مبل لاوست، بزرگ‌تر از صندلی و کوچک‌تر از کاناپه

0

اثاثیه به نوعی به خانه هویت می‌بخشند و از ابزار اصلی در مشخص شدن سبک دکوراسیون خانه هستند. بدون شک مبلمان از مهم‌ترین و پرجلوه‌ترین لوازم خانه محسوب شده و تنوع آن سبب می‌شود مناسب‌ترین آن‌ها را بر اساس سبک‌ و سیاق خانه‌ خود انتخاب کنید. در این مطلب از استادکار قصد داریم یک نوع مبلمان دونفره را به شما معرفی کنیم که استفاده از آن علاوه بر تجربه‌ راحتی دلچسب، تکمیل‌کننده‌ زیبایی ست اصلی مبلمان نیز خواهد بود. تا به حال از مبل لاوست در دکوراسیون منزل استفاده کرده‌اید؟ به‌نظرتان چرا به این مبل دونفره، صندلی عشق می‌گویند؟

مبل لاوست چیست؟

اگر به واژه‌ لاوست دقت کنید، متوجه ریشه‌ کلمه‌ی لاتین «عشق» در آن خواهید شد. مبل لاوست به صندلی عشق، خواستگاری یا بوسه در جهان مشهور است و اندازه‌ کوچک آن تنها گنجایش دو نفر را دارد. طول این صندلی بین 100 تا 180 سانتی‌متر است و به‌طور معمول در طول 150 سانتی‌متر ساخته می‌شود. مبل لاوست بزرگ‌تر از یک مبل یک‌نفره و کوچک‌تر از یک کاناپه‌ دونفره است. این مبل برای فضاهای کوچک که گنجایش مبل معمولی را ندارد، انتخاب بسیار مناسبی خواهد بود. طراحی این مبل انواع گوناگونی دارد، اما معروف‌ترین آن، با ظاهری مشابه نیمکت، روکش‌دار است و بدون پشتی و با دو دسته طراحی شده است.

تاریخچه طراحی مبل لاوست

طراحی مبل لاوست در زمان ویکتوریا بسیار محبوب شد و سرچشمه‌ ایده‌ این نوع طراحی، احتمالاً در فرانسه پیدا می‌شود. با رواج پوشش پیراهن‌های پر از چین و پف‌دار زنانه، این صندلی راهکاری برای نشستن زنان بود تا به راحتی بتوانند دامن پف‌دار و حجیم خود را که در یک مبل تک‌نفره عادی جا نمی‌شد، روی این نیمکت زیبا پهن کنند.

اما این مبل کم‌کم به صندلی عشق و جایی برای قرارهای عاشقانه‌ی دونفره تبدیل شد و از قرن هفدهم استفاده از آن گسترش پیدا کرد. علاوه بر طراحی ساده و به سبک نیمکت، طراحی این مبل دونفره به صورت حرف لاتین «S» نیز مرسوم شد و این مبل دو نفره با طراحی منحصربه‌فرد قادر بود در فضایی کوچک قرار بگیرد.

این طراحی به دو نفر اجازه می‌داد که روی یک مبل، اما چهره به چهره‌ هم بنشینند. البته این سبک نشستن در مدل نیمکتی این مبلمان نیز مرسوم است و با دو کوسن در اطراف مبل، راحتی دو نفر فراهم می‌شود و می‌توانند روبه‌روی هم قرار بگیرند. صمیمیت نشستن در کنار هم و در عین حال رو در رو بودن، دلیل جالبی برای انتخاب نام لاوست برای این مبل است. امروزه از این مینی‌مبل‌ها برای فضاهای کوچک آپارتمانی یا به‌منظور تکمیل ست مبلمان استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: مبل توگو کدام است؟

مدل مبل لاوست به سبک «S» ایده‌ای خلاقانه برای هم‌صحبتی زوج‌ها
مبل لاوست به سبک «S» ایده‌ای خلاقانه بوده است که برای هم‌صحبتی یک زوج طراحی شده است.

طرز ساخت مبل لاوست و معرفی انواع آن

مبل لاوست در سبک‌های مختلفی ساخته می‌شود و پاسخگوی سلیقه‌های مختلف است. این مبل با گذشت زمان طرفداران بسیار پیدا کرد و همین موضوع سبب شد که طرح‌های مختلفی از این مبل بر اساس سلیقه‌های مختلف ساخته شود. بنابراین فرقی نمی‌کند که خانه‌ شما به سبک سلطنتی یا کلاسیک چیده شده باشد یا با حال‌وهوای مینیمالیستی و مدرن همسو باشد، در هر صورت می‌توانید در میان انواع مبلمان لاوست، طرحی مناسب انتخاب کنید.

لاوست سلطنتی یا کلاسیک

اگر دکوراسیون شما به سبک کلاسیک است، باید به سراغ لاوست کلاسیک بروید. اگر مبلمان اصلی خانه، مبل استیل است و شاخصه‌های سلطنتی در آن بیشتر جلوه می‌کند، لاوست استیل و سلطنتی هم‌سبک با ست مبلمان اصلی خود را تهیه کنید. مبل لاوست استیل یا همان سلطنتی، به تقلید از دیگر مبلمان سلطنتی، با چوب‌هایی به رنگ کرم، طلایی و قهوه‌ای، منبت‌کاری‌های پرجلوه و روکش‌هایی به رنگ‌هایی در تناژهای طلایی، قهوه‌ای، زرشکی و آبی ساخته می‌شوند. لاوست سلطنتی تکمیل‌کننده‌ ست استیل شما در سالن پذیرایی یا ست سرویس خواب سلطنتی در اتاق خواب خواهد بود.

چیدمان اتاق پذیرایی با مدل مبل لاوست کلاسیک سلطنتی استیل طلایی با پارچه مبلی سبز مخمل
لاوست سلطنتی، ست مبلمان استیل را در خانه تکمیل و در نتیجه زیباتر خواهد کرد.

لاوست راحتی یا اسپرت

اگر از انواع مبل راحتی برای چیدمان خانه استفاده کرده‌اید، اکنون برای تکمیل دکوراسیون منزلتان، می‌توانید سراغ انواع لاوست راحتی بروید. استفاده از مبل لاوست راحتی، جذابیت دکوراسیون مدرنیته و مینیمالیستی خانه‌ شما را بیشتر خواهد کرد. در ساخت مبل لاوست راحتی، دیگر خبری از گره‌ها و منبت‌کاری‌های پرطمطراق نیست و سادگی حرف اول را می‌زند.

رنگ‌های پارچه‌های رومبلی نیز تنوع بیشتری دارند و محدود به چند رنگ کلاسیک نیستند. به همین دلیل در بین لاوست راحتی می‌توانید خاص‌ترین رنگ‌های مدرن را پیدا و با مبلمان خود ست کنید. همچنین برای خرید لاوست تخت به‌منظور استفاده در اتاق خواب، می‌توانید در سبک مدرن و راحتی این مبلمان نیز طرح‌های جذابی پیدا کنید. بعضی از انواع لاوست راحتی، علاوه بر نداشتن پشتی، دسته هم ندارند و با داشتن پایه‌های کوتاه، ظاهری ساده و جذاب پیدا کرده‌اند. می‌توان این سبک را در دسته‌ لاوست اسپرت دانست. هرچند این اصطلاح از نظر اصولی اشتباه است!

هرچه ساخت نوع راحتی لاوست به سمت سادگی پیش برود، به انواع لاوست اسپرت نزدیک‌تر خواهد بود. لاوست اسپرت ساده‌تر و مدرن‌تر از نوع راحتی این مبل دونفره است. تنوع طرح و رنگ در پارچه‎‌های رومبلی آن بیشتر شده و در عین حال در ساخت آن بسیاری از المان‌های نوع راحتی، به‌منظور سادگی بیشتر حذف شده است.

بیشتر بخوانید: ایده‌های مبل راحتی جدید

مدل مبل لاوست اسپرت راحتی برای دکوراسیون خانه مدرن
لاوست راحتی یا اسپرت می‌تواند به جذاب‌ترین نقطه‌ی یک خانه مدرن تبدیل شود.

مبلمان لاوست راحتی به همراه پشتی

گاهی به کاناپه‌ای که شمایل آن به مبل‌های راحتی دونفره معمولی شباهت دارد نیز مبل لاوست می‌گویند و این مبل‌ها مثل لاوست‌های مرسوم، پشتی دارند. شاخصه‌ آن‌ها برای قرار گرفتن در دسته‌ لاوست، اندازه‌ کوچکشان است. در واقع این کاناپه‌های کوچک با اشغال فضای کم و حذف فاصله‌ میان دو نفر، با قاعده‌ مبل عشق هم‌سو هستند.

این مبل راحتی برای خانه‌های متراژ پایین بسیار مناسب بوده و می‌توانید در فضاهای کوچک خانه نیز این کاناپه‌ نقلی را بگنجانید. تنوع رنگ در ساخت این مبل بسیار جذاب و مطلوب است. همچنین این مبل علاوه بر چوب و پارچه، با حصیر نیز ساخته می‌‍شود که به دلیل حجم کم، برای گنجاندن در تراس خانه بسیار مناسب است.

بیشتر بخوانید: تفاوت دکوراسیون مدرن و کلاسیک در چیست؟

مدل مبل لاوست پشتی‌دار کاناپه دو نفره مدرن برای دکوراسیون اتاق نشیمن کوچک
لاوست پشتی‌دار کاناپه‌ای نقلی است که برخلاف کاناپه‌های معمولی، با فاصله میان عشاق میانه‌ی خوبی ندارد.

تفاوت مبل شزلون با لاوست

شزلون نوعی دیگر از مبلمان است که بسیاری آن را مبل شزلون لاوست می‌دانند. طراحی و کاربرد مبل شزلون و لاوست در عین شباهت به یکدیگر، کمی تفاوت نیز دارند. اما بیشتر مردم به دلیل شباهت‌ها، معمولاً شزلون را به اشتباه با صندلی دونفره‌ عشاق لاوست یکی می‌دانند.

مبل شزلون به‌ منظور دراز کشیدن و استراحت در حالت نیمه‌خوابیده طراحی شده است و نمونه‌های این مبل در تاریخ یونان و مصر باستان دیده می‌شود. این مبل همچون لاوست فاقد پشتی است، اما در طراحی آن معمولاً یک دسته حذف می‌شود تا فرد بتواند به راحتی دراز بکشد. در طرحی دیگر از مبل شزلون، هر دو دسته وجود دارند، اما یکی بلندتر از دیگری است که برای تکیه‌گاه تعبیه شده و پا هنگام دراز کشیدن به سمت دسته‌ کوتاه‌تر قرار می‌گیرد.

تفاوت مبل شزلون و لاوست تخت در دکوراسیون خانه
مبل شزلون طراحی متفاوتی نسبت به لاوست دارد و معمولاً با یک دسته وارد بازار می‌شوند.
تعمیرات مبلمان و سرویس خواب

تعمیرات مبلمان و سرویس‌خواب

  • تعمیر مبلمان اداری، راحتی، استیل، چرمی، پارچه ای و...
  • ساخت سرویس خواب، کمد، ویترین و تمامی منسوجات چوبی
  • تعمیر و تغییر مدل رویه مبلمان
  • رنگ کاری مبلمان و منسوجات چوبی
دریافت این خدمت از استادکار

استفاده از این مدل مبل در چه فضا و سبکی مناسب است؟

در آپارتمان‌های جمع‌وجور با دکوراسیون مدرن یا در خانه‌های بزرگ برای تکمیل ست مبلمان کلاسیک، سلطنتی یا راحتی، می‌توانید از مبل لاوست استفاده کنید. همان‌طور که گفتیم،مبل لاوست یک نوع مبل دونفره با سایز کوچک‌تر از معمول است و به همین دلیل برای فضاهایی که گنجایش کاناپه‌ دونفره را ندارند، انتخاب بسیار هوشمندانه‌ای است.

با کمک این مبل می‌توانید این فضای خالی خانه را قابل استفاده کنید و در زمان پذیرایی از مهمان‌ها، کمتر با مشکل کمبود جا مواجه شوید. بنابراین با کمک این مبل فضاهای خالی‌ را پر و آن را به جایی برای نشستن تبدیل کنید. علاوه بر این، لاوست تکمیل‌کننده‌ چیدمان اتاق خواب است و می‌تواند به‌عنوان پاف در پایین تخت قرار داده شود. بسته به سبک سرویس خواب می‌توانید یکی از انواع طرح‌های مبل لاوست را انتخاب کنید. همچنین از نوع راحتی لاوست می‌توانید در جلوی تلویزیون استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: ویژگی‌های یک سرویس خواب خوب چیست؟

 چیدمان مبل کلاسیک لاوست در دکوراسیون نشیمن و پذیرایی
جذابیت تماشای تلویزیون با لاوست راحتی دوبرابر خواهر شد.

برندهای تولیدکننده مبل لاوست

برندهای تولیدکننده‌ مبل لاوست در ایران کم نیستند و هرکدام با طراحی و کیفیتی متنوع، محصولات خود را را وارد بازار می‌کنند. اما در زمان انتخاب و خرید لاوست، باید به نکاتی دقت کنید که بیش از توجه به برند اهمیت دارند.

اول از همه باید به دکوراسیون و رنگ غالب دیوارها، پرده و لوازم خانه توجه کنید تا طرح و رنگ لاوست با سبک چیدمان خانه‌ شما هماهنگی یا تضاد منطقی داشته باشد. توجه به کیفیت ساخت نیز بسیار حائز اهمیت است. دقت کنید که چوب به کاربرده شده مرغوب و کیفیت رومبلی راضی‌کننده باشد. فراموش نکنید که مواد اولیه در ساخت لاوست باید سبب افزایش مقاومت آن شده و این مبل باید نسبت به سایر مبلمان مقاوم‌تر ساخته شود.

قیمت حدودی انواع مبل لاوست

قیمت مبل لاوست بر اساس طرح، سبک، برند تولیدکننده و کیفیت مواد اولیه آن متفاوت است. معمولاً قیمت مبل کلاسیک لاوست و سلطنتی نسبت به نوع راحتی و اسپرت آن گران‌تر هستند. زیرا طراحی آن‌ها با جزئیات بیشتری همراه است. البته با توجه به نوسان بازار امروز نمی‌توان قیمتی مشخصی گفت، اما اگر بخواهیم یک مبلغ میانگین و حدودی ارائه دهیم، می‌توان گفت که با بودجه‌ تقریبی 2 تا 3 میلیون تومان، در حاضر می‌توانید یک مبل لاوست سلطنتی یا کلاسیک تهیه کنید.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

در آخر

مبل لاوست از جمله لوازم جذاب منزل است که علاوه بر زیبایی و تکمیل دکوراسیون، راحتی را نیز به ارمغان می‌آورد. استفاده از این مبل تغییر چشمگیری در خانه‌ شما ایجاد خواهد کرد و قرار گرفتن اکسسوری‌هایی همچون آباژور در کنار آن یا نصب تابلوهای هنرمندانه بر دیوار منتهی به مبل، نتیجه‌ جذابی خواهد داشت. وقت آن رسیده که کمی چیدمان کلیشه‌ای مبلمان را رها کرده و با یک لاوست تازه‌وارد، تغییری دوست‌داشتنی در دکوراسیون خانه ایجاد کنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 − دو =