ترفندهای نظافت منزل مخصوص تهرانی ها

0

اگر در تهران زندگی می کنید و سوالی مبنی بر اینکه “چرا انقدر خانه من زود به زود نیاز به نظافت پیدا می کند” برایتان پیش آمده، بهتر است تا انتها با ما همراه باشید. تهران، پایتخت همیشه روشن ایران از آن جاهایی است که برای زندگی کردن در آن باید زحمت زیادی را متحمل شوید. نمی توان از امکانات این کلان شهر چشم پوشی کرد اما از طرفی دیگر نمی توان ترافیک سنگین حتی در بزرگراه ها، آلودگی هوا، آلودگی صوتی، هزینه بالای زندگی و غیره را نادیده گرفت.

ما در ادامه به شما می گوییم به چه علت خانه های پایتخت نشینان زود به زود کثیف می شوند و راهکارهایی را برای نظافت منزل در تهران پیش روی شما قرار می دهیم که بتوانید در این شهر، همیشه خانه ای تمیز داشته باشد.

دلایل احتیاج به نظافت منزل در تهران و شهرهای آلوده

آلودگی هوا

اولین عامل این همه گرد و غبار در منازل تهرانی ها، آلوگی هوا است. آلودگی هوا در این کلان شهر نه تنها نفس همه را تنگ کرده بلکه ظاهر خانه ها را نیز کثیف می کند. گرد و خاک هایی که با دستمال کشیدن های دائم باز هم مهمان شمایند.

همین موضوع باعث نا امیدی خانم های خانه از گردگیری شده است. اگر در تهران سکونت دارید حتما برایتان پیش آمده که بلافاصله بعد از گردگیری ببینید که خاک روی وسایل را پر می کند. البته این مسئله در منازلی که در نقاط آلوده تر شهر قرار دارند بیشتر دیده می شود. بارها دستمال های نظافت خود را عوض کرده اید به خیال اینکه پرز می دهند اما باز این مشکل حل نشده.

یکی از راه های خلاصی از این مشکل، تعویض پنجره های خانه است. شما می توانید با نصب پنجره های UPVC، نه تنها از آلودگی صوتی بلکه از گرد و غبار هم در امان باشید. این پنجره ها هیچ فضای خالی ای ندارند تا خاک بتواند به داخل خانه شما نفوذ کند. همچنین با استفاده از این پنجره ها تا حد زیادی خودتان را از آلودگی صوتی کلان شهر دور نگه می دارید.

راه حل دوم این است که حتما پادری داشته باشید و قبل از ورود به منزل کفش های خود را از هر گونه آلودگی پاک کنید، همچنین داشتن جا کفشی دردار نیز باعث می شود خاک کفش ها مهمان شما نشود.

راه سومی هم وجود دارد و این است که از متخصصان نظافت منزل بخواهید که هر هفته منزل شما را گردگیری کنند. این افراد از پاک کننده هایی استفاده می کنند که بهتر از پاک کننده های معمولی عمل می کند و می تواند مدت طولانی تری خانه شما را تمیز نگه دارد.

دلایل احتیاج به نظافت منزل در تهران و شهرهای آلوده
یکی از راه‌های خلاصی از این مشکل، تعویض پنجره‌های خانه است. شما می‌توانید با نصب پنجره‌های UPVC، نه تنها از آلودگی صوتی بلکه از گرد و غبار هم در امان باشید.

مشغله های پایتخت نشینان

اکثر افرادی که در تهران زندگی می کنند، به بهانه انجام کارهای گوناگون و مشغله های بسیاری که دارند، زمان کافی برای نظافت منزل نخواهند داشت به همین علت خانه هایی را در این شهر می بینید که عید به عید تمیز می شوند.

خانه تکانی ای که افراد از آن فراری اند همان کارهای نکرده ای است که می توانست در طول یکسال انجام شود. اگر خانه شما هم از این مدل خانه ها است اصلا نگران نباشید. متخصصان نظافت برای همین روزها در کنار شما هستند.

شما می توانید کارهای منزل را به آن ها بسپارید و همیشه خانه ای مرتب و تمیز داشته باشد.

کفش‌ها مخصوص بیرون از خانه‌اند

در بسیاری از فیلم های خارجی می بینیم که افراد با کفش وارد خانه می شوند و باز هم خانه شان مانند دسته گل است. بسیار جای تعجب دارد اما باید گفت که این ها همه در فیلم است.

کفش های شما متعلق به بیرون از منزل اند و اگر به پوشیدن کفش عادت دارید می توانید برای داخل خانه کفش تمیزی را کنار بگذارید. به دلیل تنبلی و یا شیک ظاهر شدن، سلامتی خود و اعضای خانواده را به خطر نیاندازید. شما نه تنها با کفش های خود خاک را به داخل خانه می آورید بلکه آلودگی های بسیاری را به منزل راه می دهید.

وجود این آلودگی ها در محیط زندگی باعث بروز انواع آلرژی (تنفسی-پوستی) می‌شود و نمی‌توانید منکر آن باشید. ممکن است کفش شما خانه را گِلی نکند اما حتما آن را آلوده می کند.جالب است بدانید در بسیاری از شهرهای کوچک کشورمان، همسایگان کفش‌های خود را در همان بدو ورود به ساختمان درمی‌آورند و در جا کفشی مشترک می‌گذارند.

نظافت منزل در تهران
شما نه تنها با کفش‌های خود خاک را به داخل خانه می‌آورید، بلکه آلودگی‌های بسیاری را به منزل راه می‌دهید. کفش‌های شما متعلق به بیرون از منزلند.

هر که بامش بیش، برفش بیشتر

کمتر خانه ای را در پایتخت پیدا می کنید که وسایل کمی داشته باشد و همه چیز بسیار جمع و جور و سبک باشد. این روزها اکثر خانه ها با وسایل ریز و درشت، کمد ها و کابینت های زیاد، مبلمان های سنگین و غیره پر شده اند.

مسلم است که نظافت این منازل کار ساده ای نیست و خانم خانه نمی تواند به تنهایی از پس نظافت تمامی قسمت های منزل بر بیاید. بهتر است برای انجام نظافت این خانه ها از متخصصان نظافت منزل بهره بگیرید و یا با تقسیم کار میان اعضای خانواده و در طی چند روز خانه را کامل تمیز کنید. استخدام کارگر خانم برای نظافت منزل یکی از روش‌های مورد اطمینان هر خانم خانه داری است که می‌تواند به روش‌های مختلف آنها را به کار بگیرد.

حیوانات خانگی، بامزه های پر دردسر

یکی دیگر از دلایلی که خانه ها در تهران زود به زود نیاز به نظافت پیدا می کنند، وجود حیوانات خانگی در منازل پایتخت نشینان است. این حیوانات دوست داشتنی همانقدر که می توانند صاحب خود را سرگرم کنند، می توانند باعث زحمت هم بشوند. افرادی که در خانه خود از حیوانات نگهداری می کنند باید دائما به فکر نظافت منزل خود باشند. همچنین بعضی نکات را رعایت کنند. مثلا قبل از استفاده از شوینده ها اطمینان حاصل کنند که شوینده برای حیوان خانگی شان ضرری نداشته باشد. نکته بعدی زدودن موی حیوان خانگی است. بهتر است هر روز این کار انجام گیرد تا خانه ظاهری نامرتب پیدا نکند.

بیشتر بدانید خانه تکانی را چه زمانی و از کجا شروع کنیم؟

ترفندهای نظافت منزل در تهران
یکی دیگر از دلایلی که خانه‌ها در تهران زود به زود نیاز به نظافت پیدا می‌کنند، وجود حیوانات خانگی در منازل پایتخت‌نشینان است.

روش‌های نظافت منزل در تهران

در زیر تعدادی از این روش‌ها به همراه هزینه نظافت منزل در سال ۹۸ برایتان آورده شده است.

از طریق شرکت‌های نظافتی

شرکت‌های نظافتی که این روزها آگهی‌ آنها را در روزنامه ها و سایت ها و حتی بروشور‌های درب منزل می‌بینیم، می‌توانند به شما کمک کنند که کارگر مورد نظر خود را به راحتی پیدا کنید. این شرکت‌ها معمولا افرادی که صلاحیت آنها تائید شده است را استخدام می‌کنند تا خیال شما از اینکه فرد غریبه ای برای نظافت به خانه شما می‌آید راحت باشد.

اپلیکیشن نظافت منزل

اگر به دنبال نظافت فوری منزل هستید و می‌خواهید هر چه سریع‌تر یک کارگر خانم برای نظافت منزل تهران پیدا کنید، می‌توانید از طریق اپلیکیشن‌های نظافت منزل مانند استادکار اقدام کنید و کارگر مدنظر خود را به راحتی پیدا کنید. از طریق اپلیکیشن نظافت منزل می‌توانید به راحتی روز و ساعتی که خانه و منتظر کارگر خدماتی هستید را مشخص کرده تا آنها برای ارائه خدمات نزد شما بیایند.

اپلیکیشن نظافت منزل
اگر می‌خواهید هرچه سریع‌تر یک کارگر خانم برای نظافت منزل تهران پیدا کنید، می‌توانید از طریق اپلیکیشن‌های نظافت منزل مانند استادکار اقدام کنید.

هزینه نظافت منزل در سال ۹۸

اگر می‌خواهید از هزینه نظافت منزل در سال ۹۸ مطلع شوید، بد نیست بدانید که این هزینه به موارد مختلفی چون نظافت داخلی خانه، به همراه دیگر بخش ها مانند مشاعات و راه پله و … بستگی دارد. به طوری که نظافت منزل توسط کارگر نظافت حرفه ای به طور میانگین چیزی بین ۹۵۰۰۰ تومان تا ۱۱۴۰۰۰ تومان برای شما آب می‌خورد.

در واقع قیمت نظافت منزل توسط خانم (ویژه تا ۵ ساعت) مبلغی حدود ۹۸ هزار تومان می‌شود و هر ساعت اضافی که او مشغول به کار شود، ۱۲۰۰۰ تومان دیگر باید تقدیمش کنید. در واقع هر چه منزل بیشتر کثیف باشد و ساعت‌های زیادتری از کارگر زمان بگیرد، باید قیمت بالاتری بدهید. همین تعداد ساعت کار کردن طبق تعرفه وبسایت استادکار برای سال ۹۸، برای نظافت توسط آقا رقمی حدود ۸۵۰۰۰ تومان می‌شود و هر ساعت اضافی ۱۱ هزار تومان هزینه اضافی در بر دارد. نظافت مشاعات ساختمان نیز ۷۰ تا ۸۰ هزار تومان قیمت دارد. می توانید سفارش نظافت منزل را ثبت کنید.

جمع بندی

اکنون که با روشهای مختلف نظافت منزل در تهران آشنا شدید، کدامیک از این روشها را ترجیح می دهید و هر چند مدت اقدام به استخدام کارگر خانم برای نظافت منزل در تهران می‌کنید؟

خدمات نظافت منزل توسط آقا در استادکار

نظافت منزل

  • شستن دیوار‌ها و پنجره‌ها
  • شستن و تی کشیدن کف
  • نظافت پذیرایی‌و نظافت اتاق‌ها
  • شستن سرویس بهداشتی و حمام
دریافت این خدمت از استادکار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار + 16 =