راهنمای جامع سقف کاذب کناف

0

اگر قصد بازسازی منزل خود را دارید، استفاده از سقف کاذب بخش جدایی‌ناپذیر این تغییرات است. سقف کاذب علاوه بر زیبایی، از گرما و سرمای اضافی خانه جلوگیری کرده و سر وصدای داخل آپارتمان را به بیرون منتقل نمی‌کند. استفاده از سقف کاذب کناف، با طرح‌های متنوع و پیچیده یکی از ایده‌های مدرن است که امروزه در خانه‌ها، اداره‌ها و … به وفور استفاده می‌شود.

اگر بخواهیم در مورد مزایای سقف کناف با شما سخن بگوییم وزن سبک، سرعت بالای کار و امکان استفاده از طرح‌های پیچیده مهم‌ترین مزیت آن‌هاست. در مقاله «سقف کاذب کناف» قصد داریم به بررسی معایب و مزایای طرح سقف کاذب کناف، کاربرد آن در دکوراسیون منزل و نصب و هزینه آن بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

سقف کاذب کناف یا تخته گچی (Gypsum Board) چیست و از چه موادی تشکیل شده‌است؟

کیفیت و موادی که در ساخت سقف کاذب استفاده می‌شود، در دوام آن بسیار موثر است. سقف کاذب تخته گچی یا Gypsum Board یکی از مدل‌های بسیار مرغوب سقف کاذب است که می‌تواند از هدر رفتن انرژی و سر و صدا در خانه یا شرکت جلوگیری کند.

تخته گچ یا Gypsum Board
تخته گچ یا Gypsum Board از هیدراته شدن کلسیم سولفات، آب و چند ماده افزودنی تشکیل شده‌ و در میان دو لایه ضخیم کاغذ یا مقوا فشرده شده‌است.

یکی از انواع بسیار مرغوب تخته گچ، برند کناف (Knauf) است که در ایران به اشتباه نام بسیاری از محصولات تخته گچ را به عنوان کناف می‌شناسند. در حالیکه آن‌ها در واقع تخته گچ هستند. در این مقاله نیز به منظور راحتی شما مخاطبین عزیز هرگاه از عبارت «کناف» استفاده کردیم، منظورمان همان تخته گچ است.

سقف کناف
کناف یکی از انواع تخته گچ، برندی آلمانی است که فعالیت خود را از سال 1932 آغاز کرده و هم اکنون با پیشینه‌ای بیش از 80 سال هنوز هم در طراحی و دکوراسیون خانه و ساختمان از آن استفاده می‌شود.

سقف کاذب کناف روکشی گچی است که برای کارهای ساختمانی سقف استفاده می‌گردد. با توجه به قابلیت انعطاف‌پذیری کناف می‌توان به آن طرح‌های مختلف داد. سقف‌های کاذب کناف معمولا به صورت یک‌‌دست و بدون درز هستند و می‌توان انواع طرح کناف سقف را در سرعت و زمان کمتری انجام داد.

طرح کناف سقف
طرح کناف سقف در انواع مختلف، انتخاب را برای شما آسان می‌کند. این مصالح به صورت پیش‌ساخته و آماده‌ در بازار موجودند و به راحتی می‌توانند جایگزین مصالح سنتی شوند.

تفاوت (Drywall) با کناف چیست؟

Drywall از ترکیب پنل‌های گچی یا سیمانی به همراه پروفیل‌های سبک فولادی گالوانیزه تهیه می‌شود. این محصول که به دیوار خشک نیز شهرت دارد، برای دیوارهای بیرونی بیشتر استفاده می‌گردد و یکی از ساختارهای مقاوم‌سازی در برابر زلزله است. ازDrywall به صورت ساخت و ساز خشک (فاقد آب) استفاده می‌شود.

یکی دیگر از اشتباهات رایج مردم استفاده از عنوان کناف به جای Drywall است.
یکی دیگر از اشتباهات رایج مردم استفاده از عنوان کناف به جای Drywall است. همان‌طور که گفته شد، کناف تنها نام یک برند آلمانی است. در حالیکه دیوارهای خشک، مصالحی گچی بدون ملات هستند که به صورت خشک و بدون آّب برای تیغه‌های دیوار، سقف و دیوارهای بیرونی استفاده می‌شوند.

تفاوت کناف و گچ چست؟

  • کناف نسخه به روز شده گچ است اما از گچ منعطف‌تر و رنگ‌پذیرتر بوده و با سرعت نصب و اجرای بهتری می‌توان کار را به اتمام رساند.
  • هزینه و قیمت سقف کناف به صرفه‌تر بوده و به صورت آماده در بازار موجود است. این مصالح پیش نیازهای گچ را ندارند، بنابراین کار با آن‌ها راحت‌تر خواهد بود.
  • ضخامت پنل‌های کناف متفاوت بوده و بسته به کاربرد آن در محیط‌های معمولی، رطوبتی، حرارتی، نما و … متفاوت هستند.
  • از همه مهم‌تر کناف نیاز به مراقبت و نگهداری کمتری به نسبت گچ دارد. پس از نصب با یک بتونه‌کاری ساده در کناف می‌توان رنگ‌آمیزی آن را شروع کرد و نیازی به ملات و سایر مخلفات گچی ندارد.
  • میزان مصالحی که در کناف استفاده می‌شود، تنها چند ورق است، بنابراین باربری چندانی ندارد. در حالیکه در گچ‌کاری شما باید چندین کیسه و مصالح مختلف را بین طبقات جابه‌جا کنید.
وزن سقف کاذب کناف در حدود 10 تا 15 برابر سبک‌تر از سقف کاذب گچی است.
وزن سقف کاذب کناف حدود 10 تا 15 برابر سبک‌تر از سقف کاذب گچی است.

مزایای سقف کاذب کناف

سقف‌های کناف دارای مزایای زیر هستند:

  • به صورت پیش ساخته در کارخانه آماده می‌شوند.
  • برای مکان‌هایی استفاده می‌شوند که نیاز به سیستم تهویه مطبوع دارند.
  • نصب و تمیز کردن آن‌ها آسان است.
  • کیفیت بسیار خوبی دارند.
  • بسیار سبک هستند.
  • عایق صدا و حرارت هستند.
  • در برابر آتش مقاومند.
  • پس از نصب با اندک بتونه‌کاری آماده نقاشی می‌شوند.
  • سطح آن‌ها بسیار صاف و یک دست است.
    اجرا و نصب سقف کاذب

    اجرا و نصب سقف کاذب

    • اجرای انواع سقف کاذب اداری، تجاری، فروشگاه و خانه
    • اجرای کناف کاری، رابیتس کاری و گچبری
    • ساخت سقف کاذب کناف
    • طراحی و اجرای باکس نور، نور مخفی و نورپردازی سقف کاذب
    دریافت این خدمت از استادکار

معایب سقف کاذب کناف

  • برای نصب طرح کناف در سقف حتما باید از افراد ماهر و خبره کمک گرفت. چون نصب غیر اصولی آن موجب سقوط سقف خواهد شد.
  • کیفیت مصالحی که در مدل کناف سقف استفاده می‌شوند، بسیار مهم است. در صورتیکه مصالح نامناسب استفاده شود، شما با ترک خوردگی سقف کناف روبرو می‌شوید.
  • در صورت انتقال رطوبت از طریق لوله‌های مخفی شده در آن، امکان رشد قارچ در سقف‌های کاذب وجود داشته و حتی منجر به تخریب کامل سقف می‌گردد.
  • مدل کناف سقف نسبت به ضربه مقاوم نیست.
اجرای سقف کاذب کناف
یکی دیگر از مزیت‌های طرح کناف سقف، اجرای تمیز و بدون دردسر آن است. این اجرا معمولا با کمی گرد و خاک همراه است، در حالیکه گچ‌کاری کار پر دردسری است که پس از اجرا نیاز به تمیزکاری اساسی دارد.

تفاوت سقف کناف با سایر انواع سقف کاذب

اگر به فکر نوسازی منزل یا ساختمان خود هستید، از سقف‌ها غافل نشوید. استفاده از سقف کاذب علاوه بر زیبایی، می‌تواند یک پوشش مناسب برای پوشاندن سیم‌کشی‌ها و تأسیسات و … در ساختمان باشد. در میان انواع متنوع سقف کاذب موجود در بازار، سقف‌های کناف با توجه به دلایلی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، گزینه بهتر و مطلوب‌تری هستند:

  • طرح کناف سقف در مقایسه با سایر سقف‌های کاذب در دکوراسیون داخلی تنوع بیشتری دارد.
  • معمولا مدل کناف سقف، به صورت یک‌ دست و بدون هیچ درزی اجرا می‌شود، همین امر باعث انعطاف‌پذیری آن می‌گردد.
  • سقف کناف، در حداقل زمان قابل نصب و اجراست.
  • سقف کاذب کناف، قابل برداشت و تعمیر بوده و در صورت نیاز می‌توان به تأسیسات پشت آن‌ها دسترسی داشت.
  • امکان نصب چراغ‌های تزیینی به صورت روکار و توکار و نور مخفی در انواع مدل کناف سقف وجود دارد .
  • قیمت سقف کناف بسیار به صرفه‌تر است.
  • سقف کناف، قابلیت ضدحریق دارد.
  • سقف کاذب کناف در مقاوم‌سازی ساختمان بسیار موثر است.
  • در سقف کناف، جوشکاری انجام نمی‌شود. همین امر شاید این شبه را برای افراد ایجاد کند که این سقف‌ها، استحکام لازم را ندارند. در صورتیکه جوشکاری، تیرچه‌های سقف را ضعیف می‌کند و از نظر آیین‌نامه‌های معتبر ساختمانی نیز این کار مجاز نیست. بنابراین عدم نیاز به جوشکاری از نقاط قوت سقف کاذب کناف محسوب می‌شود.
تفاوت سقف کناف با سایر انواع سقف کاذب
از نظر امنیت جانی در زلزله اگر سقف کاذب کناف را با رابیتس مقایسه کنیم، سقف کناف به دلیل سبکی آسیب کمتری وارد می‌کند.

سقف کناف برای کجا بهترین کاربرد را دارد؟

استفاده از سقف کاذب کناف در آشپزخانه، پذیرایی و اتاق خواب‌ها نما و ظاهری مدرن به آن‌ها می‌دهد. در سرویس‌های بهداشتی به دلیل اینکه پانل‌های گچی کناف برای تماس مستقیم آب طراحی نشده‌اند، استفاده از کناف توصیه نمی‌شود.

مدل کناف سقف اتاق خواب
اگر می‌خواهید فضای منحصر به فردی در اتاق خواب داشته باشید، کافی است که از سقف کناف به همراه نورپردازی درست و اصولی استفاده کنید. مطمئن باشید دکوراسیون داخلی اتاق شما بسیار مدرن و شیک خواهد شد.

نکاتی درباره نصب و قیمت سقف کناف

معمولا کارفرمایان زمانیکه می‌خواهند از سقف کاذب استفاده کنند، تنها چیزی که برایشان مهم است، قیمت و هزینه‌ای است که پیمانکار به آن‌ها ارائه می‌دهد. ما در این قسمت قصد داریم تا چند نکته را با شما در مورد نصب و قیمت سقف کناف بازگو کنیم:

  1. تنها به قیمت کناف توجه نکنید. پیمانکارانی که قیمتی پایین‌تر از عرف بازار به شما پیشنهاد می‌دهند، معمولا از اجناس متفرقه (غیر از برند کناف) و بی‌کیفیت استفاده می‌کنند.
  2. از نحوه اجرا و نصب سقف کاذب کناف آگاهی داشته باشید تا در صورتیکه پیمانکار کار را درست انجام نداد، بتوانید به او تذکر دهید.
  3. یک قرارداد جامع و کامل با پیمانکار بنویسید و نوع پانل، نقشه کار، نیاز به بتونه کاری، نحوه محاسبه کار، نحوه پرداخت، تاکید بر استفاده از محصولات کناف و … در آن کاملا قید کنید.
  4. نمونه کارهای پیمانکار را حتما قبل از تصمیم‌گیری نهایی ببینید.
  5. از افراد خبره و ماهر برای نصب و اجرای کناف استفاده کنید.
  6. از پیمانکار بخواهید یک بروشور کامل با اطلاعات کافی در مورد کنافی که استفاده می‌کند، به شما ارائه دهد.

هزینه ثبت و اجرای سقف کاذب کناف در استادکار چگونه است؟

ثبت سفارش سقف کاذب در استادکار رایگان است. نیروهای حرفه‌ای استادکار می‌توانند خدمات متنوعی همچون کناف‌کاری، رابیتس‌کاری، پلی‌کربنات، اجرای سقف شیروانی و … را در این رابطه ارائه دهند. کیفیت کار نیروهای ما در استادکار قابل تضمین بوده و همگی از بهترین‌ها در این حرفه هستند. استفاده از کناف مرغوب و اصل، مهارت در نصب و اجرای طرح کناف سقف از ویژگی‌های متخصصان استادکار است.

علاوه براین تیم پشتیبانی استادکار از ابتدا تا انتهای کار در کنار شما است تا چنانچه مشکلی در کیفیت و یا نصب و … رخ داد، بتواننند آن را حل کنند. میانگین قیمت اجرای سقف کاذب از 700 هزارتومان تا 1.750 هزار تومان متفاوت خواهد بود.

راهنمای دقیق قیمت خدمات سقف کاذب کناف در ادامه در اختیار شما قرار می‌گیرد:

شرح خدمات قیمت واحد(تومان)
اجرای کناف با متریال هرمترمربع 85.000
تهیه و اجرای سقف کاذب جنس کناف ایران تیپ A – هر مترمربع 92.000
تهیه و اجرای سقف کاذب جنس کناف ایران تیپ B – هر مترمربع 85.000
اجرا و نصب سقف کاذب

اجرا و نصب سقف کاذب

  • اجرای انواع سقف کاذب اداری، تجاری، فروشگاه و خانه
  • اجرای کناف کاری، رابیتس کاری و گچبری
  • ساخت سقف کاذب کناف
  • طراحی و اجرای باکس نور، نور مخفی و نورپردازی سقف کاذب
دریافت این خدمت از استادکار

سخن آخر

سقف کاذب کناف، چندسالی است که در بحث مهندسی و بازسازی ساختمان مطرح شده، این محصول به عنوان یکی از مدرن‌ترین مصالح کاربردی در ساخت و ساز و دکوراسیون داخلی استفاده می‌شود. گذشته از مزایا و معایب آن که در این مقاله سعی شد کامل به آن‌ها اشاره شود، استفاده از یک تیم حرفه‌ای برای ساخت و نصب سقف کناف نیز یک مقوله مهم و اساسی است. اگر به دنبال کارشناسان حرفه‌ای هستید و در عین حال پیمانکار ماهری نیز سراغ ندارید، از خدمات آنلاین استادکار کمک بگیرید. متخصصان استادکار در اجرای سقف کاذب، می‌توانند این کار را با بهترین مواد و کیفیت مطلوب و قابل تضمینی انجام دهند.

منابع:Hunker|houzz

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × پنج =