نکات مهم نگهداری از کولر آبی در زمستان

1

در مقاله قبل به آموزش تعمیر پمپ آب کولر آبی پرداختیم در این مقاله در مورد نگهداری از کولر آبی در زمستان خواهیم گفت . همانطور که در فصل‌های گرمی چون تابستان کولر کمک می‌کند تا هوای خانه تهویه و مطبوع شود و باد خنک تولید می‌کند و برای عملکرد خوب آن بایستی به مراقبت از آن اهمیت داد در فصل سرما نیز با وجود آنکه از کولر آبی استفاده نمی‌شود اما بایستی در شرایط مناسبی از ان نگهداری کرد تا بتوان مجدد در تابستان آن را راه‌اندازی کرد. با استادکار همراه شوید تا در این مقاله به نکات مهم نگهداری از کولر آبی در زمستان بپردازیم.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

موارد مهم نگهداری کولر آبی در زمستان

روکش کولر آبی برای زمستان

اگر می‌خواهید از سلامت کولر در فصل زمستان که کاراریی ندارد اطمینان حاصل کنید بهتر از کولر خود را بپوشانید. بهترین راهکار برای پوشاندن کولر، استفاده از کاور کولر آبی است. کاوظ کولر آبی نوعی پارچه‌ برزنتی ضد رطوبت است. مزیت استفاده از پوشش در فصل زمستان این است که بدنه کولر در برابر گرد و غبار و همچنین بارش برف و باران در امان می‌ماند. علاوه بر پوشش بدنه کولر می‌توان دریچه هوا کولر را با پوشش پلاستیک نیز بپوشانید و همچنین تمام بخش‌های کولر که انتقال آب در آن‌ها صورت می‌گیرد مانند لوله‌های مسی را به خاطر جنس پلاستیک انعطاف پذیر آن‌ها درون کولر جمع کنید و روی آن‌ها پوشش مورد نظر را بی‌اندازید.

موارد مهم نگهداری کولر آبی در زمستان - روکش کولر آبی برای زمستان
پوشاندن کولر آبی و تمام قطعات یکی از بهترین راهکارهای نگهداری از کولر آبی در زمستان است زیرا از بدنه و قطعات کولر در برابر آسیب‌های احتمالی حفاظت می‌کند.

کانال کشی خارجی کولر آبی

یکی از نکات نگهداری کولر آبی در زمستان که در موارد خاصی صورت می‌گیرد، کانال کشی خارجی است. برای کانال کشی خارجی کولر آبی ابتدا بایستی تمام کولر توسط پشم شیشه به طور کامل عایق کاری شود زیرا پشم شیشه حکم عایق کولر آبی را دارد و سپس در سایبان قرار درهید تا از هدر رفتن سرما هنگام تابش نور خورشید پیشگیری شود. از این رو سایبان کولر آبی یکی از مهم‌ترین نکاتی است که برای نگهداری کولر آبی در زمستان بایستی به آن توجه کرد. اگر علاقه مندید در مورد نقشه سیم کشی کولر آبی مقاله بدانید مقاله استادکار را در این زمینه بخوانید .

کانال کشی خارجی کولر آبی
سایبان کولر آبی علاوه بر حفاظت از کولر آبی کمک می‌کند تا قطعات کولر در اثر تماس با رطوبت دچار پوسیدگی نشود.

نحوه نگهداری از کولر آبی در فصل زمستان

از جمله نکات مهم نگهداری از کولر آبی در زمستان رسیدگی کامل به سیستم آن و غیر فعال کردن آن است. از این رو بهتر است قبل از هر چیز برای ایمنی بهتر برق را به طور کامل قطع کنید و سپس جریان آب را به طور کامل ببندید و اگر مقداری آب در محفظه آبگیری کولر باقی مانده ان را خالی کنید و مطمئن شوید که هیچ رطوبتی باقی نمانده است.

سپس تمام قطعات گرداننده و دیگر ملزومات را روغن کاری کنید و اگر در بخش‌های مختلف کولر مانند قسمت تحتانی یا کناره‌های بدنه علائم پوسیدگی مشاهده می‌کنید حتما آن‌ها را برطرف کنید. برای اینکار می‌توانید عملیات رسوب زدایی انجام دهید و سپس با قیر روی آن را عایق کاری کنید. علاوه بر این یکی دیگر از نکات مهم نگهداری از کولر آبی در زمستان این است که پوشال‌های درون کولر را بیرون آورید، رطوبت آن را به طور کامل بگیرید . پیشنهاد میکنم در مورد تعویض پنجره در کاهش مصرف انرژی را حتما بخوانید .

نحوه نگهداری از کولر آبی در فصل زمستان
تمیزکاری و روغن کاری کولر آبی هنگام فصل زمستان این امکان را فراهم می‌کند تا در فصل تابستان با مشکل خرابی یا تعمیر قطعات مواجه نشوید و با یک سرویس بتوانید دوباره کولر را راه‌اندازی کنید.

نحوه نگهداری از کولر آبی در تابستان

کولر آبی سیستمی شبیه به یک خودرو دارد. در واقع همانطور که شما برای خودرو خود از روغن موتور استفاده می‌کنید و یا قطعات مختلف آن را تعویض می‌کنید تا راندمان کار آن بالا رود، کولر آبی نیز دارای موتور است و با برق کار می‌کند و برای بالا بردن و بهبود عملکرد آن شما نیزا به توجه و رسیدگی کافی دارید. جال برای نگهداری از کولر آبی در تابستان چند پیشنهاد خوب برای شما داریم:

  • برای اینکه کولر آبی شما بهترین عملکرد بهینه را در فصل تابستان داشته باشد بهتر است قبل از اینکه دمای هوا به ۳۰ درجه برسد آن را راه اندازی نکنید. در واقع شما با این کار می‌توانید تا میزان ۵۰ درصد صرفه‌جویی داشته باشید.
  • یکی دیگر از کارهای کارآمد برای نگهداری از کولر آبی در تابستان این است که حدود ۵ دقیقه قبل از روشن کردن موتور، کولر را روشن کنید تا به طور کامل پوشال‌های خیس شود. این کار کمک می‌کند تا هوای خنک‌تری در فضا پخش شود.
  • از سایبان کولر آبی در تابستان نیز استفاده کنید تا بدنه کولر در معرض مستقیم نور آفتاب قرار نگیرد. شدت نور افتاب می‌توان هر آن سبب پوسیدگی بخش‌های مختلف کولر آبی شود.
  • تسمه کولر را حتما کنترل کنید و مطمئن شوید که دارای انعطاف کافی و کشش باشد. برای این کار می‌توانید تسمه را بین دو انگشت خود قرار دهید و فشار دهید. تسمه کولر آبی نباید بیش از ۲٫۵ سانتی متر جابه جا شود در نتیجه اگر تسمه لق می‌زند حتما آن را تعویض کنید و اگر در این کار مهارت کافی ندارید حتما از تکنسین مربوط به تعمیرات کولر گازی کمک بخواهید.
  • روغن کاری منظم موتور و یاتاقان‌های کولور جز نکات نگهداری کولر آبی است.

سخن پایانی‌

همانطور که می‌دانید در فصل سرما، سیستم سرمایشی مانند کولر آبی کاملا خاموش است و خاموش بودن آن دلیلی بر سالم باقی ماندن آن نیست زیرا هر لحظه ممکن است در تماس با هوا یا اسیب‌های احتمالی دیگر دچار مشکل شود در نتیجه بهتر است با توجه به نکات نگهداری کولر آبی در زمستان و یا در تابستان همواره از سیستم سرمایشی خود حفاظت کنید تا همیشه عملکرد خوبی را برای شما ایجاد کند.

1 نظر
  1. نبی می گوید

    چرا در مورد بستن دریچه کولر چیزی نگفتین؟که باعث حدر رفتن انرژی و پوسیدگی کانال و اجزاء کولر میشه.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

6 + هفت =