راهنمای خرید پرده آشپزخانه : چگونه برای آشپزخانه پرده مناسب انتخاب کنیم؟

0

پرده آشپزخانه تاثیر بسیار زیادی در نمای آشپزخانه شما خواهد داشت. بخصوص اگر پنجره آشپزخانه در جایی قرار داشته باشد که در نگاه اول دیده می‌شود. در این صورت پرده آشپزخانه بیش از آنچه شما فکر کنید اهمیت پیدا می‌کند. اما انتخاب پرده برای آشپزخانه کار دشواری نیست. فقط کافیست برخی نکات را در نظر بگیرید و با توجه به سبک و مدل آشپزخانه خود یک پرده مناسب و زیبا برای آن انتخاب کنید. هرچند در این میان بودجه نیز یک مساله مهم است. چرا که پرده‌ها همانطور که در رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی در بازار وجود دارند، قیمت‌های متفاوتی نیز خواهند داشت. اگر برای خرید پرده آشپزخانه به کمک احتیاج دارید، استادکار به شما ایده‌هایی برای انتخاب پرده آشپزخانه ارائه می‌دهد.

  • انواع طرح و رنگ پرده آشپزخانه

پیش از اینکه بخواهید انتخاب کنید که پرده آشپزخانه شما بلند باشد یا کوتاه، یا فقط از والان پرده برای پوشش دادن قسمت فوقانی پنجره آشپزخانه استفاده کنید، چیزی که ذهن بسیاری از افراد را درگیر می‌کند انتخاب طرح و رنگ آن است. آشپزخانه فضای غیررسمی‌تری نسبت به اتاق پذیرایی دارد، همینطور پرده این مکان نیز تفاوت‌هایی با پرده اتاق پذیرایی خواهد داشت و قرار نیست به همان اندازه لوکس و مجلل باشد. در عوض باید فضایی آرام و صمیمانه ایجاد کند. بنابراین طرحی که پرده آشپزخانه دارد مهم است. انواع طرح‌های متنوع برای پرده آشپزخانه وجود دارد که ما برخی از متداول‌ترین و خلاقانه‌ترین آن‌ها را برای شما معرفی می‌کنیم.

  1. طرح میوه یا حیوانات اهلی برای پرده آشپزخانه

از آنجایی که آشپزخانه قرار است فضایی صمیمانه‌تر و غیررسمی داشته باشد، بنابراین دست شما در انتخاب طرح‌هایی همانند طرح حیوانات یا میوه‌ها باز است. امروزه پرده‌های متنوعی با چنین طرح‌هایی در بازار موجود هستند که برخلاف تصور بسیاری از افراد، می‌توانند جلوه خاص و جذابی به آشپزخانه ببخشند.

انواع پرده آشپزخانه
پرده طرح دار برای آشپزخانه
  1. پرده آشپزخانه راه راه

یکی از شیک‌ترین و کلاسیک‌ترین طرح‌ها برای پرده آشپزخانه، طرح راه راه عمودی است. این طرح در عین سادگی می‌تواند آشپزخانه را به یک فضای کلاسیک و مدرن تبدیل کند. طرح راه راه یکی از طرح‌هایی است که به راحتی می‌تواند برای هر یک از اتاق‌های خانه انتخاب شود.

انواع پرده آشپزخانه
پرده با طرح راه راه برای آشپزخانه
  1. پرده گل‌دار برای آشپزخانه

طرح گل نیز یکی از محبوب‌ترین طرح‌ها برای پرده آشپزخانه است. بخصوص اگر فضای آشپزحانه شما روشن است، بعنوان مثال کابینت‌ها سفید یا رنگ روشن هستند یا کانتر آشپزخانه روشن و براق است، پرده آشپزخانه گل دار می‌تواند بیش از پیش در این فضا بدرخشد و موجب شود فضای آشپزخانه شما از حالتی کسل کننده و بیش از حد ساده خارج شود.

انواع پرده آشپزخانه
پرده گل دار برای آشپزخانه
  1. پرده آشپزخانه با طرح‌های هنری

اگر به دنبال طرحی متفاوت‌تر برای پرده آشپزخانه خود هستید و به هنر نیز علاقه مندید، طرح‌های هنری یا ابسترکت می‌توانند انتخاب خوبی برای آشپزخانه شما باشند و این فضا را به یک فضای مدرن‌تری تبدیل کنند. هنگام خرید چنین پرده‌ای، به ترکیب رنگ‌ها دقت کنید. یا بعنوان مثال پرده‌ای با طرح یک نقاشی هنری بخرید. وقتی وارد دنیای هنر شوید، هزاران طرح و مدل برای پرده آشپزخانه خود خواهید یافت.

انواع پرده آشپزخانه
پرده آشپزخانه با طرح های هنری
  1. پرده ساده و یکدست برای آشپزخانه

اگر نمی‌خواهید خیلی بابت انتخاب یک پرده وقت بگذارید یا نگران این هستید که پرده طرح دار مناسب آشپزخانه شما نباشد، بهتر است به سمت طرحی ساده و تک رنگ بروید. یک پرده سفید ساده می‌تواند برای آشپزخانه‌ای که دکور آن بیشتر از رنگ‌های تیره تشکیل شده انتخاب مناسبی باشد. یا اگر خیلی نمی‌خواهید پرده ساده‌ای داشته باشید، می‌توانید یک پرده که گلدوزی‌ ساده‌ای دارد برای آشپزخانه انتخاب کنید.

انواع پرده آشپزخانه
پرده سفید گلدوزی شده برای آشپزخانه
  1. پرده آشپزخانه چهارخونه

طرح چهارخانه نیز یکی از متداول‌ترین طرح‌هایی است که برای پرده آشپزخانه و حتی رومیزی آشپزخانه انتخاب می‌شود. این طرح نیز یک طرح کلاسیک و ساده است و زمانی زیباتر می‌شود که سایر وسایل آشپزخانه ساده و بدون طرح باشند.

انواع پرده آشپزخانه
پرده چهارخونه برای آشپزخانه
  1. طرح زیگ زاگ برای پرده آشپزخانه

یک طرح زیگ زاگ نیز می‌تواند در آشپزخانه درخشش ایجاد کند. این طرح نیز از جمله طرح‌هایی است که شاید خیلی در همه خانه‌ها ندیده باشید اما می‌توانید آن را در ترکیب رنگ‌های متنوعی در بازار بیابید و شکلی متنوع به آشپزخانه خود ببخشید.

به طور کلی، از رنگ‌های خنثی و یکدست برای اینکه یک دکور ساده و منظم در آشپزخانه داشته باشید استفاد کنید. این رنگ‌ها به آشپزخانه شما حالت مدرن‌تری می‌بخشند. اگر آشپزخانه کوچکی دارید، از پرده رنگ روشن و نازک استفاده کنید که آشپزخانه شما را بزرگتر نشان دهد. رنگ‌های تیره و گرم موجب می‌شوند یک آشپزخانه بسیار بزرگ، متعادل‌تر دیده شود. طرح‌های هندسی یا متقارن می‌توانند یک زیبایی بصری خاص در آشپزخانه ایجاد کنند.

انواع پرده آشپزخانه
پرده با طرح زیگ زاگ
  • از چه مدل پرده‌ای برای آشپزخانه استفاده کنیم؟

پرده آشپزخانه نیز می‌تواند علاوه بر طرح‌های متنوع، مدل‌های مختلفی داشته باشد. اصلی‌ترین مساله‌ای که هنگام انتخاب مدل پرده برای آشپزخانه وجود دارد، انتخاب بین پرده کامل و یا والان پرده به صورت تکی است. بسیار متداول است که برای آشپزخانه فقط از والان ساده استفاده شود. اما این نکته بستگی به این مساله دارد که چقدر حریم خصوصی شما در آشپزخانه مطرح است. ممکن است آشپزخانه شما رو به خیابان باشد که در این صورت اغلب افراد ترجیح می‌دهند با یک پرده کامل، فضای آشپزخانه را از دید دیگران بپوشانند. اما ممکن است آشپزخانه شما به سوی حیاط خانه باشد. در این صورت اغلب حریم خصوصی مطرح نیست و می‌توان با انتخاب یک والان فقط از وارد شدن نور شدید به آشپزخانه جلوگیری کرد و در عوض چشم اندازی از باغچه و فضای سبز داشت.

چند نکته که باید هنگام انتخاب پرده آشپزخانه در نظر بگیرید:

  • پرده را از رنگی انتخاب کنید که با سایر دکوراسیون آشپزخانه شما هماهنگ باشد. اگر کانتر آشپزخانه طرح چوب است از آن ایده بگیرید و پرده‌ای انتخاب کنید که گرمای این رنگ طبیعی را از بین نبرد.
  • اگر همه چیز در آشپزخانه شما فلزی است، هنگام انتخاب پرده آشپزخانه رنگ‌های نقره‌ای و مشکی را به صورت ترکیبی انتخاب کنید.
  • وقتی پرده‌ها را طرح دار انتخاب می‌کنید می‌توانید همچنان برخی اشیاء دیگر را در آشپزخانه با همان طرح هماهنگ کنید. به رومیزی یا رویه صندلی‌های آشپزخانه فکر کنید. مثلا اگر پرده راه راه است، می‌توانید رویه صندلی را نیز به همین سبک و رنگ انتخاب کنید تا هماهنگی ایجاد شود.
  • پرده آشپزخانه را نیز همانند پرده اتاق پذیرایی می‌توانید دو لایه انتخاب کنید و با این کار چهره‌ای متفاوت و جذاب به آشپزخانه ببخشید.

چند طرح زیبا و جذاب برای پرده آشپزخانه

انواع پرده آشپزخانه

  •  سخن پایانی

این طرح‌ها و نکاتی که گفته شد می‌توانند شما را در انتخاب پرده آشپزخانه راهنمایی کنند. اما در نهایت این شما هستید که با فضای آشپزخانه و وسایلی که در آن قرار دارد آشنا هستید. شما از اینکه سایر نقاط خانه به چه سبکی دکور شده اند نیز مطلع هستید بنابراین به راحتی می‌توانید با به کار گیری نکاتی که گفته شد یک پرده زیبا و شیک برای آشپزخانه خود انتخاب کنید. شما مدل خاصی پرده برای آشپزخانه در نظر دارید؟ حتما نظراتتان را با ما در میان بگذارید.

دوخت و نصب پرده

دوخت و نصب پرده

  • طراحی و دوخت پرده حریر، پارچه‌ای و توری
  • دوخت پرده ساده، پیله‌دار و والان پرده
  • تعمیر و نصب ملزومات پرده، چوب پرده‌، کتیبه، تاج پرده و غیره
  • تعمیر و نصب پرده لوردراپه، کرکره‌ای، شید، زبرا و غیره
دریافت این خدمت از استادکار
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده + 17 =