چند مدل کابینت ممبران یا وکیوم

0

سال‌هاست که آشپزخانه‌های اپن جایگاه ویژه‌ای در دکوراسیون آشپزخانه بدست آورده‌اند. به همین دلیل کابینت‌ها (که در معرض دید هستند) به یکی از مهم‌ترین عناصر دکوراسیون آشپزخانه تبدیل شدند. بین انواع مختلف کابینت موجود در بازار، مدل کابینت ممبران و یا وکیوم توانسته از لحاظ زیبایی، کیفیت و کارایی از سایر مدل‌ها پیشی بگیرد.

کابینت ممبران، دکوراسیون داخلی منزل را تقویت کرده و به فضای زندگی شما، شخصیت می‌بخشد؛ به همین دلیل از محبوبیت بالایی برخوردار است. در این مقاله قصد داریم شما را با چند مدل کابینت ممبران بیشتر آشنا کنیم تا اگر به دنبال خرید یا سفارش ساخت کابینت هستید، از این مدل‌ها ایده بگیرید.

کابینت ممبران چیست؟

پرطرفدارترین کابینت کلاسیک، مدل کابینت ممبران است که می‌توان آن را در طرح‌ها و نقش‌های مختلف دید. به طور کلی ممبران یا وکیوم، نوعی روکش پی‌وی‌سی است که روی صفحه ام‌دی‌اف و یا چوب قرار می‌گیرد تا از آن در برابر رطوبت محافظت کند.

روش ساخت مدل کابینت ممبران به این ترتیب است که طرح و نقش مورد نظر روی صفحه ام‌دی‌اف و یا چوب حکاکی و سپس توسط دستگاه‌های پیشرفته روکش ممبران روی آن نصب می‌شود.

مدل کابینت ممبران با توجه به طرح‌ها زیبایی که منبت‌کاری شده طرفداران بسیاری دارد. اگر شما هم طرفدار کابینت‌های منبت‌کاری‌شده هستید، می‌توانید برای تعویض و یا تعمیر کابینت فضای کار و منزل خود از سرویس خدمات کابینت سازی آنلاین استادکار استفاده کنید.

دکوراسیون آشپزخانه کلاسیک باطراحی زیبا و جذاب
سرستون‌ها و قسمت تاج کابینت در مدل ممبران حکاکی و منبت‌کاری می‌شوند.

تفاوت مدل کابینت ممبران و کابینت وکیوم چیست؟

در اصل مدل کابینت ممبران و وکیوم تفاوتی با یکدیگر ندارند و هر دو دقیقا به یک مدل کابینت اشاره دارند. به طور کلی ممبران نام روکش پی‌وی‌سی است که روی صفحه ام‌دی‌اف و یا چوب قرار می‌گیرد. وکیوم هم نام عملیات نصب روکش، توسط دستگاه روی صفحه ام‌دی‌اف و یا چوب است. به این عملیات روی صفحه چوبی، وکیوم گفته می‌شود. به همین دلیل برخی به کابینت ممبران، وکیوم هم می‌گویند.

اجرای وکیوم روکش پی وی سی (PVC)
ممبران نام روکش کابینت و وکیوم نام عملیات نصب روکش کابینت است و هیچ تفاوتی با هم ندارند.

انواع مدل کابینت ممبران یا وکیوم

نقش و طرح روی کابینت‌های ممبران توسط دستگاه‌های پیشرفته و با توجه به سلیقه مشتری حکاکی می‌شود. به طور کلی مدل کابینت وکیوم به دو دسته اساسی کلاسیک و مدرن تقسیم می‌شود. مشتری با توجه به دکوراسیون و اثاثیه منزل، می‌تواند طرح دلخواه خود را انتخاب کند.

برخلاف تفکر بسیاری از مردم مدل کابینت ممبران در دکوراسیون‌های مدرن نیز کاربرد دارد؛ زیرا هر نقشی، مدرن یا کلاسیک روی کابینت وکیوم قابل اجراست. در ادامه به چند مدل کابینت ممبران صرفا جهت ایده گرفتن اشاره می‌کنیم. اگر دوست دارید درباره مزایا، معایب، قیمت و سایر ویژگی‌های کابینت ممبران بیشتر بدانید، حتما مطلب «با کابینت ممبران یا کابینت وکیوم آشنا شوید» را مطالعه کنید.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار
جدیدترین مدل‌های کابینت آشپزخانه وکیوم
مدل کابینت وکیوم با طرح ساده و مینیمال در دکوراسیون مدرن خانه به کار برده می‌شود.

مدل کابینت وکیوم کلاسیک

طرح‌های سلطنتی و سنتی معمولا بین ایرانی‌ها طرفداران زیادی دارد. اگر طرح و نقش اثاثیه منزل شما از جمله مبلمان و فرش، سنتی است، می‌توانید مدل کابینت وکیوم طرح کلاسیک را انتخاب کنید. روی قسمت‌های تاج و سرستون‌های کابینت در این طرح، نقش و گل برجسته ایجاد و منبت‌کاری می‌شوند. مدل کابینت وکیوم طرح کلاسیک فضای سلطنتی خانه را تقویت کرده و فضایی سنتی را در آشپزخانه ایجاد می‌کند. تصویر زیر، یک مدل کابینت ممبران کلاسیک بسیار شیک را نشان می‌دهد.

طرح کابینت آشپزخانه وکیوم کلاسیک سلطنتی
مدل کابینت وکیوم با طرح برجسته و منبت‌کاری شده در قسمت سرستون‌ها با دستگیره‌های سلطنتی، فضای کلاسیک خانه را قوت می‌بخشد.

مدل کابینت وکیوم مدرن

همان طور که می‌دانید، در طرح‌های مدرن مدل کابینت وکیوم، طرح‌ها و نقش‌های ساده و مینیمال به کار می‌روند. اغلب تاج و منبت‌کاری سرستون‌ها به طور کامل حذف می‌شوند و رنگ‌هایی با تنالیته پایین و مات به کار می‌روند، درست مثل تصویر زیر.

مدل کابینت وکیوم مدرن
مدل کابینت ممبران در سبک مدرن از طرح‌هایی با خطوط مستقیم و دستگیره‌های ساده تشکیل شده است.

چند ایده رنگ مدل کابینت ممبران

رنگ کابینت باید با نوع طرحی که برای کابینت ممبران آشپزخانه منزلتان انتخاب می‌کنید، متناسب باشد. اغلب در طرح‌‌های سلطنتی از ترکیب رنگ طلایی با سفید یا قهوه‌ای و از رنگ‌های مات و نود (nude) در طرح‌های مدرن استفاده می‌شود. در ادامه مقاله به رنگ‌ها با توجه به طرح مدل کابینت ممبران بیشتر خواهیم پرداخت.

جدیدترین مدل کابینت ممبران سفید طلایی
در کابینت کلاسیک ممبران اغلب از دو رنگ استفاده می‌شود تا فضا جلوه سلطنتی‌‌تری پیدا کند.

کابینت ممبران سفید رنگ

رنگ سفید در کابینت‌ها دارای دو مزیت ویژه است؛ این رنگ فضای آشپزخانه را بزرگ‌تر نشان می‌دهد و حس پاکی و تمیزی را القا می‌کند.

رنگ سفید در هر دو سبک مدرن و کلاسیک بسیار محبوب است. ترکیب رنگ سفید و طلایی در طرح کلاسیک کابینت وکیوم، دکوراسیون سلطنتی خانه را تقویت می‌کند. این ترکیب در دکوراسیون مدرن علاوه بر بزرگ‌نمایی فضا، محیط را مینیمال‌تر نشان می‌دهد. در طرح‌های مدرن نیز ترکیب رنگ سفید مدل کابینت ممبران و رنگ طبیعی چوب طرفداران خاص خود را دارد.

طرح کابینت ممبران سفید برای آشپزخانه کوچک
کابینت ممبران سفید فضای آشپزخانه را بزرگ‌تر نشان می‌دهد و حس پاکی و تمیزی را القا می‌کند.

کابینت ممبران قهوه‌ای رنگ

اگر فضای آشپزخانه شما بزرگ است، می‌توانید از نعمت زیبایی رنگ قهوه‌ای در مدل کابینت وکیوم بهره ببرید. رنگ قهوه‌ای القا‌کننده رنگ چوب و برگرفته از طبیعت است که در روش‌ فنگ شویی خانه نیز پیشنهاد می‌شود. قهوه‌ای رنگی است که می‌تواند هم با فضای مدرن و هم در محلی با فضای کلاسیک و سلطنتی هم‌خوانی پیدا کند.

به خاطر داشته باشید که هیچ گاه در فضای آشپزخانه کابینت وکیوم، قهوه‌ای را با پارکت طرح چوب به کار نبرید؛ زیرا ترکیب دو رنگ زیر مجموعه چوب، فضا را کسل‌کننده و تاریک جلوه می‌دهد.

زیباترین مدل‌های کابینت کلاسیک ممبران قهوه‌ای
کابینت کلاسیک ممبران قهوه‌ای در فضایی با سرامیک رنگ روشن، آشپز‌خانه‌ای لوکس و شیک را ایجاد می‌کند.

کابینت ممبران طوسی رنگ

طوسی، رنگی خنثی است که با ترکیب شدن با رنگ‌های سرد مانند سفید و یا گرم مانند ‌قهوه‌ای، ترکیب زیبایی ایجاد می‌کند. این رنگ در هر دو مدل کابینت و ممبران کلاسیک و مدرن به کار می‌رود. رنگ طوسی نیز بازتاب‌دهنده نور است و می‌تواند فضای آشپزخانه را متعادل ساخته و آشپزخانه بزرگتر نشان دهد.

مدل کابینت آشپزخانه ممبران طوسی خاکستری
خاکستری رنگی است که با رنگ‌های سرد و گرم دکوراسیون منزل به راحتی ترکیب می‌شود.

کابینت ممبران کرم طلایی

کرم و طلایی ترکیب دو رنگ کلاسیک و مدرن است و فضایی دلنشین با حس پاکی را در آشپزخانه می‌سازد. درخشندگی رنگ کرم و شکوه رنگ طلایی علاوه بر ایجاد شکوه در فضای دکوراسیون داخلی خانه، می‌تواند محیطی مدرن و مینیمال را نیز ایجاد کند. به همین دلیل است که کرم طلایی بین طرفداران دو سبک بسیار محبوب است.

دکوراسیون آشپزخانه لوکس و مجلل با کابینت ممبران کرم طلایی
کابینت ممبران کرم طلایی فضایی دلنشین و مجلل را ایجاد می‌کند.

سخن آخر

در این مقاله چند مدل کابینت ممبران را به شما معرفی کردیم. اگر به دنبال تعویض یا ساخت کابینت برای آشپزخانه خود هستید، می‌توانید از این مدل‌ها ایده بگیرید. همچنین از طریق لینک زیر می‌توانید ساخت کابینت خود را به متخصصان استادکار بسپارید.

خدمات کابینت سازی استادکار

کابینت‌سازی

  • طراحی و ساخت کابینت آپارتمان، فروشگاهی و دکوری
  • طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه مدرن و کلاسیک
  • ساخت کابینت ام دی اف، های گلاس، ترموود، چوبی و فلزی
  • تعمیر و نصب کابینت دیواری و زمینی
دریافت این خدمت از استادکار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × دو =