راهنمای نصب و تعویض درب توالت فرنگی

خراب شدن درب توالت فرنگی مشکلات زیادی را به دنبال دارد؛ یکی از پرکاربردترین بخش‌ توالت فرنگی که ممکن است به دلایل زیادی دچار شکستگی و آسیب شود. به همین دلیل آشنایی با تعویض درب توالت فرنگی می‌تواند به شما کمک کند تا هرچه سریع‌تر مشکل به وجود آمده را برطرف کنید. در این مقاله از استادکار همراه ما باشید تا با تعویض درب توالت فرنگی و همچنین روش نصب لولای درب توالت فرنگی بیشتر آشنا شویم.

انواع درب توالت فرنگی

حتماً می‌دانید که درب توالت فرنگی انواع و اشکال متفاوتی دارد و این موضوع به مدل، سبک و ابعاد توالت فرنگی منزل شما بستگی دارد. مهم‌ترین عاملی که انواع درب توالت فرنگی را از هم متمایز می‌کند، ابعاد و اندازه این درب‌ها است. معمولاً در زمان خرید درب توالت فرنگی باید به این موضوع بیشتر از هر چیز دیگری توجه کنید، زیرا در صورتی که درب توالت فرنگی شما اندازه خود توالت فرنگی انتخاب نشود، درست روی آن جای نمی‌گیرد و قابل استفاده نخواهد بود. از طرفی این موضوع را نیز باید بدانید که برخی از انواع درب توالت فرنگی دارای لولا بود و برخی دیگر لولا ندارند و این موضوع نیز در زمان تعویض درب توالت فرنگی اهمیت زیادی دارد.

یکی دیگر از تفاوت‌هایی که انواع درب توالت فرنگی با هم دارند، تفاوت در نوع بسته شدن آن‌ها است. لولای درب توالت فرنگی در برخی مدل‌ها مجهز به آرام‌بند است و در هنگام بسته شدن از برخورد شدید درب با قسمت نشیمنگاه جلوگیری می‌کند. استفاده از این نوع درب‌ها موجب می‌شود تا درب توالت فرنگی شما کمتر آسیب ببیند و در نتیجه دیرتر نیاز به تعویض درب توالت فرنگی داشته باشید.

پیشنهاد میکنیم قبل از ادامه راهنمای کامل خرید توالت فرنگی را بخوانید.

درب توالت فرنگی انواع و اشکال متفاوتی دارد و این موضوع به مدل، سبک و ابعاد توالت فرنگی منزل شما بستگی دارد.
درب توالت فرنگی انواع و اشکال متفاوتی دارد و این موضوع به مدل، سبک و ابعاد توالت فرنگی منزل شما بستگی دارد.

روش نصب درب توالت فرنگی

برای نصب درب توالت فرنگی ابتدا لازم است تا نوع مناسبی از درب را متناسب با بدنه توالت فرنگی خود انتخاب و خریداری نمایید. برخی از انواع درب توالت فرنگی یک تکه و برخی دیگر چند تکه هستند که در ادامه می‌توانید با نحوه نصب هر دو نوع آشنا شوید.

طریقه نصب درب یک تکه توالت فرنگی

درب یک تکه به نوعی از درب توالت فرنگی گفته می‌شود که برای نصب نیازی به لولا ندارند و همه اجزا و اتصالات مربوط به درب به آن متصل است. به همین دلیل نصب این درب‌ها بسیار ساده‌تر است. برای نصب درب‌ها یک تکه تنها لازم است که درب را روی قسمت مورد نظر بر روی توالت فرنگی قرار دهید و پیچ درب توالت فرنگی را در دو طرف آن محکم کنید.

روش نصب درب چند تکه توالت فرنگی

در این نوع درب‌ها لازم است تا قبل از شروع نصب اجزای آن را بر روی درب نصب کنید. برای شروع نصب ابتدا باید پایه نگه‌دارنده را بر روی محل نصب در قرار دهید و درب و بخشی را که روی نشیمنگاه توالت فرنگی قرار می‌گیرد، روی محل مورد نظر قرار دهید. برای نصب قسمت زیرین و یا نشیمنگاه توالت فرنگی باید توجه داشته باشید که مدل مربوط به توالت فرنگی شما کشویی است یا خیر. برای نصب مدل کشویی باید آن را به سادگی بر روی محل مناسب به داخل حرکت دهید و در مورد مدل‌های مهره‌ای یا لولایی نیز باید لولای درب توالت فرنگی را به وسیله پیچ در محل محکم نمایید. معمولاً نصب درب‌های توالت فرنگی چند تکه همیشه به همین روش انجام می‌شود، اما برای اطمینان بهتر است در هنگام خرید حتماً از فروشنده نیز در مورد نصب آن بپرسید.

بیشتر بدانید نحوه استفاده از توالت فرنگی

درب‌های یک تکه برای نصب نیازی به لولا ندارند و همه اجزا و اتصالات به درب متصل هستند؛ اما در مورد درب‌های چند تکه لازم است پیش از آغاز نصب، پایه‌های نگهدارنده را بر روی توالت فرنگی نصب کنید.
درب‌های یک تکه برای نصب نیازی به لولا ندارند و همه اجزا و اتصالات به درب متصل هستند؛ اما در مورد درب‌های چند تکه لازم است پیش از آغاز نصب، پایه‌های نگهدارنده را بر روی توالت فرنگی نصب کنید.

تعویض درب توالت فرنگی

برای تعویض درب توالت فرنگی لازم است که ابتدا درب قبلی توالت فرنگی را جدا نموده و سپس درب جدید را در جای آن قرار دهید. برای این موضوع نیز ابتدا باید درب مناسب با مدل توالت فرنگی خودتان تهیه کنید و توجه داشته باشید که مدل توالت فرنگی شما یک تکه است یا چند تکه.

 تعویض درب توالت فرنگی یک تکه

برای تعویض درب توالت فرنگی یک تکه باید مهره‌های نگه‌دارنده درب توالت فرنگی را از بخش زیرین نشیمنگاه توالت فرنگی باز نمایید و درب قدیمی را از آن جدا کنید. معمولاً برای باز کردن پیچ درب توالت فرنگی نیازی به هیچ ابزاری نخواهید داشت و می‌توانید این کار را با دست انجام دهید. به یاد داشته باشید که فشار زیاد روی پیچ درب توالت فرنگی می‌تواند موجب شکسته شدن آن شود، پس این کار را به آرامی انجام دهید. بعد از باز کردن پیچ درب توالت فرنگی درب قدیمی را بردارید و درب جدید را جایگزین کنید. همیشه قبل از تعویض درب توالت فرنگی بهتر است که آن را کاملاً بشویید و تمیز کنید و سپس برای متصل کردن درب جدید پیچ درب توالت فرنگی را در محل مناسب محکم کنید.

تعویض درب یک تکه معمولا بسیار ساده است.
تعویض درب یک تکه معمولا بسیار ساده است.

تعویض درب توالت فرنگی چند تکه

معمولاً برای تعویض درب توالت فرنگی چند تکه باید پایه مخصوص آن را جدا کنید و درب جدید را با محکم کردن لولای درب توالت فرنگی بر سر جای خود قرار دهید. سپس بخش نشیمنگاه آن را نیز به صورت خشابی یا به وسیله لولا روی محل مناسب محکم نمایید.

بیشتر بدانید چرا توالت فرنگی تخلیه نمی‌کند؟

تعویض درب چند تکه توالت فرنگی یکی از ساده‌ترین کارهایی است که اگر تنها کمی با امور فنی آشنا باشید، خودتان می‌توانید این کار را به تنهایی انجام دهید.
تعویض درب چند تکه توالت فرنگی یکی از ساده‌ترین کارهایی است که اگر تنها کمی با امور فنی آشنا باشید، خودتان می‌توانید این کار را به تنهایی انجام دهید.

کلام آخر

تعویض درب توالت فرنگی یکی از ساده‌ترین کارهایی است که اگر تنها کمی با امور فنی آشنا باشید، خودتان می‌توانید این کار را به تنهایی انجام دهید. تنها موضوعی که باید به آن توجه داشته باشید این است که دربی مناسب با ابعاد دقیق خریداری کنید. می‌توانید برای این کار درب توالت فرنگی خود را جدا کنید و نمونه مشابه آن را خریده و بعد جایگزین نمایید.

اگر برای تعویض یا نصب درب توالت فرنگی به افرادی متخصص نیاز داشتید، می‌توانید از همکاران ما در استادکار کمک بگیرید.

نصب و سرویس توالت فرنگی

نصب و سرویس توالت فرنگی

  • نصب انواع توالت فرنگی زمینی
  • نصب و تعمیر توالت فرنگی وال هنگ، تاشو و دیواری
  • رفع گرفتگی توالت فرنگی
  • تعمیر و تنظیم سیفون توالت فرنگی
دریافت این خدمت از استادکار

نظرات بسته شده است.