بررسی کد خطا یا کد ارور ماشین لباسشویی ایندزیت

0

ماشین های لباسشویی هوشمند امروزه کار عیب یابی و تعمیر خود را راحت کرده اند. پنل هایی که ارور ماشین لباسشویی را نشان می دهد، می تواند یک راهنمای بسیار مناسب برای شناخت و اقدام برای برطرف کردن مشکل باشد. ماشین لباسشویی ایندزیت به عنوان یکی از محبوب ترین مدل های لباسشویی نیز ممکن است با ارورهایی مواجه شود. در این مقاله در خصوص ارور ماشین لباسشویی ایندزیت و همچنین انواع روش های عیب یابی ماشین لباسشویی ایندزیت صحبت خواهیم کرد. با استادکار همراه باشید .

کد خطا یا کد ارور های ماشین لباسشویی ایندزیت که در این مقاله بررسی می شود از کد خطای F1 تا کد خطای F20 می باشد همچنین دلیل چشمک زدن ماشین لباسشویی ایندزیت نیز به همراه کد خطاهای آن بررسی می شود. بهتر است برای ارور ماشین لباسشویی ایندزیت بدون نمایشگر از یک متخصص کمک بگیرید .

امیدواریم بتوانیم کمک کرده باشیم که تعمیر لباسشویی ایندزیت را خودتان انجام دهید، شما حق انتخاب دارید که از یک متخصص نیز برای تعمیر ماشین لباسشویی ایندزیت کمک بگیرید .

نصب و تعمیر لباسشویی

نصب و تعمیر لباسشویی

  • تعمیر انواع لباسشویی ایرانی و خارجی
  • سرویس ماشین لباسشویی دوقلو، سطلی و در از جلو
  • راه اندازی و نصب انواع ماشین لباسشویی
  • تعمیر انواع برندهای لباسشویی بوش، سامسونگ، ال جی، پاکشوما، ایندزیت، آبسال، اسنوا و...
دریافت این خدمت از استادکار

ک ایندزیت مدت هاست مدل های هوشمندی روانه بازار کرده که در هنگام بروز اغلب مشکلات با اعلام یک ارور، کاربر را در جریان مشکل قرار می دهند

شناخت ماشین لباسشویی ایندزیت

ماشین لباسشویی ایندزیت به عنوان یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین ماشین های لباسشویی در بازار ایران، مدت هاست مدل های هوشمندی روانه بازار کرده که در هنگام بروز اغلب مشکلات با اعلام یک ارور، کاربر را در جریان مشکل قرار می دهند. این ارورها که به سادگی از روی پنل مخصوص دستگاه قابل رویت هستند، راهنمای اولیه بسیار خوبی برای شناخت و اقدام برای برطرف کردن عیب پیش آمده به شمار می روند.

بررسی این کدهای خطا و آشنایی با معنی هرکدام از آنها به کاربران کمک می کند برای تعمیر ماشین لباسشویی ایندزیت اقدام مناسب را انجام دهند. در برخی موارد اشکالات در روند کار ماشین لباسشویی ایجاد می شود که بدون حضور تعمیرکار هم قابل رفع هستند و کاربر می تواند به راحتی آن اشکال را برطرف کند. همین مسئله باعث می شود اهمیت شناخت ارورهای ماشین لباسشویی ایندزیت بیشتر به چشم بیاید.

عیب یابی ماشین لباسشویی ایندزیت

باید به این نکته توجه داشته باشید که این ارورها، ارورهای مشترک برای اغلب مدل های این مارک از ماشین لباسشویی هستند. ممکن است در برخی مدل ها، شما کدهای خطایی مشاهده کنید که در این فهرست نیامده باشد. در صورت مشاهده چنین کدهای خطایی حتما با نمایندگی های ایندزیت یا یک سرویس کار مجرب تماس بگیرید و درخواست راهنمایی کنید.

بیشتر بدانید راهنمای خرید شوینده ماشین لباسشویی

ک باید به این نکته توجه داشته باشید که این ارورها، ارورهای مشترک برای اغلب مدل های این مارک از ماشین لباسشویی هستند

کد خطای F1

این کد خطا زمانی نمایان می شود که روند کاری ماشین مختل شده باشد. در بسیاری از موارد با قطع جریان برق ورودی به ماشین برای دو تا سه دقیقه و ریست شدن پنل، این ارور برطرف می شود. با توجه به اینکه این ارور مرتبط با برد الکترونیکی دستگاه است در صورتی که با ریست شدن سیستم ارور برطرف نشد، حتما از یک سرویس کار بخواهید ماشین لباسشویی شما را بررسی کند.

کد خطای F2

این کد خطا مربوط به برد موتور است. اگر دیگ ماشین دچار مشکل شده باشد این ارور را روی دستگاه مشاهده خواهید کرد. توصیه اکید می شود در این شرایط از یک متخصص بخواهید موتور ماشین شما را بررسی کند. همانطور که بارها در استادکار تاکید کردیم موتورهای برقی وسایل به ظاهر ساده ای هستند اما سرویس آنها یک کار کاملا تخصصی است.

کد خطای F3

این کد خطا مربوط به بخش سنجش درجه حرارت است. ممکن است مشکل از وضعیت دمای آب گرم هنگام شست و شو یا وضعیت خشک کن باشد. مطمئن شوید سیستم تنظیم دمای ماشین متصل است و کار می کند. این بخش معمولا شامل گارانتی می شود و باید توسط نمایندگی بررسی شود.

ک کد خطای F3 مربوط به بخش سنجش درجه حرارت است

کد خطای F4

این کد زمانی ظاهر می شود که مشکلی در سوئیچ فشار ماشین لباسشویی ایجاد شده باشد. در صورت بروز این ارور سوئیچ فشار را بررسی کنید و مطمئن شوید جسم خارجی باعث ایجاد مشکل نشده باشد. لوله تغذیه سوئیچ را هم بررسی کنید.

کد خطای F5

این ارور هم مربوط به سوئیچ فشار است. این ارور زمانی ظاهر می شود که این سوئیچ روی حالت پر قفل شده باشد. زمانی که این ارور ظاهر می شود در ماشین هم باز نخواهد شد. این ارور ممکن است به دلیل گرفتگی فیلتر پمپ باشد. گرفتگی لوله تخلیه هم ممکن است دلیل دیگر این کد خطا باشد. برای رفع این کد خطا مجاری خروجی را چک کنید.

کد خطای F6

این کد خطا مربوط به درب ماشین لباسشویی است. در این حالت، در ماشین باز یا بسته نمی شود. در این حالت اگر جسم خارجی مانع تغییر وضعیت در نیست توصیه می شود با یک تعمیر کار مجرب تماس بگیرید تا تعمیر لباسشویی ایندزیت را بر عهده بگیرد.

ک کد خطای F6 مربوط به درب ماشین لباسشویی است

کد خطای F7

چشمک زدن ماشین لباسشویی ایندزیت

این ارور هم مرتبط با برد الکترونیکی ماشین است. در بعضی موارد این کد خطا زمانی ظاهر می شود که رله گرمکن با مشکل مواجه باشد. همانطور که قبلا هم اشاره شد توصیه می شود با مشاهده کدهای خطای مرتبط با بخش های الکترونیکی، از یک تعمیرکار مجرب کمک بگیرید خصوصا اگر با چشمک زدن ماشین لباسشویی ایندزیت مواجه شدید.

کد خطای F8

کد خطای مشابه کد قبلی و مرتبط با گرمکن ماشین لباسشویی است. در این حالت هم توصیه می شود از یک تعمیرکار کمک بگیرید. ممکن است با بررسی سوئیچ فشاری و اتصالات بتوانید مشکل را خودتان برطرف کنید.

کد خطای F9

چشمک زدن ماشین لباسشویی ایندزیت

مرتبط با مشکلات نرم افزاری یا ایراد در سیم کشی است. چشمک زدن ماشین لباسشویی ایندزیت هم به همین دلیل اتفاق می افتد. برای رفع این ارور یک بار دستگاه را خاموش و بعد از دو تا سه دقیقه دوباره روشن کنید. اگر مشکل رفع نشد، برد شما نیاز به برنامه ریزی مجدد دارد.

کد خطای F10

این کد هم مرتبط با سوئیچ فشار است. بروز این خطا به معنای ناتوانی سنسور داخل سوئیچ فشار در تشخیص وضعیت است. اتصالات سوئیچ فشار و ماژول را بررسی کنید. همچنین لوله متصل به سوئیچ را بررسی نمایید تا مطمئن شوید پودر شوینده داخل آن گیر نکرده است.

ک برای رفع این خطای F10 اتصالات سوئیچ فشار و ماژول را بررسی کنید

کد خطای F11

مرتبط با پمپ ماشین لباسشویی است. اگر پمپ کار نکند این کد خطا ظاهر می شود. پمپ، اتصالات و متعلقات آن را بررسی کنید. در اغلب موارد برای رفع عیب یابی ماشین لباسشویی ایندزیت در این خطا نیاز به همکاری یک تکنسین دارید.

کد خطای F12

این کد خطا مرتبط با برد الکترونیکی ماشین است. درواقع در این حالت، برد کنترلی بالای دستگاه با برد کنترلی اصلی دستگاه ارتباطی برقرار نمی کند. اتصالات و سیم کشی بردها را چک کنید و در صورتی که خطای نشان داده شده پس از روشن و خاموش کردن لباسشویی همچنان باقی ماند، با تکنسین مجرب تماس بگیرید.

کد خطای F13

این کد خطا مرتبط با مشکل در تعیین دمای خشک کن است. در این حالت دمای دستگاه بالاتر از حد معمول می رود. بررسی کنید که جریان هوا مسدود نشده باشد و موتور فن گیر نکرده و یا نسوخته باشد.

کد خطای F14

این کد خطا هم در ماشین های دارای خشک کن ظاهر می شود. رفع این کد خطا هم نیازمند تجربه و تخصص است.

کد خطای F15

مرتبط با گرمکن ماشین لباسشویی است. این ارور زمانی ظاهر می شود که آب گرم نمی شود یا شستشو ناگهان متوقف می شود. اگر این کد خطا را مشاهده کردید حتما با یک تعمیرکار مجرب تماس بگیرید.

ک ارور F15 زمانی ظاهر می شود که آب گرم نمی شود یا شستشو ناگهان متوقف می شود.

کد خطای F16

این کد خطا مرتبط با دیگ ماشین لباسشویی است. این کد در ماشین هایی که درب آنها از بالا باز می شود ظاهر می شود. این ارور مرتبط با سنسور موقعیت دیگ است و رفع آن نیاز به تخصص دارد.

کد خطای F17

این کد خطا یکی از شایع ترین کدهای خطا به شمار می رود و مرتبط با قفل در دستگاه است. اگر قفل در ماشین لباسشویی مشکلی داشته باشد معمولا نیاز به تعویض دارد و قابل تعمیر نیست.

کد خطای F18

این کد یکی از پیچیده ترین و در عین حال خطرناک ترین کدهاست. در این حالت کارکرد پنل ماشین با مشکل مواجه شده و نیاز به بررسی توسط متخصص مجرب دارد.

ک در کد خطای F18 کارکرد پنل ماشین با مشکل مواجه شده و نیاز به بررسی توسط متخصص مجرب دارد.

کد خطای F19

این کد خطا مربوط به بخش خشک کن است و رفع آن فقط از عهده تعمیرکار مجرب بر میاید.

کد خطای H20

این کد زمانی ظاهر می شود که مشکلی در آبگیری ماشین ایجاد شده باشد. جهت رفع ارور h20 ابتدا شیلنگ متصل به سوئیچ فشار را هوادهی کنید تا از عدم گرفتگی آن مطمئن شوید. سپس لوله های ورودی آب و شیر برقی متصل به دستگاه را بررسی نمایید تا مسدود نبوده و کاملا باز باشند.

نصب و تعمیر لباسشویی

نصب و تعمیر لباسشویی

  • تعمیر انواع لباسشویی ایرانی و خارجی
  • سرویس ماشین لباسشویی دوقلو، سطلی و در از جلو
  • راه اندازی و نصب انواع ماشین لباسشویی
  • تعمیر انواع برندهای لباسشویی بوش، سامسونگ، ال جی، پاکشوما، ایندزیت، آبسال، اسنوا و...
دریافت این خدمت از استادکار
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

12 + سه =