آموزش طریقه نصب مخزن آبسردکن معمولی و مخزن شناور دار آبسردکن

0

به کاهش دمای این روزها اصلا توجه نکنید؛ شما به احتمال فراوان در بیشتر روزهای سال از آبسردکن استفاده می کنید. دلیل این استفاده این است که آبسردکن ها امروزه دیگر فقط آبسردکن نیستند و شما می توانید یک لیوان آب گرم هم از این دستگاه بگیرید. در این مقاله با استادکار با آموزش نصب مخزن آبسردکن آشنا خواهید شد.

در این مقاله با آموزش نصب مخزن آبسردکن آشنا خواهید شد
در این مقاله با آموزش نصب مخزن آبسردکن آشنا خواهید شد

مزیت های استفاده از نصب آبسردکن در شرکت و منزل

آبسردکن ها از جمله ساده ترین و در عین حال پرکاربردترین وسایل موجود در محیط های اداری و حتی منازل به شمار می روند. این دستگاه ها که امروزه هم آبسردکن هستند هم قابلیت گرم کردن آب درون محفظه خود را دارند، در اندازه ها، طرح و مدل های بسیار متنوعی تولید می شوند.

بسیاری از افراد ترجیح می دهند به جای اینکه برای برداشت آب سرد در طول روز بارها و بارها سراغ یخچال بروند و با باز و بسته کردن در آن مصرف برق را بالا ببرند، از یک آبسردکن با مصرف معمول استفاده کنند. این دستگاه همچنین می تواند شما را از روشن کردن کتری یا چای ساز هم معاف کند. در محیط های اداری که تقاضا برای آب سرد و گم بالاتر است وجود یک دستگاه آبسردکن با قابلیت تحویل آب گرم واجب و ضروری است.

همانطور که اشاره شد سیستم کار این دستگاه بسیار ساده است: یک مخزن آب روی آن قرار می دهید، تنظیمات دمای مورد نیازتان را انجام می دهید و دستگاه را روشن می کنید. علاوه بر سرویس های دوره ای که نیاز همه دستگاه های برقی با کاربرد مداوم روزانه است، یک دستگاه آبسردکن برقی به تعویض مداوم مخزن و شارژ منبع آب هم نیاز دارد.

بیشتر بدانید تعویض لاستیک دور درب انواع ماشین لباسشویی

مهمترین کار مورد نیاز دوره ای یعنی نصب و شارژ مجدد مخزن را می توانید به راحتی خودتان انجام دهید
مهمترین کار مورد نیاز دوره ای یعنی نصب و شارژ مجدد مخزن را می توانید به راحتی خودتان انجام دهید

همیشه گفته ایم که سرویس وسایل برقی خود را برای کاهش هزینه های بعدی و صرفه جویی در وقت و انرژی به یک متخصص زبده بسپارید. درباره یک آبسردکن برقی استاندارد البته مهمترین کار مورد نیاز دوره ای یعنی نصب و شارژ مجدد مخزن را می توانید به راحتی خودتان انجام دهید.

بیشتر بدانید روش تست رله اورلود یخچال چگونه است؟

طریقه نصب مخزن آبسردکن

مخزن های آبسردکن فریزر استانداردی که در محیط های اداری و منزل استفاده می شوند معمولا ده یا ۲۰ لیتری هستند. توصیه می شود هر چند وقت مخزن آبسردکن خود را برای جلوگیری از آلودگی تعویض کنید. حداکثر زمان استاندارد استفاده از یک مخزن پلاستیکی در دفترچه راهنمای آبسردکن درج شده است. اگر آبسردکن خود را تازه تهیه کرده اید، مشخصات مخزن استاندارد مورد نیاز آن هم در دفترچه راهنما درج شده است.

اگر مخزن آبسردکن شما نو نیست و قبلا هم از آن استفاده کرده اید، توصیه می شود حتما از آب تصفیه شده برای شارژ مخزن استفاده کنید. البته بیشتر مدل های آبسردکن دارای تصفیه کننده داخلی هستند اما استفاده از آب غیر تصفیه شده و دارای ناخالصی در میان مدت به دستگاه شما آسیب وارد خواهد کرد.

حتما از مخزن های دسته دار استفاده کنید تا جا به جا کردن مخزن آسان تر باشد
حتما از مخزن های دسته دار استفاده کنید تا جا به جا کردن مخزن آسان تر باشد

جدا کردن مخزن و پر کردن آب

قبل از نصب مخزن آبسردکن حتما به این نکته توجه کنید که وزن یک مخزن ۱۰ لیتری استاندارد بعد از اینکه آن را پر از آب کردید حدود ۱۰ کیلوگرم خواهد بود. این وزن برای مخازن ۲۰ لیتری حدود ۲۰ کیلوگرم است. پس اگر فکر می کنید برای جابجایی یا بلند کردن یک مخزن پر ممکن است مشکلی داشته باشید حتما کمک بگیرید. توصیه می شود حتما از مخزن های دسته دار استفاده کنید تا جا به جا کردن مخزن آسان تر باشد.

قراردادن درپوش مخزن

بعد از اینکه مخزن را پر از آب کردید، درپوش مخصوص انتهای مخزن را که معمولا به رنگ سفید است در انتهای مخزن قرار دهید. دقت کنید که این درپوش برای محکم شدن در جای خود نیاز به کمی فشار دارد.

زمانی که مطمئن شدید درپوش مخزن محکم شده سراغ آبسردکن بروید. بخش بالای آبسردکن دارای یک حفره بزرگ است که مخزن روی آن سوار می شود. داخل این حفره یک زائده وجود دارد که سر آن سوراخ است. این زائده وظیفه هدایت آب به داخل آبسردکن را برعهده دارد. مطمئن شوید زائده بالای آبسردکن، گرفتگی ندارد و درست سر جایش قرار گرفته است.

 پس از پر کردن آب درپوش مخصوص انتهای مخزن را که معمولا به رنگ سفید است در انتهای مخزن قرار دهید
پس از پر کردن آب درپوش مخصوص انتهای مخزن را که معمولا به رنگ سفید است در انتهای مخزن قرار دهید

بیشتر بدانید درباره ی نحوه تعویض لاستیک درب یخچال

نصب مجدد مخزن آبسردکن

حالا می توانید مخزن را با احتیاط روی آبسردکن قرار دهید. زمانی که بخش انتهایی مخزن داخل حفره بالای آبسردکن قرار گرفت با کمی جابجایی و فشار مختصر، سوراخ درپوش مخزن روی زائده روی قسمت بالایی آبسردکن قرار خواهد گرفت. مطمئن شوید مخزن به درستی سر جای خود قرار گرفته است. برای اینکه مطمئن شوید مخزن درست قرار گرفته است یک بار مخزن را به دو سمت حرکت دهید. اگر مخزن جداگانه حرکت نکرد یعنی سرجایش قرار گرفته است.

 برای اینکه مطمئن شوید مخزن درست قرار گرفته است یک بار مخزن را به دو سمت حرکت دهید. اگر مخزن جداگانه حرکت نکرد یعنی سرجایش قرار گرفته است
برای اینکه مطمئن شوید مخزن درست قرار گرفته است یک بار مخزن را به دو سمت حرکت دهید. اگر مخزن جداگانه حرکت نکرد یعنی سرجایش قرار گرفته است

نصب مخزن شناور دار آبسردکن

برای نصب مخزن های شناوردار بهتر است به روش زیر عمل کنید:

  • پیچ های درب بالایی را باز کنید.
  • قسمت بالایی را با کمی فشار به سمت بالا از ابسردکن جدا کنید.
  • همه قسمتهای وسطی را با کمی فشار و توسط دست باز کنید.
  • پس از اینکه مخزن کاملا مشخص شد، درب بالایی را بگذارید.
  • پیچ ها را ببندید و مخزن را روی آبسردکن بگذارید.
  • اکنون مخزن را روی ابسردکن قرار دهید و به آب وصل کنید . اگر شناور در موقعیت مناسب آب را قطع نمیکند ، آنرا تنظیم کنید.

جمع بندی

اگر شما نیز از این روش استفاده کرده اید معمولا توصیه می شود بعد از نصب مخزن آبسردکن برای استفاده از آن چند دقیقه صبر کنید.

تعمیر یخچال فریزر

تعمیر یخچال فریزر

  • تعمیر یخچال فریزر
  • تعمیر یخچال ساید‌بای‌ساید
  • تعمیر یخچال فروشگاهی
  • تعمیر یخچال صندوقی
دریافت این خدمت از استادکار
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × چهار =