معرفی بهترین مدل‌ های دکوراسیون کابینت آشپزخانه

0

قصد داریم در این مقاله شما را با بهترین مدل‌ های کابینت آشپزخانه  آشنا کنیم و به سوال‌های پرتکراری مثل بهترین نوع کابینت چیست؟، چه نوع کابینتی برای آشپزخانه من مناسب است یا اصلا کابینت آشپزخانه من باید چه جنس و قابلیت‌هایی داشته باشد و … پاسخ بدهیم. یک خانه است و یک قلب تپنده به نام آشپزخانه که می‌توان آن را مرکزیت اصلی هر خانه خطاب کرد.

به نظر من پرکاربردترین و جذاب‌ترین بخش یک خانه، آشپزخانه است و قطعا همه ما با اهمیت آشپزخانه آشنا هستیم. طبیعتا دکوراسیون و چیدمان آشپزخانه هم به اندازه خود محیط، مهم و تاثیرگذار است. از این رو می‌خواهم در این مقاله اطلاعات خودم را درباره یکی از عناصر مهم آشپزخانه یعنی “کابینت” و نوع دکوراسیون کابینت آشپزخانه با شما به اشتراک بگذارم تا شاید راهنمای خوبی برای انتخاب دکوراسیون کابینت آشپزخانه شما شود. با استادکار همراه باشید .

حتما می‌دانید که کابینت جز دسته عناصری است که بیش از هر وسیله و عنصر دیگری در آشپزخانه خودنمایی می‌کند و نه تنها در پوشش‌دهی فضای کاربردی محیط آشپزخانه نقش مهمی دارد، بلکه در نمای کلی خانه و زیبایی کل خانه نیز اهمیت دارد. از این رو مدل کابینت، جنس آن و حتی دکوراسیون کابینت آشپزخانه اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر به دنبال یک دکوراسیون کابینت جدید هستید، بهتر است با انواع کابینت آشپزخانه، جنس و کاربری آن‌ها آشنا شوید پس این مطلب را از دست ندهید.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

قبل از معرفی انواع کابینت آشپزخانه حتما به خاطر داشته باشید که کابینت‌های آشپزخانه علاوه بر اینکه باید از زیبایی ظاهری بسیار خوبی برخوردار باشند، کاربری آسان و کیفیت بسیار بالا نیز باید داشته باشند. زیرا روزانه ممکن است خانم خانه ساعت‌ها در آشپزخانه وقت بگذارند و با کابینت‌ها در ارتباط باشد در نتیجه نوع دکوراسیون داخلی کابینت و زیبایی ظاهری آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مدل های کابینت آشپزخانه بر اساس جنس

اگر تا به حال به دنبال انتخاب و خرید کابینت آشپزخانه یا تغییر دکوراسیون کابینت آشپزخانه بوده‌اید، قطعا با تنوع کابینت بر اساس جنس آن آشنا هستید. از کابینت فلزی گرفته تا کابینت های گلاس، کابینت ام دی اف، کابینت چوبی، کابینت آشپزخانه روکش چوبی، کابینت فلزی گالوانیزه و شاید هزاران جنس دیگری که از ترکیب مواد و متریال‌های مختلف تهیه و به بازار عرضه شده است، همگی از جمله انواع مدل کابینت آشپزخانه بر اساس جنس است. اما به نظر شما چرا این حجم از تنوع میان جنس کابینت‌های آشپزخانه ارائه شده است؟

بیشتر بخوانید:کابینت سوپرمارکت دار چیست؟

مدل های کابینت آشپزخانه بر اساس جنس | انتخاب بهترین کابینت برای آشپزخانه
انتخاب کابینت بر اساس رنگ، سبک دکوراسیون داخلی، میزان فضا و فاکتورهای بسیار دیگر سبب شده تا تنوع جنس و سبک کابینت افزایش یابد.

خب همانطور که می‌دانید موارد بسیار مهمی از سبک آن گرفته تا نوع کاربرد در انتخاب نوع جنس کابینت تاثیرگذار است به همین خاطر جنس و متریال‌های گوناگون به بازار عرضه می‌شود تا شما بر اساس کاربرد و نیازی که دارید، مدل مورد نظرتان را برای دکوراسیون کابینت آشپزخانه انتخاب کنید.

حال به سراغ معرفی کامل و جزئی مدل‌های کابینت آشپزخانه بر اساس جنس برویم و عکس‌های جذابی از هر آشپزخانه را با هم ببینیم:

مدل کابینت ام دی اف آشپزخانه (MDF)

ام دی اف یکی از انواع متریال‌های رایج کابینت است که در دکوراسیون کابینت آشپزخانه ایرانی بسیار به چشم می‌خورد. متریال ام دی اف از ضایعات دور ریختنی چوب ساخته می‌شود و در رنگ‌های بسیار متنوعی وجود دارد.

از مزیت‌های بسیار خوبی که کابینت ام دی اف دارد، این است که سبک کاملا انعطاف پذیری دارد و می‌تواند در هر سبک دکوراسیون داخلی آشپزخانه از آن استفاده کرد و آشپزخانه خود را پر جلوه و زیبا ساخت. علاوه بر این مقاومت کابینت ام دی اف در مقابل رطوبت بسیار بالا است و آسیب زیادی نمی‌بیند.

پیشنهاد می‌کنم که اگر به دنبال یک طراحی داخلی کابینت شیک با سبک چوبی هستید، حتما کابینت ام دی اف را انتخاب کنید.

یک نکته بسیار مهم که باید درباره انواع کابینت MDF بدانید، فرق آن با کابینت ملامینه است. چون برخی افراد ممکن است این دو مدل را شبیه به هم بدانند. در واقع کابینت ملامینه همان ساختار ام دی اف را دارد با این تفاوت که کابینت ملامینه در واقع یک روکش ملامینه روی ام دی اف دارد و ام دی افِ آن یک نوع چوب خام است که از طریق فشار و حرارت به خرده چوب‌های نرم تشکیل شده است.

مدل کابینت ام دی اف آشپزخانه(MDF)
کابینت ام دی اف را با ملامینه اشتباه نگیرید، زیرا در مغزی متریال ملامینه از نئوپان استفاده می‌شود، اما ام دی اف متریالی بسیار فشرده‌تر و مقاوم‌تر از نئوپان است.

پیشنهاد من: کابینت ام دی اف در برابر کابینت ملامینه حساسیت کمتری نسبت به آب و رطوبت از خود نشان می‌دهد، در نتیجه اگر برایتان بحث رطوبت بسیار مهم است و از طرفی مدل کابینت ام دی اف را برای دکوراسیون کابینت آشپزخانه پسندیده‌اید، پیشنهاد من این است که فقط کابینت‌هایی که ممکن است بیشتر در معرض رطوبت قرار گیرد، مانند کابینت اطراف سینک را با یک لایه پی وی سی انتخاب کنید و بقیه را با ام دی اف کار کنید.

مدل کابینت هایگلاس آشپزخانه(High Gloss)

همانطور که از نام این کابینت پیدا است، در ساخت این مدل کابینت از یک روکش فوق‌ العاده با کیفیت و زیبای براق به نام ” های گلاس” استفاده شده است.

روکش های گلاس نسبت به روکش‌های دیگری مانند ملامینه یا ام دی اف، مستحکم‌تر و ضخیم‌تر است و درخشش بسیار پر جلوه و خاصی دارد. البته ناگفته نماند که قیمت آن نیز نسبت به بسیاری دیگر از مدل‌های کابینت آشپزخانه بیشتر است.

اگر جز دسته افرادی هستید که به دنبال یک دکوراسیون داخلی کابینت آشپزخانه لوکس به سبک مدرن هستید، مدل کابینت آشپزخانه هایگلاس گزینه ایده‌آلی برای شما خواهد بود.

بیشتر بخوانید: با انواع رنگ‌های کابینت هایگلاس برای آشپزخانه آشنا شوید

مدل کابینت هایگلاس آشپزخانه(High Gloss
مقاومت کابینت هایگلاس در برابر آسیب‌های احتمالی و خط و خش بسیار بالا است و تنها ممکن است اثر انگشت‌هایتان بر روی سطح براق آن باقی بماند.

مدل کابینت با روکش چوب آشپزخانه

در دکوراسیون آشپزخانه ایرانی متریالی مانند چوب به وضوح دیده می‌شود. از این رو به عنوان یک ایرانی می‌توانیم به سراغ مدل کابینت چوبی در میان انواع کابینت آشپزخانه برویم.

همانطور که می‌دانید برای داشتن کابینت تمام چوب باید هزینه بسیار زیادی را متحمل شوید، از این رو بسیاری از دکوراتورها پیشنهاد می‌کنند از کابینت مدل روکش چوبی به عنوان یک دکوراسیون کابینت جدید استفاده کنید.

در این مدل کابینت معمولا از روکش درخت بلوط و یا ملچ که طرفدار بسیاری دارد، استفاده می‌شود و در مرحله نهایی با رنگ پلی استر کابینت‌ها را می‌پوشانند تا درست مشابه با نمونه تمام چوب جلوه کند.

مدل کابینت با روکش چوب آشپزخانه
کابینت با روکش چوبی نوعی کابینت است که اسکلت اصلی آن از جنس ام دی اف است و رویه آن روکش چوب است که نسبت به چوب تمام، سبک‌تر و ارزان‌تر است.

مدل کابینت تمام چوب آشپزخانه

و اما برای شما دوستداران یک آشپزخانه دنج با محیطی گرم و صمیمی که هزینه برای کابینت و دکوراسیون داخلی آشپزخانه برای شما اهمیت زیادی ندارد، پیشنهاد ما به شما استفاده از مدل کابینت تمام چوب است. این مدل کابینت نمای فوق‌العاده شیکی به آشپزخانه شما می‌بخشد.

اگر به سبک روستیک علاقه‌مند هستید و می‌خواهید برای طولانی مدت در خانه خود اقامت داشته باشید، پیشنهاد می‌کنم کیفیت و زیبایی کابینت تمام چوب را با هیچ مورد دیگری عوض نکنید. البته چون هزینه این مدل کابینت به نسبت زیاد است، بیشتر این مدل را برای دکوراسیون کابینت آشپزخانه کوچک توصیه می‌کنم.

مدل کابینت تمام چوب آشپزخانه
سبک کابینت تمام چوب بیشتر به نوع کلاسیک و نئو کلاسیک نزدیک است، اما قابل هماهنگ شدن با هر سبک و رنگی است و می‌توان به راحتی آن را با هر دکوراسیونی ست و هماهنگ کرد.

مدل کابینت فلزی آشپزخانه

کابینت فلزی یکی دیگر از انواع کابینت است که برای دکوراسیون داخلی آشپزخانه می‌توان از آن استفاده کرد. این مدل کابینت نسبت به سایر کابینت‌ها در رده قیمتی بسیار مناسب‌تر و پایین‌تری قرار دارد و البته کیفیت آن نیز پایین‌تر است، زیرا تمام بدنه از فلز ساخته شده است و امکان ایجاد تورفتگی در اثر تحمل فشار زیاد یا زنگ زدگی در صورت وجود رطوبت زیاد را نیز ممکن است به همراه داشته باشد. از این رو شاید با هزینه ابتدایی کم، بتوان این مدل کابینت را برای دکوراسیون کابینت آشپزخانه انتخاب کرد، اما هزینه‌های جانبی برای تعمیرات آن زیاد است.

مدل کابینت فلزی آشپزخانه
مدل کابینت فلزی یکی از قدیمی‌ترین انواع کابینت است که بیشتر توصیه می‌شود برای فضاهای کوچکی مانند فضای کار استفاده شود تا خانه زیرا جلوه چندان زیادی ندارد و امکان آسیب دیدن آن حتمی است.

مدل کابینت پی وی سی آشپزخانه

یکی دیگر از انواع کابینت که معمولا با مدل ام دی اف بسیار مقایسه می‌شود، کابینت پی وی سی است. البته مدل کابینت پی وی سی کاملا متفاوت از نوع ام دی اف است، زیرا جنس آن کاملا مصنوعی است و البته تنوع رنگ بسیار بالایی دارد. همچنین امکان مراقبت و نگهداری از کابینت پی وی سی نسبت به کابینت چوبی راحت‌تر است.

مدل کابینت پی وی سی آشپزخانه
معمولا از کابینت‌های پی وی سی در فضاهایی که رطوبت بسیار شدید است مثل اطراف سینک ظرف شویی، کابینت سرویس بهداشتی و یا حمام استفاده می‌شود.

مدل کابینت انزو آشپزخانه

احتمالا این روزها اسم کابینت انزو زیاد به گوشتان خورده است و دوست دارید بیشتر درباره آن بدانید. شاید برای شما هم جالب باشد بدانید کابینت‌هایی که در ایران، تحت عنوان کابینت آشپزخانه انزو ارائه و فروخته می‌شود، در واقع نوعی الهام است که طراحان کابینت در ایران از کابینت‌های برند انزو که تولیدکننده انواع کابینت در خارج از کشور است، گرفته‌اند . به همین خاطر نامگذاری این مدل کابینت، به کابینت انزو معرفی شده است.

جنس کابینت انزو همان وکیوم است که درست مثل بقیه کابینت‌های وکیوم، بدنه اصلی (مغزی) آن ورق ام دی اف است و توسط دستگاه‌های پرس روکش وکیوم روی آن انجام شده است. حالا شاید با خودتان بگوید پس چه فرقی بین کابینت وکیوم و انزو وجود دارد؟ من در ادامه به این سوال شما پاسخ خواهم داد:

فرق کابینت انزو و کابینت وکیوم چیست؟

  • اولین و مهم‌ترین تفاوت کابینت وکیوم و انزو در این است که قطر ورق ام دی اف به کار رفته در کابینت انزو بیشتر از کابینت وکیوم است، در نتیجه استحکام کابینت انزو بیشتر است.
  • تفاوت دوم در قطر روکش وکیوم به کار رفته است که قطعا قطر وکیوم در کابینت انزو بیشتر است.
  • تفاوت سوم این دو مدل کابینت در این است که چهار طرف درب کابینت انزو با دستگاه سی ان سی برش می‌خورد، در نتیجه قطر لبه درب آن 8 میلی‌متر کمتر از قطر درب کابینت وکیوم است.
  • تفاوت چهارم در رنگ‌بندی این دو مدل کابینت است. کابینت‌های وکیوم تنوع رنگی بسیار مختلفی دارند در حالی که کابینت انزو فقط در رنگ سفید براق ارائه می‌شود.
  • تفاوت پنجم این دو مدل کابینت در قیمت تمام شده آن‌ها است. از آنجا که مواد و متریال به کار رفته در کابینت انزو بیشتر است و برش‌های آن توسط دستگاه انجام می‌شود نسبت به کابینت وکیوم گران‌تر است.
انتخاب مدل کابینت انزو در آشپزخانه | قیمت کابینت انزو | کابینت آشپزخانه انزو چیست؟
مدل کابینت انزو در واقع همان مدل کابینت وکیوم است که با طراحی منحصر به فرد و در رنگ سفید براق برای آشپزخانه‌هایی به سبک مدرن و بعضا نئوکلاسیک استفاده می‌شود.

مدل های کابینت آشپزخانه بر اساس سبک

سبک دکوراسیون داخلی خانه شما چیست؟ کلاسیک یا مدرن، نئوکلاسیک یا روستیک و یا سبک‌های مختلف دیگر؟

یک نکته مهم که باید بدانید این است که  آشپزخانه، محور اصلی خانه شما است و طبیعتا کارایی و جلوه بصری آن، حرف اول را در خانه شما می‌زند. حال از بین تمام عناصر لازم برای دکوراسیون داخلی آشپزخانه، کابینت‌ها مهم‌ترین بخش محسوب می‌شوند و در نگاه اول، توجه هر فردی را به سمت خود جلب می‌کند، پس در انتخاب کابینت آشپزخانه نباید سهل‌انگاری کرد.

جالب است بدانید که شما می‌توانید از میان انواع مدل‌های کابینت آشپزخانه با سبک‌های گوناگون مدل مورد نظرتان را با توجه به سبک خانه‌تان انتخاب کنید. برای اینکه با انواع سبک کابینت آشپزخانه بیشتر آشنا شوید چند نمونه از محبوب‌ترین انواع مدل کابینت بر اساس سبک‌های گوناگون را به شما معرفی می‌کنیم:

مدل کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک

این روزها بازار مدل کابینت ممبران (وکیوم) بسیار داغ است و اکثر ایرانی‌ها برای دکوراسیون کابینت آشپزخانه ایرانی خود، مدل ممبران را انتخاب می‌کنند و شاید مهم‌ترین دلیل آن حالت کلاسیک و نوستالوژیک این مدل کابینت است. البته ناگفته نماند که طرح اصلی این مدل کابینت‌ها از طراحی یونان و روم گرفته شده است.

جنس اصلی کابینت‌های ممبران ام دی اف است که به کمک دستگاه CNC بر روی آن حکاکی‌های مختلفی مانند طرح گچ بری و گل و گیاه و یا تزیینات بسیار ریز دیگر حکاکی می‌شود. اگر علاقه‌مند هستید که  تفاوت کابینت ممبران، هایگلاس و MDF را بدانید به مقاله قبلی ما رجوع کنید.

مدل کابینت وکیوم(ممبران) آشپزخانه
مدل کابینت ممبران (وکیوم) برای آشپزخانه‌هایی به سبک کلاسیک و نئوکلاسیک یک گزینه بسیار عالی است، البته به شرط آنکه از پوشش کفپوش نیز غافل نشوید و آن را هماهنگ با کابینت خود کنید.

علاوه بر این اگر می‌خواهید بیشتر با تفاوت‌های این مدل کابینت‌ها آشنا شوید تا راحت‌تر برای دکوراسیون داخلی کابینت آشپزخانه خود تصمیم بگیرید پیشنهاد می‌کنیم حتما مطلب” کدام کابینت بهتر است، کابینت ممبران، MDF یا هایگلاس؟” را نیز بخوانید.

مزایای کابینت نئوکلاسیک

  • از مزایای مدل کابینت نئوکلاسیک که باعث شده طرفداران زیادی داشته باشد (و من هم بیشتر از مدل کابینت کلاسیک، آن را پیشنهاد می‌دهم) این است که اغلب طرح‌های شلوغ و زننده‌ای ندارند و تزئینات به کار رفته روی آن در عین لوکس بودن، ساده است.
  •  کار کردن با کابینت نئوکلاسیک ساده است، به راحتی تمیز می‌شود و نیاز به مواد شوینده خاصی نیست.
  •  قیمت کابینت نئوکلاسیک در مقایسه با کابینت مدل کلاسیک، بسیار مناسب و ارزان‌تر است.

معایب کابینت نئوکلاسیک

  •  از معایب کابینت نئوکلاسیک می‌توان به نیاز به مراقبت زیاد از آن اشاره کرد. حالا منظور از مراقبت چیست؟ یعنی شما باید مراقب کار کردن با کابینت‌ها باشید که مبادا جسم تیزی به آن برخورد کند. چون به راحتی سطح آن را خراب می‌کند و از طرفی امکان ترمیم و یا تعویض آن نیز بسیار دشوار و در برخی موارد غیر ممکن است.
  • نور مستقیم خورشید برای این مدل کابینت مضر است و موجب رنگ پریدگی و پوسیدگی سطح آن می‌شود.
  • رطوبت زیاد نیز موجب پوسیدگی این کابینت می‌شود در نتیجه باید سعی کنید همیشه سطح کابینت خود را خشک نگه دارید.

پیشنهاد من: اگر هنوز سبک دکوراسیون داخلی خانه‌ خود را انتخاب نکرده‌اید، حتما نگاهی به انواع سبک کابینت بیندازید و با توجه به سلیقه‌ خود یک سبک مشخص برای خانه و آشپزخانه‌تان انتخاب کنید. اگر هم سبک خانه کلاسیک یا نئوکلاسیک دارید، پیشنهاد من برای داشتن آشپزخانه‌ای لوکس و منحصر به فرد، مدل کابینت وکیوم با کنده‌کاری‌های ظریف است.

مدل کابینت آشپزخانه کلاسیک

طرفداران سبک باشکوه و لاکچری کلاسیک هم کم نیستند. معمولا در خانه‌هایی به سبک کلاسیک، هر عنصری باید نشان دهنده عظمت و شکوه آن خانه باشد و کابینت‌های آشپزخانه هم از این قاعده مستثنی نیستند.

معمولا مدل کابینت کلاسیک از نوع ممبران است. تفاوت آن با مدل کابینت نئوکلاسیک، در تزئینات بیشتر آن است. علاوه بر این معمولا کابینت سبک کلاسیک تیره‌تر است و گاهی تمام چوب است از این رو جز گران‌ترین مدل‌های کابینت آشپزخانه هستند. اگر شما هم از طرفدار این سبک هستید خوب است با مزایا و معایب آن نیز آشنا شوید.

مدل کابینت آشپزخانه کلاسیک | دکوراسیون کابینت آشپزخانه کلاسیک | مزایا و معایب کابینت ممبران
کابینت ممبران یکی از محبوب‌ترین انواع کابینت کلاسیک است که با تزئینات منحصر به فرد خود آشپزخانه شما را با شکوه می‌سازد.

مزایای کابینت کلاسیک

  • از مزایای بسیار خوب کابینت کلاسیک می‌توان به بزرگ بودن آن و پر کردن تمام فضای مخصوص کابینت اشاره کرد. یعنی تا چشم کار می‌کند روی دیوارها کابینت سرتاسری به سبک کلاسیک قرار گرفته است و فضای خالی و بلااستفاده وجود ندارد.
  • یکی دیگر از ویژگی‌های خوب کابینت کلاسیک جادار بودن و وجود تعداد بسیار زیاد قفسه و کمد و کشو در این مدل کابینت است و با خیال راحت می‌توانید ظروف مختلف و قابلمه و … را در آن قرار دهید.
  • بسیاری از انواع کابینت کلاسیک دارای ویترین نیز هستند که شما می‌توانید ظروف خاص خود را به عنوان دکور در ویترین آن قرار دهید. در نتیجه اگر جز دسته افرادی هستید که به ویترین و تزئینات زیاد علاقه دارید این یک ویژگی بسیار خوب از انواع کابینت کلاسیک برای شما محسوب می‌شود.

معایب کابینت کلاسیک

  • طراحی و ساخت کابینت کلاسیک، به خصوص مدل‌های با تزئینات زیاد، بسیار زمان‌بر است پس اگر محدودیت زمانی برای انتخاب و خرید کابینت دارید، از این موضوع غافل نشوید.
  • بخش بسیار زیادی از مواد و متریال به کار رفته در کابینت کلاسیک، چوب خالص است، در نتیجه این موضوع سبب شده تا کابینت کلاسیک یکی از گران‌ترین انواع کابینت باشد. از طرفی تزئینات به کار رفته بر روی کابینت از گچ‌بری گرفته تا طاق و قوس و سرستون و نورپردازی و … هر کدام به هزینه آن اضافه می‌کند.
  • از دیگر معایب کابینت کلاسیک، سنگین بودن آن است که سبب شده نصب آن نیز زمان‌بر باشد.
  • و اما یکی از مهم‌ترین معایب کابینت کلاسیک، حساس بودن جنس آن در مقابل ضربه، به خصوص اجسام نوک تیز، است. چرا که در اثر برخورد ضربه به راحتی آسیب می‌بیند و امکان تعمیر و تعویض آن نیز بسیار کار دشواری است.

مدل کابینت آشپزخانه مدرن

این روزها اکثر افراد به سراغ سبک‌های مدرن و ساده و مینیمال می‌روند. اگر شما هم جز دسته دوستداران سبک مدرن در دکوراسیون داخلی هستید، بهترین گزینه برای انتخاب کابینت، مدلی با سبک مدرن است.

کابینت‌های مدرن اغلب بدون فریم هستند و ظاهری بسیار ساده دارند و معمولا جنس آن‌ها های گلاس، لمی گلاس و یا پی وی سی است. از ویژگی‌های ظاهری دیگر آن‌ها، دستگیره‌های ساده و تخت، ارتفاع بلند و کشو کمتر است البته در برخی از انواع کابینت مدرن از تکنولوژی‌های هوشمندی مانند درب آهنربایی نیز استفاده می‌شود تا نیازی به دستگیره روی آن هم نباشد.

از مزیت‌های بسیار خوب کابینت مدرن می‌توان به سادگی و امکان ست و هماهنگ شدن راحت آن با فضای خانه و نوع چیدمان اشاره کرد. علاوه بر این امکان نورپردازی در آشپزخانه مدرن بسیار بیشتر است، چون تمام دیوارها توسط کابینت پوشانده نمی‌شود.

مدل کابینت آشپزخانه مدرن | دکوراسیون کابینت آشپزخانه مدرن | مدل کابینت مدرن
کابینت‌های مدرن اغلب بدون فریم هستند و ظاهری بسیار ساده دارند و معمولا جنس آن‌ها های گلاس، لمی گلاس و یا پی وی سی است.

مزایای کابینت مدرن

  • کابینت مدرن در عین سادگی، زیبایی خاص و منظمی به محیط آشپزخانه می‌بخشد.
  • از دیگر مزایای کابینت مدرن می‌توان به تنوع رنگ بالای آن اشاره کرد که به راحتی با سبک دکوراسیون آشپزخانه هماهنگ می‌شود.
  • تمیز کردن کابینت‌های مدرن بسیار ساده است و نیازی به استفاده از شوینده‌های مخصوص نیست. در نتیجه این یکی از بهترین مزایای آن است.
  • از دیگر مزایای بسیار خوب انواع کابینت مدرن می‌توان به وزن سبک آن و امکان نصب سریع و راحت آن نیز اشاره کرد.

معایب کابینت مدرن

  • مدل کابینت مدرن که درب مگنتی (آهنربایی) دارد، کاربرد بسیار خوبی در آشپزخانه مدرن دارد. اما از معایب آن خرابی درب است. معمولا تعمیر درب مگنتی سخت است و ناچار فرد باید درب یا کابینت را در چنین مواقعی تعویض کند.
  • همانطور که می‌دانید سبک مدرن، تزئینات چندان زیادی ندارد، از این رو بر روی کابینت مدرن نمی‌توانید تزئینات زیادی اجرا کنید. در نتیجه اگر به سبکی یک دست و خلوت علاقه ندارید، این یکی از معایب کابینت مدرن برای شما است.
  • یکی از معایب دیگر کابینت مدرن که معمولا خانم خانه را به خود درگیر می‌کند و به قول معروف بسیار به چشم می‌آید، نمایان شدن کثیفی‌های روی سطح کابینت، به خصوص لکه روغن یا آب است. در نتیجه شما باید همیشه در حال تمیز کردن سطح کابینت باشید.

پیشنهاد من: اگر انتخاب شما مدل کابینت مدرن است پیشنهاد می‌کنم رنگ مکمل کابینت را در کاشی‌های بین کابینت به کار ببرید تا جلوه آشپزخانه‌تان دو چندان شود. از طرفی اگر نیاز به نور بیشتری در آشپزخانه دارید کابینت مدرن های گلاس را انتخاب کنید تا انعکاس نور در آشپزخانه بیشتر شود و فضا پرنورتر به نظر برسد.

مدل‌های کابینت آشپزخانه بر اساس مدل نصب

یکی از دغدغه‌های اکثر ما برای انتخاب بهترین مدل کابینت دکوراسیون آشپزخانه، نوع چیدمان آن است. جالب است بدانید بر اساس نوع پوشش‌دهی آشپزخانه می‌توان انواع کابینت را بر اساس مدل نصب تقسیم کرد:

نصب کابینت یک طرفه در آشپزخانه

از مدل کابینت یک طرفه در آشپزخانه‌های بسیار کوچک استفاده می‌کنند. در نتیجه اگر آشپزخانه کوچکی دارید و می‌خواهید فضای آشپزخانه دست و پا گیر نشود، بهتر است کابینت‌های یک طرفه نصب کنید.

برای کابینت‌های یک طرفه که معمولا در طول آشپزخانه نصب می‌شوند، من مدل کابینت مدرن را به شما پیشنهاد می‌دهم چون هم قیمت مناسب‌تری دارد و هم فضا را شلوغ نمی‌کند.

نصب کابینت یک طرفه در آشپزخانه | مدل کابینت یک طرفه | طراحی آشپزخانه با کابینت یک طرفه
مدل کابینت یک طرفه مخصوص آشپزخانه‌های بسیار کوچک است.

نصب کابینت دو طرفه در آشپزخانه

اگر فرم آشپزخانه شما مربع یا مستطیل شکل است، بهترین مدل کابینت، مدل دو طرفه است. اگر خانواده کم جمعیتی دارید این طرح برای آشپزخانه بسیار جالب است و از طرفی فضا را نیز بزرگ‌تر جلوه می‌دهد.

نصب کابینت دو طرفه در آشپزخانه | مدل کابینت دوطرفه | آشپزخانه با کابینت دو طرفه
بهترین مدل کابینت برای آشپزخانه به فرم مربع یا مستطیل، مدل دو طرفه است.

نصب کابینت ال شکل (L) در آشپزخانه

یکی از پرکاربردترین انواع چیدمان کابینت در آشپزخانه، مدل کابینت ال شکل است. البته ناگفته نماند که این مدل جز استانداردترین مدل‌های چیدمان کابینت نیز محسوب می‌شود، چرا که مثلث آشپزخانه به طور کامل در آن رعایت می‌شود. در مدل کابینت ال یا دو طرف L با کابینت پوشانده می‌شود و یا دیوار بلندتر با کابینت و بخش دیگر آن را به صورت کابینت اپن طراحی می‌کنند. از فضای‌های خالی دیگر در آشپزخانه ال شکل نیز می‌توانید برای گذاشتن میز ناهارخوری استفاده کنید.

نصب کابینت ال شکل (L) در آشپزخانه | چیدمان آشپزخانه ال شکل | دکوراسیون کابینت آشپزخانه L شکل
پرکاربردترین نوع چیدمان کابینت در آشپزخانه، مدل کابینت ال شکل است که امکان دسترسی به نقاط مختلف آشپزخانه را به بهترین شکل مهیا می‌کند.

نصب کابینت یو شکل (U) در آشپزخانه

اگر فضای آشپزخانه شما دلباز و بزرگ است، هیچ چیز بهتر و ایده‌آل‌تر از کابینت U شکل برای شما نیست. همانطور که از نام این مدل پیداست، به شکل U سه ردیف پشت سر هم در آشپزخانه با کابینت پوشانده می‌شود.

نصب کابینت یو شکل (U) در آشپزخانه | چیدمان آشپزخانه یو شکل | دکوراسیون کابینت آشپزخانه U شکل
مدل کابینت یو شکل برای آشپزخانه‌های بزرگ و دلباز گزینه بسیار ایده‌الی‌ست.

نصب کابینت جزیره در آشپزخانه

مدل کابینت جزیره یک نوع کابینت مستقل است. معمولا این مدل کابینت به شکل میز دایره‌ای، مستطیل، مربع و یا هر فرم دلخواهی ساخته شده و در وسط آشپزخانه قرار می‌گیرد. کابینت جزیره می‌تواند ثابت یا متحرک باشد. از کابینت جزیره همچنین برای قرار دادن سینک یا گاز در سبک دکوراسیون مدرن آشپزخانه، یا به عنوان میز ناهارخوری استفاده می‌شود.

برای جزئیات بیشتر درباره هر کدام از مدل‌های نصب کابینت آشپزخانه، مطلب مدل‌های چیدمان کابینت آشپزخانه را بخوانید.

نصب کابینت جزیره در آشپزخانه | مدل کابینت جزیره ای مدرن و جدید | انواع کابینت جزیره برای دکوراسیون آشپزخانه
جزیره یک مدل کابینت مستقل است که به شکل میز دایره‌ای، مستطیل، مربع و یا هر فرم دلخواهی ساخته و در وسط آشپزخانه قرار می‌گیرد و کاربردهای گوناگونی دارد.

قیمت انواع کابینت آشپزخانه چقدر است؟

همانطور که می‌دانید قیمت کابینت چیزی نیست که بتوان به صورت قطعی درباره آن نظر داد. علاوه بر این روش محاسبه قیمت کابینت پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد. حال شاید بپرسید چه پیچدگی‌هایی دارد؟

در واقع به صورت اصولی بر اساس هر مدل کابینت یک قیمت پایه ارائه می‌شود که این قیمت بر مبنای مواد و متریال و روشی که در ساخت کابینت به کار رفته، متغیر است.

طبق آخرین تحقیقاتی که من در خصوص قیمت کابینت انجام دادم، بدنه اکثر کابینت‌ها از ام دی اف با روکش ملامینه سفید (که به روکش سفید صابونی معروف است) ساخته شده است. در نتیجه تفاوت عمده قیمت بر روی جنس درب کابینت است.

به طور متوسط قیمت کابینت مدرن با جنس بدنه ام‌دی‌اف میانگین، بین دو تا چهار میلیون، میانگین قیمت کابینت کلاسیک سه تا پنج میلیون است. البته ناگفته نماند که این قیمت‌ها ممکن است به روز نباشد و علاوه بر این بسته بر متراژ مورد نظر و مدل انتخابی شما تغییر کند.

می‌توانید لیست قیمت دقیق استادکار برای ساخت انواع کابینت را در صفحه خدمات کابینت سازی و در بخش راهنمای قیمت ببینید.

نحوه محاسبه قیمت کابینت آشپزخانه با بهترین متریال | هزینه طراحی و نصب کابینت | تعیین دستمزد نصاب کابینت
قیمت کابینت بسته به متراژ مورد نظر و طرح و متریالی که در ساخت و نصب کابینت استفاده می‌شود کاملا متغیر است.

سوالات متداول درباره کابینت آشپزخانه

  1. قیمت کابینت آشپزخانه چطور محاسبه می‌شود؟

بهتر است بدانید که دانستن جواب این سوال چاره ساز کار شما نیست! لابد می‌پرسید چرا؟ چون اکثر کابینت سازان، قیمت ابعاد استاندارد را به شما می‌گویند و واقعیت این است که این قیمت برای شما سود چندانی ندارد. بهترین راه حل برای براورد قیمت کابینت این است که جنس و متریال مورد استفاده و نوع مدل طراحی کابینت را انتخاب کنید و بعد کابینت ساز حرفه‌ای مورد نظرتان را انتخاب کنید (که برای این کار می‌توانید در بخش خدمات کابینت‌سازی استادکار ثبت سفارش کنید)، سپس کابینت‌ساز از آشپزخانه شما بازدید می‌کند و مطابق طراحی مورد نظر شما برآورد قیمت را اعلام می‌کند.

  1. قیمت کابینت آشپزخانه با ابعاد استاندارد چقدر است؟

برای این کار ابتدا باید ابعاد کابینت را مشخص کنیم. اما به طور کلی ابعاد کابینت استاندارد و محاسبه قیمت از دید کابینت ساز به این صورت است که:

  • اگر کابینت زمینی باشد ابعاد استاندارد آن به عمق 55 و ارتفاع 90 سانتی متر است که برای صفحه آن نیز 3 سانتی‌متر و برای پایه آن 14 سانتی‌متر دیگر متریال نیاز است. با این حساب جمعا 17 سانتی‌متر از 90 سانتی متر  ارتفاع کم می‌شود و 73 سانتی متر اندازه یونیت (بدنه اصلی)  کابینت می‌شود. در نتیجه طبق طرح و جنس مورد نظرتان متراژ کابینت محاسبه می‌شود.
  • اگر کابینت دیواری باشد، بدون در نظر گرفتن تاج، ارتفاع کابینت 70 سانتی‌متر و عمق آن 30 سانتی‌متر خواهد بود که بر این اساس قیمت کابینت محاسبه می‌شود. اما در نظر داشته باشیند که در اکثر مواقع از این ابعاد استفاده نمی‌شود. چون با توجه به طرحی که شما انتخاب می‌کنید قطعا اندازه‌ها متغیر است. مثلا کانتر یخچال ، محل مخصوص پکیج، نحوه قرار دادن مایکروفر و فر، اپن جزیره، فرم اپن آشپزخانه، نوع سینک، و …  باعث تغییر قیمت و تغییر سایز استاندارد می‌شود.
  1. کابینت های گلاس بهتر است یا کابینت ممبران؟

تصمیم گیری درباره نوع جنس کابینت در درجه اول بنا بر سلیقه و نظر مشتری است. اما با این حال بد نیست در این باره گفت‌و‌گوی کوتاهی داشته باشیم. قطعا می‌دانید که کابینت های گلاس و ممبران کاملاً دو سبک متفاوت دارند (کابینت هایگلاس مدرن و ممبران کلاسیک است) و هرکدام از این دو نوع کابینت معایب و مزایای مختلفی دارند.

حالا اگر بخواهیم از نظر کیفیت این دو مدل کابینت را مقایسه کنیم، می‌توان گفت  این مورد تا حد زیادی بستگی به کابینت‌سازی دارد که کابینت را برای شما می‌سازد، چون نوع متریال را کابینت ساز انتخاب می‌کند، در نتیجه اینکه با چه درجه کیفیتی متریال کابینت را انتخاب کرده، از چسب آلمانی یا اروپایی در آن استفاده کرده، کیفیت روکش آن چقدر بوده، یراق‌آلاتی که در کابینت به کار برده و … همگی از جمله فاکتورهایی است که کیفیت کابینت را مشخص می‌کند. البته ناگفته نماند که گاهی اوقات محدودیت مالی که شما به عنوان مشتری برای کابینت‌ساز مشخص می‌کنید، در کیفیت کار تاثیرگذار است.

  1. آیا می‌توان فقط درب کابینت‌ها را تعویض کرد؟ قیمت آن چقدر است؟

بله، شما می‌توانید فقط برای تعویض درب کابینت نیز اقدام کنید. اما حتما باید برای این کار نیز فرد متخصص کابینت‌ساز بازدید انجام دهد. در رابطه با قیمت تعویض درب کابینت نیز به طور معمول میانگین یک سوم قیمت هر متر طول کار تمام شده محاسبه می‌شود.

  1. بهترین جنس کابینت برای تمیز کردن کدام است؟

به‌ طور کلی بهترین حالت برای تمیز کردن کابینت آشپزخانه، کابینت‌های جنس های گلاس است. البته ناگفته نماند، همان‌طور که کابینت های گلاس به ‌راحتی تمیز می‌شود، به‌ راحتی هم لک می‌شود و ممکن است گاهی اثر لکه‌های انگشت هم روی سطح براق آن باقی بماند، اما با این حال نسبت به سایر جنس‌های کابینت، تمیز کردن کابینت هایگلاس آسان‌تر است.

  1. بهترین کابینت آشپزخانه برای فضاهای کوچک چیست؟

به‌ طور کلی در فضاهای کوچک باید سعی کنید که از کابینت‌های مدرن با رنگ روشن استفاده کنید تا هم فضا منظم و خلوت‌تر جلوه کند و هم رنگ روشن باعث می‌شود فضا بزرگ‌تر دیده شود. با این حال چون مبحث انتخاب کابینت و دکوراسیون آشپزخانه برای فضاهای کوچک بسیار گسترده است، پیشنهاد می‌کنم حتما مطلب “کابینت آشپزخانه کوچک ؛ ۹ راهکار ویژه برای آشپزخانه‌های کوچک” را نیز بخوانید.

  1. دوام کابینت ام دی اف چقدر است؟

دوام و استحکام کابینت نه تنها در خصوص کابینت ام دی اف بلکه هر نوع کابینت دیگری در درجه اول بستگی به انتخاب جنس با کیفیت دارد. یعنی شما هنگام خریداری کابینت باید مطمئن شوید که جنس مرغوب را خریداری کرده‌اید. در درجه دوم اگر تمام نکات لازم از جمله نحوه تمیزکاری و مراقبت از هر نوع جنس کابینت به بهترین شکل ممکن انجام شود، قطعا دوام آن کابینت نیز بیشتر خواهد بود.

  1. آیا کابینت چوبی قابل شست‌و‌شو است؟

همانطور که می‌دانید رابطه آب و چوب چندان جالب و دوستانه نیست. حتما شنیده‌اید که برخی از افراد می‌گویند در اثر رطوبت میز یا کابینت چوبی باد کرده است. در واقع بهتر است و توصیه می‌شود که تا حد ممکن کابینت چوبی خیس نشود و یا رطوبت نباید مدت طولانی روی آن باقی بماند، چون قطعا به ساختار آن آسیب می‌زند و باعث باد کردن سطح کابینت و پوسیدگی آن می‌شود.

  1. برای نصب کابینت، سینک توکار بهتر است یا رو کار؟

معمولا سلیقه بسیاری از افراد، به خصوص خانم‌ها، سینک توکار است اما ممکن است از دوست و آشنا شنیده باشند که سینک توکار باعث خرابی کابینت شده و اصطلاحا کابینت به خاطر رطوبت باد می‌کند. به همین خاطر این سوال متداول بسیاری از افراد هنگام نصب کابینت و انتخاب سینک است.

حقیقت این است که سينک‌های توکار اگر بهتر از سينک‌های روکار نباشند، چيزی هم از آن‌ها کم ندارند. و اگر کسی سينک توکار استفاده کرده و صفحه کابينتش باد کرده است، بدانید مشکل از آب بندي نادرست سینک بوده و نه تو کار بودن آن. در نتیجه بسته به سلیقه خودتان و با دریافت کمک از یک متخصص کابینت ساز ماهر، می‌توانید هر مدل سینکی را که می‌خواهید انتخاب کنید.

  1. اگر سفارش ساخت کابینت را در اپلیکیشن استادکار ثبت کنم، چگونه هزینه را پرداخت کنم؟

هزینه کار پس از اتمام خدمت، به صورت نقدی و طبق مبلغ مشخص‌ شده در اپلیکیشن استادکار به متخصص کابینت ساز پرداخت می‌شود.

کدام مدل کابینت برای آشپزخانه من مناسب است؟

با انواع مدل‌های بسیار پرطرفدار در میان کابینت‌های مناسب برای آشپزخانه آشنا شدید، حال نوبت آن است که تصمیم بگیرید کدام مدل کابینت را برای دکوراسیون داخلی آشپزخانه خود انتخاب کنید. این نکته را باز هم یاداور می‌شوم که علاوه بر ظاهر کابینت به طراحی داخلی کابینت نیز توجه زیاد داشته باشید. سپس بر اساس نوع سلیقه و سبک خانه خود تصمیم بگیرید که چه کابینتی با چه نوع جنس و کیفیتی را انتخاب کنید.

و اما پیشنهاد من برای شما برای نوع کابینت آشپزخانه مناسب شما:

اگر خانه اولی هستید و می‌خواهید به سبک و سلیقه خودتان آشپزخانه را طراحی کنید، حتما در مرحله اول سبک و دکوراسیون خانه‌ خود را مشخص کنید. برای این کار می‌توانید عکس‌ها و اطلاعات مختلف درباره انواع سبک دکوراسیون داخلی خانه را مطالعه کنید تا متوجه شوید به کدام سبک بیشتر علاقه‌مند هستید.

سپس به سراغ انتخاب کابینت، کفپوش و وسایل آشپزخانه بروید. برای این کار هم می‌توانید از افراد متخصصی که در زمنیه ساخت و نصب کابینت و کفپوش ماهر هستند، کمک بگیرید. اگر چنین اشخاصی را نمی‌شناسید، همین حالا می‌توانید از سرویس نصب کابینت استادکار یا حتی برای خدمات بیشتر از سرویس‌های متنوع دکوراسیون استادکار استفاده کنید، انتظارات و ایده‌های خوبتان را با متخصصین استادکار به اشتراک بگذارید تا یک آشپزخانه شیک و زیبا برای خانه‌ خود بسازید.

اگر هم قصد بازسازی آشپزخانه را دارید و به دنبال یک ایده عالی برای مدل کابینت دکوراسیون آشپزخانه هستید، پیشنهاد من به شما این است که همه انتظاراتی که از یک آشپزخانه ایده‌آل داشتید اما در آشپزخانه قبلی‌تان برآورده نشده است را یادداشت کنید. مثلا ممکن است از تعداد کم کابینت‌ها ناراضی بوده‌ باشید یا نورپردازی آشپزخانه کم بوده باشد و یا …

این کار به شما کمک می‌کند تا انتخاب‌های بعدی شما نیز هوشمندانه‌تر باشد. پس از آنکه یادداشت‌هایتان به اتمام رسید می‌توانید با ثبت سرویس مورد نظرتان در استادکار( مثلا سرویس کابینت‌سازی) تمام ایده‌ها و یادداشت‌هایتان را با متخصصین کابینت‌ساز مطرح کنید و به آشپزخانه ایده‌آلتان دست پیدا کنید.

سخن آخر

اگر قصد خرید کابینت جدید را برای آشپزخانه خود دارید و یا مدل قدیمی کابینت‌های خود را می‌خواهید عوض کنید، حتما فاکتورهای مختلفی مانند رنگ، نوع سبک دکوراسیون کابینت آشپزخانه، بودجه مورد نیاز و طراحی داخلی کابینت برای آن را در نظر داشته باشید تا بتوانید بهترین دکوراسیون داخلی آشپزخانه را برای خانه خود ایجاد کنید.

خدمات کابینت سازی استادکار

کابینت‌سازی

  • طراحی و ساخت کابینت آپارتمان، فروشگاهی و دکوری
  • طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه مدرن و کلاسیک
  • ساخت کابینت ام دی اف، های گلاس، ترموود، چوبی و فلزی
  • تعمیر و نصب کابینت دیواری و زمینی
دریافت این خدمت از استادکار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × 2 =