چگونگی راه اندازی و نصب ماشین ظرفشویی ال جی

0

طریقه نصب ماشین ظرفشویی ال جی مراحل و جزئیات بسیاری دارد که بهتر است حتماً توسط افراد متخصص و ماهر انجام شود. آشنایی با نصب و سیم‌کشی این دستگاه باید با دقت بسیاری انجام شود و در نهایت و قبل از شروع کار همه جوانب میبایست به خوبی بررسی شود تا ماشین ظرفشویی شما عملکردی مناسب داشته باشد. در ادامه این مقاله قصد داریم تا با طریقه نصب ماشین ظرفشویی ال جی بیشتر آشنا شویم، لطفاً با استادکار همراه باشید.

قرار دادن ماشین ظرفشویی در محلی مناسب

اولین کاری که باید در مورد طریقه نصب ماشین ظرفشویی ال جی بدانید این است که مکان و جایگاه مناسبی برای دستگاه خود تعبیه کنید. جایگاهی که از نظر اندازه متناسب با دستگاه شما طراحی شده باشد و به اتصالات لوله و فاضلاب نیز دسترسی داشته باشد. از طرف دیگر، به یاد داشته باشید که دستگاه شما باید چند سانتی‌متر با کابینت‌ها و دستگاه‌های مجاور خود فاصله داشته باشد و چنانچه آن را بر روی کنج نصب می‌کنید، حداقل ۵ سانتی‌متر فاصله برای آن نسبت به کابینت‌ها و دیوار کناری آن در نظر داشته باشید.

برای نصب ماشین ظرفشویی باید جایگاهی را در نظر بگیرید که از نظر اندازه متناسب با دستگاه شما طراحی شده باشد و به اتصالات لوله و فاضلاب دسترسی داشته باشد.
برای نصب ماشین ظرفشویی باید جایگاهی را در نظر بگیرید که از نظر اندازه متناسب با دستگاه شما طراحی شده باشد و به اتصالات لوله و فاضلاب دسترسی داشته باشد.

اتصال سیم برق ماشین ظرفشویی

برای نصب ماشین ظرفشویی باید مطمئن شوید که برق دستگاه و ولتاژ برق شهری با هم تطابق دارد. برای نصب ماشین ظرفشویی ال جی هیچ‌گاه از سیم سیار یا سه راهی استفاده نکنید. می‌توانید از فیوز ۱۵ آمپر استفاده کنید. سیم‌کشی‌ها به گونه‌ای باشد که دستگاه با فاصله مناسبی از پریز نصب شود. هیچ‌گاه برق دو دستگاه همانند ظرفشویی و لباسشویی را به پریز مشترک نصب نکنید تا در عملکرد آن‌ها اختلال ایجاد نشود.

برای نصب ماشین ظرفشویی باید مطمئن شوید که برق دستگاه و ولتاژ برق شهری با هم تطابق دارد.
برای نصب ماشین ظرفشویی باید مطمئن شوید که برق دستگاه و ولتاژ برق شهری با هم تطابق دارد.

طریقه نصب ماشین ظرفشویی ال جی

برای آماده کردن ماشین ظرفشویی جهت نصب کردن باید ابتدا آن را به پشت بخوابانید و پایه‌های آن را در سطوح مناسب تنظیم کنید. توجه داشته باشید که در طریقه نصب ماشین ظرفشویی ال جی به تراز بودن پایه‌ها نیز دقت کنید. اگر متوجه شدید که یک طرف درب ماشین ظرفشویی به بیرون تمایل دارد و طرف دیگر در حالت نرمال قرار دارد، پایه‌ها را تنظیم کنید؛ بعد از این کار مشاهده‌ خواهید کرد که مشکل برطرف می‌شود.

سپس دستگاه را داخل مکان مناسبی که برای ماشین ظرفشویی شما تعبیه شده است، قرار دهید. حال زمان متصل کردن شیلنگ ظرفشویی است. برای این کار باید شیلنگ را در انتهای لوله مربوط به تخلیه محکم کنید و چنانچه سفت نمی‌شود، از یک رابط پلاستیکی مقاوم در برابر حرارت استفاده نمایید. اگر فاصله ماشین ظرفشویی تا محل نصب شیلنگ به میزانی باشد که نیاز به بلندتر کردن شیلنگ باشد، باید از اتصال استفاده کنید. برای نصب شیلنگ نیز باید آن را به شیر آب متصل کنید، سپس شیر را باز کنید تا جرم‌های موجود در لوله خارج شوند و داخل سطل تخلیه شود. حال طرف دیگر شیلنگ را به دستگاه متصل کنید. برای جلوگیری از نشتی از نوار تفلون استفاده کنید و مراقب باشید که شیلنگ در هیچ قسمتی تا نشده باشد.

بیشتر بدانید ۱۵ ارور رایج در ماشین های ظرفشویی ال جی

برای آماده کردن ماشین ظرفشویی باید پایه‌های آن را تنظیم کنید.
برای آماده کردن ماشین ظرفشویی باید پایه‌های آن را تنظیم کنید.

بررسی نهایی ماشین ظرفشویی

حال زمان بررسی نهایی فرا رسیده است؛ یک بار دیگر از اتصال درست شیلنگ و سیم برق مطمئن شوید و دستگاه را روشن کنید. یک برنامه سریع تحت عنوان Quick در ظرفشویی وجود دارد، آن را به کار بیندازید و اگر مشاهده کردید مشکلی در عملکرد یا نشتی در لوله‌های دستگاه وجود ندارد، بدانید که کارتان را به نحو احسن انجام داده‌اید.

کلام آخر

برای اطمینان از طریقه نصب ماشین ظرفشویی ال جی باید به همه نکات ایمنی و جزئیات مربوط به نصب دقت کنید. توجه داشته باشید که لوله‌کشی‌ها و سیم‌کشی‌های دستگاه را با دقت بررسی نمایید و مطمئن شوید که همه چیز درست و اصولی نصب شده است. در صورتی که برای راه‌اندازی و سرویس ماشین ظرفشویی خود نیاز به فردی متخصص دارید، می‌توانید از همکاران ما در استادکار کمک بگیرید.

نصب و سرویس ماشین ظرفشویی

نصب و سرویس ماشین ظرفشویی

  • تعمیر انواع ماشین ظرفشویی
  • تعمیر ماشین ظرفشویی رومیزی و ایستاده
  • راه اندازی و نصب ماشین ظرفشویی های مختلف
  • تعمیر موتور ظرفشویی و تعمیر مخزن رزین
دریافت این خدمت از استادکار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده + سه =