رنگ کینتکس چیست؟ مزایا و کاربردهای رنگ کنیتکس در ساختمان

20

کنیتکس دیوار ، رنگ کنیتکس (Kenitex) یا رنگ چرم نما چیست ؟ یکی از انواع رنگ‌ های ساختمانی است که برای پوشش دیوار از آن استفاده می‌کنند. این رنگ ترکیبی از مواد پرلیت، پنبه نسوز، مواد رنگی و رزین سنتیک دارد که با بافتی برجسته روی دیوار را می‌پوشانند. پوشش دهی و دوام رنگ کنیتکس بسیار بالا است و می‌توان در هر شرایط آب و هوایی مقاومت بالا داشته باشد. در این مقاله قصد داریم تا شما را با مزایا و کاربردهای رنگ کنیتکس در ساختمان آشنا کنیم، پس با استادکار اپلیکیشن درخواست خدمات همراه شوید.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

رنگ کنیتکس چیست؟

آیا تاکنون دیوارهایی با طرح برجسته را مشاهده کرده‌اید؟ بافت این نوع دیوارها به گونه‌ای است که با دست کشیدن روی سطح شما به راحتی می‌توانید سطح برجسته آن را احساس کنید. این پوشش برجسته نوعی رنگ ساختمانی است که کنیتکس نام دارد. از رنگ کنیتکس برای پوشش دیوار و سقف در بسیاری از فضاها و حتی نمای ساختمان استفاده می‌شود.

رنگ کنیتکس چیست؟

معرفی انواع رنگ کنیتکس

رنگ کنیتکس از نظر نوع بافت و الیافی که دارد به سه دسته روغنی، پلاستیک و اکرولیک تقسیم می‌شود که هر کدام کاربردهای مخصوص به خودشان را دارند.

رنگ کنیتکس روغنی:

حلال این نوع رنگ بنزین است. از این رو هنگامی که برای هر فضایی از ساختمان از این نوع رنگ استفاده می‌کنیم بایستی تا زمان خشک شدن نهایت مراقبت را از آن داشته باشیم تا دچار سانحه آتش سوزی نشود. رنگ کنیتکس روغنی کاملا ضد آب است و می‌توان برای نمای خانه از آن استفاده کرد. طرح برجسته‌ای که در این نوع رنگ وجود دارد جلوه نمای بیرونی خانه شما را چندین برابر زیباتر نشان می‌دهد و یک طرح بسیار خاص برای زیبا ساختن نمای ساختمان است. آیا در مورد آموزش نقاشی با شابلون روی دیوار منزل اطلاعاتی دارید ؟

رنگ کنیتکس پلاستیک:

برخلاف نوع روغنی این رنگ، مدل پلاستیک آن ضد آب نمی‌باشد از این رو برای نمای ساختمان توصیه نمی‌شود. حلال این رنگ آب است و از مزایای آن خشک شدن سریع آن است. این نوع رنگ را بیشتر برای فضاهای بسته‌ای مانند لابی ساختمان و یا دیوارهای داخلی ساختمان استفاده می‌کنند که رطوبت کمتری در آنجا وجود دارد.

رنگ کنیتکس اکرولیک:

مدل رنگ اکرولیک ترکیبی از دو نوع روغنی و پلاستیک است. کاربرد رنگ کنیتکس اکرولیک نسبت به سایر رنگ‌ها بیشتر است زیرا حلال آن آب است و امکان خشک شدن آن بسیار سریع است. از طرفی قابل شست و شو است و شما می‌توانید هم برای نمای خارجی ساختمان و هم برای پوشش دیوارهای داخلی استفاده کنید. همچنین شما می‌توانید این رنگ را بر روی هر سطحی، چه سطح صاف و چه زبر، به آسانی اجرا کنید. رنگبندی متنوع و بافت برجسته این رنگ سبب شده تا فضای شما برجسته‌تر دیده شود و این موضوع می‌تواند برای فضاهایی که بسیار کوچک هستند و می‌خواهیم بزرگتر نشان دهیم بسیار کاربردی باشد.

ویژگی‌های رنگ کنیتکس چیست؟

رنگ کنیتکس یکی از دسته رنگ‌های ساختمانی است که خاصیت ارتجاعی بسیار بالایی دارد و در برابر هر گونه ضربه از خود مقاومت نشان می‌دهد. یکی از ویزگی‌های بارز این رنگ چسبندگی بسیار بالایی است که دارد. این بدان معنا است که شما می‌توانید این رنگ را بر روی هر نوع پوشش دیواری از سیمان گرفته تا بتن، گچ، فلزات و … استفاده کنید. سطح این رنگ نیز به صورت بافت الیافی است که هم به صورت دانه ریز و هم دانه درشت وجود دارد. معمولا بافت برجسته درشت آن را در نمای ساختمان و طرح بافت ریز آن را در فضاهای داخلی بیشتر استفاده می‌کنند.

ویژگی‌های رنگ کنیتکس چیست؟

مزایای رنگ کنیتکس چیست؟

امروزه از رنگ کنیتکس بیشتر برای رنگ آمیزی دیوارهای داخلی لابی و یا میان پله و همچنین برای نمای ساختمان استفاده می‌شود. رنگ کنیتکس عایق بسیار قوی حرارت و صوت است و علاوه بر این صرفه اقتصادی نیز دارد. از دیگر مزایای این رنگ می‌توان به دوام بسیار بالای آن و تنوع رنگ آن نیز اشاره کرد. برخی افراد گمان می‌کنند به خاطر بافت سلولزی این نوع رنگ امکان آتش سوزی برای آن وجود دارد اما اینطور نیست زیرا از مواد ضد آتش زا در ساخت این نوع رنگ استفاده می‌شود در نتیجه در برابر حرارت نیز مقاوم است. پیشنهاد میکنیم برای اطلاع بیشتر در مورد نقاشی دیوارهای داخلی منزل را اطلاعاتی کسب کنید .

مزایای رنگ کنیتکس چیست؟ رنگ چرم نما چیست

نحوه اجرا رنگ کنیتکس بر روی دیوار

اگر قصد بازسازی ساختمان خود را دارید و یا می‌خواهید رنگ پوششی دیوارها یا نمای ساختمان خود را تغییر دهید و رنگ کنیتکس را برای این کار انتخاب کرده‌اید بهتر است برای اجرای آن از تکنسین‌های ماهر که تجربه رنگ آمیزی ساختمان را دارند، کمک بگیرید. اگر به دنبال تکنسین‌های ماهر و با تجربه در زمینه رنگ آمیزی ساختمان هستید ما مجموعه استادکار را به شما پیشنهاد می‌دهیم که می‌توانید از خدمات مختلف آن‌ها در کنار مشاوره رایگان بهره‌مند شوید. همچنین می توانید در مورد خلاقیت در نقاشی ساختمان بیشتر بخوانید.نحوه اجرا رنگ کنیتکس بر روی دیوار

و اما برای رنگ آمیزی ساختمان توسط رنگ کنیتکس مراحل مختلفی وجود دارد که به شرح زیر است:

مرحله اول برای رنگ آمیزی آماده سازی سطحی است که می‌خواهید رنگ کنید. سطح مورد نظر شما باید کاملا تمیز باشد و جای هیچگونه آلودگی بر روی آن وجود نداشته باشد. علاوه بر این تمام ترک خوردگی‌ها و شکاف‌ها را باید بپوشانید.

نحوه اجرا رنگ کنیتکس بر روی دیوار رنگ چرم نما چیست

در مرحله دوم از یک پرایمر آستری برای پوشش اولیه سطح استفاده می‌کنند تا اجرای رنگ کنیتکس بر روی سطح راحت‌تر انجام شود. این کار کمک می‌کند تمام سطح دیوار برای رنگ آمیزی اصلی یک دست باشد.

نحوه اجرا رنگ کنیتکس بر روی دیوار رنگ چرم نما چیست

در مرحله بعد بایستی رنگ کنیتکس را در سطل‌های بزرگ مخصوص رنگ کاملا ورز دهیم سپس با استفاده از یک پیستوله مخصوص رنگ، شروع به رنگ آمیزی سطح کنید.

نحوه اجرا رنگ کنیتکس بر روی دیوار

کاربردهای رنگ کنیتکس در دکوراسیون

برخلاف بسیاری از رنگ‌های معمولی که در رنگ آمیزی بسیاری از ساختمان‌ها استفاده می‌شود، رنگ‌های کنیتکس خاص‌تر است. بهترین کاربرد این رنگ که می‌توان فضا را با آن جلوه داد استفاده از این نوع رنگ در لابی و راهروهای ساختمان است. کنیتکس علاوه بر اینکه زیبایی خاص خودش را با برجستگی‌هایی که روی آن وجود دارد نشان می‌دهد عایق حرارت و صوت نیز است که می‌تواند کاربرد خوبی برای دیوارهای داخلی واحدهای ساختمانی باشد. علاوه بر این برای استفاده از در نما نیز می‌توان از آن استفاده کرد. بسته به نوع سلیقه خود می‌توانید از رنگ‌های کنیتکس در فضاهای مختلف ساختمان استفاده کنید. پیشنهاد ما به شما این است

کاربردهای رنگ کنیتکس در دکوراسیون

خدمات نقاشی ساختمان در استادکار

نقاشی ساختمان

  • رنگ آمیزی و نقاشی دیوار
  • رنگ آمیزی و نقاشی سقف
  • پتینه کاری دیوار
  • اجرای انواع رنگ‌های روغنی، اکرولیک و پلاستیک
دریافت این خدمت از استادکار
20 نظرات
  1. یوسف می گوید

    سلام. آیا اجرای کنتکس با غلطک امکان پذیر هست لطفا راهنمایی کنید ممنون

    1. تکتم کوثری می گوید

      سلام یوسف عزیز، بهترین روش برای اجرای رنگ کینتکس، استفاده از پیستوله رنگه چون که یکدست و تمیز انجام میشه اما در مواردی که سطح کوچک باشه می‌تونید از غلطک استفاده کنید. پیشنهاد من به شما اینه که اگر خودتون میخواین این کار رو انجام بدین موقع خرید غلطک حتما عنوان کنید که برای چه رنگی میخواین تا بهتر راهنماییتون کنند.

  2. یوسف می گوید

    آیا روی دیوار بلوکی امکان اجرا هست

    1. تکتم کوثری می گوید

      برای دیوارهای بلوک بتنی پیشنهاد میشه از رنگ اکریلیک لاتکس استفاده کنید، چون کاربرد رنگ کینتکس بیشتر برای دیوارهای داخلی ساختمان است با این وجود این رنگ رو بر روی هر نوع پوشش دیواری از سیمان گرفته تا بتن، گچ، فلزات و … می‌تونید، استفاده کنید

  3. فهیمه می گوید

    با سلام ، کابینت ما فلزیه، رنگش حالت برجسته است امکان تغییرش هست؟

    1. تکتم کوثری می گوید

      سلام فهیمه عزیز،
      امکان رنگ آمیزی مجدد کابینت وجود داره اما رنگ کنیتکس خودش بافت برجسته داره و در حال حاضر کابینت شما رنگ برجسته داره برای اینکه مطمئن بشین آیا کابینت‌های شما قابل رنگ آمیزی مجدد هست پیشنهاد میکنم از یک فرد ماهر در زمینه رنگ آمیزی و تعمیرات کابینت حتما مشورت بگیرید. برای این کار هم پیشنهاد من به شما اینه که از افراد متخصص در زمینه کابینت سازی استادکار کمک بگیرید و هر گونه خدماتی که لازم دارید رو باهاشون در میون بذارید تا بتونید از توصیه های یک فرد متخصص در این زمینه کمک بگیرید.
      https://ostadkar.ir/tehran/service/cabinets

  4. مهدی می گوید

    سلام استاد خسته نباشید
    میشه کنتیکس رو بصورت دستی تولید کرد
    مواد تشکیل دهنده کنیکس چیست و به چه مقدار

    1. تکتم کوثری می گوید

      پیشنهاد من به شما اینه که حتما از افرادی که در زمینه تولید انواع رنگ ساختمانی هستند راهنمایی بخواین اما طبق جستجویی که من انجام دادم متوجه شدم ترکیبی از مواد شیمیایی، پرلیت، میک، پنبه نسوز، مواد رنگی با ثبات با رزینهای سنتیک و مواد دیگر در ترکیبات رنگ کنیتکس قرار داره.

  5. مسعود می گوید

    سلام ایا کنیتکس برای راه پله مناسب است . در ضمن راه پله تا نیمه سنگ و پیشنهاد شما کدام مدل کنیتکس روغنی، پلاستیک و اکرولیک است

  6. محسن می گوید

    چطورکنیتکس را ازبین ببریم

  7. الی می گوید

    سلام
    من میخوام روی کاشی بزنم،بنظرتون خوب میشه؟
    و اینکه میخوام یه رنگی بزنم که بتونم بعدا اگر مشکلی پیش اومد پاکش کنم،بنظرتون از چ نوع رنگی استفاده کنم؟؟؟
    اخه میخوام یه مغازه اجاره کنم و وقتی که میخوام معازه رو به صاحبش پس بدم باید مثل روز اولش باشه

  8. شاهین می گوید

    سلام. میخواستم بدونم امکان کنیتکس کردن روی سطح ایزوگام وجود داره؟ ممنون میشم جوابمو بدین

  9. یاسین می گوید

    خانم مهندس سلام .
    خونه ما اپارتمانی هستش چهار طبقه هست واحد
    تصمیم داریم دیوار ها رو رنگ بزنیم
    کل دیوار ها پودر خاکسنگ هستش
    ولی نمیدونم چیکار کنیم کنیتکس بزنیم رنگبزنسمو اگه رنگ بزنیم چه نوع رنگی بزنیم
    اگه امکانش هستلطفا راهنمایی کنید

  10. سعید می گوید

    سلام، من میخوام تخت خوابم رو رنگ تگری بزنم، با امکانش هست؟ اگه شدنیه با قلم مو میشه؟

  11. فرزین می گوید

    سلام باچه موادی کنکتس رنگی درست کنیم ممنونم

  12. محسن می گوید

    سلام وقت بخیر سقف سالن ماموج زیاد داره بیش از حد چون چندین بار مدله خونه عوض کلی سقفو لکه گیری کردن که خیلی ناصاف شده و موج داره مساحتشم هفتاد متره چیزی یا چه رنگی یا چه پوششی استفاده کنم این موجا از بین بره ممنون میشم راهنمایی کنید در ضمن کم هزینه باشه
    سپاسگزارم

  13. حمیدرضا می گوید

    سلام ممنونم بسیار مفید بود

  14. بلال حیدری می گوید

    سلام وقت بخیر
    شغل من ساخت رنگهای صنعتی و ساختمانی پایه آب و پایه حلال به نظز من این همون لاک است که با خود کنیتکس یکجا میکنند و اجرا میکنند .مثل لاک اتیل سلیکات که با پودر روی یکجا میکنند و میشه پرایمر ۶۰۰ درجه .

  15. محسن می گوید

    سلام وقتتون بخیر.
    اینجا نوشته رنگ کنیتکس تحت یه شرکت سوییسی هست. آیا رنگ هایی که در بازار هستن، سوییسین؟
    نقاش هایی که در استادکار کار می کنن، از چه رنگ هایی استفاده می کنن؟

  16. محمد می گوید

    سلام. رنگ مناسب برای دیوارها و سقف پارکینگ و راه پله که سیمانی میباشد چیست؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سیزده − 12 =