این شستن لحاف آسان است. اما یک مشکل رایج هم در این زمینه وجود دارد، آن هم این‌که لحاف ممکن است در طول شب از روی شما سُر بخورد. برای رفع این مشکل، توصیه می‌کنیم یک پوشش پارچه‌ای برای آن تهیه کنید و لحاف را در آن قرار دهید.

تهیه پوشش پارچه‌ای یا روکش برای لحاف از نظر زیبایی‌شناسی نیز بهتر است. روکش باعث می‌شود لحاف حتی پس از چرخیدن‌های شبانه، صاف‌تر بماند. در این شرایط وقتی از خواب بیدار می‌شوید، لحاف پیچ نخورده است. در نتیجه مرتب کردن تخت خواب هم راحت‌تر خواهد بود.

بهترین روش مرتب کردن تخت خواب و پهن کردن روتختی در کمترین زمان
اگر برای مرتب کردن تخت خواب خود، همیشه با صاف کردن لحاف درگیر هستید، یک پوشش پارچه‌ای مناسب برایش تهیه کنید. چون این پوشش لحاف را کمی جان‌دار می‌نماید. در نتیجه مرتب کردنش آسان می‌شود.

اشتباه ۲: تراکم الیاف داخل لحاف مناسب فصل نیست

تراکم الیاف داخل لحاف، به وزن لحاف نیز معروف است که برای مرتب کردن تخت خواب، نکته مهمی به شمار می‌رود. یکی از مزیت‌های اصلی استفاده از لحاف این است که می‌توانید تراکم الیاف آن را برای فصول مختلف تنظیم کنید. این مورد فقط در صورتی یک مزیت به حساب می‌آید که شما تراکم الیاف داخل لحاف خود را با عوض شدن فصول، تغییر دهید.

برای پر کردن لحاف معمولا از پر قو استفاده می‌شود. اما برای افراد دارای آلرژی، بهره گرفتن از پُرکننده‌های طبیعی لحاف بهتر است. جنس این پُرکننده‌های طبیعی به گونه‌ای است که حس مشابهی به پر دارند، اما ضدحساسیت هستند و برای استفاده طی زمستان به دلیل عدم ایجاد مشکلات تنفسی، ایده‌آل به نظر می‌رسند.

اگر می‌خواهید لحاف پاییزی خود را به لحاف زمستانی تبدیل کنید، باید تراکم الیاف را زیاد کنید. در این شرایط لازم است تراکم الیاف داخل لحاف را از ۴۰۰ به ۶۰۰ تغییر دهید. به همین ترتیب وقتی زمستان تمام می‌شود، می‌توانید تراکم الیاف را کم کنید تا گرمای کمتری در خود نگه دارد. با این روش یک لحاف چهارفصل دارید که گرمای آن در همه فصول قابل تنظیم است. به‌علاوه، برای مرتب کردن تخت خواب هم یک عنصر اصلی دارید که در طول سال بیشتر به چشم می‌آید.

بیشتر بخوانید: تا حالا دکوراسیون زمستانی اتاق خواب را تجربه کرده‌اید؟

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

اشتباه ۳: روی تخت خواب خود، از لایهبندی درستی استفاده نمی‌کنید

متداول‌ترین اشتباه در مرتب کردن تخت خواب این است که لایه‌بندی درستی روی تخت انجام نمی‌دهید. شاید هم گاهی اصلاً یادتان برود که تخت خواب را لایه‌بندی کنید! یک تخت خواب لایه‌بندی شده شیک، می‌تواند زیبا باشد و به فضا زیبایی ببخشد. اگر در زمان مرتب کردن تخت خواب خود، برای موارد لایه‌بندی ایده‌ای ندارید، ما لیست آن‌ها را به شما خواهیم گفت:

  • روتختی
  • یک ست ملحفه (شامل روبالشی‌هایی با اندازه مناسب که با روتختی ست هستند)
  • لحاف با پوشش پارچه‌ای
  • دو یا سه کوسن بزرگ
  • دو کوسن تزئینی کوچک‌تر
  • یک پتوی کشمیر با طرح زیبا که به اصطلاح به صورت پرتابی روی روتختی قرار می‌گیرد
نکات اصلی مرتب کردن تخت خواب و چیدمان رختخواب به طور روزانه
لایه‌بندی با حفظ تناسب، از نکات اصلی مرتب کردن تخت خواب است. پس لازم است اصول آن، به درستی اجرا شود.

اشتباه ۴: اهمیت روتختی را دست کم می‌گیرید

اغلب افراد برای مرتب کردن تخت خواب، عاشق پوشاندن آن با یک روتختی یا یک لحاف هستند. روتختی نه‌تنها لایه‌ای اضافی برای شب‌های سرد به حساب می‌آید، بلکه زمان مرتب کردن تخت خواب، ظاهری آراسته به آن می‌دهد. وقتی در شب‌های سردتر زمستان از روتختی همراه با لحاف استفاده می‌کنید، حس مجلل اقامت در استراحت‌گاه پیست اسکی تجربه می‌شود. در عین حال بدن خود را نیز گرم نگه می‌دارید و خواب عمیق‌تر و راحت‌تری خواهید داشت.

در این مورد بیشتر بدانید: یک راهنمای خرید روتختی کامل کمکتان می‌کند!

روی تشک تخت چی بندازیم؟ نکات مهم انتخاب روتختی برای دکوراسیون اتاق خواب
روتختی یکی از عناصر مهم برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب است. پس در انتخاب و استفاده از آن، دقت کافی داشته باشید.

اشتباه ۵: تعداد کوسن‌های روی تخت مناسب نیست

برای مرتب کردن تخت خواب، چیدمان و مدل کوسن‌های به کار گرفته شده بسیار مهم است. وجود چند کوسن روی تخت، سبب ایجاد حس آرامش در فضای اتاق خواب شما می‌شود. برای مرتب کردن تخت خواب باید تعداد کوسن‌های مناسبی برای آن در نظر بگیرید. تعداد کوسن‌هایی که روی تخت قرار می‌دهید، به اندازه تخت خواب شما بستگی دارد. برای این‌که بدانید چه تعداد کوسن مناسب تخت شماست، در ادامه به تعداد مناسب کوسن بر حسب اندازه تخت اشاره خواهیم کرد:

  • تخت خواب دو نفره: چهار کوسن استاندارد، سه کوسن مربعی با طول و عرض حدودا ۶۵ سانتی‌متری و یک کوسن استوانه‌ای
  • تخت خواب یک نفره: سه کوسن استاندارد، دو کوسن با طول و عرض حدودا ۶۵ سانتی‌متری و یک کوسن مربعی با طول و عرض ۵۶ سانتی‌متری یا یک کوسن استوانه‌ای

البته جنس پارچه کوسن هم اهمیت خاصی دارد. بهتر است جنس کوسن هماهنگ با روتختی و قابل شستشو باشد تا بتوانید آن را به راحتی بشویید. کوسن‌های پرزدار پشمی هرچند جذابیت زیادی دارند، اما اگر از نوع مرغوب انتخاب نشوند، پس از مدتی ظاهر خود را از دست می دهند. بنابراین جلوه چندانی در فضای شما نخواهند داشت.

بیشتر بخوانید: ترفندهایی جذاب برای شستشوی کوسن مبل

روی تشک تخت چی بندازیم؟ زیباترین مدل‌های روتختی و کوسن تختخواب
برای مرتب کردن تخت خواب، بهتر است از کوسن‌هایی استفاده کنید که بافت مناسبی دارند و به فضا گرما می‌دهند.

اشتباه ۶: قدرت ملحفه‌های فصلی را نادیده می‌گیرید

پیشنهاد می‌کنیم برای مرتب کردن تخت خواب، از ملحفه‌ها هم بهره بگیرید. اگر در منطقه‌ای با آب و هوای سرد زندگی می‌کنید، در فصول سردتر از ملحفه‌های فلانل ضخیم استفاده کنید. فلانل همان متریالی است که از قدیم، به طور سنتی برای تهیه ملحفه‌های زمستانی استفاده می‌شده است. این پارچه صددرصد نخی سبک، سطح بسیار نرم و گرمی دارد. از آنجایی‌که این ملحفه از پارچه‌ای طبیعی با الیاف پنبه تهیه شده است، سطحی قابل تنفس و ضدحساسیت دارد. علاوه بر این، فلانل سرما را به خود نمی‌گیرد. بنابراین برای استفاده افراد سرمایی بسیار مناسب خواهد بود.

ملحفه‌های فلانل قطعاً ارزش سرمایه‌گذاری برای فصل زمستان را دارند. از آنجایی‌که لایه‌بندی تخت خواب در شب‌های سردتر مهم است، ملحفه‌های فلانل گرمای و آرامش بیشتری را برای شما به ارمغان می‌آورند، چون گرما را به خوبی در خود حفظ می‌کنند.

اشتباه ۷: پتوی پرتابی روی تخت می‌گذارید

پتوهای پرتابی همیشه شیک هستند و جلوه مدرنی به فضا می‌دهند. اما مشکل زمانی پیش می‌آید که یک پتوی پرتابی را صرفاً به دلیل عملکرد گرمایشی آن انتخاب می‌کنید. در نتیجه فرصت فکر کردن به ارزش زیبایی‌شناختی‌اش را برای مرتب کردن تخت خواب از دست می‌دهید.

پتوی پرتابی یک پتوی کوچک است که اغلب روی مبل‌ها، کاناپه‌ها و تخت خواب‌ها انداخته می‌شود. این عنصر، هم به‌عنوان تزیین برای دکوراسیون و هم به‌عنوان گرمایش مورد استفاده قرار می‌گیرد. پتوهای پرتابی لاکچری ممکن است از جنس مخمل، خز یا جیر باشند. از این پتو می‌توان به صورت استراتژیک در نقاط خانوادگی و خودمانی خانه مانند اتاق نشیمن یا اتاق خواب استفاده کرد.

پتوهای پرتابی بهترین گزینه برای افزودن رنگ و بافت به اتاق خواب و تخت خواب شما هستند و در عین حال راحتی و گرما را نیز به شما هدیه می‌دهند. این پتوها این امکان را می‌دهند که شخصیت منحصربه‌فرد خود را در طراحی به نمایش بگذارید. همچنین می‌توانید آن‌ها را در فصول مختلف، تعویض کنید. به‌عنوان مثال برای فصل زمستان، پتوهای پشمی دارای بافت برجسته، بسیار مناسب به نظر می‌رسند.

این مطلب نیز مفید است: آموزش جامع شستن پتو با ماشین لباسشویی

روی تشک تخت چی بندازیم؟ روش مرتب کردن تخت خواب در کمترین زمان ممکن
از آنجا که این پتوهای پرتابی، عمدتا از وسایل تزیینی هستند، دارای تنوع رنگ، الگوهای زیبا و حاشیه‌های چشم‌نواز هستند.

سخن پایانی

مرتب کردن تخت خواب چیزی است که همه ما هر روز با آن سروکار داریم. بسیاری از ما اغلب از خود می‌پرسیم برای زیباتر کردن اتاق خواب، روی تشک تخت چی بندازیم. به کارگیری انواع کوسن، روتختی، پتوهای پرتابی، ملحفه و لحاف به شما کمک می‌کند تا جلوه ویژه‌ای به اتاق خواب خود بدهید. البته نباید لایه‌بندی موارد ذکر شده را از یاد ببرید. چون این موارد، تنها با چیدمان درست است که منحصربه‌فرد بودن و زیبایی خود را نشان می‌دهند.

امیدواریم علاوه بر یک تخت خواب زیبا و راحت، همیشه خواب راحت همراه با رویاهایی زیبا داشته باشید.

منبع: Thespruce

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 − یک =