چه اقلامی را می‌توان برای جهیزیه فلزی تهیه کرد؟

0

شاید بهتر باشد اینطور شروع کنیم چطور می‌توان بخشی از وسایل جهیزیه را به صورت ست فلزی تهیه کرد. مسلما بهترین وسایل شامل مبل و میز، نهارخوری، تخت خواب، میز آرایش و ویترین خواهد بود. اما چه شد که تصمیم گرفتیم به سراغ این موضوع برویم؟ حتما شما هم اگر درگیر تعویض وسایل خانه یا خرید جهیزیه باشید متوجه شده‌اید که متریال فلز جزو ترندهای محبوب و جدید لوازم خانه است. البته که این متریال بیشتر مناسب خانه‌هایی با سبک مدرن است تا کلاسیک. اگر به مباحث دکوراسیون داخلی علاقمند هستید، اگر قصد خرید جهیزیه (به ویژه جهیزیه فلزی) یا تعویض وسایل خانه را دارید، اگر دوست دارید با جدیدترین ترندهای لوازم خانگی آشنا شوید، در ادامه مطلب همراه ما باشید.

بهترین ترکیب با فلز

بهترین متریالی که فلز را از صلب و خنثی بودن بیش از حد در فضای خانه تعدیل می‌کند، چوب است. در واقع ترکیب چوب و فلز عموما خوب از آب در می‌آید. شاید دانستن آن برای شما جالب باشد که حتی در فنگ‌شویی معتقدند بیش از میزان متریال فلزی که در وسایل خانه استفاده شده باید از چوب استفاده کرد. چرا؟ چون فنگ شوها معتقدند که حضور چوب در فضا منجر به انرژی مثبت می‌شود و انرژی ساکن آهن را خنثی می‌کند. در واقع آن‌ها معتقدند آهن انرژی‌های حتی منفی را درون خود نگه می‌دارد. چه به فنگ شویی اعتقاد دارید و چه ندارید، از ما به شما نصیحت که ترکیب این دو متریال در کنار هم را امتحان کنید…

چهارپایه‌های اُپن آشپزخانه

در خانه‌های جدید که عموما کوچک است، خیلی وقت‌ها مجبور به حذف برخی وسایل می‌شویم. در هنگام خرید جهیزیه، یکی از گزینه‌هایی که می‌توان آن را حذف کرد میز غذاخوری است. بهترین و کم جا ترین گزینه جایگزین برای این وسیله، چهارپایه‌ها یا صندلی‌های اٌپن آشپزخانه است. این روزها مدل‌ها متنوعی از آن تولید می‌شود که یکی از جذاب‌ترین‌های آن چهارپایه‌هایی فلزی با نشیمن‌گاه چوبی است. با سرچ در اینترنت نمونه‌های جالبی پیدا خواهید کرد. علاوه بر تهیه این صندلی‌ها در انواع فروشگاه‌ها، می‌توانید آن‌ را به یک سازنده خلاق و خوش ذوق هم سفارش دهید تا یک نمونه منحصر به فرد برای خودتان را داشته باشید. ضمن اینکه گزینه مناسبی برای خانه‌هایی با آشپزخانه کوچک است؛ همین طور خانه‌هایی که محدودیت فضایی ندارند. داشتن یک میز نهارخوری در یک فضای مجزا و چهارپایه برای اٌپن آشپزخانه برای شمایی که خانه‌تان بزرگ هست هم گزینه خوبی است.

ترکیب چوب و فلز، این صندلی‌ها را زیباتر می‌کند.
نمونه‌هایی از چهارپایه‌های فلزی اٌپن آشپزخانه مناسب جهیزیه فلزی

تخت خواب‌ها فلزی

اگر در مورد تخت‌خواب فلزی می‌خواهید بیشتر بدانید پیشنهاد می‌کنم مطلب مرتبط با این موضوع را بخوانید. اما اگر به طور خلاصه اشاره‌ کنیم؛ تخت خواب‌های فلزی جزو تخت‌هایی است که هم می‌تواند بسیار ارزان قیمت برای شما تمام شود و هم خیلی گران! ارزان به این دلیل که می‌توانید نمونه مورد نظر خودتان را به سازنده سفارش دهید و گران به این علت: عموما هر چیزی که ترند می‌شود خواهان بیشتری پیدا می‌کند… به همین دلیل این مدل‌ها در فروشگاه‌های بزرگ و به نام و برندها قطعا با قیمت بالاتر عرضه می‌شود…

یک نکته بسیار مهم؛ ظرافت در انتخاب جهیزیه فلزی

نکته مهم در تهیه اقلام فلزی جهیزیه، توجه به این ضرب المثل است که هر گردی گردو نیست! یعنی هر وسیله فلزی لزوما زیبا و مناسب جهیزیه نیست. مسئله‌ای که خیلی به آن باید توجه کنید میزان ظرافت کار است. هر چقدر وسایل فلزی با ظرافت بیشتری ساخته شده باشد و اتصالات بهتری داشته باشد استفاده از آن در طولانی مدت خوشایندتر خواهد بود و در اصطلاح دل شما را نمی‌زند!

مبلمان فلزی برای جهیزیه

ترکیب فلز و دشک‌چه‌های نرم که عموما شبیه به کوسن‌های بزرگ هستند را احتمالا دیده‌ باشید. کوسن‌هایی به عنوان تکیه‌گاه و نشیمن‌گاه مبلمان که در رنگ‌های متنوع یا پارچه‌های طرح دار قابل استفاده هستند. مبلمان فلزی عموما از یک چهارجوب ساده فلزی تشکیل شده‌اند و با مبلمان فرفورژه قدیمی از لحاظ ظاهریی، به طور کل متفاوت هستند. گاهی حتی فلز را رنگ‌آمیزی هم می‌کنند اما پیشنهاد می‌شود از همان ترکیب رنگ اصلی فلز استفاده شود؛ که البته کاملا سلیقه‌ای است.

مبلمان و جهیزیه فلزی این روزها دیگر شبیه به فرفورژه‌های قدیمی نیست.
کدام مبلمان فلزی برای جهیزیه فلزی زیباتر است؟

یک ویترین فلزی تمام عیار

و اما یکی از جدیدترین نمونه‌ وسایل قابل تهیه با متریال فلز! هیچ وقت نمی‌توان آن ویترین‌های بزرگ چوب و شیشه را که جزوی از اقلام جهیزیه بود فراموش کرد! هنوز هم البته سبکی محبوب هست اما این روزها کمی از مقیاس بزرگ آن کاسته شده که خب طبیعی هم هست؛ چون با وجود خانه‌های کوچک امروزی، به وسایل جمع و جور تر و با ظرافت بیشتری نیاز داریم که این امر در جهیزیه خریدن هم نمود پیدا می‌کند. نمونه دکورهای فلزی را احتمالا دیده‌اید. ویترین‌هایی با چهارچوب فلزی، تریکب چوب و فلزی، ترکیب شیشه و فلز و… . عموما طبقات ویترین را با چوب یا شیشه می‌سازند و چهارچوب اصلی از فلز است. اما نکته حائز اهمیت این است که کمد مانند نیست و در واقع فضای طبقات بسته نیست. عموما به جای گذاشتن ظروف کریستال و لوکس، اشیاء ارزشمند و نه لزوما گران‌بها را داخل آن می‌گذارند. بنابراین این ویترین‌ها بیشتر مناسب خانه‌هایی با سبک مدرن است.

اگر قصد دارید یک جهیزیه فلزی مناسب تهیه کنید، اگر می‌خواهید وسایل خانه‌تان شنبه-یکشنبه به نظر نرسد! حتما از قبل به این مسئله فکر کنید که دوست دارید پیرو چه سبک و رنگ و طرحی در دکوراسیون خانه باشید. اگر هم نو عروس هستید، زندگی نو مبارک و ما را در تجربه‌های خرید جهیزیه‌تان شریک کنید.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دوازده + 3 =