تعمیر و عیب یابی یخچال صنعتی و ویترینی چگونه انجام می شود؟

0

یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های صاحبان سوپرمارکت یا آبمیوه‌فروشی‌ها، سالم بودن یخچال‌های صنعتی و یا ویترینی‌شان است. همواره مراقب هستند که نکند موتور یخچالشان بسوزد، علت سوختن موتور یخچال چیست ؟ گاز یخچال ویترینی پر است و یا نیاز به شارژ دارد؟ یخچال خوب سرد می‌کند؟ مواد غذایی که در آن‌ها قرار می‌دهند، سالم و شاداب باقی می‌مانند؟ و هزاران دغدغه ی دیگر که در ادامه‌ی این مقاله به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

بنابراین اگر در حوزه ‌ی مواد غذایی و یا دارویی و… فعالیت می‌کنید و سلامت یخچال‌ها برایتان مهم است با ما در مقاله “تعمیر و عیب یابی یخچال صنعتی و ویترینی” همراه باشید و به بررسی مشکلات آن‌ها بپردازید. در ابتدا بهتر است یک تعریف جامع و کامل از این یخچال‌های صنعتی داشته باشیم و سپس هریک از اجزای آن را معرفی کرده و در ادامه مشکلات و عیوبی که امکان دارد در آن ها رخ دهد را بیان کنیم.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

یخچال صنعتی چیست ؟

یکی از وسایل بسیار پرکاربرد در صنایع غذایی، دارویی و… یخچال‌های صنعتی هستند. این یخچال‌ها در ابعاد و اندازه‌های مختلف برای مصارف گوناگون ساخته‌شده‌اند. البته باید این نکته را یادآوری کرد که یخچال‌هایی که در صنعت داروسازی استفاده می‌شوند، با مدل‌هایی که در فروشگاه‌ها و سوپر مارکت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند از نظر ویژگی‌هایی همچون اندازه و دمای تولیدی متفاوت هستند.

کار این یخچال‌ها حفظ شادابی و سلامت مواد غذایی در مدت زمان طولانی است. این یخچال‌ها بنا به ظرفیتشان برای آشپزخانه‌های بزرگ صنعتی استفاده می‌شوند.

یخچال‌هایی که در صنعت داروسازی استفاده می‌شوند، با مدل‌هایی که در فروشگاه‌ها و سوپر مارکت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند از نظر ویژگی‌هایی همچون اندازه و دمای تولیدی متفاوت هستند.
یخچال‌هایی که در صنعت داروسازی استفاده می‌شوند، با مدل‌هایی که در فروشگاه‌ها و سوپر مارکت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند از نظر ویژگی‌هایی همچون اندازه و دمای تولیدی متفاوت هستند.

چند نوع یخچال فریزر صنعتی داریم؟ ویژگی‌های یک یخچال صنعتی خوب چیست؟

یخچال فریزرهای صنعتی در مدل‌های صندوقی، ایستاده و خوابیده و در ابعاد ۵۰ تا ۱۵۰ سانتی متر تولید می‌شوند. این یخچال‌ها بنا به نوع کاربری‌شان برای نگهداری مواد غذایی ، مواد گوشتی، مواد دارویی و هر نوع ماده‌ای که برای نگهداری نیاز به سرما دارد، استفاده می‌گردند.

یک یخچال فریزر مناسب و باکیفیت سرمای تولیدی‌اش در تمامی قسمت‌ها یکسان و ثابت است. علاوه بر این باید مطمئن شد که در تمامی قسمت‌ها، مانند موتور و اجزای مختلف یخچال از قطعات اصل و با کیفیت ساخته‌شده و فضای موتور و کندانسور کاملا مناسب است.

رعایت تمامی موارد گفته شده نشان می‌دهد که یخچال فریزر صنعتی از لحاظ کارایی و مصرف انرژی سیستمی مناسب دارد. این نوع یخچال‌ها با توجه به اندازه و حجم سرمایی تولید شده،  انرژی برق زیادی مصرف می کنند. به همین دلیل توجه به این نکات در زمان خرید و انتخاب آنها می‌تواند خریدشان را مقرون به صرفه کند.

بیشتر بدانید مینی چیلر چیست و چگونه کار می کند؟

برای تهیه یخچال صنعتی باید از کارشناس فروش در این زمینه کمک گرفت. چون اندازه این یخچال‌ها با نوع خانگی‌شان متفاوت است. قیمت یخچال صنعتی بر اساس نوع و اندازه آن متفاوت است.
برای تهیه یخچال صنعتی باید از کارشناس فروش در این زمینه کمک گرفت. چون اندازه این یخچال‌ها با نوع خانگی‌شان متفاوت است. قیمت یخچال صنعتی بر اساس نوع و اندازه آن متفاوت است.

اجزای یخچال صنعتی چیست؟

این اجزا شامل کمپرسور یا موتور، ترموستات، کندانسور و اوپراتور است که در ادامه هریک از آن‌ها به طور مفصل توضیح داده می‌شود.

کمپرسور یخچال صنعتی چیست؟

کمپرسور یا موتور یخچال بخار گاز را تبدیل به مایع می‌کند و گاز را فشرده کرده و در لوله‌های کندانسور و مدار گاز هدایت می‌کند. این بخش از دو قسمت الکترونیکی و مکانیکی تشکیل شده‌‌است. قسمت الکترونیکی، یک الکتروموتور از نوع آسنکرون بوده که وظیفه‌اش حرکت قسمت مکانیکی است. قسمت مکانیکی شامل یک سیلندر بوده که پیستون آن توسط هسته‌ی موتور الکتریکی به حرکت در می‌آید. حرکت رفت و برگشتی پیستون باعث ایجاد حالت مکش و دمیدن می‌شود. اگر احساس کردید، کمپرسور یخچال دچار مشکل شده می توانید برای عیب یابی یخچال صنعتی و ویترینی از کارشناسان استادکار کمک بگیرید.

ترموستات یخچال صنعتی چیست؟

قطع و وصل شدن جریان برق به کمپروسور برعهده‌ی ترموستات است. زمانی که دمای یخچال بالا می‌رود با وصل شدن جریان برق ترموستات کارش شروع شده و شروع به سرد کردن فضای داخلی یخچال می‌کند و زمانی که دما پایین باشد، جریان برق را از کمپرسور قطع می‌کند. اگر ترموستات یخچال شما آسیب دید و نیاز به تعویض داشت باید بدانید قیمت ترموستات یخچال وابسته به نوع آن، اصل یا چینی بودنش فرق می‌کند. برای تعویض و یا تعمیر آن بهتر است از کارشناسان متخصص در این رابطه کمک بگیرید.

تعمیر یخچال فریزر

تعمیر یخچال فریزر

  • تعمیر یخچال فریزر
  • تعمیر یخچال ساید‌بای‌ساید
  • تعمیر یخچال فروشگاهی
  • تعمیر یخچال صندوقی
دریافت این خدمت از استادکار

کندانسور یخچال صنعتی چیست؟

در یخچال‌های صنعتی لوله‌های شبکه‌ای در قسمت پشتی یخچال وجود دارد که کارش تبدیل بخار به مایع است. این بخش همان طور که گفته‌شد به صورت شبکه‌ای از لوله‌ها و یا رادیاتور در یخچال‌های بسیار بزرگ بوده که برای فرایند میعان از آن استفاده می‌شود.

اوپراتور یخچال صنعتی چیست؟

اوپراتور قطعه‌ای است که برای سرماسازی در یخچال استفاده می‌شود. زمانی که احساس کردید یخچال سرما نداشته و سرد نمی‌کند، می‌تواند مشکلی در این قسمت باشد.

عیب ها و مشکلات رایج یخچال‌های صنعتی چیست؟

  1. کمپرسور یا موتور یخچال صنعتی کار می‌کند اما سرمایی تولید نمی‌گردد
  • مقدار گاز مدار پایین بوده و یا گاز کم شده‌است.
  • فن کندانسور یخچال صنعتی از کار افتاده‌است.
  • کمپرسور یخچال صنعتی شما فقط روشن بوده و توان جابه‌جایی گاز را ندارد.
  1. موتور یخچال صنعتی به صورت مدوام کار نمی‌کند، چند ثانیه کار کرده و دوباره خاموش می‌شود
  • به احتمال قوی با تعویض خازن مشکل حل می‌گردد. با توجه به بالا رفتن آمپر مصرفی، کمپروسور اورلود شده و نیاز به تعمیر یا تعویض دارد.
  1. تنظیم ترموستات دیجیتالی و آنالوگ یخچال‌های صنعتی و ویترینی چگونه‌است؟
  • با نگه داشتن کلید Set عدد شروع به تغییر می‌کند در نتیجه دمای یخچال هم تغییر خواهد کرد. دمای فریزر صنعتی باید بین ۵ و ۴ و دمای فریزر صنعتی باید ۱۸- درجه سانتی گراد باشد.
  1. قدرت کمپرسور یخچال صنعتی و یا ویترینی چقدر است؟
  • قدرت موتور مکانیکی یخچال صنعتی با واحد (HP) اسب بخار سنجیده می‌شود و معمولا از ۱۰/۱ شروع و ۸/۱، ۶/۱، ۵/۱، و…ادامه می‌یابد، قدرت الکترونیکی آن هم با واحد وات بیان می‌شود و از ۷۴ شروع شده و تا ۷۳۶ ادامه می‌یابد.

بیشتر بدانید اموزش تعویض ترموستات یخچال فریزر

  1. چرا رادیات یا اوپراتور یخچال صنعتی یا ویترینی یخ می‌زند؟
  • در حالت طبیعی رادیاتورها یخ نمی‌زنند. اگر این اتفاق بیافتد، گاز دستگاه کم شده‌است و یا ترموستات به خوبی کار نمی‌کند، دلیل سوم می‌تواند این باشد که اجناس داخل یخچال بیش از حد نزدیک اوپراتور گذاشته شده و راه سرد کردن هوا گرفته شده‌است. دلیل نهایی هم می‌تواند، نوارهای در یخچال باشد که امکان دارد پاره شده‌باشند.
  1. مقدار شارژ گاز یخچال ویترینی یا صنعتی چقدر است؟
  • با توجه به سابکول و سوپر هیت یخچال مقدار گاز متفاوت است. گازگیری در یخچال‌های صنعتی و ویترینی تفاوت‌های زیادی با کولر گازی و یخچال‌های خانگی دارد. این امر به نوع گاز مصرفی، فاصله کمپرسور تا اواپراتور و دمای محیط خارجی و فصل و دمای هوا دارد. دستگا‌ه هایی که در تابستان فول گاز شده‌اند، در زمستان باید دوباره سرویس و شارژ گاز شوند.
  1. علت سوختن موتور یخچال چیست؟
  • افزایش دمای موتور یخچال باعث از بین رفتن عایق سیم پیچ موتور و در نهایت اتصال سیم پیچ موتور می‌گردد.
  • تحلیل و تجزیه روغن کمپرسور یکی دیگر از دلایلی است که باعث بروز ایراد مکانیکی و در نهایت سوختن موتور یخچال می‌شود.
  • گرفتگی در فیلتر درایو یکی دیگر از دلایلی است که سبب مسدود شدن مسیر رفت و برگشت مبرد شده و فشار بیشتری به کمپرسور وارد می‌کند.
  • تغییر ولتاژ برق یا همان نوسانات برق موجب سوختن موتور یخچال صنعتی می‌شود.

در نهایت هرکدام از اتفاق‌هایی که مطرح شد برای یخچال صنعتی شما رخ داده باشد، کارشناسان استادکار در خدمت شما هستند تا در سریع‌ترین فرصت زمانی و با قیمت مناسب آن را حل کنند.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

سخن پایانی

یخچال‌های صنعتی و ویترینی، همان یخچال‌هایی هستند که در زندگی روزمره در رستوران‌ها، قنادی‌ها، قصابی و.. همه‌ی ما می‌بینیم. این یخچال‌ها هوای گرم محیط را به بیرون انتقال داده و از این طریق هوای داخل یخچال را سرد نگه می‌دارند تا مواد غذایی درون یخچال سالم و تازه باقی بماند. اندازه‌ی این یخچال‌ها همان طور که گفته‌شد متفاوت و متناسب با نوع استفاده از آنهاست. اما مطرح‌ترین آن‌ها یخچال صنعتی عمودی یا ایستاده، خمیده و کابینتی یا صندوقی است.

منابع: نگین سرما | سرویس برتر | سرویس کالا | یخچال صنعتی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 − سیزده =