نظم‌دهی اتاق کودک با ایده‌های جالب و مادرانه

0

اسباب‌بازی‌های به‌هم ریخته روی زمین، لباس‌های پخش و پَلا شده و درب‌های نیمه‌باز کمد کودک صحنه آشنایی به نظر می‌رسد؟‌ اگر در خانه کودک بازیگوشی دارید، حتما می‌دانید که برای فرزند شما چندان سخت نیست که همه خانه را به اتاق بازی خود تبدیل کند! گاهی با خودتان فکر می‌کنید اسباب‌بازی‌ها در طول شب تکثیر می‌شوند و آن زمان وضعیت به حالتی می‌رسد که مجبورید حتی از زیر مبل و تخت نیز قطعات لگوی فرزندتان را جمع‌آوری کنید! برای جمع و جور کردن فضا و نظم‌دهی اتاق کودک این ایده‌های خاص می‌توانند آشفتگی را از اتاق کودک شما کم کند. با استادکار همراه باشید.

ایده‌های نظم‌دهی اتاق کودک

برای مرتب‌سازی اتاق کودک خود می‌توانید از موارد زیر ایده بگیرید.

استفاده از کمد دیواری

شما می‌توانید یک کابینت چوبی یا کمد دیواری روی دیوار اتاق کودک خود نصب کنید تا بتوانید انواع اسباب‌بازی را داخل آن مخفی کنید و از شلوغ به نظر رسیدن اتاق جلوگیری کنید. نصب کابینت یا کمد موجب می‌شود که زیر کمد فضایی برای وسایلی که به راحتی درون کمد جا نمی‌شود، به وجود آید و به زیبایی و مرتب بودن اتاق کمک ‌کند.

اضافه کردن میز تحریر

یک میز تحریر برای فرزند خود تهیه کنید. میز تحریر به مرتب سازی اتاق و بزرگ‌تر دیده شدن اتاق کودک کمک می‌کند. کودک بدون اینکه وسایلش را روی زمین پخش کند، از این میز برای نقاشی، کارهای هنری و کاردستی استفاده می‌کند.

میز می‌تواند فضایی برای پنهان کردن سطل زباله اتاق کودک، نگهداری کتاب‌ها، دفترها یا حتی اسباب‌بازی‌ها فراهم کند. همچنین می‌توانید بالای میز یک شلف دکوری نصب کنید تا اسباب‌بازی‌ها مورد علاقه و چند کتاب که قبل از خواب برایش می‌خوانید را آنجا قرار دهید. برای نظم‌دهی اتاق خواب کودک خوب است در مورد فنگ شویی اتاق کودک و اصول آن نیز بیشتر بخوانید.

ایده‌های جالب برای چیدمان و مرتب‌سازی اتاق کودکان
روی میز تحریر پسر یا دختر خود گلدان بگذارید و لوازم تحریرش را مرتب روی آن بچینید.

سبدهای پلاستیکی و سطل‌های بزرگ

حتما سبدهای رخت چرک را در فروشگاه‌ها دیده‌اید. این سبدها یک ایده نظم‌دهی اتاق کودک هستند و می‌توانید درون این سبدها به جای لباس چرک، اسباب‌بازی بریزید. از سبدهای گود نیز می‌توانید برای این منظور استفاده کنید. با استفاده از سطل‌های پلاستیکی و سبد اسباب‌بازی اتاق کودک در اندازه‌ها و رنگ‌های مختلف، می‌توانید بسیاری از وسایل و اسباب‌بازی‌ها را در اتاق کودک مرتب کنید و آنها با نظم و ترتیب بچینید.

نصب آویز پشت درب

آویزی پشت درب اتاق کودک آویزان کنید و لباس‌های اضافه او را از زمین برداشته و آنجا آویزان کنید. یک جاجورابی مخصوص آویزان کنید و به کودک آموزش دهید بسیاری از وسایل کوچک خود همچون کلاه، جوراب و… را در جای مخصوص خود قرار دهد. این آویز کاربردی، به نظم‌دهی اتاق کودک و جمع شدن وسایل شخصی او کمک زیادی می‌کند. در مورد نکاتی که باید در هنگام خرید فرش اتاق کودک مد نظر بگیریم هم بخوانید.

راهکارهای نظم‌دهی به اتاق خواب دخترانه و پسرانه
از آویزهای پشت در استفاده کنید تا دیگر لباس‌های کودک‌تان را پشت شده روی تخت و زمین نبینید.

قفسه‌ای برای کتاب‌ها

حتما کتابخانه‌های فلزی که با قفسه‌های مشبک ساخته شده‌اند را دیده‌اید. با تهیه قفسه فلزی و اتصال آنها با لولای پلاستیکی و پایه نگهدارنده، فضایی برای قرار دادن کتاب‌های کودک خود ایجاد کنید. این قفسه را می‌توانید از دیگر متریال‌ مانند چوب نیز تهیه کنید.

از این قفسه‌ها می‌توان برای مرتب‌سازی دیگر وسایل کودک مانند کفش، دفتر تکالیف مدرسه، لوازم تحریر و حتی اسباب‌بازی‌ها نیز استفاده کرد که بسیار هم کاربردی است.

سبدهای تقسیم‌کننده

از سبدهای تقسیم‌کننده وسایل کودک استفاده کنید و آن‌ها را داخل کمد او قرار دهید. این سبدها خصوصا برای اسباب‌بازی‌های ریز بسیار مفید هستند. روی هر کدام از سبدها برچسبی بزنید و اقلامی که داخل آن وجود دارتد را بنویسید تا کودک بداند که داخل آن سبد چه چیزهایی نگهداری می‌شود.

اگر مایل هستید وسایل مختلف اتاق کودک خود را دسته‌بندی و نظم‌دهی کنید، می‌توانید از سبدهای آویزان استفاده کنید که در اندازه‌های مختلف تولید می‌شوند و بسیار ارزان هستند. این سبدها فضای خوبی فراهم می‌کنند تا وسایل کوچک و اسباب‌بازی‌های گوناگون که دارای شکل‌های متفاوتی هستند و به نظر می‌رسد در هیچ کمدی قرار نمی‌گیرند را در آنها نگهداری کنید.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

شلف‌های دیواری

پیش‌تر هم گفتیم که استفاده از شلف می‌تواند یک ایده برای مرتب شدن اتاق باشد و به عنوان ویترین اسباب‌بازی اتاق کودک در نظر گرفته شود. بهتر است بیشتر به این ایده فکر کنید و یک شلف ساده به اتاق کودک خود اضافه کنید. همان‌طور که در تصویر می‌بینید یک قفسه چوبی کوچک در این فضا توانسته علاوه بر اینکه به اتاق سبک خاصی ببخشید، از بار وسایل اضافه اتاق کم کند.

چند قفسه شناور را روی دیوار اتاق نصب کنید و با استفاده از گیره و نخ، کاغذ‌های نقاشی شده و دیگر وسایل او مانند کش و گیره‌های مو را به آن آویزان کنید. این ایده برای نظم‌دهی به اتاق خواب دخترانه مناسب است. در حال حاضر می‌توانید از انواع شلف‌های موجود در بازار استفاده و آن را در ارتفاع مناسب نصب کنید.

مدل شلف و ویترین اسباب بازی اتاق کودک
شلف‌ها هم سبکی خاص به اتاق کودک می‌بخشند و هم می‌توانند موجب شوند وسایلی چون کتاب، ساعت، تابلو و اسباب بازی را از کف زمین جمع شوند.

مرتب كردن كمد ديواري

یکی دیگر از قسمت‌هایی که در نظم‌دهی اتاق کودک باید به آن توجه کنید، کمد دیواری یا کمد لباس‌های کودک است. برای مرتب كردن كمد لباس کوچک سعی کنید لباس‌ها را با نظم خاص کنار هم آویزان کنید. بهتر است در کمد، لباس‌های هر فصل را نزدیک‌تر به درب و باقی را در قسمت پشتی کمد نگهداری کنید. بهتر است برای نظم بیشتر لباس‌های آستین بلند را کنار هم و لباس‌های آستین کوتاه را کنار هم قرار دهید. در این حالت کودک به راحتی می‌تواند لباس مورد علاقه خود را پیدا کند.

سعی کنید در کمد اتاق کودک‌تان هر قسمت کمد را به وسیله خاصی اختصاص دهید مثلا کفش‌ها و شلوارها را در بخش جداگانه بچینید. به این ترتیب با منظم شدن وسایل در کمد، پیدا کردن هر لباسی آسان‌تر می‌شود. خواندن مقاله چگونه اتاق بچه را تمیز نگه داریم نیز توصیه می‌شود.

استفاده کیف‌ یا کاور لباس

با استفاده از کیف‌های جادار یا کاور لباس می‌توانید لباس‌های فصل گذشته را جمع‌آوری و آنها را به زیر تخت یا کمد کودک خود منتقل کنید تا فضای کمد نیز بهینه‌سازی شود. بنابراین در فصل بهار لباس‌های ضخیم و زمستانی فرزند دلبندتان را داخل کاور لباس گذاشته و آن را زیر تخت او قرار دهید.

انواع متنوع کیف و جعبه با ابعاد مختلف در نظم‌دهی اتاق کودک کمکتان می‌کند. با خرید سایز مناسب آنها، به سامان‌دهی فضای اتاق کمک کنید. کودکان باکس و جعبه‌های رنگی را دوست دارند و حتی می‌توانید زیر آنها چرخ اضافه کرده و آن را به نوعی به وسیله سرگرم کننده کودک تبدیل کنید. به این صورت داخل و خارج کردن این جعبه‌ها از زیرتخت هم برای او و هم برای شما راحت‌تر می‌شود.

ایده‌های کاربردی برای مرتب كردن كمد لباس کوچک
لباس‌های زمستانی یا تابستانی که گذشت را جمع کنید و با کمک این کاورها یا جعبه‌ها به زیر تخت منتقل کنید.

فضای ذخیره‌سازی زیر تخت

از ابتدا تخت اتاق خواب کودک خود را به گونه‌ای بخرید که زیر آن فضای ذخیره‌سازی داشته باشد تا لباس‌ها و وسایل اضافی را به آن منتقل کنید. انتخاب تخت‌خواب‌هایی که در فضای زیرین خود دارای کشو و در تخته پشتی دارای قفسه هستند، باعث می‌شود فضای نگهدارنده اتاق کودک به حداکثر برسد. توصیه می‌شود به کودکتان یاد دهید تا پس از بیدار شدن از خواب، روتختی‌ را مرتب کند. این آموزش به نظم‌دهی اتاق کودک و تمیزی آن کمک بزرگی می‌کند.

جمع‌بندی

نظم‌دهی اتاق کودک آن قدرها که فکر می‌کنید، سخت نیست. برای سبک شدن بار آن از دوش خود خوب است بچه‌ها را با خود همراه کنید، این کار برای آنها نوعی تفریح و سرگرمی است و مسلما از اینکه مسئولیتی به دوش‌شان می‌گذارید، احساس اعتماد به نفس خواهند کرد.

منبع: Thespurce

خدمات نظافت منزل توسط آقا در استادکار

نظافت منزل

  • شستن دیوار‌ها و پنجره‌ها
  • شستن و تی کشیدن کف
  • نظافت پذیرایی‌و نظافت اتاق‌ها
  • شستن سرویس بهداشتی و حمام
دریافت این خدمت از استادکار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده + ده =