خرابی جک کابینت و راهنمای تعمیر آن

3

کابینت‌ها یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین بخش‌های آشپزخانه هستند، در بعضی موارد حتی میتوان کابینت را گران‌ترین عضو آشپرخانه دانست، از این رو سلامت و درست کار کردن کابینت‌ها خیلی مهم است. ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که حین باز و بسته شدن درب کابینت مشکلی را حس کنید و یا متوجه شوید درب بسته نمی‌ماند، جک کابینت یک قطعه در کنار لولای آن است و مسئولیت مهمی در باز و بسته شدن درب کابینت دارد. اما خرابی جک کابینت را چگونه باید تعمیر کرد؟

انواع خرابی جک کابینت

خرابی جک کابنیت میتواند علل مختلفی داشته باشد، برخی از این موارد با انجام اقدامات اولیه قابل حل هستند اما به طور کلی، جک کابینت قابل تعمیر نبوده و آن را تعویض میکنند. اما عجله نکنید چون ممکن است شما جزو دسته‌ای باشید که خرابی جک کابینت آن‌ها بدون تعمیر رفع میشود.

خرابی جک کابینت و راهنمای تعمیر آن
خرابی جک کابینت و راهنمای تعمیر آن

خرابی جک کابینت به علت خشکی قطعات

ممکن است حین باز و بسته کردن درب کابینت با صدایی شبیه به سوت یا جیغ زدن از طرف جک کابینت مواجه شوید، در اکثر مواقع این خرابی تنها به علت خشکی قطعات است و صدایی که میشنوید بخاطر کشیده شدن دو فلز روی هم اتفاق می‌افتد و باید داخل جک کابینت را روغن کاری کنید.

  • در قدم اول، ظرف حاوی روغن خیاطی یا روغن دوچرخه و همینطور یک دستمال پارچه‌ای تهیه کنید و در کنار خود داشته باشید.
  • برای جک‌های درب کابینت‌هایی که افقی بسته میشوند باید روغن را با استفاده از روغن دان به داخل درز وسط جک بریزید، توجه کنید که روغن زیاد تاثیری در کیفیت کار ندارد اما میتواند چکه کرده و داخل کابینت را کثیف کند.
  • برای جک‌های بازویی که معمولا در کابینت‌هایی مثل خشک کن روی سینک استفاده می‌شوند میتوانید از نقطه‌ای که میله به بازویی متصل شده روغن را وارد جک کرده و چند بار درب را باز و بسته کنید تا روغن به تمام قسمت‌های آن نفوذ کرده و صدای مزاحم از بین برود.

خرابی جک کابینت به علت شکستن قطعات

یکی از عمده ترین مشکلات خرابی جک کابینت شکستن قطعات داخل جک است، کار اصلی جک را فنرها انجام میدهند که به نوعی کشیدن درب به عهده آن‌ها است. به مرور ممکن است بر اثر شکستن فنر یا دیگر قطعات داخل جک دیگر جک کابینت نتواند به درستی کار خود را انجام دهد و چیزی که شما مشاهده میکنید بی اثر بودن جک است، یعنی عملا جک نه در باز شدن و نه بسته شدن هیچ نقشی ندارد و فقط مثل یک لولا عمل میکند. اینجور موارد نیاز به تعویض جک کابینت دارد. به نظر شما چگونه باید جک کابینت را تعویض کرد؟

  • پیچ‌های جک قبلی را باز کنید و جک جدید را سر جای آن قرار دهید، سعی کنید همان مدل جک را پیدا کنید تا نیاز به سوراخ کردن مجدد درب کابینت نباشد.
  • ابتدا بدنه جک را به دیواره کابینت ببندید و آن را محکم کنید، سپس درب را سر جای خود نگهدارید و سمت دیگر جک را به درب وصل کرده و با پیچ سفت کنید.
  • در نهایت به جک جدید مقداری روغن بزنید تا به نرمی کار کند و دچار مشکل نشود.

جمع بندی

کابینت‌ها همواره یک عضو مهم آشپزخانه و همراه مهمی برای اهالی خانه هستند، خیلی مهم است که این عضو به خوبی کار خود را انجام دهد و مشکلی در استفاده از آن وجود نداشته باشد. به طور کلی ممکن است به دو دلیل خشکی قطعات و یا شکستن آنها با خرابی جک کابینت مواجه شویم که باید آن را روغن کاری و یا تعویض کرد. برای تعمیر کابینت‌ها میتوانید از استادکار کمک بگیرید و با ثبت سفارش و انتخاب نوع خدمت مورد نیاز، نوع جنس کابینت و همینطور زمان مورد نیاز منتظر باشید تا نیروی متخصص در زمان معین به محل مورد نظر شما مراجعه کرده و ارائه خدمت کند. ضمنا برای ثبت سفارش رفع خرابی جک کابینت میتوانید از لینک زیر اقدام کنید.

خدمات کابینت سازی استادکار

کابینت‌سازی

  • طراحی و ساخت کابینت آپارتمان، فروشگاهی و دکوری
  • طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه مدرن و کلاسیک
  • ساخت کابینت ام دی اف، های گلاس، ترموود، چوبی و فلزی
  • تعمیر و نصب کابینت دیواری و زمینی
دریافت این خدمت از استادکار

3 نظرات
  1. علی سیچانی می گوید

    با سلام ، جک تخت من بعد از بالا زدن کف گیر کرده و بسته نمیشه ، راه حلش چیه؟
    با تشکر
    سیچانی

  2. رستمی می گوید

    باسلام..جک بالای سینک آشپزخونه خیلی شل شده و نمی ایستد و سریعا بسته میشود..علت چیست

  3. Amir می گوید

    سیچانی؟؟???اینم فامیلی بود ما خبر نداشتیم?

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده − 10 =