چگونه پکیج را روشن کنیم؟ آموزش گام به گام

4

روشن کردن پکیج‌ دیواری بر عکس تصور افراد بسیار ساده است و تنها نیاز به دقت و اندکی آشنایی با علائم و دستورالعمل‌های اولیه دارد. در این پست قصد داریم مجموعه راهکارهای مربوط به روشن کردن پکیج‌های دیواری گوناگون نظیر نحوه روشن کردن پکیج دیواری ایران رادیاتور، بوتان، فرولی، ناوین و.. را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

آموزش روشن کردن پکیج ایران رادیاتور

برای روشن کردن پکیج، در صورتی که کلید خاموش و روشن دستگاه روی عدد یک قرار ندارد، آن را روی یک یعنی روشن قرار دهید تا چراغ سبز بالای آن روشن شود.

  • شیرهای رفت و برگشت شوفاژ را باز کنید. قبل از روشن کردن دستگاه ابتدا شوفاژها را هواگیری نمایید.
  • در صورتی که فشار پایین‌تر از عدد ۱/۵ است، با باز کردن شیر کوچک مشکی رنگ زیر پکیج فشار را تا ۱/۵ افزایش دهید.
  • با چرخاندن ترموستات شوفاژ که بالای آن نشانه رادیاتور مشخص شده است، دمای آن را روی درجه دلخواه تنظیم کنید. چراغ سبز بالای آن روشن می‌شود.
  • شیر دستی گاز ورودی به دستگاه را باز کنید. دستگاه روشن شده و چراغ نارنجی رنگ مربوط به تشکیل شعله روشن می‌شود.
  • با روشن کردن پکیج و گرم شدن دستگاه چراغ‌های سبز رنگ مربوط به دما نیز به تدریج روشن می‌شوند تا به دمای معین برسند.
  • در صورتی که در هر یک از مراحل روشن کردن پکیج چراغ قرمز رنگ عدم وجود شعله روشن شد، کلید راه اندازی مجدد که در کنار آن قرار دارد را فشار دهید.

چراغ‌های نمایشگر دما نقش دیگری نیز بازی می‌کنند که با چشمک زدن یک یا دو یا سه عدد از این چراغ‌ها و مطابق با کاتالوگ محصول می‌توانید دستگاه را عیب‌یابی کنید. در صورت عدم تشکیل شعله یا عیب‌یابی پکیج می‌توانید با کمک سفارش آنلاین خدمات استادکار به بهترین متخصصین در محل خود دسترسی داشته باشید.

روشن کردن پکیج دیواری ایران رادیاتور
پکیج دیواری ایران رادیاتور

اگر موقع باز کردن شیر آب داغ منزل دیدید که چراغ‌های دما دو تا دو تا به سمت جلو حرکت می‌کنند یا ثابت نیستند؛ اصلا نگران نباشید پکیج شما هیچ مشکلی ندارد و فقط برای تأمین آب گرم با دمای مورد نظر شما در حال تلاش و تکاپو است.

با نحوه روشن کردن پکیج‌های بوتان آشنا شوید

اجزای مختلف صفحه کنترل در پکیج‌های بوتان اغلب عبارت است از:

  • نمایشگر فشار آب مدار گرمایش
  • چراغ وضعیت عملکرد شوفاژ
  • دسته مربوط به تنظیم دمای آب گرم مصرفی
  • دسته انتخاب وضعیت و تنظیم دمای مدار گرمایش
  • وضعیت زمستانی
  • وضعیت تابستانی
  • وضعیت راه اندازی مجدد یا ریست

این اجزا در پکیج‌های دیواری بوتان با یک سری تفاوت‌های کوچک همراه هستند. با این وجود نحوه روشن کردن آن‌ها تقریباً مشابه یکدیگر است. در ادامه نحوه روشن کردن پکیج بوتان در دو مدل پارما و پرلا پرو آورده شده است.

پکیج دیواری بوتان مدل پارما

پکیج دیواری پارما بوتان از مدل‌های بهینه این برند به شمار می‌رود و دارای پنل قابل مشاهده‌ای در جلوی دستگاه است. برای روشن کردن پکیج :

  • فلکه‌های متصل به شلنگ آب زیر پکیج را باز کرده و درجه فشار را تنظیم کنید.
  • از باز بودن شیرهای رادیاتورهای منزل اطمینان کسب کنید.
  • در صورت قرار داشتن در فصل گرم سال، دسته مربوط به گرمایش شوفاژ را در جهت خلاف عقربه‌های ساعت چرخانده و دستگاه را در وضعیت تابستانی قرار دهید.
  • در فصول سرد سال ابتدا دسته را روی وضعیت زمستانی قرار دهید سپس برای افزایش گرمای شوفاژ دسته را در جهت موافق عقربه‌های ساعت بچرخانید و دمای مورد نظر خود را انتخاب کنید. توجه داشته باشید با نزدیک شدن دسته به علامت سه خط (نماد شوفاژ)، دمای دستگاه بیشینه خواهد شد. ضمن اینکه درجه بندی شوفاژ برای وضعیت زمستانی با نقطه‌های مشکی پر رنگ قابل تشخیص است.
  • برای تنظیم دمای آب گرم مصرفی دسته کناری را در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید. همانطور که در پنل کنترل قابل مشاهده است؛ افزایش دما با نقطه‌های پر رنگ‌تر نشان داده می‌شوند.

پکیج دیواری پارمای بوتان با یک تیر سه نشانه را هدف گرفته و برای چهار آیتم قطع موقت دستگاه، وضعیت زمستانی، وضعیت تابستانی و درجه‌بندی افزایش دمای شوفاژ، فقط یک دسته تنظیم کننده قرار داده است. به همین خاطر دیگر نیازی نیست که بین دسته‌های مختلف دنبال هر یک از این قابلیت‌ها بگردید.

روشن کردن پکیج دیواری بوتان مدل پارما
پکیج دیواری بوتان مدل پارما

پکیج دیواری بوتان مدل پرلا پرو

برای روشن کردن پکیج دیواری بوتان مدل پرلا پرو نیز پیش از هر گونه اقدامی ابتدا مواردی نظیر باز بودن مسیر دوکش‌ها را بررسی کنید. در این مدل پنل کنترل به صورت مخفی است. ابتدا پنل را باز کرده و به صفحه نمایشگر دیجیتال پکیج دیواری نگاه کنید.

  • نمایشگر عقربه‌ای فشار را روی ۱/۵ تنظیم کنید. در صورت مشاهده کاهش فشار، شیر کوچک زیر پکیج را باز کنید تا درجه فشار افزایش بیابد. با قرار گرفتن درجه فشار روی عدد ۱/۵ شیر را مجددا ببندید.
  • فلکه‌های متصل به شلنگ آب زیر پکیج را باز کنید.
  • از باز بودن شیر رادیاتورهای منزل اطمینان کسب کنید.
  • در فصل سرد سال ابتدا پکیج را روی حالت زمستانه قرار دهید. در عرض چند دقیقه شوفاژهای منزل شروع به گرم شدن می‌کنند. برای بررسی گرمای شوفاژ دست خود را از سمت شیر شوفاژ روی بدنه آن قرار دهید.

نکته: بخاطر داشته باشید بعد از گرم شدن شوفاژ در صورتی که مدت طولانی از آن استفاده نکرده‌اید ابتدا عمل هواگیری را انجام دهید. برای آشنایی با عملیات هواگیری پست چطور شوفاژهای خانه را هواگیری کنیم را مطالعه نمایید.

  • در فصل گرم سال برای روشن کردن پکیج کافی است تا شیرهای رفت و برگشت مدار گرمایش شوفاژ را بسته و وضعیت تابستانی را انتخاب کنید.
  • سپس دسته گرمای آب مصرفی را با چرخاندن آن در جهت موافق عقربه‌های ساعت تنظیم نمایید.

چطور پکیج‌های ایتالیایی فرولی، ناوین و وایلانت را روشن کنیم؟

با توجه به مواردی که در مورد نحوه روشن کردن پکیج‌های دیواری ایران رادیاتور و بوتان گفته شد؛ با اندکی دقت در پنل کنترل و پیدا کردن اجزای مشابه می‌توانید به سادگی سایر پکیج‌های دیواری را روشن کنید. برای آگاهی از روش‌های سرویس پکیج میتوانید پست چطور پکیج را سرویس کنیم؟ راهنمای کامل سرویس پکیچ را مطالعه نمایید.

پکیج دیواری فرولی، به جای دسته‌های کنترلی دارای یک صفحه نمایشگر و دکمه‌های افزایش و کاهش است. ضمن اینکه در این مدل نیز باید درجه فشار را در ابتدا تنظیم کنید. پس از راه اندازی، نماد شوفاژ و شیر آب در قسمت بالا و پایین صفحه نشان داده می‌شود برای تنظیم دمای هر یک از این دو باید از دکمه‌های موجود در همان قسمت استفاده کنید.

روشن کردن پکیج دیواری فرولی
پکیج دیواری فرولی

در روشن کردن پکیج وایلانت به پنل کنترل شلوغ آن توجهی نکنید. برای روشن کردن کافی است پس از چک کردن اتصالات و تنظیم درجه فشار دسته خاموش روشن را که با اعداد صفر و یک مشخص شده پیدا کرده و آن را روی عدد یک قرار دهید. در این مدل درجه حرارت آب مصرفی و گرمای شوفاژ هر یک دارای دسته‌های جداگانه‌ای هستند و با چرخاندن آن‌ها در جهت عقربه‌های ساعت می‌توانید گرمای مورد نظر خود را تنظیم کنید. برای دسترسی به برنامه‌های زمانبندی پیشرفته این مدل به دفترچه راهنمای دستگاه مراجعه کنید. ضمن اینکه استادکار با معرفی متخصصین ماهر می‌تواند اجرای تنظیمات مربوط به عملیات برنامه ریزی‌های پیشرفته و یا روشن کردن پکیج را برایتان تسریع نماید.

روشن کردن پکیج دیواری وایلانت
پکیج دیواری وایلانت

پکیج دیواری هوشمند ناوین دارای نمایشگر دیجیتالی و نمایش کد خطا است همچنین این برند کره‌ای با فشارهای پایین آب نیز عملکرد خوبی را از خود ارائه می‌دهد. پس از تنظیم فشار در محدوده معین، برای روشن کردن پکیج ناوین از کنترل از راه دور آن استفاده کنید.

روشن کردن پکیج دیواری ناوین
پکیج دیواری ناوین

دمای آب گرم مصرفی در پکیج‌ ناوین تا ۶۵ درجه سانتی گراد و گرمای شوفاژ تا ۸۵ درجه سانتی گراد قابل ارتقا است. همچنین می‌توانید پکیج را برای وضعیت تابستانی و زمستانی برنامه‌ریزی کنید.

نظرات و پیشنهادات؟

پکیج‌های دیواری در واقع جایگزین‌هایی کم هزینه، بی‌صدا و مقرون به صرفه برای آبگرمکن‌های خانگی و موتور خانه‌های پیشین هستند. آشنایی با نحوه روشن کردن پکیج‌ دیواری بسیار ساده است. در این پست سعی شد تا تنها با استفاده از علائم کاربردی و متداول موجود در مدل‌های مختلف، نحوه روشن کردن پکیج دیواری ارائه شود. شما نیز می‌توانید نظرات و تجربیات خود را در مورد کارکرد انواع پکیج‌های دیواری در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید. در صورتی که با خاموش شدن پی در پی پکیج مواجه شدید، با یک تعمیرکار مجرب تماس بگیرید. استادکار به شما کمک می‌کند تا افرادی ماهر را در محدوده خود پیدا کنید.

خدمات تعمیر و سرویس پکیج در تهران

تعمیر و سرویس پکیج

  • تعمیر پکیج دیواری و زمینی
  • نصب و راه اندازی پکیج
  • سرویس کامل پکیج
  • لوله کشی و تعویض قطعات پکیج
دریافت این خدمت از استادکار
4 نظرات
  1. saeid می گوید

    سلام لطفا اگه میشه منو راهنمایی کنید من امشب برا اولین بار پکیج خونه رو روشن کردم نمونه اینم تو مدلای بالا نبود فرق داره با اونا برچسپ بوتان داره OptIma
    فلکه ها رو باز کردم دو شاخشم به پریز برق زدم چراغش روشن شد وسطی رو زمستونی گذاشتم علامت شیر ابشو از منفی ۴ درجه چرخوندم
    این سمتش راست علامت شوفاژ زده انگار اونم بازم از منفی ۴ درجه رو به مثبت چرخوندم
    الان درجه صفر تا صدو بیستش رفته رو ۶۰
    پاینشم صفر تا چهار رو صفر ثابته
    الان خونه گرم نمیشه پکیجم یه صدای خیلی عجیب میده راهنمایم کنید خواهشا چیزی رو از قلم جاگذاشتم ؟ از کوجا بدونم اب براش وصله یا نه و این صدا از چیه منفجر نشه

  2. اصغرزمانی می گوید

    سلام و خسته نباشید،، لطفا طرز کار پکیج Eco4 ترکیه ای را میخواستم،،،چون کاتالوگ آن به زبان ترکی هست،،،

  3. Salim می گوید

    سلام.لطف کنین درفترچه راه اندازی و کار با دستگاه بارلی مدل مون پلاس برام بفرستین
    سپاس

  4. مهرداد می گوید

    سلام نحوه روشن کردن پکیج بویلر و میخواستم بی زحمت یکی از دوستان زحمتشو میکشه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × 1 =