راهنمای خرید مبل چرمی و هر آنچه باید بدانید

0

یکی از محبوب‌ترین انواع روکش برای مبلمان، روکش‌هایی از جنس چرم هستند. ازجمله ویژگی‌های منحصر به فرد مبلمان چرم دوام، راحتی و ظاهر لوکس آن است که هر مخاطبی را جذب می‌کند. همچنین هر قدر از طول عمر مبل چرم می‌گذرد راحت‌تر و نرم‌تر می‌شود. دنیای روکش‌های چرمی تنوع زیادی در کیفیت و طراحی دارد که این موضوع می‌تواند شما را موقع خرید مبل چرمی سردرگم کند.

در این مطلب به هر آنچه که لازم است در ارتباط با مبلمان چرم و خرید مبل چرمی بدانید پرداخته‌ایم. با استادکار همراه باشید.

انواع چرمی که برای مبل به کار برده می‌شود

برای مبلمان بیشتر از چرم طبیعی و پوست حیواناتی مانند گاو، گوسفند، بز و… استفاده می‌شود. ممکن است فکر کنید هرچقدر چرم گرانتر باشد یعنی کیفیت بالاتری دارد. درحالی‌که این باور کاملا اشتباه است. هر نوع چرم ویژگی‌های منحصر به‌فرد خود را دارد. از جمله فاکتورهایی که باعث تفاوت قیمت درمبلمان چرمی می‌شوند، سهولت در نگهداری و زیبایی ظاهری آنهاست.

در ادامه به معرفی انواع چرمی که برای ساخت مبلمان چرم استفاده می‌شود می‌پردازیم. قبل از شروع بهتر است بخوانید که چه راهکارهایی برای تشخیص کیفیت پارچه مبل وجود دارد؟

چرم مصنوعی

چرم مصنوعی از لحاظ ظاهر شبیه چرم اصل است و با عنوان‌های PVC، پلی‌اورتان و پلی‌میکروفایبر در بازار وجود دارد. قیمت چرم مصنوعی نسبت به چرم طبیعی مقرون به‌صرفه‌تر است.

قیمت مبل چرم مصنوعی
چرم مصنوعی علاوه بر کیفیت بالا، قیمت مناسبی هم دارد.

چرم طبیعی

همانطور که از اسمش پیداست، چرم طبیعی از دل طبیعت می‌آید و از پوست حیوانات تهیه می‌شود. چند نوع چرم طبیعی در ساخت مبلمان چرم استفاده می‌شود که در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم.

چرم رنگی

بادوام‌ترین نوع چرم‌های طبیعی، چرم رنگی است که بسیار پرطرفدار بوده و در اکثر پارچه‌های مبلی استفاده می‎شود. دوام چرم رنگی توسط پوشش پلیمری که حاوی رنگدانه است، ایجاد می‌شود. مقاومت چرم رنگی در برابر آلودگی و خراشیدگی بالاست.

انواع پارچه مبلی چرم طبیعی رنگی
چرم رنگی مقاومت و دوام بالایی دارد.

چرم آنیلین

چرم آنیلین طبیعی‌ترین نوع چرم است و مقاومت کمتری در برابر چرم رنگی دارد. روی چرم آنیلین با یک لایه سبک رنگ برای محافظت در برابر آلودگی پوشیده شده و یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد چرم آنیلین مشخص بودن سطح پوست حیوانات است. مبل‌های آنیلین نیاز به نگهداری زیادی دارند، همچنین نسبت به نور و آلودگی حساس و آسیب‌پذیرند.

رویه مبل چرم آنیلین
طبیعی‌ترین نوع چرم، چرم آنیلین است.

چرم نیمه آنیلین

چرم نیمه آنیلین ساختار و دوامی مابین چرم آنیلین و رنگی دارد. چرم نیمه آنیلین در عین‌حال که ظاهری طبیعی با پوشش سبک رنگدانه‌ای دارد، بسیار مقاوم‌تر از چرم آنیلین است.

مدل مبلمان چستر کلاسیک
چرم نیمه آنیلین دوام و قیمت مناسبی دارد.

بررسی بافت چرم برای تهیه مبلمان چرمی

اگر بخواهیم بافت چرم به کار برده شده در مبلمان چرمی را بشناسیم، باید با چرم دانه بالا و چرم شکاف‌دار آشنا شویم.

  • چرم دانه بالا

چرم دانه بالا یکی از با کیفیت‌ترین اشکال چرم است. در این نوع چرم فقط لایه‌رویی برداشته می‌شود و بقیه بافت آن دست نخورده باقی می‌ماند.

انواع روکش مبلمان چرمی
این نوع چرم بافت و ساختاری نزدیک به چرم اصل را دارد.
  • چرم شکاف‌دار

این نوع چرم به نسبت سایر چرم‌ها ارزان‌تر بوده و کیفیت پایین‌تری دارد.

انتخاب روکش مبل چرم ارزان
این نوع چرم به راحتی خراش برداشته و پاره می‌شود.

تفاوت چرم طبیعی و مصنوعی

چرم طبیعی به‌طور مستقیم از پرداخت پوست حیوانات که در دباغی‌ها انجام می‌شود به دست می‌آید. در این فرآیند با توجه به اینکه پوست حیوانات فاسد می‌شود آن‌ها را به دباغی می‌برند تا در نهایت چرمی مقاوم و انعطاف‌پذیر ساخته شود. در مقابل چرم مصنوعی هم از مواد پلاستیکی PVC و PU ساخته می‌شود.

فراموش نکنید که استفاده از چرم مصنوعی کمک زیادی به حفظ محیط زیست و جلوگیری از کشته شدن حیوانات می‌کند.

از طرفی دیگر لمس چرم طبیعی حس گرم و نرم بودن را به شما انتقال می‌دهد در حالی‌که چرم مصنوعی کاملا سرد و بی‌روح است.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

مدل‌ مبل چرمی

تنوع در مدل‌های مبل چرمی به شما کمک می‌کند با توجه به نیاز و سلیقه شخصی‌تان، هر یک از آنها را انتخاب کنید. در ادامه به معرفی مدل‌های مبل چرمی و ویژگی‌ آنها می‌پردازیم. به نظر شما چرا مبلمان در دکوراسیون داخلی اهمیت دارد؟

مبل چرم راحتی

اگر به دنبال راحتی و لم دادن جلوی تلویزیون هستید، مبل چرمی راحتی و به سبک مدرن را انتخاب کنید. مبل چرم راحتی علاوه بر زیبایی، حس آرامش و راحتی زیادی را به شما انتقال می‌دهد. خرید مبل چرم راحتی به افرادی که دوست دارند جو خانه‌شان راحت و به ‌دور از تجملات باشد، به‌ شدت توصیه می‌شود.

نکات مهم خرید مبل چرمی راحتی مدرن
بهترین نوع مبلمان برای تجربه حس راحتی و آرامش، مبل چرم راحتی است.

مبل چرم چستر

از قدیمی‌ترین مدل‌های مبل چرم، مبل چرم چستر کلاسیک است. زیبایی و شکوهی که این مدل مبل به خانه می‌دهد، قابل انکار نیست. تنوع بالای رنگ‌بندی این مدل مبل به شما کمک می‌کند رنگ متناسب با دکوراسیون منزلتان را انتخاب و خریداری کنید.

انتخاب مبل چستر کلاسیک برای اتاق نشیمن و پذیرایی شیک
مبل چرم چستر وقار و شکوه خاصی به دکوراسیون خانه‌تان می‌دهد.

مبل چرم ال

مبل چرم ال در خانه‌هایی که فضای کوچکی برای مبلمان دارند، به‌خوبی جا می‌گیرد. خرید مبل چرم ال برای افرادی که به دنبال ایجاد فضای دنج و صمیمی در خانه‌شان هستند، بسیار مناسب است. به نظر شما چگونه می توانیم یک مبل ال متناسب با خانه خود بخریم؟

نکات مهم انتخاب مبل چرم ال برای دکوراسیون نشیمن و پذیرایی کوچک
اگر برای مبلمان منزلتان کمبود فضا دارید و در عین حال زیبایی و دوام مبل برایتان مهم است، مبل چرم ال را انتخاب کنید.

نکات مهم در خرید مبل چرمی

قبل از اقدام به خرید مبل چرم بهتر است چند نکته را مرور کنید:

  • راحتی، زیبایی و ابعاد مبل از جمله نکات مهمی است که شما باید موقع خرید به آنها دقت کنید.
  • نوع چرم به ‌کار رفته در مبلمان بسیار مهم است و تاثیر زیادی روی قیمت و دوام کار دارد. با اینکه بیشتر اغلب مبل‌های چرمی از چرم گاوی ساخته شده‌اند، اما پردازش‌های متفاوتی که روی آنها انجام می‌شود، تاثیر زیادی روی دوام‌شان دارد.
  • به دقت مبل را ببینید و لمس کنید. در این صورت است مبلی را که حس راحتی بیشتری به شما می‌دهد، انتخاب کنید.
  • به روش نگهداری و مراقبت مبل چرمی دقت کنید که سخت و دشوار نباشد. به عنوان مثال چرم آنیلین خالص نیاز به نگهداری تخصصی دارند.
  • در هنگام خرید مبل چرمی به دنبال پایه‌های مستحکم، قاب‌های چوبی بادوام و چرم دانه درشت باشید.
  • اگر ظاهر مبل برایتان خیلی مهم است، روی سبک و رنگ آن تمرکز کنید.
  • اگرخانواده‌ پرجمعیتی هستید و هر لحظه امکان کثیف شدن مبل وجود دارد، به دنبال مبلی باشید که خیلی راحت تمیز شود و رنگ روشنی نداشته باشد.

مزایا و معایب مبل چرم

مبلمان چرم جزو راحت‌ترین و شیک‌ترین انواع مبلمان هستند. اگر به‌درستی از آنها استفاده شود دوام بالایی دارند و همچنین تمیز کردنشان راحت‌تر از مبلمان پارچه‌ای است.

یکی از معایب مبل‌های چرمی این است که به راحتی رنگ می‌گیرند مانند مبل چرم سفید. این مبلمان از نظر رنگ‌بندی تنوع کمی دارند و همین باعث می‌شود انتخاب‌های شما محدود شود. از دیگر معایب مبل چرم قیمت بالای آن است.

نگهداری و مراقبت از مبل چرمی

همانطور که می‌دانید برای افزایش طول عمر مفید هر وسیله‌ای از جمله مبلمان نیاز است یکسری مراقبت‌ و نگهداری مربوط به آنها را انجام دهیم. با توجه به جنس حساس و آسیب‌پذیر بودن مبل چرمی باید نهایت دقت را در مراقبت از آن داشته باشید. در ادامه نکاتی در ارتباط با نگهداری از مبل چرمی ذکر شده است. با ما همراه باشید. همچنین مطالعه نگهداری از چرم : ۷ نکته کاربردی که باید بدانید هم توصیه می‌شود.

داشتن نظم در گردگیری مبل چرمی

خوب است به‌طور هفتگی و منظم مبلمان را گردگیری کنید تا از انباشته شدن گردوخاک روی آن جلوگیری کرده باشید. برای گردگیری مبلمان از پارچه تمیز نمدار استفاده کنید.

راهکارهای ساده مراقبت و تمیز کردن مبلمان منزل
گردگیری اصولی و منظم مبل چرمی طول عمر آن را بطور عجیبی افزایش می‌دهد.

جارو کشیدن درزهای مبل

اگر می‌خواهید گردگیری مبل را اصولی انجام دهید، لازم است با برس نرم جاروبرقی همه درز و شکاف‌های مبل را جارو بکشید. به غیر از درز مبل با مطالعه ۶ کاربرد عالی از جاروبرقی که قبلا نمی دانستید، از این دستگاه استفاده بیشتر کنید.

نحوه تمیز کردن مبلمان منزل
درز و شکاف‌های مبلمان، محل مناسبی برای جمع شدن گرد و خاک و انواع آلودگی‌هاست.

پاک کردن سریع لکه‌ها

اگر آب روی مبل‌تان ریخت، با دستمال تمیز و خشکی سریع پاکش کنید. زیرا نفوذ آب به داخل چرم آسیب زیادی به آن می‌زند. اگر لکه ایجاد شده روی مبل از جنس دیگری آست، برای تمیز کردن مبل از پاک‌کننده‌های مخصوص و طبق برچسب راهنمایشان استفاده کنید. شما می‌توانید با مطالعه روش تمیز کردن، برق انداختن و پاک کردن لکه از وسایل چوبی مشکلات خود را به حداقل برسانید.

بهترین روش پاک کردن انواع لکه از روی مبلمان
لکه ایجاد شده روی مبل را خیلی سریع پاک کنید، زیرا راحت‌تر پاک می‌شود.

قرار دادن مبل چرمی در جای مناسب

نور مستقیم خورشید و گرمای شومینه یا بخاری آسیب زیادی به مبل می‌زند. بهتر است مبل چرمی را با فاصله از حرارت و همچنین دور از نور آفتاب قرار دهید.

همینطور بخوانید: حل مشکل پوسته شدن مبل چرمی و تعمیر آن

راهکارهای کلیدی برای نگهداری و جلوگیری از ترک خوردن مبل چرمی
نور خورشید و حرارت موجب پوسته شدن چرم مبل خواهند شد.

رعایت نکات بروشور راهنمای مبل چرمی

احتمالا موقع خرید مبل چرمی فروشنده به شما بروشوری در ارتباط با نگهداری از مبلمان خواهد داد. در بروشور نکاتی ذکر شده که بهتر است برای نگهداری و مراقبت از مبلمان آنها را به دقت انجام دهید.

جلوگیری از برخورد اجسام و اشیا تیز با بدنه مبل چرم

بهتر است برای جلوگیری از پارگی مبل اشیا و اجسام تیز و برنده را روی آن قرار ندهید. اگر فرزند کوچکی دارید که ممکن است هر جسم تیزی را روی مبل چرم بکشد، یا حیوان خانگی‌تان عادت به چنگ کشیدن و خراشیدن مبل دارد، بهتر است تا زمان حل این مشکلات از روکش چرمی استفاده کنید. اگر مبلتان دچار مشکل شد، با مطالعه آموزش ترمیم و تعمیر مبل چرمی، رفع ترک خوردگی و پوسته پوسته شدن می‌توانید به فکر چاره باشید.

استفاده از نرم‌کننده یا واکس مخصوص مبل

برای جلوگیری از آسیب دیدن و پوسته پوسته شدن مبل، بهتر است هرچند وقت یکبار از نرم‌کننده‌های مخصوص مبل چرمی استفاده کنید.

همچنین اگر برای تعمیر مبلمان خود نیاز به نیروی متخصص دارید، در لینک زیر به‌صورت رایگان ثبت سفارش کنید و از خدمات حرفه‌ای تیم استادکار بهره‌مند شوید.

بهتر است بخوانید: راهنمای کامل نگهداری و تمیز کردن مبل چرم

تعمیرات مبلمان و سرویس خواب

تعمیرات مبلمان و سرویس‌خواب

  • تعمیر مبلمان اداری، راحتی، استیل، چرمی، پارچه ای و...
  • ساخت سرویس خواب، کمد، ویترین و تمامی منسوجات چوبی
  • تعمیر و تغییر مدل رویه مبلمان
  • رنگ کاری مبلمان و منسوجات چوبی
دریافت این خدمت از استادکار

قیمت مبل چرمی

همانطور که می‌دانید مبلمان چرم به واسطه کیفیت، دقت و حساسیتی که در روند تولیدش وجود دارد، قیمت بالاتری نسبت به سایر مبلمان‌ها دارند و قیمت مبل چرم با توجه به مدل و کیفیتش متغیر است. به عنوان مثال قیمت یک کاناپه سه نفره بیست میلیون تومان و مبل چستر کلاسیک سی میلیون تومان است.

سبک دکوراسیون مناسب برای مبل چرم

مبل‌های چرمی در سبک‌های مختلف، از سنتی گرفته تا مدرن در بازار موجود هستند. یک مبل چرمی واقعی با توجه به بافت طبیعی که دارد، خودش بدون هیچ زحمتی با محیط اطرافش ترکیب شده و تبدیل به نقطه عطفی برای دکوراسیون منزلتان خواهد شد. اگر پیرو دکوراسیون سبک مدرن در منزلتان هستید، می‌توانید از مبلمان چرم ال یا راحتی استفاده کنید.

برای سبک کلاسیک، معاصر و نئوکلاسیک مبل چرم چستر در رنگ‌های قهوه‌ای و مشکی نمای فوق‌العاده‌ای دارد. همچنین امروزه مبل چرم چستر سفید و قرمز برای دکوراسیون خانه عالی خواهد بود که جلوه‌ای شیک به منزلتان می‌دهد. از مبلمان چرم در دکوراسیون سنتی و ایرانی هم به ‌شدت استقبال می‌شود. برای اینکه بهتر بدانید سبک‌ها چه فرقی با هم دارند، مطلب تفاوت دکوراسیون مدرن و کلاسیک در چیست؟ را بخوانید.

جمع‌بندی 

انتخاب درست مبلمان به عنوان بخش مهمی از دکوراسیون، تاثیر زیادی روی زیبایی منزل ما دارد. از آنجا که مبلمان چرمی از جمله مبلمان‌های پرطرفدار و البته گران‌قیمت هستند، در نتیجه برای خرید و نگهداری از آن نیاز به اطلاعات ویژه داریم. در این مطلب تلاش کردیم هر آنچه لازم است در ارتباط با این نوع مبل بدانید در اختیارتان قرار دهیم.امیدوارم خواندن مطلب فوق برایتان مفید بوده باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

10 − چهار =